The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان بی اشتهایی در بارداری در سه ماهه اول چگونه است؟

تصویری که معمولا از یک بانوی باردار در رسانه‌ها دیده می‌شود، با دنیای واقعی بسیار متفاوت است. یکی از این موارد نمایش مادران گرسنه است که اشتهای آنها به شکل خنده‌داری بیشتر از یک انسان معمولی نشان داده می‌شود. مادران باردار واقعی بعد از دیدن این شخصیت‌های ساختگی و گرسنه‌ای که همواره در حال خوردن پیتزا و ترشیجات هستند،. شوکه می‌شوند که واقعا چگونه یک مادر باردار می‌تواند این حجم از غذا را بخورد. زیرا تعداد زیادی از مادران با مشکل بی اشتهایی درگیرند و می پرسند که درمان بی اشتهایی در بارداری چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا دلایل و راهکارهای درمان بی اشتهایی در بارداری را طی سه ماهه اول بارداری با هم مرور کنیم.

کاهش اشتها و بی اشتهایی در سه ماهه اول  بارداری

 بسیاری از مردم فکر می‌کنند در دوران بارداری اجازه دارند هرچقدر دلشان می‌خواهد غذا بخورند. زیرا این دوران تنها زمانی است که به غذا خوردن تشویق می‌شوید و هیچ عذاب وجدانی نخواهید داشت. اما معمولا در این هنگام است که بی‌اشتها می‌شوید و از ظاهر و بوی غذای مورد علاقه‌تان هم دچار تهوع خواهید شد.

هرچند در سه ماهه اول بارداری تغییر محسوسی در ظاهر یک مادر باردار ایجاد نمی‌شود اما اساس رشد جنین داخل بدن مادر بنا شده است. تغییرات هورمونی مستقیما باعث تهوع صبحگاهی مادر می‌شود. در سه ماهه اول بارداری اضافه وزن مورد انتظار در هفته تقریبا ۴۵۰ گرم است و همین مقدار نیازهای کم جنین را برطرف می‌کند.

چه عواملی باعث کم‌اشتهایی یا بی اشتهایی در بارداری می‌شود؟

در روزهای اول بی اشتهایی در بارداری به دلیل تهوع صبحگاهی مادر است. برخلاف آنچه در فیلم‌ها و نمایش‌ها نشان داده می‌شود، تخمین زده می‌شود که ۷۰ تا ۸۵ درصد مادران باردار در هفته های ابتدایی دچار کم‌اشتهایی می‌شوند. تهوع صبحگاهی یک روش غریزی است که برای محافظت از جنین کوچک در مقابل غذاهایی که ممکن است توسط مادر مصرف شود و برای جنین ضرر داشته باشد صورت می‌گیرد. این امر می‌تواند توجیهی برای کم‌اشتهایی مادر در سه ماهه اول بارداری باشد. افزایش سطح هورمون‌ها در مادر باردار مانند افزایش هورمون استروژن و هورمون بارداری hCG باعث کم‌اشتهایی می‌شود. این تغییرات باعث می‌شود مادر نسبت به بوهای اطراف حساس شود و او را در زمان تهوع حساس‌تر کند. برخی مادران نیز طعم غذا را متوجه نمی‌شوند و طعم فلزی که کل دهان و زبان آنها را فرا می‌گیرد باعث می‌شود از خوردن غذا بیزار شوند.

درمان بی اشتهایی در بارداری در اوایل دوران بارداری

کم‌اشتهایی ممکن است در برخی موارد سودمند باشد، اما می‌تواند باعث بی‌توجهی مادر به نیازهای غذایی خود شود درنتیجه درمان بی اشتهایی در بارداری ضرورت خواهد داشت. معمول ترین روش های درمان بی اشتهایی در بارداری شامل موارد زیر است:

  • نوشیدن مایعات برای درمان بی اشتهایی بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی مهم‌تر از مصرف غذاهای جامد است. مادران باردار می‌بایست از منابعی مانند میوه و سبزیجات، آبمیوه و ... به میزان کافی مایعات در روز مصرف کنند.
  • گزینه عالی دیگر مخلوط کردن آب گرم با لیمو،‌ زنجبیل یا چای زنجبیل است. این کار نه تنها از تهوع جلوگیری می‌کند بلکه مواد مغذی مورد نیاز دوران بارداری را نیز تامین می‌کند.
  • به جای مصرف سه وعده کامل، می‌توانید در طول روز ۶ وعده غذای کم حجم میل کنید که هم از استفراغ جلوگیری شود و هم مصرف مواد غذایی کنترل می‌شود.
  • هنگام گرسنگی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید. این مواد غذایی شما را برای مدت زمان بیشتری سیر و قند خون را ثابت نگه می‌دارد.
  • حس بویایی مادر باردار بسیار قوی است. برای مثال بهتر است به جای مرغ فست فودی، مقداری مرغ را داخل سالاد ریخته و میل کنید.
  • فارغ از این‌که چقدر غذاهای سالمی هستند، از چیزهایی که می‌دانید ممکن است شما را ناراحت کند بپرهیزید.
  • برای درمان بی اشتهایی در بارداری، بنابر میل خود، می‌توانید دمای غذا را تغییر دهید. در این صورت اشتهای بیشتری به خوردن آنها خواهید داشت.
  • همچنین به یاد داشته باشید ویتامین‌های خود را بدون وقفه مصرف کنید. این کار مثل مسواک زدن هنگام صبح، باید به یک عادت تبدیل شود. ویتامین هرگونه کمبود بدن در دوران بارداری را جبران می‌کند.

 

بیشتر بدانید:

1- کنترل اضافه وزن در بارداری چگونه است؟

2- کاهش وزن در سه ماهه اول بارداری، علل و درمانش چیست؟

3- اشتهای زیاد در بارداری نشانه چیست و راه های کنترل آن

4- راههای جلوگیری از افزایش وزن در بارداری

منبع: parenting.firstcry