The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟

خوردن مواد غذایی سالم در باروری بانوان تاثیر بسیار زیادی دارند. تعداد بسیار زیادی از بانوانی که مدت هاست برای باردار شدن تلاش می کنند، می پرسند که در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟ باید بگوییم برخی مواد غذایی نه تنها می توانند عوارض دوران پریودی همچون دل درد را کاهش دهند، بلکه به باردار شدن شما نیز کمک خواهند کرد. اگر می خواهید بدانید که در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در زمان پریود چه بخوریم تا حامله شویم؟

بسیاری از زنان در دوران قاعدگی علائم ناخوشایندی دارند. بعضی از غذاها نه تنها می توانند این علائم را کاهش دهند بلکه در افزایش توان باروری نیز موثر هستند.

در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟

آنچه باید برای افزایش توان باروری میل کنید غذاهای عجیب و غریب نیست بلکه موارد ساده و دسترس است ازجمله:

1. آب

همیشه توصیه کلی پزشکان به نوشیدن مقادیر کافی آب است و این مورد خصوصا در دوره قاعدگی بیشتر می شود. وجود آب کافی در بدن (هیدراته ماندن) می تواند شانس ابتلا به سردردهای کم آبی که یکی از علائم رایج قاعدگی است، را کاهش دهد.نوشیدن آب فراوان همچنین می تواند مانع از احتباس آب و نفخ های شکمی شود.

2. میوه

میوه های سرشار از آب، مانند هندوانه و خیار برای تامین آب کافی مورد نیاز بدن بسیار مناسب هستند. میوه های شیرین می توانند بدون خوردن مقدار زیادی قند تصفیه شده، جلوی ولع مصرف قند را بگیرند. به دلیل اینکه مصرف قندهای ساده باعث افزایش ناگهانی گلوکز خون می شود و در نتیجه سطح انسولین برای کاهش این گلوکز افزایش یافته و به طور ناگهانی قند خون پایین می آید که باعث می شود شما نیاز به مصرف قند داشته باشید تا افت قند خون را جبران کنید و این چرخه تکرار می شود.

3. سبزیجات برگ دار

معمولا در دوره قاعدگی افت سطح آهن احساس می شود، به خصوص اگر خون قاعدگی شما بسیار زیاد باشد. این مورد می تواند منجر به خستگی، درد بدن و سرگیجه شود. سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج می توانند سطح آهن خون شما را تقویت کنند. همچنین اسفناج سرشار از منیزیم است.

4. زنجبیل

یک لیوان چای زنجبیل گرم می تواند برخی از علائم خاص قاعدگی را بهتر کند. زنجبیل دارای اثرات ضدالتهابی است، که می تواند درد های عضلانی را تسکین دهد. زنجبیل همچنین ممکن است حالت تهوع را کاهش دهد. مطالعات کمی این را تأیید می کند، اما یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که زنجبیل به طور موثر حالت تهوع و استفراغ را در سه ماهه اول بارداری کاهش می دهد. از آنجا که این ماده خوراکی ایمن و نسبتا ارزان است، ارزش دارد که یک بار امتحان کنید تا نتیجه را ببینید. زنجبیل را بیش از حد مصرف نکنید، به دلیل اینکه مصرف بیش از 4 گرم در یک روز می تواند باعث سوزش سر دل و دل درد شود.

5. مرغ

مرغ یکی دیگر از مواد غذایی غنی از آهن و پروتئین است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. خوردن پروتئین برای سلامت کلی شما ضروری است و می تواند به شما کمک کند تا در طول دوره قاعدگی سیر بمانید و وسوسه خوردن غذاهای مختلف را کاهش دهید.

6. ماهی

سرشار از آهن، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که به عنوان یک ماده مغذی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف آهن با کاهش میزان آهن که ممکن است در طول دوره قاعدگی بروز کند، مقابله می کند. بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، ثابت شد که امگا 3 می تواند شدت درد دوره قاعدگی را کاهش دهد. بر طبق این تحقیق، زنانی كه از مكمل های امگا 3 استفاده كرده بودند، درد قاعدگی آنها به حدی کاهش پیدا کرد که نیاز آنها به مصرف ایبوپروفن را کاهش داد.

مطالعه ی دیگری که در سال 2014 انجام شد، نشان داده شد که امگا 3 می تواند افسردگی را نیز کاهش دهد. برای کسانی که در دوران قاعدگی دچار نوسانات خلقی و افسردگی می شوند، امگا 3 می تواند مفید باشد.

7. زردچوبه

در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟ زردچوبه بسیار مفید است. زردچوبه به عنوان ادویه ای ضدالتهاب شناخته می شود و کورکومین ماده اصلی فعال آن است. براساس یک مطالعه ای که در سال 2015 بر روی اثرات کورکومین و علائم سندروم پیش از قاعدگی ( PMS ) بررسی شد، مشخص شد که زنانی که زردچوبه مصرف کردند علائم پیش از قاعدگی کمتری را تجربه کردند.

8. شکلات تلخ

شکلات تلخ یک میان وعده خوشمزه و مفید، و سرشار از آهن و منیزیم است. یک تکه 100 گرمی شکلات که حاوی 70 تا 85 درصد شکلات تلخ است می تواند نیاز توصیه شده روزانه به آهن (67 درصد) و منیزیم (58 درصد) را تامین کند.یک مطالعه معتبر که در سال 2010 انجام شد، نشان داد که منیزیم شدت علائم سندروم پیش از قاعدگی ( PMS) را کاهش می دهد. طبق مطالعه معتبر دیگری که در سال 2015 انجام شد، ثابت شد زنانی که کمبود منیزیم دارند خیلی بیشتر علائم سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند.

9. آجیل

در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟ آجیل و دانه ها را فرموش نکنید. بیشتر آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و منبع بزرگی از پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی منیزیم و ویتامین های مختلف هستند. اگر دوست ندارید که آجیل را به تنهایی مصرف کنید می توانید از کره انواع مغزها، شیرهای حاوی پودر انواع مغز مصرف کنید و یا آجیل را به اسموتی اضافه کنید.

10. روغن بذر کتان

هر 15 میلی لیتر روغن بذر کتان حاوی 7195 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 است. اما متخصصان تغذیه اعلام کرده اند که ما فقط به حدود 1100 تا 1600 میلی گرم امگا 3 در روز نیاز داریم. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف روغن بذر کتان می تواند باعث بهبود توان باروری شود.

11. کینوا

کینوا غنی از مواد مغذی مانند آهن، پروتئین و منیزیم است. همچنین فاقد گلوتن است، بنابراین یک غذای عالی برای مبتلایان به بیماری سلیاک است. به علاوه، شاخص گلیسمی کمی دارد، به این معنی که احتمالا بعد از خوردن آن به مدت طولانی تری احساس سیری کرده و انرژی خواهید داشت.

12. عدس و لوبیا

عدس و لوبیا سرشار از پروتئین هستند، بنابراین جایگزین های خوبی برای گوشت در افراد گیاهخوار محسوب می شوند. آنها همچنین منابع غنی از آهن هستند که اگر سطح آهن خون شما پایین باشد، توصیه می شود این دو ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

13. ماست

اگر می پرسید در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم، ماست یک پاسخ ساده اما مفید است. بسیاری از افراد در طی دوره قاعدگی یا پس از آن دچار عفونت قارچی می شوند. اگر به طور کلی مستعد عفونت قارچی واژن هستید، بهتر است غذاهای غنی از باکتری های پروبیوتیک مانند ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که می تواند باکتری های خوب واژن را تغذیه کند و به شما کمک می کند تا با عفونت ها مقابله کنید. ماست همچنین غنی از منیزیم و سایر مواد مغذی ضروری مانند کلسیم است.

14. توفو (پنیر سویا)

توفو که منبع محبوب پروتئین برای گیاهخواران است، از دانه های سویا درست می شود. غنی از آهن، منیزیم و کلسیم است.

15. چای نعناع

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که چای نعناع می تواند علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد. به خصوصی علائمی مانند گرفتگی های عضلانی، حالت تهوع و اسهال را برطرف می کند.

16. کامبوچا

ماست تنها غذای غنی از پروبیوتیک با فواید ضدقارچ نیست. اگر منع مصرف لبنیات دارید، می توانید چای کومبوچا که یک غذای تخمیر شده عالی است را مصرف کنید. امروزه بیشتر از گذشته این نوع چای در دسترس مردم است. اما بهتر است، سعی کنید از نوشیدنی های کامبوچا که حاوی مقدار زیادی قند هستند خودداری کنید.

حال که می دانید در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم، به فراخور شرایط خودتان مواد غذایی ذکر شده را در رژیم غذایی روزمره خود در دوران قاعدگی بگنجانید تا هرچه زودتر لذت شیرین مادر شدن را بچشید.

مطالعه بیشتر:

چه چیزی باعث بارداری سریع میشود؟

بهترین زمان بارداری بعد از پریودی در بانوان

چی بخوریم که پریود شویم (جلو انداختن پریود با تغذیه)

چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ راهکارهای کاربردی و مفید

?پرسش و پاسخ های در دوران پریودی چه بخوریم تا باردار شویم؟

چه بخویم تا در دوران پریودی عفونت واژن نگیریم؟

بسیاری از افراد در طی دوره قاعدگی یا پس از آن دچار عفونت قارچی می شوند. اگر به طور کلی مستعد عفونت قارچی واژن هستید، بهتر است غذاهای غنی از باکتری های پروبیوتیک مانند ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که می تواند باکتری های خوب واژن را تغذیه کند و به شما کمک می کند تا با عفونت ها مقابله کنید. ماست همچنین غنی از منیزیم و سایر مواد مغذی ضروری مانند کلسیم است.

برای باردار شدن در دوران پریودی چی بخوریم؟

هر 15 میلی لیتر روغن بذر کتان حاوی 7195 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 است. اما متخصصان تغذیه اعلام کرده اند که ما فقط به حدود 1100 تا 1600 میلی گرم امگا 3 در روز نیاز داریم. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف روغن بذر کتان می تواند باعث بهبود توان باروری شود.

بهترین غذا در دوران پریودی چیست؟

معمولا در دوره قاعدگی افت سطح آهن احساس می شود، به خصوص اگر خون قاعدگی شما بسیار زیاد باشد. این مورد می تواند منجر به خستگی، درد بدن و سرگیجه شود. سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج می توانند سطح آهن خون شما را تقویت کنند. همچنین اسفناج سرشار از منیزیم است.

در زمان قاعدگی چی بخوریم تا حامله بشیم؟

آجیل و دانه ها را فرموش نکنید. بیشتر آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و منبع بزرگی از پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی منیزیم و ویتامین های مختلف هستند. اگر دوست ندارید که آجیل را به تنهایی مصرف کنید می توانید از کره انواع مغزها، شیرهای حاوی پودر انواع مغز مصرف کنید و یا آجیل را به اسموتی اضافه کنید.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید