The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد ؟

شاید در حالی که تازه توانسته باشید شرایط خود را با دوران شیردهی تطابق دهید، متوجه شوید که دوباره باردار هستید. این اتفاق ممکن است منجر به هجوم سوالات و نگرانی ها شود. آیا شیردهی در حین بارداری بی خطر است؟ این امر چگونه بر روی جنین تأثیر خواهد گذاشت؟ این امر چه تاثیری بر فرزند شیرین من خواهد داشت؟ آیا در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد؟ آیا می توانم دو کودک را به طور همزمان شیر بدهم؟ در ادامه این متن به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

شیردهی در حین بارداری این سؤالات و احساسات قابل درک هستند. در حالی که همیشه تصمیم گیری در مورد شیر دادن یا شیر ندادن به شیرخوار در حین بارداری مشخص و روشن نیست، درک فواید و خطرات آن و اینکه چقدر شما و فرزند شیرخوارتان برای اتمام پروسه شیردهی آمادگی دارید، به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه چیزی برای هر کسی که درگیر این چالش است، بهتر خواهد بود.

آیا در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد؟

بسیاری از خانم ها نگران شیردهی از سینه ها در حین بارداری هستند و می پرسند که آیا در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد؟ در حالی که شیردهی می تواند باعث بروز انقباضات خفیف رحم شود. با این وجود ، در یک بارداری سالم، این انقباضات جای نگرانی ندارند، زیرا به طور کلی باعث زایمان زودرس نمی شوند. این امر به این دلیل است که اکسی توسین، هورمونی که در دوران شیردهی آزاد شده و باعث تحریک انقباضات می شود، معمولاً در حین شیردهی به مقدار کمی آزاد می شود که این میزان برای ایجاد زایمان زودرس کافی نیست. چنین انقباضاتی برای جنین نیز بی ضرر است و به ندرت شانس سقط جنین را افزایش می دهد. همچنین، اگرچه تعداد کمی از هورمون های بارداری به شیر شما منتقل می شوند، اما این هورمون ها هیچ گونه خطری برای فرزند شما ندارند.

گرچه در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد و تغذیه نوزاد با شیر مادر در دوران بارداری به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، مواردی هستند که در صورت وجودشان توصیه می شود شیردهی متوقف و نوزاد از شیر گرفته شود:

• اگر بارداری پرخطر دارید یا در معرض خطر زایمان زودرس هستید.

• اگر دوقلو یا چندقلو باردار هستید.

• اگر به شما توصیه شده است كه از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری خودداری كنید.

• اگر خونریزی داشته و یا احساس درد در رحم دارید.

اگر این علائم را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا از شیر گرفتن فرزند، بهترین گزینه برای شما، فرزند شیرخوارتان و فرزند متولد نشده شما هست یا خیر.

آیا فرزند من آماده است؟ آیا من آماده هستم؟

جنبه مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا فرزند شیرخوار شما آماده از شیر گرفتن هست یا خیر. عواملی که بر این امر تأثیر می گذارند عبارتند از: شخصیت کودک شما، سن او و الگوی شیردهی و همچنین واکنش روانی و جسمی فرزندتان نسبت به بارداری شما.

این معمول است که تولید شیر مادر در ماه های چهارم و پنجم بارداری کاهش یابد. این اتفاق می تواند باعث تغییراتی در شیر شود و ممکن است شیر شما را برای کودکتان ناخوشایند کند. به همین دلیل، کودک شیرخوار شما ممکن است زودتر از آنچه پیش بینی کرده اید، برای از شیر گرفتن آماده شود. البته که از طرف دیگر، ممکن است شیرخوار شما به فرآیند شیردهی وابسته شده و برای از شیر گرفتن آمادگی نداشته باشد.

به همین ترتیب، ممکن است این سؤال را مطرح کنید که آیا خودتان هم برای از شیر گرفتن کودک آماده هستید یا نه. همچنین ممکن است تعجب کنید که بارداری شما چگونه می تواند بر رابطه شما با فرزند شیرخوارتان تأثیر بگذارد. نکته مهم دیگر این است که آیا فرزند شما به دلیل تغذیه و یا صرفا برای راحتی از شیر مادر می خورد.

نظارت بر سلامتی و رشد و تکامل کودکانی که کمتر از شش ماه سن داشته و صرفاً به شیر مادر وابسته هستند بسیار مهم و ضروری است. برای اطمینان از اینکه نوزادتان مواد مغذی را به میزان کافی دریافت می کند، ممکن است تغذیه مکمل لازم باشد. از طرف دیگر نوزادانی که از قبل تغذیه تکمیلی را شروع کرده بودند، ممکن است همانطور که بزرگ تر شده و رشد می کنند، همچنان غذاهای دیگر را بیش از پیش به شیر مادر ترجیح دهند که در نتیجه آن میزان تولید شیر شما کاهش می یابد.

چالش های شیردهی در دوران بارداری

اگرچه شیردهی در دوران بارداری مزایایی را دارد، اما ممکن است برخی از چالش ها را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از چالش های جسمی ممکن است شامل تهوع به دلیل رها شدن شیر و همچنین درد نوک سینه ها باشد. تقریبا نزدیک به 75٪ از مادران درد نوک سینه ها را تجربه می کنند. توجه خود را به چیزی غیر از ناراحتی متمرکز کنید. این کار ممکن است باعث کاهش و تخفیف ناراحتی ها شود.

بسیاری از خانم ها همچنین نگران این هستند که شیردهی در حین بارداری ممکن است در بروز خستگی نقش داشته باشد. بله، خستگی یک قسمت طبیعی از تمام حاملگی ها است. بنابراین، مطمئناً قابل درک است که به دلیل ترس از اینکه این امر ممکن است به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد و بر خستگی شما بیفزاید، ممکن است در رابطه با شیردهی به نوزاد خود مردد باشید. با این حال، تغذیه نوزاد با شیر مادر به خودی خود خسته کننده نیست. نشستن یا دراز کشیدن در هنگام شیردهی در حقیقت به شما کمک می کند تا استراحت اضافی مورد نیاز خود را به دست آورید.

خوب خوردن

در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد اما لازم است که برای سلامتی فرزند شیرخوارتان و همچنین فرزند متولد نشده ی خود، به میزان کافی غذا بخورید. میزان کالری دریافتی شما به این بستگی دارد که سن کودک شیرخوار شما چقدر باشد. اگر کودک شما کمتر از شش ماه سن داشته باشد، به حدود 650 کالری اضافی در روز نیاز خواهید داشت اما اگر کودک شما در کنار شیر مادر، غذاهای دیگری نیز می خورد، میزان کالری روزانه مورد نیاز برابر با 500 کالری بیشتر خواهد بود.

این اضافه بر 350 کالری اضافی مورد نیاز شما در سه ماهه دوم و 450 کالری اضافی مورد نیاز شما در سه ماهه سوم بارداری است. اگر در سه ماهه اول حاملگی خود قرار دارید و به دلیل حالت تهوع، خوردن برایتان مشکل است، با دانستن اینکه در سه ماهه اول کالری اضافی نیاز نیست، خیالتان راحت خواهد شد. در نهایت، هنگامی که شیردهی و بارداری همزمان هستند، ملاحظات اصلی که شما باید به آن ها توجه کنید، روابط و احساسات شماست. شما می خواهید علاوه بر احساسات خود، نیازهای فرزند متولد نشده و فرزند شیرخوارتان را نیز در نظر بگیرید. در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد اما باید مراقب سلامتی سه نفر باشید!

مطالعه بیشتر:

1- آنچه در مورد بارداری در دوران شیردهی باید بدانید

2- آیا احتمال باردار شدن در دوران شیردهی وجود دارد؟

3- چگونه فرزند بزرگتر را برای ورود فرزند دوم آماده کنيم؟

4- بهترین زمان برای بارداری فرزند دوم و فاصله سنی میان دو فرزند

 

?پرسش و پاسخ های در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد؟

چه زمانی شیردهی در حین بارداری خطرناک است؟

اگر بارداری پرخطر دارید یا در معرض خطر زایمان زودرس هستید. اگر دوقلو یا چندقلو باردار هستید. اگر به شما توصیه شده است كه از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری خودداری كنید. اگر خونریزی داشته و یا احساس درد در رحم دارید

آیا شیردهی در حین بارداری خطرناک است؟

گرچه در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد و تغذیه نوزاد با شیر مادر در دوران بارداری به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، مواردی هستند مگر خطر زایمان زودرس و یا بارداری پرخطر برای شما مطرح باشد.

آیا شیردهی در حین بارداری سبب سقط می شود؟

اکسی توسین، هورمونی که در دوران شیردهی آزاد شده و باعث تحریک انقباضات می شود، معمولاً در حین شیردهی به مقدار کمی آزاد می شود که این میزان برای ایجاد زایمان زودرس کافی نیست. چنین انقباضاتی برای جنین نیز بی ضرر است و به ندرت شانس سقط جنین را افزایش می دهد.

تغذیه در صورت بارداری در دوران شیردهی چگونه باید باشد؟

در صورت بارداری مجدد می توان به شيردهی ادامه داد اما لازم است که برای سلامتی فرزند شیرخوارتان و همچنین فرزند متولد نشده ی خود، به میزان کافی غذا بخورید. میزان کالری دریافتی شما به این بستگی دارد که سن کودک شیرخوار شما چقدر باشد. اگر کودک شما کمتر از شش ماه سن داشته باشد، به حدود 650 کالری اضافی در روز نیاز خواهید داشت اما اگر کودک شما در کنار شیر مادر، غذاهای دیگری نیز می خورد، میزان کالری روزانه مورد نیاز برابر با 500 کالری بیشتر خواهد بود.

منبع: medela و americanpregnancy