The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد سینه در بارداری از کی شروع میشه وعلت بروز درد سینه چیست؟

درد پستان یک درد شایع در بین خانم ها است و عوامل مختلفی مثل قاعدگی، بارداری یا تغییرات هورمونی بارداری و ... می تواند موجب بروز این درد شود. اگرچه درد سینه یکی از اولین علائم بارداری است که بیشتر بانوان آن را تجربه می‌کنند، اما همیشه یک نشانه دقیق و قابل اعتماد برای تایید بارداری نیست. درحقیقت زمان شروع درد سینه در بارداری به نحوه و سرعت پاسخ گویی بدن شما به تغییرات هورمونی ناشی از بارداری شدنتان بستگی دارد. اگر می خواهید بدانید که درد سینه در بارداری از کی شروع میشه و علت بروز درد سینه در بارداری چیست، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درد سینه در بارداری

در واقع، اکثر بانوان در دوران عادت ماهیانه درد و سفتی پستان را تجربه می‌کنند. در حقیقت نوسانات هورمونی باعث ایجاد درد و سفتی پستان ‌ها در دوران عادت ماهیانه هستند و هر دو این علامت‌ها با شروع این دوره آغاز شده و پس از پایان آن بهبود می‌یابند. همچنین ممکن است متوجه شوید که در روزهای پیش از شروع عادت ماهیانه سینه‌های شما بزرگتر می‌شود.

در نیمه اول سیکل قاعدگی میزان استروژن بالا رفته و باعث رشد و افزایش سلولهای رحمی می شود. در نیمه دوم سیکل قاعدگی پروژسترون بالا رفته و رحم را آماده بارداری می کند که همین تغییر سطح هورمون ها باعث درد سینه‌ها می‌شود.

برخی از بانوان این علائم را به صورت سفتی و سنگینی در کل سینه احساس می‌کنند، در حالی که برخی دیگر احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه اطراف نوک پستان را تجربه می‌کنند. با این حال، این نشانه‌های مشابه یکی از اولین علائمی هستند که بانوان هنگام بارداری با آن روبرو می‌شوند، که می‌تواند منجر به سردرگمی کسانی شود که یا برای باردار شدن تلاش می‌کنند یا قصد جلوگیری از بارداری دارند. در ادامه در این مورد توضیحات بیشتری خواهید دید:

چه عاملی سبب درد سینه در دوران بارداری می‌شود؟

اگر شما باردار هستید- به شما تبریک می‌گوییم- دلیل شما برای داشتن سینه‌های دردناک متفاوت است. اگرچه این نیز ناشی از افزایش هورمون‌ها است. پس از اینکه تخمک بارور شد، بدن شما شروع به تولید هورمون‌های بارداری به نام استروژن، پروژسترون و پرولاکتین می‌کند، که باعث تحریک سینه‌ها و ایجاد غده‌های شیری در درون آنها می‌شود تا رشد کنند و برای ایفای نقش مهم خود در تغذیه نوزاد آمادگی پیدا کنند. چیزی که شما احساس می‌کنید در واقع دردی است که به دلیل آمادگی سینه‌ها برای شیردهی ایجاد شده و در طول دوران بارداری شدت متفاوتی خواهد داشت. دکتر جیمز.ای.فرگوسن دوم، از دانشکده پزشکی ویرجینیا می‌گوید: اغلب مادران در سه ماهه اول بارداری، دچار تورم بافت سینه می‌شوند. این باعث می‌شود که سینه‌ها دچار درد و ناراحتی شوند و تمام هیاهو و آشوب در پستان های شما به دلیل شیمی در حال تغییر دائمی بدن شما است.

درد سینه در بارداری ناشی از تغییرات هورمونی

اول، هورمون‌های بارداری پروژسترون و هورمون گونادوتروپین انسانی باعث افزایش حجم خون در درون بدن می‌شود. دوم، هورمون‌ها موجب تغییر در ملانوسیت‌ها یا سلول‌های رنگدانه‌ می‌شوند که رنگ نوک پستان را تغییر می‌دهد. سلول‌های کمرنگ از بین رفته و سلول‌های تیره‌تر به سطح پستان می‌رسند و نوک پستان‌ها پررنگ‌تر می‌شوند. که در نهایت به نوزاد شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتواند آنها را ببینند.

دکتر شارون فیلان، دبیر علمی، استاد رشته زنان و زایمان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیومکزیکو می‌گوید: "این امر می‌تواند توضیح دهد که چرا برخی از مادران در طول بارداری نوک پستان‌شان حساس می‌شود." سپس، هورمون‌های بیشتری سیگنال‌های مجرای شیر را در طی سومین ماه بارداری فعال می‌کنند. پاتریک داف، متخصص زنان و زایمان در دانشگاه فلوریدا می‌گوید: "استروژن و پروژسترون ساخته شده توسط جفت، باعث افزایش مجاری شیر در داخل بافت سینه می‌شوند. این مجاری بزرگتر می‌شوند و شروع به تولید و نگهداری آغوز، شکل اولیه شیر مادر، می‌کنند. این باعث درد در سینه‌های شما می‌شود زیرا سلول‌های پستان باید کشیده شوند تا فضای بیشتری برای تولید شیر داشته باشند.

همه این تغییرات سریع، موجب احساس ناراحتی، حساس بودن به لمس، زبری و یا احساس درد سینه می‌شود. اما خوشبختانه با پیشرفت بارداری دردها از بین می‌روند. اکثر بانوان پس از گذشت چند هفته اول بارداری، به درد سینه عادت می‌کنند و حتی در ماه‌های بعدی بارداری و پس از اینکه درد به طور کامل از بین رفت، آن را به خاطر نمی‌آورند.

 

بیشتر بدانید:

1- 6 نکته در مورد پستان ها در دوران بارداری

2- درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي

3- آیا درد سینه نشانه بارداری است؟

4- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد