The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الگوی خواب نوزاد چهار ماهه ،نوزاد به چه مقدار خواب نیازدارد؟

فکر می‌کنید یک نوزاد چهارماهه به چه مقدار خواب نیاز دارد؟ به زودی متوجه می‌شوید کودک در چهار ماهگی مانند گذشته نمی‌خوابد. آن نوزاد کوچکی که بیشتر مواقع خواب بود، هم‌اکنون فعال‌تر و اجتماعی‌تر شده است و به شدت علاقه دارد دنیای اطراف خود را کشف کند. کودک چهارماهه ساعات کمتری در روز می‌خوابد و شب‌ها در گهواره خود به خواب می‌رود. در زیر درباره الگوی خواب نوزاد چهار ماهه و این‌که چگونه برای کودک چهارماهه یک برنامه خواب داشته باشید، توضیح می‌دهیم.

الگوی خواب نوزاد چهار ماهه

هر کودک با کودک دیگر متفاوت است. اما الگوی خواب نوزاد چهار ماهه شما در این ماه قابل پیش‌بینی‌تر از قبل است. هرچند اختلال خواب دوباره در چهارماهگی کودک بروز می‌کند و باعث می‌شود اغلب والدین احساس کنند خواب کودک مانند روزهای اول به دنیا آمدن شده است. (نگران نباشید. این اتفاق هرچند طاقت فرسا است، اما می‌گذرد!) در زیر به نکاتی که باید درمورد الگوی خواب نوزاد چهار ماهه به آن دقت کنید اشاره شده است و اینکه کودک در این سن به چه مقدار خواب نیاز دارد.

کودک چهار ماهه به چند ساعت خواب نیاز دارد؟

کودک چهارماهه معمولا بین ۱۲ تا ۱۷ ساعت در روز می‌خوابد که شامل خواب شبانه و ۳ یا ۴ چرت روزانه است. همچنان نیاز هر کودک به خواب با دیگری متفاوت است و این‌که خواب او کمی بیشتر یا کمتر از برنامه باشد، کاملا طبیعی است. کودک چهارماهه تفاوت شب و روز را بهتر می‌داند و ممکن است در طول شب ۶ تا ۸ ساعت بدون وقفه بخوابد (هرچند این مورد نیز در هر کودک با کودک دیگر متفاوت است).

بهترین الگوی خواب نوزاد چهار ماهه چیست؟

برخی کودکان در این ماه برنامه خواب قابل پیش‌بینی دارند. اما به خاطر داشته باشید ممکن است اختلال خواب در این سن باعث شود برای مدت کوتاهی دچار خواب ضعیف شود. چرت‌ها ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت باشد و اینکه چرت کودکان از ۴ نوبت به ۳ نوبت برسد، کاملا طبیعی است. یک روز معمولی کودک چهار ماهه نسبت به اینکه چه مقدار در طول روز چرت می‌زند، به صورت زیر خواهد بود:

نمونه‌ای از برنامه خواب کودک چهارماهه که چهار چرت روزانه دارد

این برنامه نشان می‌دهد که کودک چهارماهه شما ۷۵ دقیقه تا دو ساعت در روز بیدار است و چهار بار چرت می‌زند:

• ۷ صبح: بیدار

• ۸.۱۵ صبح: چرت

• ۹.۴۵ صبح: بیدار

• ۱۱.۱۵ صبح: چرت

• ۱۲.۴۵ ظهر: بیدار

• ۲.۱۵ بعد از ظهر: چرت

• ۳.۱۵ بعد از ظهر: بیدار

• ۴.۳۰ بعد از ظهر: چرت

• ۵ بعد از ظهر: بیدار

• ۶.۳۰ بعدازظهر: آمادگی برای خواب

• ۷ شب: خواب شبانه

الگوی خواب نوزاد چهار ماهه که سه چرت روزانه دارد:

این برنامه نشان می‌دهد که کودک چهارماهه شما در طول روز ۷۵ دقیقه تا دو ساعت بیدار است و سه بار چرت می‌زند:

• ۷ صبح: بیدار

• ۸.۴۵ صبح: چرت

• ۱۰.۴۵ صبح: بیدار

• ۱۲.۳۰ ظهر: چرت

• ۲.۳۰ بعداز ظهر: بیدار

• ۴.۳۰ بعد از ظهر: چرت

• ۵ بعدازظهر: بیدار

• ۶.۳۰ بعدازظهر: آمادگی برای خواب

• ۷ شب: خواب شبانه

آیا می‌توان به کودک ۴ ماهه آموزش خواب داد؟

هرچند آموزش خواب برای بچه‌ها ضروری نیست اما بسیاری از والدین این راه‌کارها را برای به خواب رفتن کودک در طول شب مفید می‌دانند. متخصصان اطفال نیز معمولا در چهارماهگی به والدین اجازه می‌دهند یک برنامه خواب برای کودکان در نظر بگیرند. در این سن کودک یاد می‌گیرد چگونه خود را آرام کند و هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شود بدون کمک شما دوباره به خواب رود.

یکی از روش‌هایی که زیاد متداول نیست این است که اجازه دهید کودک «گریه کند» یعنی به گریه‌های کودک اهمیت ندهید و کودک آنقدر گریه کند تا خوابش ببرد. روش دیگر Ferber است که در فواصل طولانی‌تر به کودک سر می‌زنید و دیگری روش «صندلی» است که والدین روی یک صندلی در اتاق کودک می‌نشینند و کم‌کم صندلی را به در اتاق نزدیک می‌کنند.

به خاطر داشته باشید اهمیت آموزش خواب کودک به اندازه نیازهای دیگر کودک نیست، برای مثال کودک در سن چهار ماهگی نیاز دارد یک بار در طول شب شیر بخورد. متخصص اطفال خواهد گفت که هم‌اکنون بهترین زمان برای حذف یکی از وعده‌های شبانه کودک است.

اختلال خواب کودک چهارماهه چیست؟

به طور کلی اختلال خواب زمانی رخ می‌دهد که کودک هنگام شب زیاد از خواب بیدار شود و در روز نیز با خوابیدن مشکل داشته باشد. اختلال خواب کودک چهارماهه برای والدین یک چالش است. کودک ممکن است مدت زمانی طولانی بخوابد سپس ناگهان مدتی خواب او دچار اختلال شود و بارها در طول شب بیدار شود.

اختلال خواب کودک اغلب مصادف با نقاط عطف رشد او است. در چهار ماهگی کودک نسبت به دنیای اطراف خود آگاه‌تر است و ممکن است در حال یادگیری این باشد که چگونه غلت بزند یا بچرخد. ممکن است نیمه‌های شب بیدار شود و بخواهد این مهارت جدید را تمرین کند. سپس برای دوباره خوابیدن به مشکل بربخورد.

خوشبختانه این اختلالات موقتی است و معمولا زیاد طول نمی‌کشد. اغلب کودکان چهارماهه طی دو هفته از اختلال خواب رهایی پیدا می‌کنند.

نکاتی در مورد الگوی خواب نوزاد چهار ماهه

در این ماه نیز به عادات سالم خواب کودک بپردازید:

• زمانی را برای قرار دادن کودک روی شکم در نظر بگیرید: به دلیل اینکه اختلال خواب زمانی رخ می‌دهد که کودک در حال فراگرفتن مهارتی جدید است. در چهار ماهگی کودک یاد می‌گیرد چگونه غلت بزند و بچرخد. بنابراین در طول روز به اندازه کافی او را روی شکم قرار دهید تا این مهارت را تمرین کند.

• روال خواب کودک را دنبال کنید: هم‌اکنون باید بیشتر از قبل به برنامه خواب شبانه کودک توجه کنید. کودک را حمام کنید، لباس خواب او را تنش کنید، به یک موسیقی آرام گوش کنید و قبل از این‌که چراغ اتاق را خاموش کنید با او کتاب بخوانید. این کارها کمک می‌کند تا کودک این پیام را دریافت کند که هم‌اکنون زمان خواب است.

• روال خواب را هر شب سر یک ساعت معین شروع کنید: روال خواب کودک را نیم ساعت قبل از اینکه کودک به خواب برود آغاز کنید. بنابراین اگر زمان خواب کودک ساعت ۷ عصراست، باید از ساعت ۶.۳۰ بعد از ظهر برنامه خواب کودک را آغاز کنید.

• برنامه‌ای مختصر برای چرت کودک در نظر بگیرید: ضرورتی ندارد برای چرت میان روز کودک برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در نظر بگیرید. کارهایی کوتاه‌تر مانند نوازش کردن یا کتاب خواندن به کودک پیام می‌رساند که وقت خوابیدن است.

• هنگامی‌که کودک بیدار اما خواب‌آلود است، او را داخل گهواره قرار دهید: در آغوش کشیدن کودک تا زمانی‌که خوابش ببرد، کار کودک را برای اینکه خودش به تنهایی به خواب برود با مشکل روبرو می‌کند. درعوض سعی کنید کودک را هنگامی‌که بیدار اما خواب‌آلود است، در گهواره قرار دهید.

مشکلات خواب کودک چهارماهه

احتمال دارد به توصیه‌های بالا عمل کرده‌ باشید، اما همچنان کودک با مشکل خواب روبرو باشد. در زیر به مشکلاتی که ممکن است در مورد خواب کودک در این سن با آن‌ها مواجه شوید اشاره شده است و همچنین کارهایی که می‌توانید برای حل این مشکلات انجام دهید:

• ممکن است کودک در طول شب بهانه‌گیری کند: کمی صبر کنید و بگذارید کودک به تنهایی آرام شود. اگر به گریه کردن ادامه داد، به او سر بزنید اما او را بغل نکنید، چراغ را روشن نکنید یا با او بازی نکنید. دلایل گریه‌های او ممکن است گرسنگی، خیس بودن پوشک یا احساس ناخوشی باشد.

• خواب کودک ممکن است مانند قبل نباشد: با بزرگ‌تر شدن کودک نیاز او به خواب نیز کمتر می‌شود و این به معنای خواب کمتر در روز است. معمولا کودکان چهارماهه ۳ تا ۴ چرت روزانه ۳۰ دقیقه‌ای تا دو ساعته خواهند داشت. هرچند هر کودک با دیگری متفاوت است. مشکلات خواب کودک نیز می‌تواند ناشی از اختلال خواب باشد. اگر کودک کمتر چرت می‌زند و بیشتر بهانه‌گیری می‌کند، برنامه آمادگی برای خواب شب را به‌طور مختصر انجام دهید. برای این منظور او را در زمان خواب‌آلودگی در تخت قرار دهید. هنگامی‌که کودک پلک‌هایش افتاده، خمیازه می‌کشد و یا چشمانش را می‌مالد،‌ او را در گهوارخواب و تغذیه نوزاد در روزهای نخست زندگیمکن است به دلیل اختلال خواب کودک چهارماهه و بیداری کودک در طول روز و خستگی بیش از حد کودک رخ بدهد. سعی کنید چرت‌های روزانه کودک برنامه ثابتی داشته باشد و کودک بیشتر از دو ساعت بیدار نباشد و طبق روال خواب شبانه به خواب رود. درمورد الگوی خواب نوزاد چهار ماهه، به خاطر داشته باشید هر کودک با دیگری متفاوت است. برخی کودکان نسبت به کودکان دیگر به خواب بیشتری نیاز دارند. برنامه خواب کودک را ادامه دهید تا کودک به روال خواب سالم عادت کند.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- الگوی خواب شیرخواران از تولد تا سه ماهگی

3- خواب و تغذیه نوزاد در روزهای نخست زندگی

4- جدول مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های الگوی خواب نوزاد چهار ماهه

کودک چهار ماهه به چند ساعت خواب نیاز دارد؟

کودک چهارماهه معمولا بین ۱۲ تا ۱۷ ساعت در روز می‌خوابد که شامل خواب شبانه و ۳ یا ۴ چرت روزانه است. همچنان نیاز هر کودک به خواب با دیگری متفاوت است و این‌که خواب او کمی بیشتر یا کمتر از برنامه باشد، کاملا طبیعی است. کودک چهارماهه تفاوت شب و روز را بهتر می‌داند و ممکن است در طول شب ۶ تا ۸ ساعت بدون وقفه بخوابد

بهترین الگوی خواب نوزاد چهار ماهه چیست؟

برخی کودکان در این ماه برنامه خواب قابل پیش‌بینی دارند. اما به خاطر داشته باشید ممکن است اختلال خواب در این سن باعث شود برای مدت کوتاهی دچار خواب ضعیف شود. چرت‌ها ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت باشد و اینکه چرت کودکان از ۴ نوبت به ۳ نوبت برسد، کاملا طبیعی است.

آیا می‌توان به کودک ۴ ماهه آموزش خواب داد؟

هرچند آموزش خواب برای بچه‌ها ضروری نیست اما بسیاری از والدین این راه‌کارها را برای به خواب رفتن کودک در طول شب مفید می‌دانند. متخصصان اطفال نیز معمولا در چهارماهگی به والدین اجازه می‌دهند یک برنامه خواب برای کودکان در نظر بگیرند. در این سن کودک یاد می‌گیرد چگونه خود را آرام کند و هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شود بدون کمک شما دوباره به خواب رود.

آیا بیدار شدن مکرر نوزاد چهار ماهه در شب طبیعی است؟

بله. اختلال خواب نوزاد اغلب مصادف با نقاط عطف رشد او است. در چهار ماهگی کودک نسبت به دنیای اطراف خود آگاه‌تر است و ممکن است در حال یادگیری این باشد که چگونه غلت بزند یا بچرخد. ممکن است نیمه‌های شب بیدار شود و بخواهد این مهارت جدید را تمرین کند. سپس برای دوباره خوابیدن به مشکل بربخورد.

منبع: whattoexpect