The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سمنو در بارداری و آیا خوردن سمنو در بارداری مجاز است؟

بیشتر زنان به محض اطلاع از باردار بودن خود، با دنیایی از سؤالات و نگرانی ها روبرو می شوند. یکی از پرتکرارترین پرسش هایی که در این دوران حساس، ذهن مادران را به خود مشغول می کند، این است که مجاز به خوردن چه خوراکی هایی در بارداری بوده و از چه مواد غذایی باید دوری کنند. سمنو، یکی از خوراکی های خوشمزه و اصیل است که از سال های دور تا کنون، جایگاه ویژه ای در میان خانواده های ایرانی داشته. اما سؤال اینجا است که آیا خوردن سمنو در بارداری مجاز است؟ آیا سمنو در بارداری ضرر دارد؟ اگر دوست دارید به پاسخ این سوال پرتکرار مادران باردار برسید، در ابتدا باید در مورد سمنو و خواص آن بیشتر بدانید.

همه چیز در مورد سمنو

سمنو، یک خوراکی باستانی و ملی بوده که اگرچه در همه فصول سال پرطرفدار است اما با نزدیک شدن به فصل بهار و عید نوروز، بازار آن حسابی گرم و پررونق می شود. زیرا به رسم سنتی دیرین، سمنو که از جوانه های گندم تهیه می شود، یکی از اجزای اصلی و جدانشدنی سفره هفت سین پارسی زبانان بوده و نمادی از برکت، باروری، تازه شدن، فراوانی و قدرت است.

گفته می شود که خاستگاه اولیه سمنو، منطقه ای در ایران باستان است که امروزه به عنوان استان خراسان شناخته می شود. به علاوه برخی مورخان، ادعا دارند که از سه هزار سال پیش تاکنون، پخت سمنو در ایران و به خصوص در سرزمین های فلات ایران، متداول و مرسوم بوده و دستور پخت آن از آنجا به کشورهای همسایه همچون ترکیه، افغانستان و تاجیکستان رسیده است.

با ورود اسلام به ایران، سمنوپزان به مراسمی مذهبی و آیینی مبدل شد و با گذر زمان، امروزه پختن سمنوی نذری به عنوان غذای خاص و متبرک شده با نام مادر شیعیان حضرت فاطمه زهرا (ع) در میان زنان رواج و محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

طرز تهیه سمنو

با وجود قدمت چندین هزار ساله، روش پخت سمنو، همچنان ثابت و دست نخورده باقی مانده است. طبخ سمنو در منزل، ساده بوده و تنها چند مورد برای تهیه آن کافی است. مواد اولیه سمنو عبارت هستند از:

- گندم

- آرد گندم

- مغزیجات خام همچون گردو، بادام، یا پسته و ...

برای پختن سمنو، در ابتدا گندم ها می بایست تمیز و شسته شده و برای حداقل یک روز در ظرف حاوی آب سرد قرار داده شوند تا خوب خیس بخورند. بهتر است آب ظرف چندین بار عوض شود. سپس دانه های گندم را به کمک آبکش یا صافی با منافذ ریز از آب خارج کرده و روی یک سینی بزرگ پخش کنید و پارچه تمیز نخی و مرطوبی را بر روی آن ها بکشید.

در مرحله بعدی سینی حاوی دانه های گندم می بایست برای 2 تا 3 روز در جای گرمی قرار داده شوند تا جوانه بزنند. در طی این مدت پارچه روی جوانه ها را با پاشیدن مقداری آب، مرطوب کنید، البته به یاد داشته باشید که زیاده روی در این کار ممکن است باعث خراب شدن گندم ها شود! هدف تنها این است که پارچه مورد نظر کاملا خشک نشود و همواره کمی رطوبت داشته باشد. به علاوه بسیار مهم است که سینی حاوی دانه های گندم، دور از نور و در جایی تاریک گذاشته شود، زیرا اگر نور به گندم ها برسد، آن ها سبز شده و سمنو را تلخ می کنند.

به محض جوانه زدن گندم ها، مرحله بعدی شروع می شود. در این مرحله، گندم ها می بایست حسابی چرخ شده و یا کوبیده شوند. سپس گندم ها را در صافی ریخته و همزمان با ریختن آب بر روی آن ها، تلاش کنید تا شیره گندم از سبوس آن جدا شود. شیره یا همان عصاره به دست آمده را با آرد مخلوط کنید و آن را حسابی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و هیچ گلوله آردی دیده نشود.

حالا نوبت به مرحله اصلی یعنی پختن سمنو می رسد. در این زمان مخلوط مواد را درون دیگ یا قابلمه ای بزرگ ریخته و روی شعله قرار دهید تا به رنگ قهوه ای دربیاید و سفت و غلیظ شود. فراموش نکنید که سمنو تا وقتی که به غلظت موردنظر برسد، باید به طور مداوم هم زده شود تا ته نگیرد و نسوزد. در طی این مراحل، به هیچ عنوان نیازی به اضافه کردن شکر و مواد شیرین کننده نیست، زیرا سمنو به دلیل شیره جوانه گندم به صورت طبیعی طعمی شیرین دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که در انتهای امر مغزیجات مورد نظر خود را در سمنو بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک شود تا بتوان آن را به راحتی سرو کرد.

خوردن سمنو چه فوایدی دارد؟

در طب سنتی، سمنو جزو خوراکی های با طبع گرم طبقه بندی شده که فواید زیادی دارد. سمنو متشکل از مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، روی (زینک)، سلنیوم، پتاسیم، مس، فسفر و کرومیوم بوده و البته حاوی ویتامین های گروه B به ویژه اسیدفولیک، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین های A و K نیز هست و به همین دلیل بسیار مقوی بوده و مصرف به اندازه آن برای همه سنین توصیه می شود. از جمله فوایدی که در طب سنتی برای سمنو در نظر گرفته شده، می توان به این موارد اشاره داشت:

- تقویت قوای جنسی مردان

- جلوگیری از پوکی استخوان و یا کاهش سرعت آن

- کمک به رفع کم خونی

- تقویت هوش کودکان

- بهبود قدرت باروری در مردان و زنان

- بهبود سیستم ایمنی

- کمک به درمان یبوست و مشکلات سوءهاضمه

- تقویت اعصاب و حافظه و ...

- افزایش شیر مادران شیرده

مصرف سمنو در بارداری

با وجود این منافع بی شمار و خصوصیات بی نظیر سمنو، آیا مصرف آن در بارداری نیز مجاز است؟ پاسخ این است که بله! مصرف سمنو برای مادران باردار، نه تنها ضرری نداشته، بلکه فواید زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت، به شرط آنکه زیاده روی صورت نگیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که:

- سمنو به دلیل مقوی بودن، انرژی مورد نیاز جنین برای رشد و تکامل را فراهم کرده و به رفع خستگی و بی حوصلگی مادران باردار کمک زیادی می کند.

- سمنو حاوی فولیک اسید است و به همین دلیل به رشد سیستم عصبی و تقویت هوش جنین کمک کرده و احتمال وقوع ناهنجاری های ساختاری سیستم عصبی را کاهش می دهد. البته که سمنو هرگز جایگزین مکمل فولیک اسید نخواهد بود.

- این خوراکی خوشمزه، در پیشگیری و درمان یبوست که از رایج ترین و در عین حال آزاردهنده ترین مشکلات دوران بارداری است، بسیار کارآمد و موثر خواهد بود.

- مهمترین خواص سمنو در بارداری رفع کم خونی مادر است. سمنو به دلیل اینکه دارای آهن است، به رفع کم خونی مادر کمک می کند.

- سمنو در بارداری بنیه مادر را تقویت می کند و با تقویت بنیه مادر، باعث خواهد شد تا دوران بارداری را بهتر و سالم تر پشت سر بگذارد.

با در نظر گرفتن این نکات، توصیه می شود که از سمنو در بارداری و  دوران شیردهی غافل نشوید. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است سمنو در منزل تهیه شده تا از سلامت آن اطمینان داشته باشید. به علاوه در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنید، خصوصا اگر قند خونتان بالا است و یا مبتلا به دیابت هستید.

مطالعه بیشتر:

جوانه گندم در بارداری چه فوایدی برای مادر و جنین دارد؟

بعد از آی وی اف چی بخوریم، غذاها و نوشیدنی‌های ایده‌آل؟

تغذیه دوران بارداری چه تاثیری بر بارداری و رشد جنین دارد؟

در سه ماهه اول بارداری چی نخوریم،نبایدهای غذایی سه ماهه اول

?پرسش و پاسخ های سمنو در بارداری

چرا باید در بارداری سمنو بخوریم؟

- سمنو به دلیل مقوی بودن، انرژی مورد نیاز جنین برای رشد و تکامل را فراهم کرده و به رفع خستگی و بی حوصلگی مادران باردار کمک زیادی می کند.

آیا خوردن سمنو در حاملگی برای جنین مفید است؟

بله. سمنو حاوی فولیک اسید است و به همین دلیل به رشد سیستم عصبی و تقویت هوش جنین کمک کرده و احتمال وقوع ناهنجاری های ساختاری سیستم عصبی را کاهش می دهد. البته که سمنو هرگز جایگزین مکمل فولیک اسید نخواهد بود.

خوردن سمنو چه فوایدی دارد؟

تقویت قوای جنسی مردان. جلوگیری از پوکی استخوان و یا کاهش سرعت آن . کمک به رفع کم خونی . تقویت هوش کودکان. بهبود قدرت باروری در مردان و زنان. بهبود سیستم ایمنی. کمک به درمان یبوست و مشکلات سوءهاضمه. تقویت اعصاب و حافظه و ... افزایش شیر مادران شیرده

سمنو چه خواصی دارد؟

در طب سنتی، سمنو جزو خوراکی های با طبع گرم طبقه بندی شده که فواید زیادی دارد. سمنو متشکل از مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، روی (زینک)، سلنیوم، پتاسیم، مس، فسفر و کرومیوم بوده و البته حاوی ویتامین های گروه B به ویژه اسیدفولیک، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین های A و K نیز هست و به همین دلیل بسیار مقوی بوده و مصرف به اندازه آن برای همه سنین توصیه می شود.