The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای افزایش شانس بارداری با پریود نامنظم چه کنیم؟

بارداری یکی از جادویی ترین و شگفت انگیزترین تجربه هایی است که خانم ها در دوران زندگی خود با آن مواجه می شوند. اما این روزها مدرن شدن زندگی همراه با استرس و تغییر در سبک زندگی موجب گردید که بارداری به سهولت گذشته امکان پذیر نباشد. بی نظمی قاعدگی یکی از دلایل دشواری بارداری به شمار می آید. در ادامه این متن برای شما شرح می دهید که احتمال بارداری با پریود نامنظم چقدر است و برای افزایش شانس بارداری با پریود نامنظم چه کاری از دست شما بر می آید.

قاعدگی نامنظم چیست؟

پریودهای نامنظم که در پزشکی به آن الیگومنوره می گویند، به چرخه قاعدگی کمتر از 21 روز یا بیشتر از 36 روز اطلاق می شود. در برخی از خانم ها کل چرخه اتفاق نمی افتد. قاعدگی نامنظم در 30-40٪ ناباروری ها، به عنوان عامل ناباروری شناخته می شوند. اگرچه این مسئله کمی نگران کننده به نظر می رسد، اما تقریباً همیشه قابل درمان است.

دلایل بی نظمی قاعدگی

برای قاعدگی نامنظم دلایل بسیاری وجود دارد و اکثر بانوان در مرحله ای از زندگی آن را تجربه می کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

• تغییر در پیشگیری از بارداری

• عدم تعادل هورمونی خصوصاً در استروژن و پروژسترون

سندرم تخمدان پلی کیستیک

• کاهش یا افزایش شدید وزن

• چاقی

• فشار

• اختلالات خوردن

• تمرینات شدید ورزشی یا غیره

• شیردهی

چگونه بفهمیم قاعدگی نامنظم داریم؟

شما می توانید پس از بررسی هر یک از عوامل زیر، بسته به شرایط و پاسخهای خود به پزشک مراجعه کنید و از وضعیت خود آگاه شوید:

• ببینید چرخه قاعدگی در شما چند روزه است، اگر کمتر از 21 روز یا بیشتر از 36 روز باشد، شما قاعدگی نامنظم دارید.

• مدت زمان قاعدگی خود را یادداشت کنید. همچنین به میزان خونریزی یعنی سبک یا شدید بودن آن توجه داشته باشید.

• ببینید آیا هنگام خونریزی قاعدگی، دفع لخته دارید.

• سطح احساسات خود را در طول قاعدگی ثبت و پایش کنید.

• میزان گرفتگی و انقباض شکمی خود را در قاعدگی ثبت و پایش کنید.

چگونه قاعدگی نامنظم بر احتمال وقوع بارداری تأثیر می گذارد؟

قاعدگی نامنظم به معنی تخمک گذاری نامنظم است به این تعبیر که تخمدانها به طور منظم تخمک آزاد نمی کنند. باروری زمانی صورت می گیرد که تخمک آزاد شود. عدم تعادل تیروئید، عدم تعادل هورمونی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، هایپر پرولاکتینمی (افزایش هورمون پرولاکتین)، نارسایی زودرس تخمدان و ذخایر کم تخمدان یعنی تعداد تخمک کمتر از حد معمول در هر تخمدان، از جمله دلایل دیگر بی نظمی قاعدگی به شمار می آیند.

تشخیص علت بی نظمی قاعدگی و در صورت امکان رفع آن اهمیت زیادی دارد و تنها به این ترتیب می توان احتمال بارداری را افزایش داد. قاعدگی نامنظم پس از ازدواج و احتمال بارداری با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند و در صورت وقوع باید فورا مورد بررسی قرار گیرد.

افزایش احتمال بارداری با پریود نامنظم

بارداری با پریود نامنظم غیرممکن نیست، برای افزایش شانس بارداری با پریود نامنظم، می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

1- پایش وضعیت تخمک گذاری

برای کمک به بارداری با قاعدگی نامنظم، پس از تشخیص قاعدگی نامنظم، پایش زمان تخمک گذاری برای برنامه ریزی بارداری اهمیت زیادی دارد. با استفاده از منابع بسیاری می توان زمان تخمک گذاری را تعیین نمود. پزشک می تواند به طور تقریبی محدوده زمانی تخمک گذاری را مشخص کند و شما با آزمایشهایی که انجام می دهید به زمان دقیق آن پی می برید. این محدوده بهترین زمان برای باردار شدن است.

2- رابطه جنسی مکرر

برای باردار شدن با پریود نامنظم دفعات رابطه جنسی را بیشتر کنید. برقراری رابطه جنسی منظم نه تنها احتمال بارداری را افزایش می دهد بلکه از میزان استرس کم می کند که خود راهی برای افزایش شانس بارداری است. با رابطه جنسی منظم، احتمال از دست رفتن بازه تخمک گذاری بسیار کم می شود. رابطه جنسی در کنترل افسردگی، ایجاد استقامت قلبی عروقی و بهبود روابط با همسرتان موثر است.

3- دارو درمانی

اگر پزشک تشخیص دهد که تخمک گذاری به طور منظم یا به طور کلی انجام نمی شود، داروهای باروری تجویز خواهد کرد. این داروها تخمک گذاری را تحریک کرده و به حاملگی با پریود نامنظم کمک می کنند. اگر تشخیص سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد، داروهای دیگری برای اصلاح شرایط و افزایش احتمال بارداری تجویز می شود. لازم به یادآوری است که رعایت دوز مصرفی داروها اهمیت زیادی دارد و در صورت بروز عوارض جانبی یا ناراحتی باید به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اهمیت پایش تخمک گذاری در چرخه های نامنظم

حتی در بانوانی که قاعدگی منظم دارند، زمان بندی از اهمیت فراوانی برخوردار است. با پی بردن به زمان تخمک گذاری می توانید فعالیت جنسی خود را برای افزایش احتمال بارداری به نحو بهینه برنامه ریزی کنید. این بدان معنی است که با وجود قاعدگی نامنظم با کنترل مرتب چرخه قاعدگی می توان رابطه جنسی را در چرخه تخمک گذاری برقرار نمود.

1- کیت های پیش بینی تخمک گذاری

کیت پیش بینی تخمک گذاری به شما کمک می کند تا میزان هورمون لوتئین ساز یا LH ادرار را اندازه بگیرید. این هورمون 24 تا 48 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد. بهتر است سطح LH را ثبت کنید، زیرا در صورت مراجعه به پزشک، این اطلاعات مورد نیاز خواهد بود.

2- مانیتورهای بررسی باروری

مانیتورهای باروری می توانند زمان تخمک گذاری را 7 روز زودتر پیش بینی کنند. این مانیتورها وضعیت شیمی و حیاتی بدن را به صورت الکترونیکی ردیابی و یک تقویم تخمک گذاری دیجیتال ایجاد می کنند. در این وسیله از نمونه بزاق و مخاط واژن برای پیش بینی تخمک گذاری استفاده می شود.

آیا با وجود قاعدگی نامنظم می توان با درمان دارویی باردار شد؟

داروهای بسیاری برای کمک به قاعدگی نامنظم وجود دارد. از آنجا که قاعدگی نامنظم به دلایل متفاوتی رخ می دهد، داروها با اهداف مختلفی تجویز می شوند. برخی داروها برای مقاومت به انسولین هستند که می تواند سندروم تخمدان پلی کیستیک ایجاد کند. برخی داروهای دیگر اختلال عملکرد تخمک گذاری را هدف قرار می دهند. این داروها معمولاً داروهای باروری هستند و می توانند به صورت تزریقی مصرف شوند.

اما مهم این است که پزشک مشکل را تشخیص دهد و بر حسب نیاز شما برای رفع قاعدگی نامنظم، داروی مناسب را تجویز کند. پزشک بعد از انجام آزمایشهای لازم به منظور تعیین سلامت اندام های مختلف از جمله سطح هورمون های بدن، در مورد یک برنامه درمانی تصمیم می گیرد و بر اساس نتایج آزمایش، داروی مناسب را تجویز می کند.

بارداری با پریودی نامنظم در اثر تخمدان پلی کیستیک

احتمالا می پرسید که چگونه با وجود تخمدان پلی کیستیک و قاعدگی نامنظم باردار شویم؟ بارداری در بانوان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک دشوارتر از افرادی است که قاعدگی نامنظم دارند.

1- علائم تخمدان پلی کیستیک عبارتند از:

• پریودهای نامنظم

• تخمک گذاری نامنظم

• رشد موهای زائد در ناحیه چانه، پشت لب و نوک سینه

• آکنه های تهاجمی بعد از چرخه قاعدگی

• غدد چربی روی پوست بیش از حد فعال می شوند، در نتیجه پوست بیش از حد چرب می شود.

• مقاومت به انسولین

• چاقی

2- باردار شدن با وجود تخمدان پلی کیستیک

در عین حال که بانوان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک برای باردار شدن نیاز به IVF دارند، اما می توان از روشهای غیرفنی نیز برای رفع مشکل استفاده کرد:

• کاهش وزن: در حالی که تخمدان پلی کیستیک منجر به افزایش وزن می شود، کاهش وزن تا حدودی وضعیت را در جهت مثبت تغییر می دهد. از دست دادن حتی 5 تا 10٪ وزن می تواند به تنظیم قاعدگی و تخمک گذاری کمک کند.

• رژیم غذایی: یکی از مهمترین راههای مبارزه با تخمدان پلی کیستیک بهره مندی از رژیم غذایی مناسب است. غذاهای تخمیر شده مانند توفو یا کشک سویا بسیار مفید هستند. اجتناب از غذاهای فرآوری شده که سرشار از چربی و شکر تصفیه شده هستند به کنترل وزن کمک می کند.

• متفورمین: ممکن است در برخی بیماران مبتلا به تخمدان پلی کیستیک برای جلوگیری از مقاومت به انسولین، متفورمین تجویز شود. حتی اگر خانمی مقاوم به انسولین نباشد اما تخمدان پلی کیستیک داشته باشد، متفورمین به کاهش وزن کمک کرده و قاعدگی او را تنظیم می کند.

چه موقع باید برای قاعدگی نامنظم به پزشک مراجعه کرد؟

اگر چرخه قاعدگی شما بین 45 تا 60 روز یا حتی بیشتر طول می کشد یا نگران قاعدگی خود هستید و می خواهید بدانید منظم است یا خیر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. مشورت با پزشک متخصص در طولانی مدت به شما کمک می کند و شما را از هرگونه ترس و نگرانی می رهاند.

نکته: به یاد داشته باشید که قاعدگی نامنظم شرم آور نیست. لطفاً در مورد وضعیت خود و شرایطی که دارید با پزشک راحت صحبت کنید. در برخی موارد، تخمدان پلی کیستیک منجر به افسردگی می شود. در این صورت با یک روانشناس مشورت و توصیه های او را اجرا نمائید، با همسر و عزیزان خود در این مورد به گفتگو بنشینید، یک سیستم پشتیبانی در این دوره از زندگی اهمیت زیادی دارد. اهمیت مراقبت جسمی و روانی از خود را فراموش نکنید.

قاعدگی نامنظم حتی اگر قصد بارداری نداشته باشید، نگران کننده است. عوامل مختلفی از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک تا استرس موجب بی نظمی قاعدگی می شوند. حفظ یک سبک زندگی سالم به کنترل بیماری و متعاقباً به بارداری کمک می کند. هر روز ورزش کنید و رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید تا به وزن ایده آل خود برسید. اگر بعد از تمامی این تلاش ها، قاعدگی شما همچنان نامنظم بود، بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی باشید. پزشک به تنظیم قاعدگی و بارداری کمک می کند. حتماً دوره های قاعدگی خود را بخاطر داشته باشید زیرا پزشک برای بررسی وضعیت باید تصویر کاملی از سلامت باروری شما در اختیار داشته باشد.

روابط اجتماعی نقش بسزایی در مقابله با فشارهای روانی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک، به ویژه هنگامی که قصد بارداری دارید، ایفا می کنند. برای مقابله با فشارهای روحی و روانی و کسب نتیجه بهتر در شرایط اقدام به بارداری با پریود نامنظم می توانید همراه با همسرتان به روانشناس مشاور مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

درمان قاعدگی نامنظم و علت پریود نامنظم چیست؟

سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری چه رابطه ای با هم دارند؟

بارداری با وجود تنبلی تخمدان، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک چیست؟

?پرسش و پاسخ های بارداری با پریود نامنظم

پریودم نامنظمه چیکار کنم که زود باردار بشم؟

برای باردار شدن با پریود نامنظم دفعات رابطه جنسی را بیشتر کنید. برقراری رابطه جنسی منظم نه تنها احتمال بارداری را افزایش می دهد بلکه از میزان استرس کم می کند که خود راهی برای افزایش شانس بارداری است. با رابطه جنسی منظم، احتمال از دست رفتن بازه تخمک گذاری بسیار کم می شود. رابطه جنسی در کنترل افسردگی، ایجاد استقامت قلبی عروقی و بهبود روابط با همسرتان موثر است.

چه زمانی برای باردار شدن با وجود پریود نامنظم نیاز به دارو درمانی داریم؟

اگر پزشک تشخیص دهد که تخمک گذاری به طور منظم یا به طور کلی انجام نمی شود، داروهای باروری تجویز خواهد کرد. این داروها تخمک گذاری را تحریک کرده و به حاملگی با پریود نامنظم کمک می کنند. اگر تشخیص سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد، داروهای دیگری برای اصلاح شرایط و افزایش احتمال بارداری تجویز می شود. لازم به یادآوری است که رعایت دوز مصرفی داروها اهمیت زیادی دارد و در صورت بروز عوارض جانبی یا ناراحتی باید به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

در پریود نامنظم روز تخمک گذاری را چگونه پیدا کنیم؟

بهترین و دقیق ترین روش کمک گرفتن از کیت تخمک گذاری است. کیت پیش بینی تخمک گذاری به شما کمک می کند تا میزان هورمون لوتئین ساز یا LH ادرار را اندازه بگیرید. این هورمون 24 تا 48 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد. بهتر است سطح LH را ثبت کنید، زیرا در صورت مراجعه به پزشک، این اطلاعات مورد نیاز خواهد بود.

آیا با وجود قاعدگی نامنظم می توان با درمان دارویی باردار شد؟

داروهای بسیاری برای کمک به قاعدگی نامنظم وجود دارد. از آنجا که قاعدگی نامنظم به دلایل متفاوتی رخ می دهد، داروها با اهداف مختلفی تجویز می شوند. برخی داروها برای مقاومت به انسولین هستند که می تواند سندروم تخمدان پلی کیستیک ایجاد کند. برخی داروهای دیگر اختلال عملکرد تخمک گذاری را هدف قرار می دهند. این داروها معمولاً داروهای باروری هستند و می توانند به صورت تزریقی مصرف شوند.

منبع: parenting.firstcry / parenting.firstcry

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید