The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری به چه علت است؟

سه ماهه دوم بارداری زمانی است که انتظار می رود بدن شما تا حد زیادی با تغییرات هورمونی ناشی از بارداری کنار آمده باشد. اما متاسفانه برخی مادران همچنان در این دوران با بی اشتهایی دست و پنجه نرم می کنند و همین امر سبب نگرانی آنها نسبت به سلامتی جنینشان خواهد شد. زیرا می دانند که عدم دریافت مواد مغذی کافی، رشد و نمو جنین را به خطر می اندازد. در این مقاله درمورد بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری و نیز راهکارهای درمانی آن با شما گفت و گو خواهیم کرد.

بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری

در سه ماهه دوم بارداری شرایط به سختی سه ماهه اول نیست. اغلب بانوان باردار در سه ماهه دوم اشتهای خود را بازمی‌یابند. این دوره بهترین سه ماهه بارداری شناخته شده است و مزایای زیادی برای مادر دارد، مانند اشتیاق به خوردن و داشتن پوستی درخشان. ضربات جنین نیز هنوز شروع نشده است. اما ممکن است گاهی حالت دل‌بهم خوردگی داشته باشید و میل چندانی به غذا نداشته باشید و بارها روی کاسه توالت خم ‌شوید.

علت بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری چیست؟

سه ماهه دوم بارداری را مهمترین سه ماهه این دوران می‌دانند، زیرا رشد اصلی جنین در این دوره اتفاق می‌افتد. بنابراین دریافت مواد غذایی کافی در این دوران برای سلامت جنین ضروری است. در این دوره برای سلامت جنین باید به جای دو نفر غذا بخورید. کم‌اشتهایی مادر در این دوران اتفاق جالبی نیست زیرا ممکن است رشد جنین به طور مستقیم تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

احتمالا در این مرحله، کم‌اشتهایی به دلیل کند شدن سیستم گوارشی رخ می‌دهد. با بزرگ شدن جنین و قرار گرفتن در قسمت پایین شکم به سیستم گوارشی و شکم فشار وارد می‌شود. این امر باعث ایجاد یبوست و کم‌اشتهایی می‌شود. میزان پروژسترون مادر در این دوره افزایش پیدا می‌کند که باعث یبوست و احساس سیری در دوران بارداری خواهد شد.

راه‌هایی برای مدیریت بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری

  • ممکن است دنبال کردن عادات سه ماهه اول در سه ماهه دوم مشکل باشد. هر چقدر هم که مشکل باشند باید آنها را انجام دهید.
  • نوشیدن آب مانند قبل حیاتی است. همچنان به جای سه وعده زیاد، وعده‌‌های کوچک میل کنید.
  • کلسیم، پروتئین و اسید فولیک سه ویتامین و ماده معدنی ضروری برای رشد جنین است و در دوران بارداری باید هر روز مصرف شود.
  • سبزیجات برگ سبز به رفع یبوست و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.
  • اسیدهای چرب امگا۳ بر رشد مغز جنین تاثیرگذار هستند. پس بهترین کار این است که این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان بی اشتهایی در بارداری در سه ماهه اول چگونه است؟

2- افزایش اشتها در بارداری و جنسیت جنین با یکدیگر ارتباط دارند؟

3- اشتهای زیاد در بارداری نشانه چیست و راه های کنترل آن

4- راههای جلوگیری از افزایش وزن در بارداری

منبع: parenting.firstcry