The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درک پسر نوجوان و تغییرات پسران در دوران نوجوانی چگونه است؟

نوجوانی یا به بیانی دیگر بلوغ، دوران حساسی است که مابین سال های کودکی تا بزرگسالی قرار داشته و با تغییرات معتدد فیزیکی، روحی، فکری، اجتماعی و شناختی همراه است. سن این پروسه در دختران و پسران با یکدیگر متفاوت بوده و در دخترها در حوالی 10 تا 14 سالگی و در پسرها در سال های 12 تا 16 سالگی رخ می دهد. در ادامه این مقاله می خواهیم با شما در مورد درک پسر نوجوان گفت و گو کنیم.

درک پسر نوجوان

 در طول سال های نوجوانی تغییرات شگرفی را تجربه می کنند، که می تواند منجر به بروز رفتارهای غیرمعمول و غیرمنتظره ای در آن ها شود. چه خودتان پدر و مادر باشید و چه نوجوان، ممکن است بخواهید تا درک بهتری نسبت به یک پسر نوجوان پیدا کنید. در مورد تغییراتی که پسران در این دوران، متحمل می شوند بیشتر یاد بگیرید و سعی کنید تا به شیوه ای صحیح با آن ها برخورد کنید. بنابراین با ما در این مقاله همراه شوید.

تغییرات پسران در دوران نوجوانی

درک پسر نوجوان و آنچه که در مغز آن ها می گذرد، با درک ریشه ایی مشکلات یک پسر نوجوان شروع می شود. در حقیقت هنگامی که والدین بدانند پسرهای نوجوان در این سال های پر تلاطم، چه تجربه هایی دارند و با روند رشد آنان آشنا شوند، این احتمال وجود دارد که درک مشکلات برایشان آسان تر شود.

باید این نکته را در نظر داشت که رفتار یک پسر نوجوان تا حد زیادی توسط تغییرات هورمونی و عصبی - بیولوژیکی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد، کنترل می شود. به دلیل همین تغییرات است که پسران نوجوان در این دوران، به طور معمول تحریک پذیر شده، به راحتی کنترل خود را از دست داده و عصبانی می شوند، پرخاشگری و داد و بیداد می کنند، به رفتارهای خشونت آمیز و سرکشی تمایل دارند و البته در عین حال با فروکش کردن هیجانات، از موضع خود پایین آمده و بابت رفتارهایشان احساس پشیمانی و ندامت می کنند.

نکته مهم در مورد درک پسر نوجوان این است که مغز یک نوجوان هنوز در حال رشد و تکامل است و ناحیه ای از مغز که مسئول قضاوت و تصمیم گیری است یعنی قشر کورتکس، تا اواسط دهه 20 سالگی کاملاً بالغ نمی شود. از این رو، پسران نوجوان نوسانات زیادی را در انگیزه ها و احساسات خود تجربه می کنند. و به همین دلیل است که نحوه برخورد با یک پسر نوجوان امری پیچیده و سخت به نظر می آید.

برخورد با رفتار مخاطره آمیز پسران نوجوان

وقتی والدین در مورد درک پسر نوجوان خود صحبت می کنند، اغلب در مورد رفتارهای پرخطر آن ها احساس نگرانی دارند و نمی دانند که چطور باید با این مشکلات مقابله کنند. رفتارهای مخاطره آمیزی که یک پسر نوجوان ممکن است از خود نشان دهد، شامل موارد زیر هستند:

رانندگی بی پروا

- رابطه جنسی محافظت نشده

- سوء مصرف مواد مخدر که در پسران نوجوان بیشتر از دختران دیده می شود.

- نوشیدن مشروبات الکی

- سیگار کشیدن

- انجام دادن رفتارهای خشونت آمیز و یا کارهایی که ممکن است منجر به آسیب شوند.

- خودآزاری و صدمه وارد کردن به خود

- سرکشی از قوانین همچون فرار کردن از مدرسه یا حتی دزدی کردن

در صورت بروز هر یک از این رفتارها، باید حتما از کمک روانشناس و روانپزشک بهره مند شد. اما در کنار این راهکار، شما نیز به عنوان پدر و مادر باید کارهایی را انجام دهید تا به نوجوان خود این باور را القا کنید که او را درک کرده و به شرایط و حالاتی که تجربه می کند، واقف هستید. با این کار، می توانید به او نزدیک تر شده و کمک کنید تا با کمترین آسیب از بحران نوجوانی عبور کند. از جمله این راهکارها، می توان به این موارد اشاره نمود:

1. با تغییراتی که پسران نوجوان متحمل می شوند، آشنا شوید و درک کنید که آن ها ممکن است درست مانند دخترانی که برای اولین بار پریود می شوند، از بابت تغییرات جنسی همچون نعوظ و یا تغییرات ظاهری و جسمی همچون جوش زدن صورت خود، نگران و خجالت زده شوند.

2. به دنبال نقاط مشترک باشید. اگرچه ممکن است احساس کنید که تجربیات شما با پسر نوجوانتان بسیار متفاوت هستند، اما در واقع نقاط مشترک زیادی میان شما وجود دارند که با پیدا کردن آن ها، می توانید او را بهتر درک کنید.

3. برای درک پسر نوجوان به او نزدیک شده و ارتباطی دوستانه برقرار کنید. پسران نوجوان، بسیار کمتر از دختران هم سن و سال خود، حرف می زنند و به راحتی وارد مکالمات طولانی مدت با والدین خود نمی شوند. اما شما نباید از تلاش برای برقراری ارتباط دست کشیده و پسرتان را به حال خود رها کنید. حتی اگر که او از صحبت کردن با شما اجتناب کرده و یا خیلی کوتاه و مختصر جوابتان را بدهد، باز هم شما باید شجاعت و جسارت به خرج داده و گاه به گاه با او مکالمه داشته باشید، زیرا در اغلب اوقات، بهترین راه برای درک کسی، صحبت کردن با او است. در این ارتباط به دنبال نصیحت کردن و نقش بازی کردن به عنوان یک معلم نباشید، تنها کافی است مانند یک دوست، شنونده خوبی باشید و یا از مسائلی حرف بزنید که برای فرزندتان جذابیت دارند و مورد علاقه او هستند.

4. بپذیرید که او ممکن است در مورد دوستانش متفاوت عمل کند و آن ها را در اولویت روابط خود قرار دهد. بنابراین سعی کنید این مسأله را درک کنید و به او اجازه دهید تا با دوستانش در ارتباط باشد. البته که می توانید با ترتیب دادن مهمانی در منزلتان، با دوستان او بیشتر آشنا شده و به آن ها نزدیک شوید.

5. خود را به جای نوجوان خود قرار دهید. درباره دوران نوجوانی خوب تحقیق و مطالعه کنید و به چیزهایی علاقه مند شوید که نوجوان شما آن ها را دوست دارد، تا بدین ترتیب بتوانید در شرایط خاص، خود را به جای او قرار دهید. البته با در نظر گرفتن این نکته مهم که مغز نوجوان شما هنوز در حال رشد است و او هنوز به اندازه بزرگسالان توانایی تصمیم گیری ندارد. برای درک هرچه بهتر این مسأله، سعی کنید تا سال های نوجوانی خود را به یاد بیاورید.

6. از او حمایت کنید. بنا به تغییرات دوران نوجوانی، استرس های وارده از جانب دوستان و همچنین ترس از آینده و اینکه آن ها قرار است عهده دار یک زندگی شوند، پسران نوجوان ممکن است اضطراب زیادی را تجربه کنند. به عنوان پدر و مادر که اولین تکیه گاه هر بچه ای در زندگی هستند، بی حد و مرز به پسر نوجوانتان عشق ورزیده و این اطمینان را بدهید که در هر شرایطی او را دوست خواهید داشت. پسران نیز درست مانند دختران، به محبت و حمایت شما نیاز دارند و نباید با تصور قوی بودن، آن ها را به حال خود رها کنید.

7. برای حریم خصوصی او ارزش قائل شوید. میل به کسب هویت مستقل در نوجوانی، کاملا طبیعی و رایج است. بنابراین به این نیاز احترام بگذارید.

8. برای اثرات هورمون ها آماده باشید. فراموش نکنید که بچه ها در این دوران دچار تغییرات هورمونی زیادی می شوند که این امر می تواند منجر به مواردی مانند نوسانات خلقی شود. پس تلاش کنید تا صبور باشید و به جای خشمگین شدن، منتظر باشید تا هنگامی که نوجوانتان به آرامش رسید، درباره رفتار او و عواقب آن صحبت کنید. سخنرانی نکنید و در عوض، بر آنچه که او می تواند در آینده به شکلی متفاوت انجام دهد، تمرکز کنید.

9. در مورد درک پسر نوجوان انتظار داشته باشید که پسر نوجوانتان به فکر رابطه جنسی باشد. تحقیقات اخیر می گویند که اکثر مردان نوجوان در وب سایت های پورنوگرافی عضویت دارند. اگرچه این قسمتی از بزرگ شدن است، اما بسیار مهم است که برای مدیریت صحیح این پروسه، با پسرتان در مورد رابطه جنسی و پورنو صحبت کنید و اگر این گفت و گو برایتان راحت نیست، شخص سوم معتمد و مطمئنی همچون یک مشاور را پیدا کرده و از او کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر:

لجبازی در نوجوانان و در دوران بلوغ به چه علت است؟

رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

بحران نوجوانی به چه معنا است و علائم بحران نوجوانی چیست؟

نیازهای اساسی یک نوجوان و نیاز های اساسی یک نوجوان چیست؟

?پرسش و پاسخ های درک پسر نوجوان

چرا برخورد با پسران نوجوان سخت است؟

نکته مهم درمورد درک پسر نوجوان این است که مغز یک نوجوان هنوز در حال رشد و تکامل است و ناحیه ای از مغز که مسئول قضاوت و تصمیم گیری است یعنی قشر کورتکس، تا اواسط دهه 20 سالگی کاملاً بالغ نمی شود. از این رو، پسران نوجوان نوسانات زیادی را در انگیزه ها و احساسات خود تجربه می کنند. و به همین دلیل است که نحوه برخورد با یک پسر نوجوان امری پیچیده و سخت به نظر می آید.

چگونه پسران نوجوان را درک کنیم؟

برای درک پسر نوجوان به او نزدیک شده و ارتباطی دوستانه برقرار کنید. پسران نوجوان، بسیار کمتر از دختران هم سن و سال خود، حرف می زنند و به راحتی وارد مکالمات طولانی مدت با والدین خود نمی شوند. اما شما نباید از تلاش برای برقراری ارتباط دست کشیده و پسرتان را به حال خود رها کنید. حتی اگر که او از صحبت کردن با شما اجتناب کرده و یا خیلی کوتاه و مختصر جوابتان را بدهد، باز هم شما باید شجاعت و جسارت به خرج داده و گاه به گاه با او مکالمه داشته باشید،.

بهترین راه برای درک پسران نوجوان چیست؟

بپذیرید که او ممکن است در مورد دوستانش متفاوت عمل کند و آن ها را در اولویت روابط خود قرار دهد. بنابراین سعی کنید این مساله را درک کنید و به او اجازه دهید تا با دوستانش در ارتباط باشد. البته که می توانید با ترتیب دادن مهمانی در منزلتان، با دوستان او بیشتر آشنا شده و به آن ها نزدیک شوید.

چگونه پسر نوجوانمان را درک کنیم؟

خود را به جای نوجوان خود قرار دهید. درباره دوران نوجوانی خوب تحقیق و مطالعه کنید و به چیزهایی علاقه مند شوید که نوجوان شما آن ها را دوست دارد، تا بدین ترتیب بتوانید در شرایط خاص، خود را به جای او قرار دهید. البته با در نظر گرفتن این نکته مهم که مغز نوجوان شما هنوز در حال رشد است و او هنوز به اندازه بزرگسالان توانایی تصمیم گیری ندارد. برای درک هرچه بهتر این مساله، سعی کنید تا سال های نوجوانی خود را به یاد بیاورید.