The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لیست آزمایش های چکاپ کامل زنان قبل از اقدام به بارداری چیست؟

آزمایش های چکاپ کامل زنان برای هر زنی مهم است. این آزمایشات می توانند به تشخیص مشکلات تراکم مواد معدنی استخوان مانند پوکی استخوان، سرطان، بیماری قلبی و سایر شرایط در مراحل اولیه و زمانی که می توانند به طور موثرتر درمان شوند. معاینات می توانند ناهنجاری ها را قبل از آشکار شدن علائم تشخیص دهند. انواع آزمایشات مورد نیاز زن به سن، سابقه سلامت شخصی و خانوادگی و عوامل خطر خاص بستگی دارد. آزمایشات خاصی هستند که برای همه بانوان توصیه می شوند، در حالی که سایر آزمایشات اختصاصی هستند و به عوامل خطر اضافی بستگی دارند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، سرطان پستان

تشخیص زودهنگام موجب نجات جان افراد می شود. سرطان پستان در صورت تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است. به طور کلی، هرچه تومور کوچکتر باشد، احتمال گسترش آن به اندام ها یا غدد لنفاوی کمتر است. انجمن سرطان آمریكا به زنان 20 تا 30 ساله توصیه می كند كه هر 3 سال و زنان 40 سال به بالا هر سال، توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی یک معاینه پستان انجام دهند. معاینات بالینی پستان جایگزین غربالگری سرطان پستان از طریق ماموگرافی نمی شود.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، ماموگرافی

ماموگرافی نوعی آزمایش اشعه ایکس با دوز کم است که ممکن است در یافتن یک بدخیمی کوچک در ابتدای مراحل که هنوز قابل درمان است، کمک کند. انجمن سرطان آمریکا (ACS) ماموگرافی پایه را برای همه زنان در سن 40 سالگی و ماموگرافی سالانه را برای زنان 40 سال به بالا به شرطی که از سلامت خوبی برخوردار باشند، توصیه می کند.

در بعضی از بانوان (کسانی که دارای "پستانهای دارای برجستگی" یا علائم پستان هستند، یا زنانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند)، بعضی اوقات انجام تست اولیه یا اولین ماموگرافی در 35 سالگی توصیه می شود. با این حال، گروه ویژه خدمات پیشگیری ایالات متحده (USPSTF) توصیه نمی کند که غربالگری معمول ماموگرافی برای زنان قبل از 50 سال انجام شود و پیشنهاد می کند که غربالگری در 74 سالگی پایان یابد. این گروه پیشنهاد می کند بانوان بین 50 تا 74 سال هر 2 سال یک ماموگرافی انجام دهند. به زنانی که عوامل خطر خاصی برای سرطان پستان دارند ممکن است توصیه شود که یک برنامه غربالگری متفاوت برای سلامتی را دنبال کنند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم

با پاپ اسمیر منظم، جلوگیری از سرطان دهانه رحم آسان است. دهانه رحم یک مسیر باریک بین رحم (محل رشد کودک) و واژن (کانال زایمان) است. پاپ اسمیر سلول های غیرعادی در دهانه رحم را پیدا می کند، سلول هایی که می توان قبل از تبدیل شدن آنها به سرطان، آنها را از بین برد. علت اصلی سرطان دهانه رحم ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است، نوعی بیماری مقاربتی.

غربالگری بیماری های مقاربتی(STD)

تست پاپ اسمیر چیست؟

در طی آزمایش پاپ اسمیر، پزشک یک خراش از سلول های دهانه رحم بر می دارد. سلول ها در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل می شوند. نمونه را می توان از نظر ویروس پاپیلومای انسانی، ویروسی که باعث بدخیمی دهانه رحم می شود، بررسی کرد. انواع دیگری از آزمایش می تواند در زمان معاینه لگن انجام شود، آزمایشاتی است که می تواند سوزاک و کلامیدیا را نیز تشخیص دهد. اگر یک زن از نظر جنسی فعال است باید سالانه از نظر این بیماری ها آزمایش شود. برخی از بیماری های مقاربتی بالقوه احتمال بروز مشکلات سلامتی در نوزادان متولد نشده را افزایش می دهد، بنابراین مادران باردار باید از نظر این عفونت ها آزمایش شوند و در صورت مثبت بودن درمان شوند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) برای جلوگیری از انواع خاصی از عفونت HPV دو واکسن موجود است. گارداسیل و سرواریکس در برابر برخی از گونه های ویروس مرتبط با بدخیمی محافظت می کنند. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد. همه آنها قادر به ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی و مواردی که می توانند باعث عفونت دستگاه تناسلی شوند نیستند، همه باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند. واکسن ها محافظت کاملی در برابر تمام گونه های HPV ندارند، بنابراین برای بیماران مهم است که طبق برنامه مشخص شده توسط پزشک، آزمایش پاپ اسمیر را ادامه دهند. درباره خطرات و مزایای بالقوه واکسیناسیون با یک متخصص بهداشت و درمان صحبت کنید.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، سنجش تراکم استخوان

پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها و مستعد شکستگی می شود. این بیماری با افزایش سن بانوان و از دست دادن توده استخوانی شایع تر است. گاهی اوقات، اولین علامت پوکی استخوان ممکن است شکستگی استخوان پس از سقوط یا ضربه نسبتاً جزئی باشد. حداقل نیمی از شکستگی استخوان در بانوان بالای 50 سال در ایالات متحده به دلیل پوکی استخوان است. تقریباً 25٪ شکستگی استخوان در مردان بالای 50 سال به دلیل این بیماری است. بانوان بالای 50 سال باید در مورد آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان با پزشک خود مشورت کنند. افراد بالای 65 سال یا بالاتر باید حداقل یک بار آزمایش شوند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان ، غربالگری پوکی استخوان

جاذب سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه (DXA) آزمایشی است که قدرت استخوان را اندازه گیری می کند. به آن آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان نیز می گویند. این تست غربالگری برای همه بانوان بالای 65 سال توصیه می شود. ممکن است برای بانوانی که سن کمتری دارند ولی ممکن است مستعد تراکم مواد معدنی استخوان یا شکستگی استخوان باشند، توصیه شود. جمعیت آسیب پذیرتر ممکن است شامل کسانی باشد که به بیماری مزمن کلیه، اختلال در غذا خوردن، آرتریت روماتوئید، وزن کم بدن، یائسگی زودرس، غیرفعال بودن جسمی یا مبتلا به سایر بیماری ها باشند. نتایج آزمایش می تواند وجود پوکی استخوان را قبل از شکستگی استخوان نشان دهد.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، غربالگری سرطان پوست

اکثریت قریب به اتفاق سرطان های پوستی در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند. کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی رایج ترین و کم خطرترین تومورهای غیرملانومایی هستند. ملانوم خطرناک ترین نوع سرطان پوست است. تمایل به ایجاد ملانوما می تواند ارثی باشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد می تواند احتمال ابتلا به ملانوم را افزایش دهد. بررسی سالانه پوست برای بررسی خال ها و سایر لکه های پوستی از نظر هرگونه تغییر و احتمال بروز بدخیمی توصیه می شود. کسانی که پوست روشنی دارند، خال های زیادی دارند، چشمانی آبی یا سبز دارند، کک و مک دارند، سابقه آفتاب سوختگی (به خصوص در کودکی) یا سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوست دارند، بیشتر در معرض آسیب هستند.

تغییرات لکه های پوستی چندین عامل نشان می دهد که یک خال ممکن است بدخیم باشد. یک پزشک خانوادگی یا یک متخصص پوست اغلب می تواند تفاوت بین خال های نرمال و خال های بدخیم را تشخیص دهد. اندازه، شکل، رنگ و مرزهای خال نشان می دهد که ممکن است خوش خیم باشد یا بدخیم. رشد با مرزهای نامتقارن یا نامنظم ممکن است جای نگرانی باشد. وجود چندین رنگ در خال ممکن است نشانه بدخیمی باشد. خالی که با گذشت زمان تغییر یا رشد می کند، ممکن است بدخیمی را نشان دهد. پزشک می تواند برای تأیید یا رد بدخیمی از رشد مشکوک نمونه برداری کند. یک پزشک می تواند به عنوان بخشی از یک معاینه فیزیکی سالانه، غربالگری پوست را انجام دهد.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، بررسی فشار خون

فشار خون (BP) با بالا رفتن سن افزایش می یابد. با خطرات بیماری های قلبی عروقی و با سایر عوامل خطر مانند دیابت، افزایش سایز دور کمر، کلسترول و تری گلیسیرید زیاد همراه است. فشار خون بالا با افزایش احتمال حمله قلبی و سکته مغزی همراه است. همه باید از نظر فشار خون بالا، که می تواند به کلیه ها، چشم ها و سایر اندام ها آسیب برساند، مورد بررسی قرار گیرند. فشار خون ایده آل کمتر از 80/120 میلی متر جیوه است. بزرگسالان بالای 20 سال باید هر 2 سال یکبار فشار خون را ارزیابی کنند. اگر یک زن خطرات سلامتی قلب داشته باشد، ممکن است پزشک بخواهد مرتباً فشار خون وی بررسی کند.

ارزیابی فشار خون بالا

فشار خون ترکیبی از دو عدد متفاوت است. به عدد بالا فشار سیستولیک گفته می شود. این عدد فشار در رگ های خونی هنگام ضربان قلب را نشان می دهد. عدد پایین فشار دیاستولی است. این عدد فشار در رگ های خونی بین ضربان قلب را نشان می دهد. مقدار 80/120 میلی متر جیوه یک مقدار سالم در نظر گرفته می شود. مقادیر بین 80/120 میلی متر جیوه و 89/139 برای پیش فشار خون در نظر گرفته می شوند. این یک مرحله اولیه است که نشان می دهد ممکن است فشار خون بالا ایجاد شود. مقادیر 90/140 میلی متر جیوه یا بیشتر، نشان دهنده فشار خون زیاد است. در کلینیک ها، مراکز و حتی برخی داروخانه های انجمن سلامتی غربالگری، فشار خون رایگان است. این منابع در دسترس همه است.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، غربالگری سطح کلسترول

کلسترول یک مولکول چربی است که در خون وجود دارد. مقداری از آن برای حفظ سلامتی لازم است، اما میزان بیش از حد بالا، سخت شدن عروق را افزایش می دهد (تصلب شرایین). چربی های اضافی خون می توانند رگ های خونی را در شاهرگ ها مسدود کنند و منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شوند. همراه با افزایش شاخص توده بدنی، استعمال دخانیات، دیابت و سایر عوامل، افزایش چربی خون با ایجاد بیماری های قلبی عروقی همراه است (CVD). پانل های چربی خون باید بخشی از غربالگری های بهداشتی زنان باشد.

اندازه گیری سطح کلسترول

اکثر بانوان باید از 20 سالگی سطح کلسترول ناشتا را هر 4 تا 6 سال بررسی کنند. این آزمایش میزان کلسترول خوب یا LHD و کلسترول بد یا LDL چربی خون را اندازه گیری می کند. در صورت وجود عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی، پزشک ممکن است توصیه کند که فرد به طور مرتب و بیشتر غربالگری شود. اصلاح سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و تغییرات ورزشی برای کاهش سطح بالای چربی خون موثر است. دارو نیز گزینه ای است که می تواند موثر واقع شود.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، غربالگری دیابت

بیشتر افرادی که به دیابت نوع 2 (D2T) مبتلا هستند، نمی دانند که به آن مبتلا هستند. این بیماری می تواند با بیماری کلیوی، سکته مغزی، نابینایی و سایر مشکلات سلامتی همراه باشد. از ابتدای 45 سالگی حداقل هر 3 سال یکبار باید گلوکز خون را غربالگری کنید. مقادیر بالا با پیش دیابت، D2T و مقاومت به انسولین در ارتباط است. به بانوانی که مستعد CVD هستند و اضافه وزن دارند، ممکن است توصیه شود که قند خون خود را قبل از 45 سالگی یا بیشتر از هر 3 سال یکبار چک کنند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، تست های D2T

سطح گلوکز خون ناشتا یک آزمایش معمول برای غربالگری دیابت نوع 2و پیش دیابت است. بیماران باید حداقل 8 ساعت قبل از انجام آزمایش ناشتا باشند. سطح بین 100 و 125 ممکن است نشان دهنده پیش دیابت باشد. هر مقداری که 126 یا آزمایش هموگلوبین بالاتر باشد ممکن است به معنی وجود دیابت نوع 2 باشد. یک آزمایش هموگلوبین C1A فشار خون بیمار را در سه ماه گذشته نشان می دهد. یک تست تحمل گلوکز خوراکی توانایی بدن در استفاده از قند را ارزیابی می کند. این ممکن است هنگامی انجام شود که سطح قند خون بالا باشد، اما به اندازه کافی بالا نباشد که بتواند معیارهای دیابت نوع 2 را برآورده کند. همچنین ممکن است برای تشخیص دیابت بارداری استفاده شود. بیشتر بانوان باید از سن 45 سالگی هر 3 سال یکبار غربالگری شوند. غربالگری مکرر برای برخی از بانوان توصیه می شود.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، غربالگری ویروس نقص ایمنی انسانی(HIV)

همه بانوان باید حداقل یک بار از نظر HIV آزمایش شوند. بسته به میزان خطرات ویروس در زن، پزشک ممکن است غربالگری مکرر را توصیه کند. برخی از بانوان ممکن است نیاز به غربالگری سالانه یا به دفعات هر 3 تا 6 ماه داشته باشند. کلینیک های اجتماعی یا متخصص مراقبت های بهداشتی زنان دو منبع بالقوه برای آزمایش هستند. HIV ویروسی است که باعث سندرم نقص ایمنی اکتسابی می شود (AIDS). ایدز قابل درمان نیست و هیچ واکسنی برای آن وجود ندارد. با تشخیص و درمان به موقع با داروهای ضد HIV که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، قابل کنترل است.

تست های HIV

VHI ممکن است سالها قبل از شروع علائم وجود داشته باشد. آزمایش خون می تواند ویروس را تشخیص دهد. آزمایش توصیه شده فعلی، هم بخشی از ویروس و هم آنتی بادی های ویروس را جستجو می کند که به عنوان آزمایش آنتی ژن و آنتی بادی ترکیبی شناخته می شود. آزمایشHIV حتی در صورت آلودگی به فرد ممکن است نتیجه منفی نشان دهد بنابراین غربالگری مکرر توصیه می شود. همه افراد باید حداقل یک بار از نظر HIV آزمایش شوند، اما ممکن است برای برخی از افراد بررسی های مکرر انجام شود. مکان کلینیک های عمومی که آزمایش می دهند به راحتی در اینترنت یافت می شود. منابعی مانند این کلینیک ها وجود دارند تا خدمات را در دسترس هر چه بیشتر افراد قرار دهند. اگر درباره این امر پرسش های خاصی دارید، می توانید به صورت آنلاین با بسیاری از کلینیک ها یا مراکز عمومی تماس بگیرید.

پیشگیری از HIV

رابطه جنسی ایمن را یاد بگیرید. بیشتر اوقات، افرادی که به ویروس اچ آی وی آلوده شده اند، آزمایش ویروس آنها در حدود 2 ماه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس مثبت می شود. بندرت، تولید آنتی بادی علیه ویروس ممکن است 6 ماه طول بکشد. استفاده از کاندوم می تواند از شیوع اچ آی وی و سایر عفونت های مقاربتی جلوگیری کند. زنانی که باردار هستند و اچ آی وی دارند باید درباره وضعیت خود با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی صحبت کنند. مواردی وجود دارد که می تواند به یک مادر باردار برای محافظت از کودک متولد نشده او کمک کند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، غربالگری سرطان روده بزرگ

بدخیمی های روده بزرگ و راست روده بعد از ریه ها دومین سرطان کشنده است. این بیماری از رشد غیرعادی پولیپ بوجود می آیند که در قسمت داخلی روده بزرگ رخ می دهد. این رشد ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشد. اگر بدخیم باشند، امکان گسترش به سایر قسمت های بدن را دارند. اگر زود تشخیص داده و برداشته شوند، می توان آنها را برطرف کرد و به طور کامل می توان از بدخیمی جلوگیری کرد.

آزمایشات بدخیمی روده بزرگ

آزمایش بررسی بدخیمی روده بزرگ کولونوسکوپی است. این آزمایش شامل تجویز یک آرامبخش ملایم قبل از قرار دادن یک لوله انعطاف پذیر کوچک مجهز به دوربین در روده بزرگ است. اگر پزشک پولیپ پیدا کند، می تواند آن را برطرف کند. توصیه می شود که بیشتر بانوان این نوع غربالگری را از 50 سالگی شروع کنند. ممکن است بسته به سابقه بیماری یا خانوادگی زن،پزشک آزمایشات دیگری را نیز توصیه کند.

آزمایش های چکاپ کامل زنان، گلوکوم

در حال حاضر گلوکوم بیماری است که شامل جمع شدن فشار در داخل چشم است. این بیماری خطرناک است زیرا ممکن است منجر به آسیب به عصب بینایی یا حتی کوری شود. گلوکوم ممکن است به صورت مخفیانه در چشم افراد ایجاد شود و تا زمانی که بینایی آسیب نبیند ممکن است علائمی بروز نکند. بانوان قبل از 40 سالگی باید از نظر گلوکوم هر 2 تا 4 سال بررسی شوند. بین 40 تا 54 سالگی، معاینات باید هر 1 تا 3 سال انجام شود. بانوان 55 تا 64 ساله باید هر 1 تا 2 سال چک شوند. کسانی که بالای 65 سال هستند باید هر 6 تا 12 ماه از نظر گلوکوم بررسی شوند.

ارزیابی گلوکوم

گلوکوم در چه کسانی بروز می کند؟

افراد خاصی بیش از دیگران مستعد ابتلا به گلوکوم هستند. در کسانی که اسپانیایی تبار یا آفریقایی- آمریکایی یا بیش از 60 سال سن دارند احتمال ابتلا به گلوکوم بیشتر است. وجود آسیب دیدگی چشم، استفاده از استروئید یا سابقه خانوادگی گلوکوم نیز احتمال بالاتری از بیماری را نشان می دهد. همه بانوان باید معاینه اولیه چشم را انجام دهند تا سلامت چشم و احتمال گلوکوم را در سن 40 سالگی ارزیابی کنند. همه بانوان باید طبق برنامه مشخص شده توسط چشم پزشک معاینه چشم انجام دهند.هر گرم پیشگیری ارزش یک کیلو درمان را دارد. تشخیص و درمان به موقع شرایط، بهترین فرصت را برای حفظ و بازیابی سلامتی فراهم می کند. برخی از انواع آزمایشات برای همه بانوان جهانی است. همه بانوان به معاینات پستان و تست پاپ اسمیر نیاز دارند. سایر آزمایشات توصیه شده ممکن است از نظر زن و زن با توجه به سابقه بهداشت فردی و سابقه سلامت خانواده متفاوت باشد. دستورالعمل های آزمایش های چکاپ کامل زنان و مراقبت های پیشگیرانه و معاینات بالینی را که توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بیان شده است دنبال کنید. از سلامت روان خود نیز مراقبت کنید. برخی از انواع بیمه، خدمات ویژه ای را برای بانوان ارائه می دهند.

مطالعه بیشتر: 

آزمایشات قبل از بارداری برای مردان

آزمایش خون و ادرار برای تشخیص بارداری

چکاپ و آزمایشات قبل بارداری شامل چیست؟

آشنایی با لیست کامل آزمایشات قبل از بارداری

?پرسش و پاسخ های لیست آزمایش های چکاپ کامل زنان

برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم چه کنیم؟

با پاپ اسمیر منظم، جلوگیری از سرطان دهانه رحم آسان است. دهانه رحم یک مسیر باریک بین رحم (محل رشد کودک) و واژن (کانال زایمان) است. پاپ اسمیر سلول های غیر عادی در دهانه رحم را پیدا می کند، سلول هایی که می توان قبل از تبدیل شدن آنها به سرطان، آنها را از بین برد. علت اصلی سرطان دهانه رحم ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است، نوعی بیماری مقاربتی.غربالگری بیماری های مقاربتی(STD)

زنان از چه سنی باید آزمایش سنجش تراکم استخوان را انجام دهند؟

آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان برای همه بانوان بالای 65 سال توصیه می شود. ممکن است برای بانوانی که سن کمتری دارند ولی ممکن است مستعد تراکم مواد معدنی استخوان یا شکستگی استخوان باشند، توصیه شود.

چه نوع خال هایی می تواند سرطانی باشد؟

اندازه، شکل، رنگ و مرزهای خال نشان می دهد که ممکن است خوش خیم باشد یا بدخیم. رشد با مرزهای نامتقارن یا نامنظم ممکن است جای نگرانی باشد. وجود چندین رنگ در خال ممکن است نشانه بدخیمی باشد. خالی که با گذشت زمان تغییر یا رشد می کند، ممکن است بدخیمی را نشان دهد. پزشک می تواند برای تأیید یا رد بدخیمی از رشد مشکوک نمونه برداری کند.

گلوکوم در چه کسانی بروز می کند؟

افراد خاصی بیش از دیگران مستعد ابتلا به گلوکوم هستند. در کسانی که سن بیش از 60 سال سن دارند احتمال ابتلا به گلوکوم بیشتر است. وجود آسیب دیدگی چشم، استفاده از استروئید یا سابقه خانوادگی گلوکوم نیز احتمال بالاتری از بیماری را نشان می دهد. همه بانوان باید معاینه اولیه چشم را انجام دهند تا سلامت چشم و احتمال گلوکوم را در سن 40 سالگی ارزیابی کنند.

منبع: medicinenet