The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض شیردهی برای مادران و راه های مقابله با آنها چیست؟

ترس از عوارض شیردهی ممکن است سبب شود که تعداد بسیار زیادی از مادران از شیر دادن به فرزندشان امتناع کرده و از همان روزهای اول او را به شیر خشک عادت دهند. درست است که شیر دادن به نوزاد با برخی عوارض جانبی همراه است اما این تنها شما نیستید که به عنوان یک مادر شیرده با عوارض شیردهی طولانی مواجه می شوید. در ادامه این متن برخی از مهمترین عوارض شیردهی برای مادران و راه های مقابله با آنها را برای شما بیان خواهیم کرد.

عوارض شیردهی برای مادران

5 مورد از عوارض شیردهی و راه های مقابله با آنها در سایر کشورها، ماه آگوست، ماه ملی آگاهی از شیردهی نام دارد. در ایران هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از 10 تا 16 مرداد ماه برابر با 7-1 ماه آگوست میلادی گرامی داشته می شود. اول آگوست بنام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است.

شیر مادر فواید زیادی برای مادر و کودک دارد. مطالعات نشان داده اند مادران شیرده کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان پستان و سرطان تخمدان هستند. اما ناراحتی ها و عوارض جانبی نیز در دوران شیردهی گزارش شده است. شما نیز به عنوان مادر شیرده اگر این عوارض را داشتید، تنها نیستید. بسیاری از مادران این عوارض را تجربه می کنند.

عوارض شیردهی، کمردرد

یکی از عوارض شیردهی برای بدن مادر، کمر درد است. اگر کمر درد دارید، احتمالا در وضعیت نامناسبی می نشینید و به فرزندتان شیر می دهید. سر شما به تنهایی حدود 5/4 کیلوگرم وزن دارد. وقتی در وضعیت نادرست قرار می گیرید، این مقدار وزن به کمرتان فشار وارد می کند. در عین حال که دوست دارید شیر خوردن نوزاد را تماشا کنید، بهترین کار این است که حین شیردهی در وضعیت کاملاً صاف بنشینید. راهی پیدا کنید که کودک کمی بالاتر قرار بگیرد مثلا یک بالش روی پا و زیر دستتان قرار دهید و شیرخوار را روی بالش بخوابانید. به این ترتیب از وزنی که تحمل می کنید، کاسته می شود و دیگر لازم نیست برای رساندن پستان به دهان نوزاد خم شوید.

عوارض شیردهی، کبودی

بله، این دلبند کوچولو می تواند کبودی های بزرگی روی پستان مادر ایجاد کند. این کبودی ها به خصوص تا زمانی که مادر و نوزاد قلق های تغذیه با شیر مادر را بیاموزند، نسبتاً شایع هستند. اگر شیرخوار حین شیرخوردن، پستان را می فشارد یا چنگ می زند، دستهای او را با دستکش یا جوراب بپوشانید.

اگر کبودی به مرور زمان برطرف نشد، احتمالا لب های شیرخوار در وضعیت بدی قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که لبهای شیرخوار بیرون قرار گرفته و جمع شده است. اگر لب پایین به سمت داخل برگردانده شده باشد، در نوک پستان احساس سوزش خواهید کرد.

عوارض شیردهی، تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یکی از مشکلات مادران در دوران بارداری و نیز از عوارض شیردهی طولانی مدت است. تونل کارپال گذرگاهی در مچ دست است که از رباط و استخوان ساخته شده است. این تونل از تاندون ها و همچنین عصب میانی یا مدین محافظت می کند. فشار روی این عصب سندرم تونل کارپال ایجاد خواهد کرد. مادران شیرده نسبت به سایرین علائم تونل کارپال را شدیدتر احساس می کنند. اگر نشانه های تونل کارپال را دارید به پزشک مراجعه کنید.

آتل بندی درمان غیرتهاجمی است که برای تونل کارپال پیشنهاد می شود. داروهای ضد التهابی استروئیدی موسوم به NSAID ها معمولاً برای درمان تونل کارپال در شرایط غیر شیردهی تجویز می گردند اما ممکن است برای شما نیز لازم باشد در این صورت، حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

کورتیکواستروئیدها گزینه دیگری برای درمان تونل کارپ در بانوان غیر شیرده است، اما استروئیدها در دوران شیردهی از شیر مادر به کودک منتقل شده و عوارض جانبی ایجاد می کند. در صورت مواجه با تونل کارپال و مراجعه به پزشک حتما او را از شیردهی خود مطلع سازید.

عوارض شیردهی، گرفتگی

در دوران شیردهی بدن هورمون تولید می کند. اکسی توسین یکی از این هورمون ها است که مسئولیت کاهش اندازه رحم و بازگشت به اندازه قبل بارداری را بر عهده دارد. انقباض رحم با گرفتگی همراه است. گرفتگی یا درد انقباض در دوران شیردهی کاملاً طبیعی و نشان دهنده عملکرد طبیعی بدن می باشد.

عوارض شیردهی، پوکی استخوان

ممکن است در دوران شیردهی تراکم استخوان تا حدودی کاهش یابد. برای پیشگیری از پوکی استخوان و قوی شدن استخوانها ورزش کنید و غذاهای کلسیم دار مانند سبزیجات و شیر بخورید. از پزشک بخواهید مکمل مناسب را به شما معرفی کند. در اکثر مادران بعد از شیردهی، تراکم استخوان به مرور زمان بعد از شیردهی به وضعیت عادی باز می گردد.

بیشتر بدانید:

1- مشکلات رایج در شیردهی

2- فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزاد چیست؟

3- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

4- همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد ،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

?پرسش و پاسخ های عوارض شیردهی

برای جلوگیری از کمر درد در حین شیردهی چه کنیم؟

بهترین کار این است که حین شیردهی در وضعیت کاملاً صاف بنشینید. راهی پیدا کنید که کودک کمی بالاتر قرار بگیرد مثلا یک بالش روی پا و زیر دستتان قرار دهید و شیرخوار را روی بالش بخوابانید. به این ترتیب از وزنی که تحمل می کنید، کاسته می شود و دیگر لازم نیست برای رساندن پستان به دهان نوزاد خم شوید.

آیا درد شدید مچ و دست در حین شیردهی طبیعی است؟

سندرم تونل کارپال یکی از مشکلات مادران در دوران بارداری و نیز از عوارض شیردهی طولانی مدت است. تونل کارپال گذرگاهی در مچ دست است که از رباط و استخوان ساخته شده است. این تونل از تاندون ها و همچنین عصب میانی یا مدین محافظت می کند. فشار روی این عصب سندرم تونل کارپال ایجاد خواهد کرد.

درمان درد شدید و بی حس شدن دست در حین شیردهی چیست؟

آتل بندی درمان غیر تهاجمی است که برای تونل کارپنال پیشنهاد می شود. داروهای ضد التهابی استروئیدی موسوم به NSAID ها معمولاً برای درمان تونل کارپنال در شرایط غیر شیردهی تجویز می گردند اما ممکن است برای شما نیز لازم باشد در این صورت، حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

برای جلوگیری از پوکی استخوان در اثر شیردهی چه کنیم؟

از پزشک بخواهید مکمل مناسب را به شما معرفی کند. در اکثر مادران بعد از شیردهی، تراکم استخوان به مرور زمان بعد از شیردهی به وضعیت عادی باز می گردد.

منبع: bassmedicalgroup