The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اندازه تخمدان برای بارداری آیا اهمیت دارد؟

تخمدان‌ها نقش مهمی در بارداری دارند. تخمک‌ها در تخمدان‌ها تولید می‌شوند که از آنجا وارد رحم می‌شوند. تخمدان‌ها همچنین هورمون‌های اصلی تولیدمثل بانوان، استروژن و پروژسترون را نیز تولید می‌کنند. اندازه تخمدان برای بارداری اهمیت دارد. تخمدان‌های کوچک‌تر بدان معنی است که تعداد تخمک‌های یک زن کمتر از حد معمول است. با این حال، داشتن تخمدان‌های بزرگ‌تر لزوماً به معنای بالا بودن ذخیره تخمک‌های زن نیست. تخمدان‌ها به دلیل عوامل مختلف می‌توانند از نظر اندازه تغییر کنند که در زیر به تمام نکات مهم درمورد اندازه تخمدان برای بارداری خواهیم پرداخت.

عواملی که باعث تغییر در اندازه تخمدان‌ها می‌شوند

اندازه تخمدان‌های زن به دلایل مختلف می‌تواند چندین بار در زندگی او دچار تغییر شود. در اینجا عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث تغییر در اندازه تخمدان‌ها شود:

۱- سن

اندازه تخمدان‌ها با افزایش زمان تغییر می‌کند. تخمدان‌ها قبل از رسیدن به سن بلوغ و بعد از یائسگی کوچکترین اندازه را دارند. اندازه تخمدان‌ها در دوران بلوغ و مرحله قبل از یائسگی افزایش می‌یابد. اندازه متوسط تخمدان‌های زن 3 سانتی متر طول، 5/2 سانتی متر در ارتفاع و 5/1 سانتی متر عرض است. قبل از بلوغ و بعد از یائسگی، قطر آنها از ۲۰ میلیمتر کمتر است. تخمدان‌ها هنگام تخمک گذاری و قاعدگی بزرگتر می‌شوند.

۲- اختلالات تخمدان

اختلالات تخمدان و همچنین سرطان می‌توانند باعث افزایش اندازه تخمدان‌ها شوند. شرایطی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، کیست فولیکول و کیست جسم زرد باعث بزرگتر شدن تخمدان‌ها می‌شوند و در نتیجه سبب درد و خونریزی داخلی می‌گردند. این اختلالات باعث می‌شوند که بانوان برای باردار شدن با مشکل مواجه شوند.

۳- تحریک هورمونی

بانوانی که دچار ناباروری هستند، اغلب برای باردار شدن تحت درمان قرار می‌گیرند. بخشی از این درمان‌ها شامل تزریق هورمونی برای تحریک تخمدان‌ها است، به طوری که باعث می‌شوند تخمک‌ها برای لقاح آزاد شوند. این روش‌های درمانی می‌توانند باعث بزرگتر شدن تخمدان‌ها در طی تخمک گذاری شوند و پس از پایان مرحله تخمک گذاری به اندازه طبیعی باز می‌گردند.

۴- بارداری

اندازه تخمدان‌ها در دوران بارداری افزایش می‌یابد. زیرا آنها هورمون‌های استروژن و پروژسترون تولید می‌کنند که به بارداری کمک می‌کند. با این حال بهتر است پزشک شما را بررسی کرده تا از عدم وجود کیست یا فیبروم اطمینان حاصل کنید.

اندازه تخمدان برای بارداری اهمیت دارد؟

بله اندازه تخمدان برای بارداری اهمیت دارد درحقیقت اندازه تخمدان‌های زن مربوط به توانایی او در راحت باردار شدن است. تعداد تخمک‌های بالقوه که آماده لقاح هستند بستگی به اندازه تخمدان‌ها دارد. اگر تخمدان‌های زن کوچکتر از حد معمول باشند، ممکن است باردار شدن دشوار باشد زیرا احتمال دارد که تخمک‌های او کمتر از حد طبیعی باشد. آزمایشاتی مانند سونوگرافی و آزمایش خون می‌تواند اندازه تخمدان‌ها و اینکه آیا آنها به درستی کار می‌کنند را تعیین کند. تکنسین‌های سونوگرافی می‌توانند تعداد فولیکول‌های تخمدان را با استفاده از اسکن‌های اولتراسوند بشمارند. تعداد فولیکول‌ها می‌تواند نشان دهد که میزان تخمک‌های یک زن طبیعی است یا نه.

آیا تخمدان‌های بزرگ شانس شما را برای تولید مثل افزایش می‌دهد؟

داشتن تخمدان‌های بزرگتر به خودی خود به معنای بیشتر بودن ذخیره تخمک نیست. تخمدان‌ها به دلیل اختلالات و تومورها قابل بزرگ شدن هستند. در اینگونه موارد بانوان به طور عادی تخمک گذاری نخواهند کرد و از این رو در باردار شدن با مشکل روبرو می‌شوند. بانوان دارای تخمدان پلی کیستیک می‌توانند تخمدان‌هایی داشته باشند که قطر آنها به اندازه ۱۵ سانتی متر می‌رسد. بنابراین، تخمدان‌های بزرگ اغلب نشانه‌ای از یک کیست، اختلال هورمونی یا تومور هستند. در صورت مشکل در باردار شدن با پزشک خود مشورت کنید تا تخمدان‌های شما را مورد بررسی قرار دهد.

اندازه طبیعی تخمدان برای بارداری چقدر است؟

اندازه مناسب تخمدان برای بارداری 3 *5/2 *5/1 سانتی متر است که اندازه تخمدان سالم و طبیعی است. تخمدان با این اندازه ذخیره تخمک کافی خواهد داشت. اما اندازه تخمک نیز در هنگام تلاش برای بارداری نیز مهم است. تخمک باید برای باردار شدن دارای اندازه مناسب باشد. اگر تخمک کوچک باشد به درستی رشد نمی‌کند.

همیشه برای تقویت و سلامتی تخمدان‌ها و تخمک، خوردن مواد مغذی، ورزش منظم، حفظ وزن سالم بدن و دوری از استرس بهترین روش است.

بهترین راه‌ها برای بهبود سلامتی تخمدان و تخمک

راه‌هایی برای بهبود کیفیت تخمدان‌ها و تخمک‌های شما وجود دارد. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

  • وزن سالم بدن را حفظ کنید. اضافه وزن یا کم وزنی می‌تواند کیفیت تخمک‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئن شوید که سلامتی خود را حفظ می کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید. با ورزش منظم می‌توانید سلامت تخمدان‌های خود را حفظ کنید. لازم نیست ورزش سنگین انجام دهید، تنها یک ساعت یوگا، ۳۰ دقیقه دویدن یا راه رفتن تند یا پیاده‌روی می‌تواند در حفظ وزن متناسب و سلامتی به شما کمک کند.
  • یاد بگیرید که استرس خود را مدیریت کنید. حفظ آرامش در دنیای پر شتاب دشوار است، اما ما باید اثر استرس را بر بدن خود کاهش دهیم. هر روز حتماً یک فعالیت را که از آن لذت می‌برید انجام دهید تا ذهن شما آرام شود. حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از تلفن همراه دوری کنید تا ذهن خود را برای روز دیگر پاک کنید.
  • غذای مناسب بخورید. لازم نیست همه چیزهایی را که دوست دارید بخورید را فوراً کنار بگذارید. فقط باید بدانید که چگونه می‌توانید غذاهایی که می‌خورید را مدیریت کنید. اطمینان حاصل کنید که مقادیر مساوی از تمام مواد مغذی مورد نیاز شما، پروتئین، کربوهیدرات خوب، چربی‌های مفید، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی به دست می‌آورید. اگر بدن شما فاقد مواد مغذی ضروری است، با پزشک خود مشورت کرده و مصرف مکمل‌ها را شروع کنید. نگه داشتن یک لیست از آنچه شما می‌خورید به سلامتی تخمدان‌ها و تخمک‌های شما بی نهایت کمک می‌کند.
  • از سیگار و مشروبات الکلی دوری کنید. سیگار و الکل می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در باروری شوند، بنابراین سعی کنید مصرف آنها را ترک یا کاهش دهید.اندازه تخمدان بر شانس باروری زنان تاثیر می‌گذارد، اما دلایل بسیاری برای آن وجود دارد. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید آیا این یکی از مشکلات ناباروری شما است یا نه.

حال که همه چیز را در مورد اهمیت اندازه تخمدان برای بارداری می دانید، از پزشک بپرسید که آیا انداه تخمدان های شما نرمال ست یا نه.

 

بیشتر بدانید:

1- تنبلی تخمدان یا pco چیست و درمان تنبلی تخمدان چیست؟

2- درد تخمدان ها نشانه چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

3- کیست تخمدان چیست و چرا ایجاد می شود؟ + عکس کیست تخمدان

4- زمان مناسب برای سونوگرافی تخمدانها و رحم

منبع: parenting.firstcry 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید