The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دادن لعاب برنج به نوزاد و مقدار مصرف دادن لعاب برنج به نوزاد چقدر است؟

لعاب برنج نشاسته ای است که هنگام جوشیدن برنج، همراه با سایر مواد مغذی در آب باقی می ماند. بیشتر مادران قبل از آنکه برنج له شده را به برنامه غذایی کودک اضافه کنند، بهتر می دانند که ابتدا لعاب برنج به او بدهند. از آنجا که برنج به عنوان یک ماده غذایی کم حساسیت شناخته می شود، اولین غذای جامد ایده آلی است که می توان هنگام از شیر گرفتن نوزاد به او داد. هضم آسان و برخورداری از مواد مغذی دیگر ویژگی برنج است که آن را به عنوان یک غذای عالی برای نوزادان بالاتر از 5 ماه معرفی می کند. دادن لعاب برنج به نوزاد جدا از تامین انرژی او، فواید دیگری در درمان اسهال، اگزما و تب دارد. برای آگاهی از فواید دادن لعاب برنج به نوزاد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا لعاب برنج به نوزاد بدهیم؟ 

احتمالا می پرسید که دلیل تاکید پزشکان بر دادن لعاب برنج به نوزاد چیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که دادن لعاب برنج به نوزاد چه فوایدی دارد:

1- از شیر گرفتن

لعاب برنج شروع خوبی برای از شیر گرفتن کودک است. بسیاری از جوامع آسیایی قبل از آغاز غذاهای جامد، تغذیه با لعاب برنج را شروع می کنند. لعاب برنج غنی از مواد مغذی و با هضم آسان به خوبی می تواند معده کودک را برای پذیرش غذاهای جامد آماده کند، البته فاقد تمام مواد مغذی ضروری موجود در شیر مادر است و نباید به عنوان جایگزین استفاده شود.

2- ویتامین غنی

برنج منبع خوبی از ویتامین ها مانند نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین ب 6 است. این ویتامین ها در ایجاد سیستم عصبی، بینایی، پوست، دستگاه گوارش ضروری هستند و در تبدیل غذای مصرفی به انرژی نقش دارند. این دسته از ویتامین ها چون محلول در آب هستند، با جوشیدن برنج در آب، در آب حل می شود.

3- درمان اسهال

دادن لعاب برنج به نوزاد اجابت مزاج را کاهش می دهد و بر غلظت آن می افزاید. استفاده از آن همراه با محلول آبرسان خوراکی (اُ آر اس)، راهی برای درمان اسهال در نوزادان است. لعاب برنج نسبت به اُ آر اس کالری بیشتری دارد و کربوهیدرات ها را به آهستگی در روده آزاد می کند، همچنین همراه با غذاهای جامد و اُ آر اس می تواند برای بهبود اسهال کودک مورد استفاده قرار گیرد. لعاب برنج در هر جرعه آب فراوان دارد و برای درمان یبوست نوزاد نیز بسیار مفید است.

4- اگزما را تسکین می دهد

برای تسکین خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کودک در صورت اگزما می توان از لعاب برنج استفاده کرد. پوستی که با آب محتوی نشاسته برنج شسته می شود به طور قابل توجهی سریعتر بهبود پیدا می کند. لعاب برنج به عنوان روش درمانی بدون عوارض جانبی به مادرانی که نگران استفاده بیش از حد از کرم و پماد هستند، توصیه می شود. اما در صورت افزایش بثورات، بلافاصله باید آن را قطع کرد.

5- افزایش انرژی

این نوشیدنی، غنی از کربوهیدرات و منبع انرژی زیادی برای همه نوزادان است و در عین حال به راحتی هضم می شود. لعاب برنج با آزادسازی تدریجی کربوهیدرات ها، سطح انرژی کودک را در طول روز ثابت نگه می دارد.

6- کاهش تب

وقتی نوزادان تب می کنند و خوب غذا نمی خورند، دادن لعاب برنج به نوزاد منبع بسیار خوب انرژی و مواد مغذی است که علاوه بر قوت دادن به کودک، تب را کاهش می دهد.

7- مقرون به صرفگی

لعاب برنج را می توان با انواع برنج های موجود در بازار تهیه کرد، زیرا تقریباً همه انواع برنج دارای مواد مغذی یکسانی هستند. در این مرحله اسراف نمی شود و زیرا مادر می تواند برنج را جداگانه مصرف کند.

ارزش غذایی برنج

برنج به عنوان ماده اصلی غذایی در بسیاری از مناطق آسیا مورد استفاده قرار می گیرد و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری است. ارزش غذایی برنج را می توان به شرح زیر بیان کرد:

ارزش غذایی

مقدار در هر 100 گرم

ارزش غذایی

مقدار در هر 100 گرم

آب

13.29 گرم

منیزیم

23 میلی گرم

کربوهیدراتها

15/79 گرم

پتاسیم

76 میلی گرم

پروتئین

6.5 گرم

سدیم

1 میلی گرم

چربی کل

52/5 گرم

روی

1/1 میلی گرم

انرژی

358 کیلوکالری

تیامین

0.565 میلی گرم

فیبر

2.8 گرم

ریبوفلاوین

0.048

آهن

4.23 میلی گرم

نیاسین

4.113 میلی گرم

کلسیم

3 میلی گرم

فولات

389  میکروگرم

فسفر

95 میلی گرم

ویتامین ب 6

171/0 میلی گرم

 

1- ارزش غذایی لعاب برنج کافی نیست

از آنجا که لعاب برنج بیشتر حاوی مواد مغذی محلول در برنج است، ارزش غذایی آن به اندازه برنج کامل نیست و از این رو نمی تواند کالری از دست رفته در هنگام اسهال را به طور کامل تأمین کند. از آنجا که لعاب برنج فاقد سدیم و پتاسیم است که برای بدن اهمیت حیاتی دارد، در مواقع اسهال باید همراه با اُ آر اس استفاده شود.

2- لعاب برنج جایگزین شیر مادر نیست

لعاب برنج نمی تواند جایگزین شیر مادر یا شیر خشک شود زیرا دارای تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز کودک نیست.

3- ممکن است آلرژی ایجاد کند

فراموش نکنید کودکی که به جو دو سر و جو حساسیت دارد، ممکن است به برنج نیز حساسیت داشته باشند. در مورد كودكان مستعد آلرژی غذایی، توصیه می شود قبل از تغذیه با لعاب برنج، مقداری لعاب برنج روی پوست او بمالید. نفخ، معده درد، استفراغ، تنگی نفس، مشکل تنفس، بثورات و غیره برخی علائم آلرژی هستند.

چقدر لعاب برنج به نوزاد بدهیم؟

وقتی دادن لعاب برنج به نوزاد را شروع می کنید می توانید با روزی یک قاشق مرباخوری شروع کرده و بر اساس میل نوزاد هر روز یک قاشق به آن بیفزایید. در هنگام افزودن هر ماده غذایی جدید به رژیم غذایی دلبندتان حتما علائم آلرژی را تحت نظر داشته باشید.

آیا دادن لعاب برنج به نوزاد ۴ ماهه اشکالی دارد؟

به یاد داشته باشید که دادن لعاب برنج به نوزاد سه ماهه مجاز نیست و شما فقط بعد از اتمام شش ماهگی می توانید در کنار غذای کمکی لعاب برنج را شروع کنید. بعلاوه دادن لعاب برنج به نوزاد ۵ ماهه خصوصا زمانی که هدف کنترل رفلاکس است، فقط باید با توصیه متخصص انجام شود.

قبل از شروع دادن لعاب برنج به نوزاد، مراقب باشید

• برای آسودگی خیال، قبل از شروع لعاب برنج در برنامه غذایی کودک، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

• همیشه قبل از شروع هر غذایی، وضعیت آلرژی را بررسی کنید. در ابتدا کمی لعاب برنج بر روی پوست او بمالید یا به مقدار کم به او بدهید و مراقب علائمی مانند استفراغ، بثورات پوستی، مشکل تنفس و غیره باشید.

• هرگز لعاب برنج را به عنوان جایگزین شیر مادر یا شیر خشک به کودک ندهید. البته می توانید لعاب برنج را با پودر شیر خشک مخلوط کنید.

• شستشو و تمیز کردن کامل برنج مهم است. از آنجا که آلاینده ها در کارخانه برنج را آلوده می کنند، شستشوی کامل آن با آب گرم ضروری به نظر می رسد.

• با انتخاب برنج خوب می توان اطمینان حاصل کرد که تغذیه مناسب به کودک می رسد. از آنجا که اکثر انواع برنج دارای ارزش غذایی کم و بیش یکسان هستند، برنج های دانه متوسط یا کوچک را انتخاب کنید، زیرا قیمت کمتری دارند.

• افزودن شیر سویا به لعاب برنج باعث تشدید حساسیت های غذایی می شود. اگر فرزند شما از قبل به شیر گاو عادت نداشته باشد، می توان شیر گاو به لعاب برنج اضافه کرد.

• در مورد برنج قهوه ای باید محتاط تر عمل کرد. اگرچه برنج قهوه ای از برنج سفید مغذی تر است، اما حاوی لایه های الیافی است که حتماً باید به طور کامل صاف شوند. کودک نمی تواند به راحتی این الیاف را هضم کند.

چگونه لعاب برنج به نوزاد بدهیم؟ نحوه دادن لعاب برنج به نوزاد

تهیه لعاب برنج یک فرآیند آسان است و فقط به دو ماده اولیه نیاز دارد.

• 2 قاشق غذاخوری برنج

• 1 فنجان آب

روش کار:

• برنج را کاملاً با آب گرم بشویید تا کثیفی یا آلودگی از بین برود.

• برنج را در قابلمه بریزید و آب اضافه کنید. آن را بجوشانید تا برنج نرم و لطیف شود.

• برنج را از آبکش رد کرده و آب را در یک فنجان جمع کنید.

• لعاب برنج آماده است. برای نوزادان بالای 12 ماه می توان کمی نمک به آن اضافه کرد تا طعم دار شود.

• لعاب برنج را قبل از دادن به کودک رقیق کنید.

لعاب برنج یک افزودنی ساده و بی خطر به رژیم غذایی کودکانی است که از شیر گرفته شده اند یا بر اساس شرایط سنی می توانند غذاهای جامد بخورند. قبل از اینکه برای اولین بار لعاب برنج به نوزاد بدهید، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

1- چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است!

2- مواد تشکیل دهنده انواع سرلاک کودک چیست ؟

3- دادن برنج قهوه ای به نوزاد و فواید دادن برنج قهوه ای چیست؟

4- دادن جو دوسر به نوزاد و فواید دادن جو دوسر به نوزاد چیست؟

?پرسش و پاسخ های دادن لعاب برنج به نوزاد

چقدر لعاب برنج به نوزاد بدهیم؟

وقتی دادن لعاب برنج به نوزاد را شروع می کنید می توانید با روزی یک قاشق مربا خوری شروع کرده و بر اساس میل شیر خوار هر روز یک قاشق به آن بیفزایید. در هنگام افزودن هر ماده غذایی جدید به رژیم غذایی دلبندتان حتما علائم آلرژی را تحت نظر داشته باشید.

آیا دادن لعاب برنج به نوزاد ۴ ماهه اشکالی دارد؟

به یاد داشته باشید که دادن لعاب برنج به نوزاد سه ماهه مجاز نیست و شما فقط بعد از اتمام شش ماهگی می توانید در کنار غذای کمکی لعاب برنج را شروع کنید. بعلاوه دادن لعاب برنج به نوزاد ۵ ماهه خصوصا زمانی که هدف کنترل ریفلاکس است، فقط باید با توصیه متخصص انجام شود.

چگونه برای نوزاد لعاب برنج درست کنیم؟

• برنج را کاملاً با آب گرم بشویید تا کثیفی یا آلودگی از بین برود.• برنج را در قابلمه بریزید و آب اضافه کنید. آن را بجوشانید تا برنج نرم و لطیف شود.• برنج را از آبکش رد کرده و آب را در یک فنجان جمع کنید.• لعاب برنج آماده است. برای نوزادان بالای 12 ماه می توان کمی نمک به آن اضافه کرد تا طعم دار شود. • لعاب برنج را قبل از دادن به کودک رقیق کنید.

آیا می توانم به نوزادم لعاب برنج بدهم؟

لعاب برنج یک افزودنی ساده و بی خطر به رژیم غذایی کودکانی است که از شیر گرفته شده اند یا بر اساس شرایط سنی می توانند غذاهای جامد بخورند. قبل از اینکه برای اولین بار لعاب برنج به نوزاد بدهید، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

منبع: parenting.firstcry