The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راههای جلوگیری از سقط جنین و علائم سقط جنین چیست؟

کسب اطلاعات کافی درمورد راههای جلوگیری از سقط جنین یکی از ملزومات در ماه های اول بارداری و حتی قبل از آن است. حقیقت این است که در بسیاری موارد نمی توان از عارضه سقط جنین به طور قطعی پیشگیری کرد. ولی با این وجود می توانید با عمل به توصیه های زیر درمورد روشهای جلوگیری از سقط جنین شانس داشتن یک بارداری سالم را بهبود بخشیده و خطر سقط جنین را در خود کاهش دهید.

راههای جلوگیری از سقط جنین 

با درپیش گرفتن راهکارهای زیر می توانید شانس پشت سر گذاشتن یک بارداری سالم را افزایش دهید:

مصرف کافی اسید فولیک را فراموش نکنید

حاصل تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف روزانه 400 میلی گرم اسید فولیک می تواند خطر ابتلا جنین به نقایص مادرزادی که از عوامل موثر در افزایش خطر سقط جنین به شمار می رود را کاهش دهد.

از بهترین راههای جلوگیری از سقط جنین آن است که مصرف اسید فولیک یا ویتامین B9 را پیش از اقدام به بارداری آغاز کرده و سپس به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از فوائد این ویتامین همچنان به مصرف آن در بارداری ادامه دهید.

از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید

از دیگر راههای جلوگیری از سقط جنین سبک زندگی سالم است. در پیش گرفتن زندگی سالم یعنی از فاکتورهای ناسالم و پرخطر زیر دوری کنید:

• استعمال سیگار

• قرار گرفتن در معرض دود دست دوم

• مصرف الکل

• مصرف دارو

• همچنین توصیه می شود مصرف کافئین خود را به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود کنید.

علاوه بر اجتناب از فاکتورهای پرخطر بالا برای بهبود سلامت بارداری خود توصیه های زیر را دنبال کنید:

• انجام منظم ورزش و فعالیت های بدنی

• برخورداری از خواب و استراحت کافی

• پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل در تمام طول بارداری

وزن سالم خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که از مهمترین راههای جلوگیری از سقط جنین داشتن وزن سالم است. ابتلا به اضافه وزن و چاقی و یا بالعکس کمبود وزن می تواند خطر ابتلا به عوارض بارداری از جمله سقط جنین را در مادران باردار افزایش دهد.

در برابر ابتلا به عفونت ها از خود محافظت کنید

دست های خود را به طور منظم با آب و صابون بشویید. این کار به شما کمک می کند که از ابتلا به بیماری هایی مانند آنفلوانزا و ذات الریه که به راحتی گسترش می یابند پیشگیری کنید. پیش از اقدام به بارداری از به روز بودن واکسیناسیون خود اطمینان حاصل کنید. همچنین در مورد لزوم هر گونه ایمن سازی در این دوران از جمله دریافت واکسن آنفلوانزا با پزشک خود مشورت کنید.

علائم بیماری مزمن خود را کنترل کنید

در صورت ابتلا به عوارضی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری های خود ایمنی به منظور درمان و مدیریت صحیح عارضه حتما با پزشک خود مشورت کنید. این کار می تواند به عنوان یکی از راههای جلوگیری از سقط جنین به شما کمک کند.

از روش های ایمن و بی خطر نزدیکی استفاده کنید

ابتلا به عفونت های منتقله جنسی (STD) می تواند منجر به بروز برخی عوارض خطرناک بارداری شود. بنابراین پیش از اقدام به بارداری با انجام یک آزمایش ساده خون از سلامت خود در این دوران اطمینان حاصل کنید و در صورت باردار بودن بهتر است در اولین فرصت این کار را انجام دهید.

به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در هنگام برقراری هرگونه تماس جنسی مقعدی یا دهانی از شیوه های مختلف سکس ایمن و محافظت شده استفاده کنید.

علائم سقط جنین

شایع ترین علائم سقط جنین عبارتند از:

• لکه بینی و ادامه یافتن آن در مدتی بیش از 3 روز

• خونریزی همراه با بافت و لخته های خونی

• انقباضات شکمی و کمری خفیف تا شدید

• کاهش وزن

• خروج بافت یا مایع از واژن

• کاهش علائم بارداری مانند حساسیت پستان ها و حالت تهوع صبحگاهی

در صورت مشاهده هر یک از این علائم هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با انجام یک معاینه فیزیکی به بررسی وضعیت رحم پرداخته و علت خونریزی و یا سایر علائم بالینی را مشخص می کند.

آیا می توان به محض شروع سقط آن را متوقف کرد؟

در اغلب موارد نمی توان از وقوع سقط جنین فارغ از آنکه در کدام سه ماهه بارداری رخ داده است پیشگیری کرد. در واقع علائم سقط به طور معمول نشان دهنده آن است که بارداری قبلا به پایان رسیده است.

در برخی موارد نیز این علائم می توانند نشانه وضعیتی موسوم به تهدید به سقط باشند. این عارضه معمولا در طول 20 هفته اول بارداری رخ داده و ممکن است همراه با خونریزی های شدید باشد به طوری که تصور کنید بارداری شما رو به اتمام است. در صورت تشخیص ضربان قلب جنین علی رغم به نظر رسیدن وقوع حتمی و قریب الوقوع سقط جنین بارداری شما می تواند بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا کند. با این حال به منظور پیشگیری از وقوع سقط کامل جنین بهتر است تحت نظر و مراقبت کامل پزشک خود باشید.

درمان تهدید به سقط  شامل موارد زیر است:

• استراحت در بستر

• پرهیز از نزدیکی

• بررسی وجود عوامل خطر دیگری مانند بیماری های زمینه ای که می توانند منجر به خونریزی شوند

• تجویز پروژسترون تزریقی

• تزریق آمپول رگام در مادران Rh منفی

باورهای رایج در مورد سقط جنین

در مورد پایان یافتن غیرمنتظره بارداری یا به عبارتی سقط جنین باورهای درست و نادرست بسیاری وجود دارد. در ادامه به بررسی برخی از این تصورات نادرست و بیان حقایقی در مورد آنها می پردازیم.

باور اول: سقط جنین عارضه ای نادر است

واقعیت: برخلاف باور عموم سقط جنین عارضه نادری نیست. در حدود 10 درصد از بارداری ها به سقط جنین منتهی می شود. اگرچه آمار واقعی سقط جنین می تواند بیش از این باشد زیرا بسیاری از مادران باردار حتی پیش از آنکه به بارداری خود پی ببرند در همان اوائل بارداری دچار سقط جنین می شوند در حالیکه خونریزی ناشی از سقط جنین را با سیکل قائدگی خود اشتباه می گیرند.

باور دوم: ورزش می تواند باعث سقط جنین شود

واقعیت: ورزش باعث سقط جنین نمی شود. در واقع ورزش بخش مهمی از یک بارداری سالم است. با این حال به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی در حین ورزش، اقدامات احتیاطی را کاملا رعایت کنید. برای کسب اطلاعات در مورد تمرینات ایمن ورزشی در دوران بارداری می توانید با پزشک خود صحبت کنید.

باور سوم: خونریزی همیشه به معنای سقط جنین است

واقعیت: خونریزی و لکه بینی در طول اولین هفته های بارداری پدیده ای شایع بوده و لزوما به معنای سقط جنین نیست. برای رفع نگرانی می توانید از پزشک خود در مورد علائم طبیعی و غیرطبیعی دوران بارداری راهنمایی بگیرید.

باور چهارم: در سقط جنین مادر باردار مقصر است

واقعیت: بسیاری از موارد سقط جنین در اوائل بارداری و به دنبال یک ناهنجاری کروموزومی در جنین رخ می دهند. و این مساله ناشی از کوتاهی یا قصور هیچ یک از والدین نیست.

باور پنجم: مصرف برخی غذاها می تواند باعث سقط جنین شود

واقعیت: در دوران بارداری باید از مصرف بعضی غذاها به دلیل احتمال آلودگی به باکتری های سالمونلا و لیستریا خودداری کنید. زیرا ابتلا به عفونت های لیستریا و سالمونلا می تواند خطر سقط جنین را در مادران باردار افزایش دهد. مواد غذایی که باید از مصرف آنها در بارداری پرهیز کنید عبارتند از:

• صدف های دریایی

• سوشی و ماهی های خام

• گوشت های نپخته یا نیم پز

• انواع گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ

• شیر یا پنیر غیرپاستوریزه

• تخم مرغ های خام و عسلی

سخن آخر

تقریبا در بسیاری از موارد نمی توان از عارضه سقط جنین پیشگیری کرد. وقوع سقط غالبا ناشی از وجود یک ناهنجاری کروموزومی است که مانع از رشد مناسب جنین در این دوران می شود. سقط مکرر در میان مادران باردار عارضه شایعی نیست. فقط در حدود یک درصد از مادران ممکن است دو سقط متوالی را تجربه کنند. در صورت تشخیص علت سقط پزشک می تواند با درمان این عارضه در پیشگیری از وقوع مجدد سقط در بارداری های بعدی به شما کمک کند. با مراقبت کافی از خود توجه کافی به راههای جلوگیری از سقط جنین و  پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، پرداختن به ورزش و فعالیت های بدنی و همچنین مراجعات منظم بارداری تا حد امکان برای حفظ یک بارداری سالم تلاش کنید. این کار می تواند در کاهش خطر سقط جنین کمک بسیار موثری به شما کند.

 

بیشتر بدانید:

1- عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

2- همه چیز درباره سقط جنین!

3- زمان بارداری بعد از سقط جنین چه زمانی است؟

4- آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

منبع: healthline