The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خار مریم برای افزایش شیر مادر آیا مؤثر و مفید است؟

هزاران سال است که بانوان از گیاهان دارویی برای تحریک و افزایش تولید شیر مادر استفاده می کنند. یکی از این درمان های طبیعی خار مریم است. اما، خار مریم چیست؟ آیا در واقع به مادران شیرده کمک می کند شیر بیشتری تولید کنند و آیا بی خطر است؟ در اینجا به شما خواهیم گفت که آیا گیاه خار مریم برای افزایش شیر مادر مؤثر است بعلاوه آنچه شما باید در مورد این گیاه افسانه ای بدانید گردآوری شده است.

گیاه خار مریم چیست؟

خار مریم گیاهی گلدار و بلند، بنفش و دارای برجستگی های خاردار است. خار مریم از اصل در منطقه مدیترانه است و از سابقه طولانی استفاده در پزشکی و درمان برخوردار است. قرن ها است که از این گیاه برای درمان مشکلات کبد و کیسه صفرا استفاده می شود. همچنین به داشتن خاصیت شیرآوری معروف است که مادران شیرده برای کمک به افزایش میزان شیر خود مصرف می کنند.

آیا خار مریم برای افزایش شیر مادر مؤثر است؟

خار مریم مدت زیادی است که با شیردهی ارتباط دارد. این گیاه که به نام خار مریم و خار مریم مقدس نیز شناخته می شود، گیاهی افسانه ای است. داستان های مربوط به مدت ها پیش حاکی از آن است که وقتی شیر از پستان حضرت مریم، مادر باکره بر روی این گیاه پاشیده می شود، رگ های سفید از برگ های گیاه خار مریم عبور می کند. از نظر برخی، این رگهای سفید نماد شیر مادر است و اعتقاد بر این است که وقتی مادر شیرده از این گیاه استفاده می کند، منجر به افزایش میزان شیر وی خواهد شد.

تأثیر خار مریم برای افزایش شیر مادر

فراتر از افسانه ها، برای نسل ها گیاه خار مریم در افزایش شیر مادران شیرده در هند و اروپا نتایج مثبت نشان داده شده است و اگرچه هیچ مدرک علمی درستی وجود ندارد که خار مریم بتواند به مادر شیرده کمک کند تا شیر بیشتری تولید کند، اما نشان داده شده است که تولید شیر در گاوهای شیری را افزایش می دهد . همچنین اعتقاد بر این است که استروژن های گیاهی موجود در خار مریم برای افزایش شیر مادر می توانند یکی از دلایلی باشد که برخی زنان هنگام مصرف این گیاه گزارش می کنند که شیر بیشتری تولید می کنند.

نحوه استفاده از خار مریم برای افزایش شیر مادر

احتمالا می پرسید روش استفاده از گیاه خار مریم برای افزایش شیر مادر و زنان شیرده چگونه می توانند از خار مریم برای تولید شیر بیشتر استفاده کنند:

چای خار مریم برای افزایش شیر مادر: می توانید از دانه های گیاه خار مریم چای درست کنید و آن را دو تا سه بار در روز بنوشید. کافی است یک قاشق چایخوری دانه خار مریم خرد شده، آسیاب شده یا پودر شده را در 240 میلی لیتر آب جوش قرار دهید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند یا دم بکشد و بعد از آن لذت ببرید.

مکمل های خار مریم برای افزایش شیر مادر: مکمل های خار مریم به صورت کپسول، ژل های نرم، پودر و یک عصاره مایع موجود هستند. این دارو بصورت آنلاین و در فروشگاه های مواد غذایی سالم یا دراگ استورها موجود است. اگر استفاده از مکمل گیاهی را انتخاب کردید، حتماً آن را از یک منبع معتبر خریداری کنید و تمام دستورالعمل های مربوط به آن محصول گیاهی خاص را دنبال کنید. همچنین برای کسب اطلاعات صحیح در مورد دوز، باید با پزشک یا یک مشاور شیردهی صحبت کنید.

خار مریم به عنوان غذا: پس از برداشتن خارها، می توانید هر قسمت از گیاه خار مریم را بخورید. می توان دانه ها را بو داده و برای تهیه چای استفاده کرد، برگ ها را به صورت خام یا پخته خورد و از جوانه ها شبیه کنگر فرنگی ریز لذت برد.

چای های شیردهی و مکمل های شیردهی: خار مریم یک ماده معمول است که در برخی از چای های پرستاری یا مکمل های شیردهی که از قبل تهیه شده اند و به صورت تجاری موجود هستند، یافت می شود. این گیاه اغلب با گیاهان شیرده دیگر مانند شنبلیله، رازیانه، گیاه بز، ریشه گل ختمی و گل شاه پسند ترکیب می شود.

فواید سلامتی

• سیلیمارین، ماده ای که در خار مریم وجود دارد، می تواند به بدن در بازسازی و ترمیم سلول های کبد کمک کند.

• از خار مریم برای سم زدایی و پاکسازی کبد استفاده می شود.

• اگر این گیاه درست بعد از ورود انواع خاصی از سموم به بدن استفاده شود، ممکن است به جلوگیری از آسیب کبدی کمک کند.

• اعتقاد بر این است که برای افرادی که زردی، سیروز یا هپاتیت دارند مفید است زیرا می تواند تورم کبد را کاهش دهد.

• خار مریم ممکن است در کاهش سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد.

• برای کاهش میزان کلسترول بالا مصرف می شود.

• اعتقاد بر این است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی است که می تواند به کاهش خطر سرطان پستان، سرطان پروستات و سرطان دهانه رحم کمک کند.

• هنگامی که بیماران سرطانی از خار مریم در طی درمان های سرطان استفاده می کنند، ممکن است از کبد و کلیه ها در برابر برخی از اثرات منفی شیمی درمانی محافظت کند.

هشدارها و عوارض جانبی

خار مریم ممکن است فواید مختلفی برای سلامتی و تولید شیر مادر داشته باشد، اما تحقیقات علمی محدودی در مورد این گیاه وجود دارد. اگر باردار یا شیرده هستید، همیشه قبل از مصرف این یا هر مکمل دیگری با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از گیاهان عوارض جانبی یا تداخل با داروهای دیگر دارند.

• خار مریم را نباید با گیاه بادآورد که یک گیاه کاملاً متفاوت است اشتباه گرفت.

• واکنش های آلرژیک به خار مریم نادر است. با این حال، اگر از آلرژی به راگ وید گل مینا، گل جعفری، یا گل داوودی رنج می برید ، نباید از خار مریم استفاده کنید. این عضوی از همین خانواده گیاهی است.

• خار مریم به طور کلی یک گیاه سالم محسوب می شود. شایع ترین عوارض جانبی خفیف و مربوط به معده است. در صورت مصرف زیاد، مدفوع شل، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ امکان پذیر است.

اطلاعات بیشتر در مورد خار مریم

• از خار مریم برای پاکسازی کبد و سم زدایی از بدن استفاده شده است. در طی فرآیند پاکسازی، سموم از داخل بدن شما در جریان خون شما آزاد می شوند تا بتوانند دفع شوند. وقتی این سموم در خون شما باشند، می توانند وارد شیر مادر شود و به کودک شما منتقل شود. اگر سموم ناشی از سیگار کشیدن زیاد، الکل یا استفاده از داروها در کبد خود ذخیره شده است، در دوران شیردهی نباید از خار مریم استفاده کنید.

• در صورت استفاده از داروی تشنج دیلانتین (فنی توئین) خار مریم مصرف نکنید.

• خار مریم می تواند در قرص های جلوگیری از بارداری تداخل ایجاد کند و باعث کاهش اثر آنها شود. اگر از داروهای ضد روان پریشی، داروهای ضد اضطراب، برخی داروهای ضد سرطان یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از خار مریم در مورد هر دارویی که مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

راه های دیگر برای افزایش شیر مادر

برخی از داروهای گیاهی ازجمله خار مریم برای افزایش شیر مادر مؤثر است و به برخی از مادران کمک می کند تا شیر کم آنها را افزایش دهند. با این حال این روش های درمانی برای همه مفید نیست. اقدامات دیگری که می توانید برای تحریک بدن و کمک به افزایش شیر مادر انجام دهید شامل شیردهی بیشتر، شیردهی برای مدت زمان طولانی تر در هر زمان تغذیه و استفاده از پمپ سینه بعد یا در بین هر بار شیردهی است.

مطالعه بیشتر:

برای افزایش شیر مادر چه بخوریم ؟

راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر کدام است؟

خواص گیاه خار مریم در بارداری + عوارض مصرف آن

?پرسش و پاسخ های خار مریم برای افزایش شیر مادر

گیاه خار مریم چیست؟

خار مریم گیاهی گلدار و بلند، بنفش و دارای برجستگی های خاردار است. خار مریم از اصل در منطقه مدیترانه است و از سابقه طولانی استفاده در پزشکی و درمان برخوردار است. قرن ها است که از این گیاه برای درمان مشکلات کبد و کیسه صفرا استفاده می شود. همچنین به داشتن خاصیت شیرآوری معروف است که مادران شیرده برای کمک به افزایش میزان شیر خود مصرف می کنند.

آیا گیاه خارمریم شیر مادران را زیاد می کند؟

فراتر از افسانه ها، برای نسل ها گیاه خار مریم در افزایش شیر مادران شیرده در هند و اروپا نتایج مثبت نشان داده شده است. و اگرچه هیچ مدرک علمی درستی وجود ندارد که خار مریم بتواند به مادر شیرده کمک کند تا شیر بیشتری تولید کند، اما نشان داده شده است که تولید شیر در گاوهای شیری را افزایش می دهد . همچنین اعتقاد بر این است که استروژن های گیاهی موجود در خار مریم برای افزایش شیر مادر می توانند یکی از دلایلی باشد که برخی زنان هنگام مصرف این گیاه گزارش می کنند که شیر بیشتری تولید می کنند.

چگونه چای خار مریم برای افزایش شیر مادر را درست کنیم؟

می توانید از دانه های گیاه خار مریم چای درست کنید و آن را دو تا سه بار در روز بنوشید. کافی است یک قاشق چایخوری دانه خار مریم خرد شده، آسیاب شده یا پودر شده را در 240 میلی لیتر آب جوش قرار دهید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند یا دم بکشد و بعد از آن لذت ببرید.

آیا استفاده از مکمل های خار مریم برای افزایش شیر مادر ضرری ندرد؟

مکمل های خار مریم به صورت کپسول، ژل های نرم، پودر و یک عصاره مایع موجود هستند. این دارو بصورت آنلاین و در فروشگاه های مواد غذایی سالم یا دراگ استور ها موجود است. اگر استفاده از مکمل گیاهی را انتخاب کردید، حتماً آن را از یک منبع معتبر خریداری کنید و تمام دستورالعمل های مربوط به آن محصول گیاهی خاص را دنبال کنید. همچنین برای کسب اطلاعات صحیح در مورد دوز، باید با پزشک یا یک مشاور شیردهی صحبت کنید.

منبع: verywellfamily