The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جلوگیری از ترک شکم در بارداری چگونه است؟

 معمولاً بانوان باردار یا حتی آنهایی كه قصد بارداري دارند از ترك‌هاي پوستی بعد از زايمان نگرانند و دوست دارند پس از زايمان به شکلی اين راه‌ راه‌های صورتی را از بين برده و محو كنند. اما آنچه مسلم است اینکه، این ترك‌ها وقتی نمودار شدند دیگر به راحتی محو شدنی نیستند، اما با کمک راهکارهایی مي توان در دوران بارداری از بروز آنها پيشگيري كرد. در ادامه این متن راهکارهایی را برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری به شما معرفی خواهیم کرد. 

 چرا بعد از زایمان دچار "استریا" یا "ترک‌های پوستی" می‌شویم؟

استريا خطوط طولي روي پوست است و دليل آن هم آسيب ديدن بافت "كلاژن" لايه دوم پوست يا "درم" است كه به  دنبال افزايش وزن ناگهاني بروز مي‌كنند. به عبارت دیگر وقتي پوست تحت كشش قرار مي‌گيرد، الياف كلاژن پوست در ناحيه درم باز میشوند و به صورت خطوط عمودی در سطح پوست قابل مشاهده هستند. اين ترك‌ها مختص بارداري و بانوان نيست و ممكن است در هر سن و جنسي رخ دهد. در دوران بارداري به‌دليل بزرگ شدن شكم و همين‌طور تاثير هورمون‌ها، ترك‌هایی روي نقاط حساس بدن به‌خصوص سينه‌ها، باسن و شكم پديدار مي‌شوند. اين ترك‌ها در ابتدا سفيد يا بنفش‌ پررنگ هستند، اما به مرور زمان برخي از آنها ناپديد مي‌شوند و برخي كمرنگ‌تر خواهند شد.

جلوگیری از ترک شکم در بارداری

در حال حاضر استريا درمان قطعي ندارد. البته مصرف كرم‌هاي موضعي تقويت‌كننده بافت كلاژن، كرم‌هاي رتينوييدي و كرم‌هاي حاوي تركيب‌هاي اسيد ميوه و كرم‌هاي حاوي ويتامين C مي‌توانند تا حدي موثر باشند. استفاده از كرم‌هاي "رتينوييدي" در دوران بارداري ممنوع است و به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود از كرم‌هاي حاوي "اسيدهيالورونيك" استفاده كنند، ماده‌اي كه از تولد تا پيري توسط لايه دروني پوست ساخته مي‌شود و به قوام پوست كمك مي‌كند. در كرم‌هاي آرايشي هم از اين ماده استفاده مي‌شود.

برخي از انواع ليزر هم مي‌توانند موثر باشند و قطر استريا را كمتر كند، اما انجام این کار در دوران بارداري توصيه نمي‌شود. به هر حال استريا درمان قطعي ندارد و نه كرم‌هاي موضعي و نه ليزر به بهبود صددرصد آن كمك نمي‌كنند. البته در اوايل بارداري مي‌توان به كمك برخي روش‌‌ها از بروز اين ترك‌ها پيشگيري كرد. هر چه باشد پیشگیری بهتر از درمان است.

راهکارهای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

برای پیشگیری از ترک شکم در بارداری این روش ها را امتحان کنید:

1- پوست‌تان را مرطوب كنيد:

از ماه چهارم بارداري به بعد و به دنبال رشد جنين و بزرگ شدن شكم، به مرور ترك‌هاي قرمز رنگي روي شكم نمايان مي‌شود. با نزديك شدن به پايان بارداري و به دنبال تاثیر هورمون‌ها و بزرگ شدن سينه‌ها، اين شكاف‌ها روي سينه هم نمایان مي‌شوند. بهمراه باز شدن لگن براي خروج جنين، نشانه هایی از این ترک ها بر روي باسن و ران نیز مشاهده مي‌شود.

براي جلوگیری از ترک شکم در بارداری توصيه مي‌شود از ماه سوم بارداري به طور مرتب از مرطوب‌كننده‌ها استفاده كنید. به كمك ماساژهاي دوراني، كرم را روي نقاط حساس يعني سينه، شكم و باسن و ران‌ها بماليد تا جذب پوست شود. بعد از زايمان هم مي‌توانيد به مدت 3 ماه از كرم‌هاي سفت‌كننده پوست استفاده كنید تا پوست شما حالت كشساني قبل از بارداري را باز یابد. بعد از زايمان با  ادامه دادن اين كار به مرور شكاف‌ها سفيد و نازك و كم‌عمق مي‌شود. مي‌توانيد از كرم‌هاي ضدترك هم استفاده كنيد، اما اگر سردي اين كرم‌ها را نمي‌پسنديد از روغن‌هاي گياهي کمک بگیرید. البته نوع پوست هر خانمي متفاوت از ديگري است، پس نمي‌توان يك نوع روغن يا كرم را به همه توصيه كرد. بنابراین با متخصص پوست مشورت كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

2- وزنتان را كنترل كنيد:

بهترين راه براي پيشگيري از اضافه وزن ناگهاني و تركيدن پوست، كنترل وزن در طول بارداري است. از همان ماه‌هاي نخست بارداري، تغييرات هورموني باعث افزايش اشتها مي‌شوند، اما با توجيه اين مساله كه بارداريد يا ويار داريد نباید رژيم‌غذايي خود را رها كنيد. براي 2 نفر غذا بخوريد، اما نه به اندازه 2 نفر! اگر بيش از اندازه به موادغذايي شيرين يا چرب ويار داريد با متخصص زنان يا مشاور تغذيه صحبت كنيد تا عادت‌هاي غذايي خوب را طي 9 ماه به شما يادآوري كند. سعي كنيد موادغذايي حاوي ويتامين E را بيشتر مصرف كنيد تا كشساني پوستتان تقويت شود. روغن‌هاي گياهي، بادام، گردو، اسفناج و كلم حاوي ويتامينE هستند.

3- درست بایستید:

البته اضافه وزن به تنهايي باعث بروز استريا نمي‌شود، بلكه هر چه بیشتر به سمت جلو خم شوید و وزن شكم به جلو بيافتد، پوست دچار آسیب بيشتري در ناحيه كلاژن درم مي‌شود. پس سعي كنيد در دوران بارداري وضعيت بدني مناسبي داشته باشيد و به جاي آنكه به سمت جلو خم شويد و وزن جنين را روي پوست شكم بيندازيد، صاف بايستيد و وزن آن را به داخل لگن انتقال دهيد.

بعد از زايمان چه کنیم؟

در صورتي كه دچار ترك بعد از زايمان شديد تا هنوز استرياها بنفش هستند و سفید نشده‌اند از كرم‌هاي ضدترك استفاده کنید. اين كرم‌ها به صورت عمقي پوست را مرطوب‌كرده و باعث سفتي آن مي‌شود. اگر مي‌خواهيد نتيجه بگيريد، بايد به صورت روزانه زمانی را برای ماساژ پوست‌تان اختصاص دهيد. هفته‌اي يك بار پوستتان را كيسه بكشيد تا سلول‌هاي مرده دفع شود و تركيب‌هاي موثر دارو، راحت به داخل پوست نفوذ كنند.

حال که راهکارهای جلوگیری از ترک شکم در بارداری و بعد از زایمان را میدانید، هرچه سریعتر جهت حفظ زیبایی خود، روش های پیشنهادی را به کار ببندید.

 

بیشتر بدانید:

1- مراقبت از پوست شکم در بارداری و علت ترک خوردن پوست شکم

2- برای ترک شکم بعد از زایمان چه باید کرد، 16 راه حل خانگی

3- روغن زیتون برای ترک شکم در بارداری، آیا مفید است؟

4- جلوگیری از شل شدن پوست شکم بعد از زایمان با راهکارهای خانگی