The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گریپ فروت در شیردهی و آیا مصرف گریپ فروت در شیردهی مجاز است؟

یکی از خوراکی هایی که در مورد مصرف آن در شیردهی، اما و اگرهای زیادی وجود دارد، مرکبات هستند که در میان آن ها در مورد مصرف گریپ فروت در شیردهی، بیشتر از بقیه مرکبات بحث می شود. در این مقاله، تلاش شده تا با بررسی تحقیقات علمی، به این سوال پاسخ داده شود که آیا مصرف گریپ فروت در شیردهی مجاز است؟ بنابراین اگر شما هم جزو طرفداران گریپ فروت، این میوه خوشمزه و پرخاصیت هستید، با ما در این مقاله همراه شوید تا با فواید و عوارض احتمالی گریپ فروت در شیردهی آشنا شوید.

همه چیز در مورد میوه گریپ فروت

گریپ فروت (Grapefruit)، میوه ای از خانواده مرکبات است که برای اولین بار در قرن هجدهم ظاهر و شناخته شد. در حقیقت بهتر است بگوییم که تا سال 1823 هیچ اشاره ای به این میوه وجود نداشت. مبدا و خواستگاه گریپ فروت به قطعیت شناخته نشده و برخی محققان بر این اعتقاد هستند که گریپ فروت، احتمالا حاصل ترکیب تصادفی میان درخت پوملو (سلطان و بزرگترین میوه از خانواده مرکبات که بومی مالزی و اندونزی است) و پرتقال است که در باربادوس، در هند غربی انجام شده است.

درخت گریپ فروت، بیشتر در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل و دارای خاک های شنی و نسبتاً حاصلخیز، کشت و پرورش داده می شود. بلندی این درختان در شرایط مناسب به 4.5 تا 6 و حتی 12 متر هم رسیده و دارای شاخ و برگ های بسیار متراکم با برگ های تیره و سبز براق هستند. شکوفه های درخت گریپ فروت بزرگ و به رنگ سفید بوده و به صورت منفرد یا به صورت خوشه ای پدیدار می شوند. خود میوه گریپ فروت نیز که در هنگام رسیدن، زرد رنگ می شود، به شکل خوشه ای و متراکم بر روی درخت رشد کرده و همین مساله باعث شده تا نام "گریپ فروت" را بر این میوه بگذارند، زیرا مانند خوشه انگور به نظر می رسد. اندازه میوه گریپ فروت بسته به نوع و شرایط رشد آن متغیر است، اما به طور معمول قطری برابر با 100 تا 150 میلی متر دارد. بخش خوراکی گریپ فروت، معمولاً به رنگ زرد مایل به صورتی یا قرمز، لطیف و بسیار پر از آب بوده و دارای طعمی شیرین و تا حدودی ترش مزه است و گاهی رگه هایی از تلخی نیز در آن حس می شود. بد نیست بدانید که آن دسته از گریپ فروت هایی که رنگ بخش گوشتی آن ها مایل به صورتی و قرمز است، خواص بیشتری نسبت به سایر انواع گریپ فروت ها دارند.

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا، مرکز اصلی تولید و صادرات گریپ فروت به شمار رفته و کشورهای آرژانتین، کوبا، قبرس، اسرائیل، مکزیک، موزامبیک و آفریقای جنوبی از دیگر تولید کنندگان مهم این میوه هستند.

گریپ فروت منبعی غنی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان هایی همچون بتاکاروتن و لیکوپن، فیبر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین A ، فولات (فولیک اسید)، و ویتامین C است و به همین دلیل یکی از سالم ترین مرکباتی است که می توانید بخورید و به علاوه خواص بی شماری نیز برای سلامتی به همراه دارد.

خواص گریپ فروت در شیردهی

تحقیقات نشان می دهند که گریپ فروت ممکن است دارای برخی مزایای قدرتمند سلامتی باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- محافظت از بدن در برابر انواع عفونت ها و باکتری ها و ویروس ها،

- تسریع روند بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا،

- دارای خواص ضد التهابی،

- کنترل اشتها و ایجاد حس سیری و در نتیجه کمک به کاهش وزن و حفظ آن در محدوده مناسب (به دلیل فیبر بالا و کالری کم)،

- رفع تشنگی و عطش (گریپ فروت یکی از بالاترین محتوای آب در میان میوه ها را دارد یعنی چیزی در حدود 92 درصد)،

- کنترل بهتر قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2،

- کمک به کاهش کلسترول و چربی تری گلیسیرید خون،

- کاهش دادن خطر برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، پروستات و مری،

- بهبود سلامت قلب با کاهش عوامل خطر مرتبط با بیماری های قلبی مانند فشار خون و کلسترول،

- کاهش خطر سکته قلبی،

- کاهش قابل توجه فشار خون،

- مسهل و درمان کننده مشکل یبوست،

- سم زدای بدن،

- تسریع روند بهبود زخم،

- مفید برای چشم ها،

- کاهش خطر سنگ کلیه خصوصا انواع اگزالات کلسیم،

- کمک به درمان کبد چرب،

- و رفع بی خوابی.

البته صحت تمامی این موارد هنوز به اثبات نرسیده و به علاوه محققان به جز این موارد، فایده و خاصیت ویژه ای را که منحصرا مربوط به مصرف گریپ فروت در شیردهی باشد، یافت نکرده اند.

آیا مصرف گریپ فروت در شیردهی، بی خطر است؟

متاسفانه در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از محققان بر این باور هستند که بهتر است تا حد امکان از مصرف مرکبات از طی دوره شیردهی اجتناب نمود، زیرا می توانند باعث بروز ناراحتی های گوارشی و مشکلات معده در شیرخوار شوند. و در مقابل برخی دیگر معتقد هستند که بیشتر مادران می توانند بدون هیچ مشکل و ممنوعیتی از فواید مصرف مرکباتی همچون گریپ فروت در شیردهی بهره مند شوند. در واقع، آن ها بیان می کنند که مرکبات به دلیل ویتامین C فراوان برای مادران شیرده بسیار مفید هستند. بنابراین اینطور می توان نتیجه گرفت که مصرف گریپ فروت در شیردهی، ممنوعیت صد در صد ندارد، اما باید در مورد آن کمی محتاط بود.

مصرف گریپ فروت در شیردهی چه عوارضی دارد؟

به صورت کلی مصرف متعادل از گریپ فروت با عارضه جدی همراه نیست. مهم ترین عوارضی که در مورد گریپ فروت و خصوصا در صورت زیاده روی در مصرف آن مطرح می شود، عبارتند از:

- تداخل با داروهایی همچون سرکوب کننده های سیستم ایمنی، بنزودیازپین ها، بیشتر مسدود کننده های کانال کلسیم، برخی از داروهای روانپزشکی مانند سرترالین و کلومیپرامین، ایندیناویر، کاربامازپین و برخی از استاتین ها مانند آتورواستاتین و ...،

- فرسایش مینای دندان،

- تشدید بیماری ریفلاکس معده به مری (بازگشت اسید معده به مری) و در نتیجه بدتر شدن سوزش معده،

- و صدمه به کلیه ها در افرادی که مبتلا به عفونت های کلیه هستند.

علاوه بر این موارد، در صورت مصرف گریپ فروت در شیردهی، برخی شیرخواران ممکن است علائمی همچون درد و ناراحتی معده و یا اسهال را تجربه کنند. در این صورت باید مصرف گریپ فروت در شیردهی را متوقف ساخته و در مورد بقیه مرکبات نیز محتاط باشید.

مطالعه بیشتر:

آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

14 نوع از غذاهای ممنوع در دوران شیردهی کدامند؟

گریپ فروت در بارداری برای جنین مفید است یا مضر؟

خوراکی های شیر افزا ،16 خوراکی شیر افزا برای مادرشیرده چیست؟

?پرسش و پاسخ های مصرف گریپ فروت در شیردهی

گریپ فروت برای مادران شیرده چه فوایدی دارد؟

تقویت سیستم ایمنی بدن، دارای خواص آنتی اکسیدانی، محافظت از بدن در برابر انواع عفونت ها و باکتری ها و ویروس ها، تسریع روند بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا، دارای خواص ضد التهابی،

آیا مصرف گریپ فروت در شیردهی، بی خطر است؟

متاسفانه در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از محققان بر این باور هستند که بهتر است تا حد امکان از مصرف مرکبات از طی دوره شیردهی اجتناب نمود، زیرا می توانند باعث بروز ناراحتی های گوارشی و مشکلات معده در شیرخوار شوند

مصرف گریپ فروت در شیردهی چه عوارضی دارد؟

- فرسایش مینای دندان، تشدید بیماری ریفلاکس معده به مری (بازگشت اسید معده به مری) و در نتیجه بدتر شدن سوزش معده و صدمه به کلیه ها در افرادی که مبتلا به عفونت های کلیه هستند.

گریپ فروت چه ویتامین هایی دارد؟

گریپ فروت منبعی غنی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان هایی همچون بتاکاروتن و لیکوپن، فیبر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین A ، فولات (فولیک اسید)، و ویتامین C است و به همین دلیل یکی از سالم ترین مرکباتی است که می توانید بخورید و به علاوه خواص بی شماری نیز برای سلامتی به همراه دارد.