The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن چیست؟

تصور شما از داشتن بچه و شیر خوردن این بوده که در آغوش شما شیر بخورد و با لذت تمام غرق خواب شود. اما در واقعیت با نوزادی مواجه شده‌اید که پس از شیر خوردن راحت نیست و گریه می‌کند. اگر با چنین مشکلی مواجه باشید احتمالا می پرسید که علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن چیست؟ چرا نوزادن بعد از شیر خوردن انقدر نق می زند؟ در ادامه این مطلب نکات بسیار مهمی را درمورد علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن برای شما شرح خواهیم داد.

علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن

آیا کودک شما پس از شیر خوردن نا آرامی می‌کند؟ ممکن است شاهد نشانه‌هایی از دردهای شکمی باشید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

• گریه کردن: ممکن است کودک در ساعات پایانی روز احساس ناراحتی بیشتری کند. اگر با این گریه‌های کودک‌ آشنا باشید، بدون تردید متوجه خواهید شد که گریه به دلیل درد است و به حدی شدید و قوی است که می‌دانید فراتر از غر زدن ساده است.

• جمع کردن و کشیدن پاها: اگر کودک زانوهای خود را تا نزدیکی قفسه سینه بالا می‌آورد یا آنها را محکم می‌کشد، به این معناست که دل درد دارد.

• نفخ شکم: اکثر ناراحتی‌های بعد از شیر خوردن مربوط به گازی است که در دستگاه گوارش کودک جمع می‌شود. ممکن است شکم کودک سفت و یا متورم شود. گریه می‌تواند این ناراحتی او را حتی تشدید کند.

دلایل بسیاری ممکن است باعث ناراحتی کودک شود. گرچه فهرست این دلایل کامل نیست اما به برخی از علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن اشاره شده است:

1. علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن، کولیک

شاید در مورد نوزادان کولیکی زیاد شنیده باشید. احتمالا متخصص اطفال پیشاپیش این تشخیص را داده است. این مشکل چندین دهه است که با نام کولیک نامگذاری شده و حاصل مطالعات متخصصان اطفال در زمینه گریه‌های شدید کودکان پس از شیر خوردن است.

• به طور کلی داشتن کودک کولیکی به این معناست که او بسیار گریه می‌کند. می‌توانید انتظار داشته باشید که کودک حداقل سه ساعت در روز و حداقل سه روز در هفته گریه کند. با این تعریف، تقریبا یک چهارم کودکان کولیک را تجربه خواهند کرد.

• خبر خوش اینکه ۵۰ درصد کودکانی که کولیک دارند تا سه ماهگی و ۹۰ درصد تا ۹ ماهگی از مشکلات کولیک خلاص می‌شوند.

• معمولا دلیل مشخصی برای بیماری کولیک وجود ندارد. کاملا آشکار است که کودک نا آرام است. این ناآرامی مربوط به سیستم گوارش اوست که پس از شیر خوردن به وجود می‌آید. ممکن است نیاز باشد کودک کولیکی را زیاد در آغوش بگیرید تا آرام شود. هر چند این شرایط پر استرس و خسته کننده است اما داشتن کودک کولیکی به معنای ناسالم بودن او نیست.

برای درمان این مشکل می توانید ماساژهای مربوط به کولیک را بر روی شکم نوزاد انجام دهید، اگر نوزادتان شیر مادر می خورد، از مصرف غذاهای نفاخ اجتناب کنید و درصورت نیاز درمورد مصرف داروهای ضد نفخ با متخصص اطفال مشورت کنید.

2. علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن، بازگشت اسید معده به مری (رفلاکس معده)

رفلاکس که به عارضه (GERD) نیز معروف است، یکی از دلایل شایع ناراحتی پس از شیر خوردن است. اینکه نوزاد از رفلاکس معده رنج می‌برد احتمالا برای شما بسیار ناراحت کننده خواهد بود. اما این اتفاقی غیر معمول نیست. در حدود ۵۰ درصد از کودکان در ماه‌های اول تولد به رفلاکس معده دچار می‌شوند. اگر کودک به این عارضه مبتلا باشد، ممکن است علائم دیگری مانند مشکل افزایش و حفظ وزن از خود نشان دهد. کودکی که مبتلا به بازگشت اسید معده به مری است، گهگاه استفراغ‌های جزئی تا شدید دارد.

رفلاکس به دلیل درست کار نکردن دستگاه گوارش کودک ایجاد می‌شود. اگر این ناراحتی با نابالغ بودن سیستم گوارش کودک مرتبط باشد، در حدود ۹۵ درصد مواقع تا یک سالگی کودک برطرف خواهد شد. احتمال ضعیفی وجود دارد که مشکل رفلاکس معده کودک برطرف نشود. در این صورت پزشک روش‌های درمانی ادامه‌داری برای کمک به کودک ارائه می‌دهد. اگر در مورد رفلاکس معده کودک تردید دارید می‌توانید با متخصص اطفال مشورت کنید.

3. علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن، گاز

دلیل شایع دیگری که کودکان پس از شیر خوردن با آن مواجه هستند گاز است. بدن کودکان همچنان در حال ارتقای مهارت‌های اصلی خود است. نوزادی که هنگام شیر خوردن هوای زیادی وارد معده خود می‌کند نمی‌تواند گاز اضافی را در بدن خود تحمل کند.این باعث ایجاد فشار، نفخ و گریه‌های شدید و ناراحتی بعد از شیر خوردن می‌شود. امکان ندارد بتوانید از ورود هوا به معده کودک حین شیر خوردن جلوگیری کنید. در هر صورت این اتفاق بیشتر از آن چه فکرش را می‌کردید رخ می‌دهد. به همین سبب می توانید با کمک ماساژ دادن شکم نوزاد، و تکان دادن صحیح پاها به خروج گاز و رفع درد کمک کنید.

4. علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن، حساسیت غذایی

ممکن است برخی گریه‌های نوزاد بعد از شیر خوردن مربوط به عدم تحمل یا حساسیت غذایی باشد. هر چیزی که مادر می‌خورد به طور مستقیم وارد شیر او می‌شود. برخی مواد غذایی مانند لبنیات و تخم‌مرغ اغلب با حساسیت غذایی همراه هستند.

اگر از شیر خودتان به کودک می‌دهید بهترین روش برای اینکه بدانید چه مواد غذایی کودک را تحریک می‌کند، تهیه فهرست تمام مواد غذایی است که مصرف می‌کنید. پس از تهیه این لیست،‌ از رابطه بین مواد غذایی و حساسیت کودک شگفت زده می‌شوید.

«فرزند اولم پس از شیر خوردن و هنگام خواب بسیار ناآرام می‌شد و گریه می‌کرد. غذاهای پرادویه و پنیر را از وعده شام خود حذف کردم و کودک بسیار آرام‌تر و خوشحال‌‌تر شد. ما خوش شانس بودیم که کودک فقط به این مواد غذایی حساسیت نشان داد. برخی کودکان به مواد غذایی زیادی حساسیت دارند. اگر فرزند شما به آلرژی واقعی مبتلا باشد متوجه علائمی شدیدتری از یک دل درد ساده می‌شوید.به دنبال علائمی چون کهیر و خارش‌های پوستی، استفراغ، اسهال، تنگی نفس و ورم صورت یا زبان باشید. اگر مشکوک هستید که کودک مبتلا به حساسیت است باید فورا با متخصص اطفال مشورت کنید.

دلایل دیگر علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن

بسیاری از علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن مربوط به سیستم گوارشی اوست. هرچند این تنها دلیل نیست. دلایل دیگری هست که ممکن است باعث گریه کودک شوند.

5. علت گریه نوزاد بعد شیر خوردن، دندان درآوردن

بسیاری از کودکان بین ۴ تا ۶ ماهگی شروع به دندان درآوردن می‌کنند. این ضمانتی برای ظاهر شدن دندان‌‌‌ها در این بازه زمانی نیست. برخی از کودکان از ماه‌ها قبل از اینکه دندان‌ها از داخل لثه بیرون آیند، علايم دندان درآوردن را نشان می‌دهند.

متاسفانه کودک در این زمان در دهان و لثه‌ها علائم التهاب و ناراحتی دارد که می‌تواند هنگام شیر خوردن از بطری یا پستان مادر احساس درد شدیدی را تجربه کند.

6. دلیل گریه نوزاد بعد از شیر خوردن، برفک

ممکن است دهان کودک قارچ زده باشد. با این‌که کاندیدا به طور طبیعی در بدن شما و دهان نوزاد وجود دارد مقدار زیاد آن می‌تواند مشکل‌ساز شود. این عارضه بسیار دردناک است و ممکن است در توانایی شیر خوردن کودک اختلال ایجاد کند. افزایش مقدار قارچ معمولا پس از یک دوره آنتی‌بیوتیک به وجود می‌آید. آنتی‌بیوتیک باکتری‌های مضر را می‌کشد اما نمی‌تواند فرق بین آنها را تشخیص دهد. به این معنا که باکتری‌های مفید نیز ممکن است از بین بروند. همین عدم تعادل باعث ایجاد برفک می‌شود.

معمولا برفک قابل مشاهده است. اگر درمورد ابتلای کودک به برفک تردید دارید داخل دهان او را نگاه کنید. در صورت وجود برفک لکه‌هایی سفید رنگ مانند شیر داخل دهان کودک دیده می‌شود. اگر این لکه‌ها با کشیدن انگشت شما از بین نرفت مطمئن می‌شوید چیزی که می‌بینید برفک است.برفک به شدت مقاوم (سمج) است. اگر درگیر این عارضه هستید، برای جلوگیری از آلودگی، سرشیشه، پستونک و هر وسیله پلاستیکی را که با آن سر و کار دارید ضدعفونی کنید. اگر از شیر خودتان به کودک می‌دهید باید تحت درمان برفک قرار گیرید در غیر این‌صورت برفک به‌صورت مداوم بین شما و کودک انتقال می‌یابد و علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن خواهد بود.

مظالعه بیشتر:

1- گریه نوزاد هنگام شیرخوردن به چه علت است؟

2- آرام کردن نوزاد هنگام شیر خوردن چگونه است؟

3- علت گریه نوزاد در شب ،تفسیر و علت گریه نوزاد در شب چیست؟

4- علت گریه نوزاد در خواب چیست و متوقف کردن گریه او چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های علت گریه نوزاد بعد از شیر خوردن

آیا کولیک نوزادی یک بیماری محسوب می شود؟

خیر. معمولا دلیل مشخصی برای بیماری کولیک وجود ندارد. کاملا آشکار است که کودک نا آرام است. این نا آرامی مربوط به سیستم گوارش اوست که پس از شیر خوردن به وجود می‌آید. ممکن است نیاز باشد کودک کولیکی را زیاد در آغوش بگیرید تا آرام شود. هر چند این شرایط پر استرس و خسته کننده است اما داشتن کودک کولیکی به معنای ناسالم بودن او نیست.

چگونه می توان گریه های کولیکی نوزاد را درمان کرد؟

برای درمان این مشکل می توانید ماساژهای مربوط به کولیک را بر روی شکم نوزاد انجام دهید، اگر نوزادتان شیر مادر می خورد، از مصرف غذاهای نفاخ اجتناب کنید و درصورت نیاز درمورد مصرف داروهای ضد نفخ با متخصص اطفال مشورت کنید.

از کجا بفهمم نوزاد ریفلاکس داره یا نه؟

رفلاکس به دلیل درست کار نکردن دستگاه گوارش کودک ایجاد می‌شود. اگر این ناراحتی با نابالغ بودن سیستم گوارش کودک مرتبط باشد، در حدود ۹۵ درصد مواقع تا یک سالگی کودک برطرف خواهد شد. احتمال ضعیفی وجود دارد که مشکل رفلاکس معده کودک برطرف نشود. در این صورت پزشک روش‌های درمانی ادامه‌داری برای کمک به کودک ارائه می‌دهد. اگر در مورد رفلاکس معده کودک تردید دارید می‌توانید با متخصص اطفال مشورت کنید.

چرا نوزادم بعد از شیر خوردن مدام گریه می کنه؟

نوزادی که هنگام شیر خوردن هوای زیادی وارد معده خود می‌کند نمی‌تواند گاز اضافی را در بدن خود تحمل کند.این باعث ایجاد فشار، نفخ و گریه‌های شدید و ناراحتی بعد از شیر خوردن می‌شود. امکان ندارد بتوانید از ورود هوا به معده کودک حین شیر خوردن جلوگیری کنید. در هر صورت این اتفاق بیشتر از آن چه فکرش را می‌کردید رخ می‌دهد. به همین سبب می توانید با کمک ماساژ دادن شکم نوزاد، و تکان دادن صحیح پاها به خروج گاز و رفع درد کمک کنید.

منبع: momlovesbest