The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گوجه سبز در بارداری آیا مصرف آن مجاز و بی خطر است؟

بهار که از راه می رسد، بازار نوبرانه های خوشمزه و خاص این فصل حسابی شلوغ می شود. توت فرنگی، چغاله بادام و گوجه سبز، میوه های نوبرانه ای هستند که هر کدام طرفداران پر و پا قرص خود را داشته و خصوصا در میان خانم های باردار محبیوبیت زیادی دارند. در این میان، گوجه سبز، با طعم ترش و دلنشین خود، بیشتر از بقیه نوبرانه ها، مادران باردار را وسوسه می کند. به همین دلیل ما در این متن به این سوال رایج پاسخ می دهیم که آیا مصرف گوجه سبز در بارداری مجاز است؟

همه چیز در مورد گوجه سبز، نوبرانه بهاری

گوجه سبز (Greengage)، گوجه باغی یا آلوچه، فرقی نمی کند، اسم این میوه نوبرانه بهاری سبز کوچک هر چه که باشد، از خوشمزگی آن ذره ای کم نشده و کمتر کسی است که به خوردن آن علاقه نداشته باشد.

اینکه خواستگاه ابتدایی این میوه هوس برانگیز در واقع کدام کشور بوده، به قطعیت مشخص نیست، اما امروزه درختان گوجه سبز در جای جای کشور ایران و خصوصا در مناطق معتدل، دارای خاک غنی و مرطوب و با نور خورشید زیاد کشت و پرورش داده شده تا در فصل بهار، بازار را از آن خود کنند.اگرچه گوجه سبز، به دلیل طعم خوبی که دارد، محبوب قلب های پیر و جوان شده است، اما این میوه های کوچک، ترش، آبدار و ترد، گنجینه ای غنی از مواد مغذی ارزشمند نیز بوده و به همین دلیل دارای خواص درمانی بی شماری هستند. فیبر، اسید سیتریک، اسید مالئیک، آهن، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسیدهای فنلیک، ویتامین های A، C، K و همچنین خانواده ویتامین B شامل ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین) و اسیدفولیک، از جمله مهم ترین عناصر موجود در گوجه سبز به شمار می روند.

خواص گوجه سبز

درست مانند هر خوراکی دیگری، برای گوجه سبز نیز خواص شگفت انگیزی بیان شده که برخی از آن ها از نظر علمی به اثبات رسیده و برخی دیگر هنوز نیاز به بررسی و تحقیق دارند. از جمله این خواص، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن،

- کاهش درد و خونریزی از لثه،

- کمک به رفع بوی بد دهان،

- درمان یبوست،

- موثر در کاهش نفخ،

- تسهیل روند هضم غذا و در نتیجه کاهش بیماری های گوارشی،

- مفید در درمان کم خونی،

- مبارزه با مشکلات مربوط به پیری و بالا رفتن سن مانند تحلیل رفتن عضلات،

- بهبود مشکلات تنفسی همچون آسم و سرماخوردگی،

- تقویت سلول های بدن و کمک به سالم و جوان ماندن آن ها،

- کاهش سطح چربی خون،

- کمک به کاهش وزن،

- موثر در کنترل قند خون و در نتیجه مدیریت بیماری دیابت نوع 2،

- کمک به کاهش فشار خون،

- مفید در درمان درد و التهاب ناشی از بیماری های نقرس و روماتیسم،

- موثر در رفع عطش،

- انرژی دهنده و از بین برنده خستگی،

- تقویت کننده اعصاب و کاهش غم و اندوه،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی و کاهش خطر بروز انواع سرطان ها،

- دارای خاصیت سم زدایی،

- تامین سلامت چشم ها و درمان بیماری شب کوری (ناشی از کمبود ویتامین آ در بدن)،

- و دارای خواص ضدمیکروبی و مقابله با عفونت ها.

خواص گوجه سبز در بارداری

اما آیا مصرف گوجه سبز در بارداری نیز با چنین منافعی همراه است؟ احتمالا بله! تمام مواردی که به آن ها در بالا اشاره شد، در صورت مصرف گوجه سبز در بارداری نیز می توانند ایجاد شوند. به علاوه بر اساس داده های علمی به طور ویژه، گمان می شود که با خوردن مقادیر متعادل از گوجه سبز در بارداری، بتوان انتظار چنین اثراتی را داشت:

- درمان یبوست و نفخ: به دلیل محتوای فیبر بالای گوجه سبز،

- کمک به کنترل دیابت بارداری،

- بالا بردن ایمنی بدن و در نتیجه کاهش احتمال بروز بیماری ها در طی بارداری،

- رفع بی اشتهایی،

- افزایش جریان ادرار و کاهش احتمال ابتلا به انواع عفونت های سیستم ادراری و کلیه ها،

- و از همه مهم تر کاهش خطر نقائص مادرزادی ساختار عصبی و موثر در هوش و سلامت عصبی جنین.

به علاوه برخی بر این باور هستند که با خوردن گوجه سبز در بارداری می توان زیبایی جنین را تامین کرد. اما این مساله از لحاظ علمی ثابت نشده و به نظر نمی رسد که بین زیبایی جنین با مصرف گوجه سبز در بارداری ارتباط مستقیم وجود داشته باشد.

البته قبل از اینکه بخواهید به سراغ گوجه سبز بروید، باید بدانید که آیا مصرف گوجه سبز در بارداری مجاز هست یا خیر؟

آیا خوردن گوجه سبز در بارداری بی خطر است؟

بله. خوشبختانه هیچ خطر شناخته شده جدی برای مصرف گوجه سبز در بارداری وجود ندارد. با این حال، توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

عوارض گوجه سبز در بارداری

با اینکه تحقیقات نشان می دهند که مادران باردار می توانند در فصل بهار، دلی از عزا درآورده و گوجه سبز بخورند، اما باید در نظر داشت که زیاده روی در هر خوراکی، می تواند با عوارضی همراه باشد. از جمله عوارضی که ممکن است با مصرف گوجه سبز در بارداری، با آن ها مواجه شوید، می توان به این نمونه ها اشاره کرد:

- اسهال شدید،

- کاهش آب بدن در پی اسهال (دهیراتاسیون)،

- افزایش فشار خون و ورم کردن اندام ها (در صورت خوردن گوجه سبز در بارداری با نمک)،

- بروز تحریکات گوارشی و ریفلاکس معده (بازگشت اسید معده به سمت بالا)،

- بروز دل درد یا دل پیچه،

- حساسیت و آلرژی،

- و حساس شدن دندان ها و درد دندان (به دلیل اسیدیته بالای گوجه سبز که می تواند سبب آسیب به مینای دندان ها شود).

کدام مادران نباید در بارداری گوجه سبز بخورند؟

به علاوه توصیه بر این است که در صورت داشتن سنگ در کلیه و یا مجاری ادراری و همچنین در صورت سابقه سنگ، بهتر است از مصرف گوجه سبز در بارداری چشم پوشی کرد، چرا که می تواند خطر تشکیل برخی انواع سنگ ها را در سیستم کلیوی و ادراری بدن مادر باردار افزایش دهد.

مطالعه بیشتر:

فواید و عوارض مصرف نارنگی در بارداری

آیا خوردن توت فرنگی در بارداری مجاز است؟

آیا خوردن گوجه فرنگی در بارداری بی خطر است؟

فواید و عوارض خوردن خیار در بارداری و تاثیر آن بر روی جنین

?پرسش و پاسخ های گوجه سبز در بارداری

خواص خوردن گوجه سبز در بارداری چیست؟

- تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن - کاهش درد و خونریزی از لثه - کمک به رفع بوی بد دهان - درمان یبوست - موثر در کاهش نفخ - تسهیل روند هضم غذا و در نتیجه کاهش بیماری های گوارشی - مفید در درمان کم خونی - مبارزه با مشکلات مربوط به پیری و بالا رفتن سن مانند تخلیل رفتن عضلات - بهبود مشکلات تنفسی همچون آسم و سرماخوردگی،

آیا خوردن گوجه سبز در بارداری بی خطر است؟

بله. خوشبختانه هیچ خطر نشاخته شده جدی برای مصرف گوجه سبز در بارداری وجود ندارد. با این حال، توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

عوارض خوردن مقدار زیاد گوجه سبز در بارداری چیست؟

اسهال شدید، کاهش آب بدن در پی اسهال (دهیراتاسیون)، افزایش فشار خون و ورم کردن اندام ها (در صورت خوردن گوجه سبز در بارداری با نمک)، بروز تحریکات گوارشی و ریفلاکس معده (بازگشت اسید معده به سمت بالا)، بروز دل درد یا دل پیچه

کدام مادران نباید در بارداری گوجه سبز بخورند؟

به علاوه توصیه بر این است که در صورت داشتن سنگ در کلیه و یا مجاری ادراری و همچنین در صورت سابقه سنگ، بهتر است از مصرف گوجه سبز در بارداری چشم پوشی کرد، چرا که می تواند خطر تشکیل برخی انواع سنگ ها را در سیستم کلیوی و ادراری بدن مادر باردار افزایش دهد.