The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نشانه های باهوش بودن کودک کدام است؟

همه پدر و مادرها دلشان می‌خواهد فرزندشان تیزهوش باشد. اما چیزی که احتمالا نمی‌دانید این است که نوزاد باهوش نشانه‌هایی دارد که می‌توانید آن‌ را تقویت کنید تا فرزندتان به نهایت نبوغ بالقوه خود برسد. روش این است که بدانید نشانه های باهوش بودن کودک کدام است تا بتوانید آن‌ها را بیرون بکشید و شاهد درخشش فرزند خود باشید.

نشانه های باهوش بودن کودک چیست؟

نشانه های باهوش بودن کودک نکات بسیار ظریفی هستند. در زیر با نشانه‌های اصلی یک نوزاد باهوش آشنا می‌شوید:

1. رسیدن به نقاط عطف رشد پیش از کودکان دیگر

احتمالا می‌دانید که نقاط عطف رشد کودک، روشی برای بررسی قرار داشتن در مسیر درست رشد فیزیکی، شناختی و احساسی است. اما اگر کودک شما زودتر از هم‌سالان خود به این نقاط عطف برسد، می‌تواند یکی از نشانه‌های کودک باهوش باشد. به عنوان مثال، اگر کودک سه‌ماهه شما بتواند بدون کمک بنشیند. یا این‌که فرزند ۱۰ ماهه‌تان جمله‌های واضح و درست ادا کند.

توصیه: برای تقویت مهارت‌های ارتباطی برای کودک خود کتاب بخوانید و با او حرف بزنید. وقتی توانایی‌هایشان را به‌نمایش می‌گذارند، آن‌ها را تشویق و ستایش کنید.

2. تمرکز بسیار خوبی دارد

شیرخواران و نوپایان تمرکز زیادی ندارند. ۱۵ دقیقه که بگذرد سراغ کار دیگری می‌روند. اما یکی از نشانه‌های کودک باهوش این است که در سن بسیار کم، معمولا پیش از شش ماهگی، به‌مدت طولانی‌تری می‌تواند متمرکز باقی بماند.

به‌عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که فرزند پنج ماهه شما بر بازی با مکعب‌های چوبی تمرکز بسیاری دارد و حواسش پرت نمی‌شود. یا این‌که، وقتی کتاب می‌خوانید تمام مدت با شما می‌نشیند و حتی به تصاویر مورد علاقه‌اش اشاره می‌کند و ورق می‌زند.

توصیه: بازی با اسباب‌بازی‌هایی مانند مکعب‌ها و پازل را تشویق کنید. سعی کنید پازل‌های رنگارنگ و بزرگ به او بدهید تا باعث تحریک تمرکز و تشویق او شود و مثل همیشه، به خواندن ادامه دهید.

3. علاقه به حل مسئله

اگر کوچولوی شما نشانه‌هایی از یک کودک باهوش را از خود نشان می‌دهد، انتظار نداشته باشید به‌آسانی چیزی را رها کند. او در کنار تمرکز شدید، استعداد حل مسائل را نیز داراست. اگر به عنوان مثال، میان‌وعده مورد علاقه‌اش را در یک جعبه قرار دهید، احتمالا راهی هوشمندانه برای رسیدن به آن پیدا خواهد کرد. در حالی‌که تمام بچه‌ها مهارت‌های حل مسئله را همگام با نقاط عطف رشد خود نشان می‌دهند، کودکان تیزهوش این مهارت‌ها را زودتر از همسالان خود نشان می‌دهند.

توصیه: برای تشویق مهارت‌های طبیعی او در حل مسئله، برایش «چالش‌های» آسان تدارک ببینید. به‌عنوان مثال، با بالش برایش یک هزارتوی کوچک درست کنید و اسباب‌بازیش را وسط آن قرار دهید. با یافتن اسباب‌بازی او را تشویق کنید.

4. از تنهایی لذت می‌برد (حتی آن‌را ترجیح می‌دهد)

می‌دانیم کودکان انسان‌های کوچک اجتماعی هستند و اغلب دوست ندارند تنها بمانند. اما یکی از نشانه‌های یک کودک تیزهوش این است که ترجیح می‌دهد تنها باشد.

متوجه می‌شوید که با رضایت‌مندی، تنها بازی می‌کنند. یا ممکن است همراهی با بچه‌های بزرگ‌تر را به همسالان خود ترجیح بدهند تا بتوانند از لحاظ احساسی یا فکری بیشتر رشد کنند.

توصیه: یادتان باشد اگر دوست ندارند، کودکان را مجبور به همراهی با بچه‌های دیگر نکنید. اما در عین حال، باید کودک را تشویق کنید با همسالان خود بازی کند تا رشد مهارت‌های اجتماعی نادیده گرفته نشود.

5. کنجکاوی شدید

بله، بچه‌ها کنجکاو هستند. اما یکی از نشانه های باهوش بودن کودک این است که سؤال‌هایشان هم استثنایی است. سؤال‌هایشان می‌تواند آن‌قدر پیچیده باشد که شما را غافلگیر کند و وادارتان کند سراغ کتابخانه بروید یا پاسخ را گوگل کنید.

توصیه: سؤال‌های مکرر می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما سعی کنید درست پاسخ بدهید. در عین حال، منابعی را در اختیار کودک تیزهوش خود قرار دهید تا پاسخ‌ها را خودش بیابد، نظیر دایره‌ المعارف کودکان یا عضویت در کتابخانه. در سفر یادگیری او را همراهی کنید. هیچ‌وقت برای یاد گرفتن چیزهای جدید دیر نیست.

6. وزن بالا هنگام تولد

عجیب به‌نظر می‌رسد ولی درست است، تحقیقات نشان می‌دهد که بین وزن هنگام تولد کودک و هوش او رابطه مستقیم وجود دارد. محققان کشف کرده‌اند که هرچه وزن نوزاد هنگام تولد بیشتر باشد احتمالا ضریب هوشی او نیز بالاتر است. در همین حال، مغز شیرخوار را تا شش ماهگی با شیر مادر تقویت کنید و پس از آن غذاهایی مانند آووکادو و ماهی به او بدهید.

توصیه: مادران باردار! اگر این مقاله را می‌خوانید، بهترین راه برای تضمین وزن مناسب نوزاد این است که رژیم غذایی متوازنی داشته باشید.

7. هشیاری

یکی از نشانه‌های اولیه کودکان تیزهوش میزان هشیاری آن‌هاست. چنین کودکانی نسبت به اطراف خود بسیار هشیار هستند و به‌سرعت اعضای خانواده را می‌شناسند و با آن‌ها ارتباط احساسی پیدا می‌کنند. خیلی سریع ارتباط چشمی برقرار می‌کنند و با لبخند یا نشانه‌های دیگر شناختی مانند سروصدا در آوردن و تکان دادن مشت به شما پاسخ می‌دهند.

توصیه: سطح بالای هشیاری کودک می‌تواند به معنای آن باشد که سخت‌تر هم به‌خواب می‌روند. برای این موضوع، سعی کنید محیطی تاریک، ساکت و امن برای خواب او فراهم کنید. سعی کنید از صداهای یکنواخت (صداهای سفید) و برنامه روتین خواب (غذا، حمام، داستان، خواب) استفاده کنید تا کودک فوق‌هشیار شما آرام شود.

حال که نشانه های باهوش بودن کودک را می دانید، دقت کنید و ببینید که کدام یک را در دلبندتان می توان پیدا کرد.

 مطالعه بیشتر:

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟

برای باهوش شدن نوزاد در بارداری چه بخوریم

راههای باهوش شدن کودک ، انوع هوش در کودکان

غذا برای باهوش شدن کودک و 10 موادغذایی برای باهوش شدن کودک

?پرسش و پاسخ های نشانه های باهوش بودن کودک

آیا زود رسیدن کودکان به نقاط عطف رشد نشان دهنده هوش آنها است؟

احتمالا می‌دانید که نقاط عطف رشد کودک، روشی برای بررسی قرار داشتن در مسیر درست رشد فیزیکی، شناختی و احساسی است. اما اگر کودک شما زودتر از هم‌سالان خود به این نقاط عطف برسد، می‌تواند یکی از نشانه‌های کودک باهوش باشد. به عنوان مثال، اگر کودک سه‌ماهه شما بتواند بدون کمک بنشیند. یا این‌که فرزند ۱۰ ماهه‌تان جمله‌های واضح و درست ادا کند.

آیا تمرکز نشان دهنده هوش کودک است؟

بله. شیرخواران و نوپایان تمرکز زیادی ندارند. ۱۵ دقیقه که بگذرد سراغ کار دیگری می‌روند. اما یکی از نشانه‌های کودک باهوش این است که در سن بسیار کم، معمولا پیش از شش ماهگی، به‌مدت طولانی‌تری می‌تواند متمرکز باقی بماند.

چگونه هوش شیرخواران را تقویت کنیم؟

بازی با اسباب‌بازی‌هایی مانند مکعب‌ها و پازل را تشویق کنید. سعی کنید پازل‌های رنگارنگ و بزرگ به او بدهید تا باعث تحریک تمرکز و تشویق او شود. و مثل همیشه، به خواندن ادامه دهید.

آیا وزن هنگام تولد بر هوش کودک تاثیری دارد؟

عجیب به‌نظر می‌رسد ولی درست است، تحقیقات نشان می‌دهد که بین وزن هنگام تولد کودک و هوش او رابطه مستقیم وجود دارد. محققان کشف کرده‌اند که هرچه وزن نوزاد هنگام تولد بیشتر باشد احتمالا ضریب هوشی او نیز بالاتر است. در همین حال، مغز شیرخوار را تا شش ماهگی با شیر مادر تقویت کنید و پس از آن غذاهایی مانند آوکادو و ماهی به او بدهید.

منبع: kidspot