The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار با نوزاد یک ماهه و با نوزاد یک ماهه چگونه رفتار کنیم؟

هفته‌های اول مراقبت از نوزاد ممکن است سخت و طاقت‌فرسا باشد. اما پس از مدتی به تدریج حضور این موجود کودک را در زندگی خود می‌پذیرید و احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد. البته زیاد احساس راحتی نکنید! نوزاد به سرعت رشد می‌کند و در هفته‌های ۵، ۶، ۷ و ۸ شما را سرپا نگه خواهد داشت. به منظور آمادگی بیشتر شما، نکاتی را درمورد چگونگی رفتار با نوزاد یک ماهه و نقاط عطف رشد آنها و غیره یادآوری خواهیم کرد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که با نوزاد یک ماهه چگونه رفتار کنیم و صحیح ترین طرز رفتار با نوزاد یک ماهه چیست، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

رفتار با نوزاد یک ماهه، نقاط عطف رشد نوزاد

کودک منحصر به فرد است (شما قطعا این را می‌دانید) و طبیعی است که با سرعت خاص خود رشد کند. اگر چند هفته‌ای رشد کودک به کندی پیش رفت نگران نشوید. به زودی رشد او به حالت طبیعی باز می‌گردد. در زیر به نقاط عطف رشد کودک یک ماهه اشاره شده است:

نحوه رفتار با نوزاد یک ماهه، رشد و نمو فیزیکی

آیا به نظر می‌رسد رشد کودک زیاد است و لباس‌های او به سرعت برایش تنگ می‌شود؟ به طور میانگین در این ماه حدود ۲.۵ تا ۳.۵ سانتی‌متر قد نوزاد افزایش پیدا می‌کند و در حدود ۶۵۰ تا ۹۰۰ گرم به وزن او اضافه می‌شود. در معاینات پزشکی کودک، پزشک اطفال وزن، قد و دور سر نوزاد را اندازه‌گیری می‌کند و نمودار رشد کودک را رسم می‌کند. مهم این است که کودک سرعت رشد ثابتی داشته باشد. گفته می‌شود هر از گاهی کودک دچار رشد ناگهانی می‌شود.ممکن است متوجه شوید سر کودک به طرز نامتعادلی بزرگ‌تر از بدن اوست. این اتفاق کاملا طبیعی است. سر نوزاد سریع‌تر از بدن او رشد می‌کند و بدن او نیز از این قافله عقب نمی‌ماند. ماهیچه‌های کودک به تدریج قوی‌تر می‌شوند و آن لپ‌های تپل بانمک روز به روز بزرگ‌تر می‌شود.

رفتار با نوزاد یک ماهه، حواس

کودک در هنگام بیداری به مناظر، صداها و بوهای پیرامون خود توجه می‌کند. در این ماه، کودک ممکن است تمرکز بیشتری روی چهره‌ها و اجسام داشته باشد و ممکن است چیزی را که مقابل صورت او تکان ‌می‌دهید دنبال کند. در ماه آینده ممکن است خود را به اشیاء برساند. برای مثال اگر موش عروسکی را مقابل چشمان او بگیرید ممکن است به آن ضربه بزند.

رفتار با نوزاد یک ماهه، حرکت

در این ماه حرکات کودک بیشتر واکنشی است اما برخی حرکات غیرارادی در ۴ ماه اول تولد ممکن است کم‌کم به حرکات کنترل‌شده تبدیل شود. هنگامی‌که کودک روی شکم خوابیده، سر خود را بالا می‌آورد و دستان خود را به جای اینکه جمع کند، به اطراف می‌کشد. حتی ممکن است پاهای خود را بکشد یا لگد بزند. ممکن است به نظر چیز ساده‌ای باشد اما کودک در حال قوی کردن ماهیچه‌های پا است. به خاطر داشته باشید: حتی نوزادان بسیار کوچک نیز ممکن است غلت بزنند و همیشه مراقب آنها باشد مخصوصا هنگامی‌که روی میز تعویض پوشاک هستند.

رفتار با نوزاد یک ماهه، گریه کردن و برقراری ارتباط

در این ماه نوزاد ممکن است بسیار واضح‌تر ارتباط برقرار کند. برای مثال وقتی کسل شده ممکن است گریه کند تا چیز جدیدی به او نشان دهید. هنگامی‌که سرگرم است ممکن است با لبخند پاسخ دهد. در طول این ماه می‌توانید تفاوت میان گریه‌ها را تشخیص دهید. اینکه گریه به دلیل گرسنگی، خستگی یا آزردگی است. اگر تاکنون لبخند نوزاد را ندیده‌اید در این ماه خواهید دید که به آن «لبخند اجتماعی» می‌گویند. کودک با شنیدن صدای شما آن صدای دلنشین لبخندش را بلندتر می‌کند و دل شما آب می‌شود.

رفتار با نوزاد یک ماهه، حمایت از رشد

در زیر مواردی است که باید در این ماه رعایت کنید:

• زمان در آغوش کشیدن: هر زمان ممکن است کودک را در آغوش بکشید. این راهی فوق‌العاده برای برقراری رابطه عاطفی با یکدیگر است! به عقیده کارشناسان، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای آرام کردن کودک در آغوش کشیدن اوست. کودک هرچه بزرگ‌تر شود تقاضای کمتری برای این کار خواهد داشت.

• محرک‌های دیداری: در این سن ممکن است کودک علاقه به دیدن اجسامی داشته باشد که خطوطی صاف روی آنهاست. مانند شکل‌های راه‌راه یا شطرنجی. اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های روشن و متضاد انتخاب کنید. کودک به سختی می‌تواند چشم از آنها بردارد!

• اسباب‌بازی‌های لمسی: کودک با حس لامسه نیز در حال کشف دنیا است. اسباب‌بازی‌هایی با جنس‌ها، اشکال و اندازه‌های متفاوت در اختیار او قرار دهید.

• درمورد نحوه برخورد با نوزاد یک ماهه، با کودک حرف بزنید: با کودک مکالمه داشته باشید و به او اجازه دهید تا با زبان خود، غرغرها و خنده‌هایش «حرف» بزند و شما با لغات، صداها و حالت چهره به او پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود کودک یاد بگیرد از شما تقلید کند. بنابراین این «مکالمات» اولیه برای رشد کودک فوق‌العاده است.

• به کودک نرمش بدنی بدهید: دستان کودک را به جلو بکشید گویا می‌خواهد «دست» بزند و پاهای او را در حال رکاب زدن دوچرخه به حرکت درآورید و مدتی او را روی شکم قرار دهید. این کارها باعث تقویت ماهیچه‌های کودک می‌شود.

• محبت کردن به کودک: باعث ایجاد بیشترین حس امنیت و اعتماد در کودک می‌شود. می‌توانید در مورد محبت کردن به کودک در این دوران اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به خاطر داشته باشید اطلاعات بسیار جدیدی در مورد نوزادان وجود دارد. منتظر نشانه‌های کودک باشید، او ممکن است به اطراف نگاه کند یا گریه کند. به او فرصت دهید تا استراحت کند.

 آیا استفاده از پستانک برای نوزاد یک ماهه مشکلی ندارد؟

اگر کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، حداقل یک ماه صبرکنید سپس پستانک را در اختیار کودک بگذارید. به‌خاطر داشته باشید برای جلوگیری از اختلال هنگام شیرخوردن، بهتر است پستانک را بین وعده‌های غذایی یا پس از آن به کودک بدهید. استفاده از پستانک در هنگام خواب، خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را کاهش می‌دهد. ممکن است کودک عاشق پستانک باشد زیرا مکیدن آن به او آرامش می‌دهد. اما اگر علاقه‌ای به آن ندارد، اصرار نکنید.

اگر همچنان سوالی درمورد رفتار با نوزاد یک ماهه دارید، می توانید آن را با کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس مطرح کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

3- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

4- قابل توجه والدین؛ فواید گفت و گو با نوزاد!

?پرسش و پاسخ های رفتار با نوزاد یک ماهه

آیا استفاده از پستانک برای نوزاد یک ماهه مشکلی ندارد؟

اگر کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، حداقل یک ماه صبرکنید سپس پستانک را در اختیار کودک بگذارید. به‌خاطر داشته باشید برای جلوگیری از اختلال هنگام شیرخوردن، بهتر است پستانک را بین وعده‌های غذایی یا پس از آن به کودک بدهید. استفاده از پستانک در هنگام خواب، خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را کاهش می‌دهد. ممکن است کودک عاشق پستانک باشد زیرا مکیدن آن به او آرامش می‌دهد. اما اگر علاقه‌ای به آن ندارد، اصرار نکنید.

چگونه بدن نوزاد یک ماهه را نرمش بدهیم؟

به کودک نرمش بدنی بدهید. دستان کودک را به جلو بکشید گویا می‌خواهد «دست» بزند و پاهای او را در حال رکاب زدن دوچرخه به حرکت درآورید و مدتی او را روی شکم قرار دهید. این کارها باعث تقویت ماهیچه‌های کودک می‌شود.

برای کمک به تکامل بینایی نوزاد یک ماهه چه کنیم؟

در این سن ممکن است کودک علاقه به دیدن اجسامی داشته باشد که خطوطی صاف روی آنهاست. مانند شکل‌های راه‌راه یا شطرنجی. اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های روشن و متضاد انتخاب کنید. کودک به سختی می‌تواند چشم از آنها بردارد!

آیا بغل کردن نوزاد یک ماهه منجر به بغلی شدن او می شود؟

خیر. هر زمان ممکن است کودک را در آغوش بکشید. این راهی فوق‌العاده برای برقراری رابطه عاطفی با یکدیگر است! به عقیده کارشناسان، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای آرام کردن کودک در آغوش کشیدن اوست. کودک هرچه بزرگ‌تر شود تقاضای کمتری برای این کار خواهد داشت.

منبع: pampers