The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری در چند هفتگی باید باشد؟

امروزه تعداد بسیار زیادی از مادران می دانند که در طی دوران بارداری باید تحت نظر متخصص باشند تا رشد جنین، میزان وزن گیری و سلامت مادر و نوزاد با دقت پیگیری شود. به همین سبب تعداد بسیار زیادی از مادران می پرسند که اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری باید چه زمانی باشد؟ در ادامه این مقاله به شما توضیح می دهیم که اولین مراجعه به پزشک بعد از فهمیدن بارداری باید در چند هفتگی باشد و در این ویزیت چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اولین زمان مراجعه به پزشک بعد از بارداری

در اولین ویزیت دوران بارداری، شما از نظر مشکلات زمینه ای پزشکی یا سایر نگرانی هایی که می تواند بر بارداری شما تأثیر بگذارد، معاینه می شوید. در بهترین حالت به محض آنکه جواب مثبت تست بارداری خود را دریافت کردید، حال چه آزمایش خون بتا دادین و یا از بی بی چک استفاده کرده اید، بهتر است به متخصص زنان و یا ماما مراجعه کنید.

اما اگر به هر دلیلی نمی توانید در آن زمان تحت نظر پزشک قرار بگیرید، مراجعه به متخصص در پایان هفته 8 بارداری ضروری است.

اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری در چند هفتگی باید باشد؟

در هفته ششم بارداری قلب جنین تشکیل می شود اما شما صدای آن را در پایان هفته هشتم بارداری می توانید بشنوید. شنیدن صدای ضربان قلب جنین نقطه عطف مهمی در تایید صحت و سلامتی بارداری شما در واقع تایید کننده زنده بودن جنین است که نباید از آن غافل شوید.

در برخی از بارداری ها محصولات حاملگی یعنی جفت و کیسه آب در درون رحم مادر تشکیل می شود اما متاسفانه خبری از جنین در داخل آن نیست. به این نوع از باردری ها حاملگی پوچ گفته می شود. که به دلیل وجود نداشتن جنین راهی جز سقط و کورتاژ وجود نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که هرقر این نوع از بارداری زودتر تشخیص داده شود دفع آنها نیز ساده تر خواهد بود. در مراحل ابتدایی امکان دفع محصولات حاملگی با کمک قرص وجود دارد اما اگر سن بارداری بالا برود به انجام کورتاژ نیاز است.

در برخی موارد نیز توصیه می شود که اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری را زودتر انجام دهید در شرایطی همچون:

• زمانی که بیماری پزشکی زمینه ای داشته باشید

• در بارداری قبلی مشکل خاصی داشته اید

• علائم خاصی مانند خونریزی واژینال، درد شکم و حالت تهوع یا استفراغ شدید را داشته باشید.

اولین ویزیت دوران بارداری چگونه است؟

اولین بازدید شما احتمالاً طولانی ترین ویزیت شما در دوران بارداری خواهد بود. در اولین ویزیت پزشک علائم حیاتی شما را بررسی می کند و شرح حال پزشکی دقیقی شما را می گیرد. بعلاوه پزشک آزمایشات خاصی را درخواست می کند، از جمله آزمایش خون و ادرار و ... . مهم است که در این مراجعه سوالاتتان را از متخصص یا ماما بپرسید، گر سوال خاصی دارید که فکر می کنید در اثر استرس ممکن است آن را در مطب فراموش کنید، حتما از قبل آن را یاد داشت کنید.

بررسی علائم حیاتی در اولین مراجعه

علائم حیاتی شما نشان دهنده وضعیت عملکرد ارگان های اصلی بدن شماست. این علائم شامل ضربان قلب، تعداد تنفس و فشار خون است. بررسی این علائم در طول بارداری از نظر هر گونه تغییری، می تواند نشان دهنده مشکلات اساسی باشد، به همین دلیل بررسی دقیق آنها بسیار مهم است.

پزشک در حالی که علائم حیاتی شما را بررسی و ثبت می کند، از شما تاریخ اولین روز آخرین قاعدگیتان را می پرسد. این تاریخ به متخصص در محاسبه دقیق سن بارداری کمک خواهد کرد.

سابقه بارداری های قبلی

پزشکتان در اولین مراجعه از شما می پرسد که آیا قبلا بارداری یا سقط داشته اید، فرزندان قبلی چند ساله هستند و جزئیاتی همچون:

مدت زمان بارداری قبلی شما چقدر بوده است؟ آیا 38 هفته را کامل کرده اید یا زایمان زودرس داشتین؟

زایمان های قبلی به چه روشی انجام شده؟

وزن هنگام تولد نوزادان قبلی چقدر بوده است؟

اگر قبل سزارین شده اید به روش بیهوشی انجام شده است یا بی حسی؟

آیا بعد از زایمان های قبلی دچار عوارضی همچون خونریزی، عفونت و ... شده اید؟

پاسخ صحیح و دقیق به این سوالات سبب می شود متخصص بهترین برنامه ریزی را برای بارداری و زایمان شما داشته باشد تا کمترین عوارض احتمالی برای شما و جنین ایجاد شود.

سابقه بیماری های زنان

سابقه هرگونه بیماری زنان در هنگام بارداری بسیار مهم است. پزشک شما باید از هر گونه مشکلات زنان و زایمان فعلی یا گذشته که می تواند منجر به نقایص مادرزادی یا عوارض در کودک شما شود آگاه باشد. اگر در حال حاضر مبتلا به عفونت های آمیزشی هستید یا قبلاً هم داشته اید، باید به پزشک خود بگویید. این بیماریها شامل:

سوزاک

کلامیدیا

• تریکومونا

هرپس سیمپلکس

• سفلیس

• واژینوز باکتریال

زگیل ناحیه تناسلی

بعلاوه اگر تاکنون جواب پاپ اسمیر غیرطبیعی داشتید حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

سابقه بیماری های زمینه ای

پزشک شما باید در مورد همه و همه بیماری های زمینه ای که شما داشتید اطلاعات دقیق داشته باشد. بسیاری از این بیماری ها در دوران بارداری می توانند سلامتی شما و جنین را تحت تاثیر قرار دهند. از جمله:

دیابت

• لوپوس

• فشار خون بالا

• بیماری ریوی

• بیماری قلبی

اگر در حال حاضر نیز هر یک از این بیماری ها را دارید، درصورت نیاز باید تحت نظر متخصص مربوطه مثلا متخصص قلب یا غدد قرار داشته باشید. همچنین اگر سابقه موارد زیر را دارید به پزشک خود بگویید:

• اختلالات روانی

• ضربه یا خشونت

• انتقال خون

• واکنش های آلرژیک به برخی از داروها

• جراحی ها

سابقه بیماری های خانوادگی

احتمالا می دانید که تعدادی از بیماری های ارثی که احتمالا در خانواده و قوام درجه یک شما یا همسرتان وجود داشته اند می تواند از طریق ژنها به جنین منتقل شوند. بنابراین بسیار مهم است درمورد بیماری های ژنتیکی اطرافیانتان اطلاعات دقیق به پزشکتان بدهید تا درصورت نیاز برای بررسی سلامت جنین انجام آزمایشات ژنتیکی را درخواست کند.

در پایان اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری

در پایان اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری، پزشکتان بنابر شرح حالی که از شما گرفته و نیز صلاحدید خود، هر آزمایش اضافی را که ممکن است لازم باشد توضیح می دهد.

بعلاوه متخصص و یا ماما اهمیت داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و مصرف برخی ویتامین های قبل از تولد در دوران بارداری را برای شما توضیح خواهد داد. به یاد داشته اشید که در مورد هرگونه داروی بدون نسخه و مکمل که ممکن است بخواهید در دوران بارداری مصرف کنید همانند داروهای سرماخوردگی حتماً از پزشک خود سؤال کنید.

در اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری در مورد ناراحتی هایی که ممکن است در دوران بارداری برای شما پیش و نیز درمورد علائم هشدار که نیاز به مراجعه و درمان فوری پزشکی دارند به شما هشدار خواهد داد.

مطالعه بیشتر:

اولین ملاقات های نوزاد با پزشک

اولین اقدامات بعد از مثبت شدن بی بی چک

9 سوال مهم که در اولین معاینه بارداری باید بپرسید

معاینه داخلی برای زایمان در چه ماهی و چگونه انجام می شود؟

?پرسش و پاسخ های اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری

در چه شرایطی در بارداری باید خیلی زود تحت نظر متخصص قرار بگیریم؟

در برخی موارد نیز توصیه می شود که اولین مراجعه به پزشک بعد از بارداری را زودتر انجام دهید در شرایطی همچون: زمانی که بیماری پزشکی زمینه ای داشته باشید. در بارداری قبلی مشکل خاصی داشته اید. علائم خاصی مانند خونریزی واژینال، درد شکم و حالت تهوع یا استفراغ شدید را داشته باشید.

چرا مراجعه به موقع به پزشک بعد از اطلاع از بارداری مهم است؟

در برخی از بارداری ها محصولات حاملگی یعنی جفت و کیسه آب در درون رحم مادر تشکیل می شود اما متاسفانه خبری از جنین در داخل آن نیست. به این نوع از باردری ها حاملگی پوچ گفته می شود. که به دلیل وجود نداشتن جنین راهی جز سقط و کورتاژ وجود نخواهد داشت.

بعد از اینکه فهمیدیم بارداریم کی به دکتر برویم؟

در هفته ششم بارداری قلب جنین تشکیل می شود اما شما صدای آن را در پایان هفته هشتم بارداری می توانید بشنوید. شنیدن صدای ضربان قلب جنین نقطه عطف مهمی در تایید صحت و سلامتی بارداری شما درواقع تایید کننده زنده بودن جنین است که نباید از آن غافل شوید.

تست بارداریم مثبت شده، کی باید برم دکتر؟

مراجعه به متخصص در پایان هفته 8 بارداری ضروری است. برای بررسی ضربان قلب جنین.

منبع: healthline