The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟

دیابت یکی از عوارض ناخوشایندی است که تعدادی از مادران باردار را درگیر می کند. اگر شما هم دچار این مشکل شده اید، احتمالا اولین سوالتان این است که دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ در ادامه این مقاله هر آنچه لازم است برای کنترل دیابت انجام دهید را برایتان شرح خواهیم داد. 

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ کنترل قند خون

چه قبل از بارداری به دیابت مبتلا باشید و چه در نتیجه بارداری به دیابت بارداری مبتلا باشید، کلید کنترل وضعیت شما همچنان ثابت است: کنترل قند خون. با این کار می توانید از بروز علائم هایپرگلیسمی (قند خون بالا)، از جمله سردرد،

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ از، از دست دادن تمرکز و تاری دید جلوگیری کنید.

حفظ سطح هدف قند خون در دوران بارداری اغلب می تواند مانند یک عمل متعادل کننده باشد. از یک طرف، می خواهید سطح خود را به اندازه کافی کم کنید تا از علائم قند خون بالا جلوگیری کنید. از طرف دیگر، شما نمی خواهید آنقدر کم باشد که علائم هیپوگلیسمی (قند خون پایین)، از جمله لرزش، سبکی سر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و غش کردن را تجربه کنید. طبق مطالعه ای از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، حدود 9٪ از زنان در طول بارداری به دیابت بارداری مبتلا می شوند.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ 5 مرحله برای کنترل قند خون

بیشتر مادرانی که دیابت بارداری دارند نوزادانی کاملاً سالم به دنیا می آورند. اما، برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد برای ایجاد یک بارداری سالم و جلوگیری از هر گونه خطر برای نوزاد (از جمله زایمان زودرس، وزن بیش از حد هنگام تولد و سندرم دیسترس تنفسی) در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.مدیریت دیابت بارداری شامل انتخاب های سالم است. این عمل شامل پنج مرحله اصلی است:

*داشتن رژیم غذایی سالم

*ورزش منظم و ملایم

*مدیریت افزایش وزن خود

*دانستن سطح قند خون و کنترل آن

* مصرف انسولین در صورت لزوم

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ رژیم غذایی سالم داشته باشید

از آنجا که داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کنترل دیابت امری اساسی است، بنابراین نباید سعی کنید "آن را سرسری بگیرید" یا خود شما یک رژیم غذایی طراحی کنید. در عوض با مرکز خدمات بهداشتی خود در تماس باشید تا اطمینان حاصل کنید که یک رژیم متناسب با شرایط خاص و سلامتی شما توصیه کنند.این شامل تأمین تعادل مناسب کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و گلوکز مورد نیاز شما می شود، اما نه به حدی که قند خون را از تعادل خارج کند. شما مقدار کافی نشاسته، میوه، سبزیجات، پروتئین، شیر و چربی دارید.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ ورزش ملایم را فراموش نکنید

ورزش ملایم شبیه انجام کارهای خانه یا کلاس کششی نیست. این کار شما را ملزم می کند که به فعالیت های بدنی مانند پیاده روی یا شنا بپردازید و یا در کلاس ایروبیک دوران بارداری حضور یابید. انجام این کار می تواند به بدن شما کمک کند تا میزان انسولین را بهتر تنظیم کند و به نوبه خود، سطح قند خون را تنظیم کند.

در عین حال، شما نمی خواهید بیش از حد ورزش کنید زیرا این می تواند نتیجه عکس داشته باشد. قانون ساده این است: اگر می توانید در حین انجام فعالیت به جای نفس نفس زدن به راحتی صحبت کنید، سطح تحرک شما خوب است. اگر نمی توانید راحت تنفس کنید یا نفس نفس می زنید، باید تمرینات خود را کاهش داده و آن را تعدیل کنید.

همانند رژیم های غذایی، بهتر است یک برنامه تناسب اندام را با پزشک و یک متخصص بهداشت با تجربه در دیابت بارداری تهیه کنید.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ حفظ وزن سالم

چه اضافه وزن داشته باشید و چه وزن طبیعی، باید در طول بارداری کنترل بر افزایش وزن خود را حفظ کنید.

بسته به وزن شما در زمان بارداری و همچنین قد شما، پزشک تان می تواند به شما بگوید که در هر مرحله از بارداری باید چه مقدار وزن اضافه کنید. میانگین وزن کل اضافه شده شما می تواند از 15 پوند اگر چاق هستید و در صورتی که وزنتان کم باشد تا 40 پوند باشد.

کاهش وزن در دوران بارداری نه تنها بد بلکه می تواند خطرناک نیز باشد. در دوران بارداری هرگز نباید هیچ نوع برنامه لاغری را شروع کنید. در عوض، بر روی کنترل افزایش وزن خود با رعایت محدودیت های توصیه شده با تغذیه و ورزش مناسب تمرکز کنید.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ دانستن سطح قند خون

برای حفظ کنترل بر قند خون، باید مرتباً آن را آزمایش کنید. بسته به آنچه پزشک به شما توصیه می کند، این ممکن است به معنای اندازه گیری میزان قند خون تا پنج بار در روز باشد:

- آزمایش قند ناشتا صبح اول صبح قبل از غذا خوردن

- تست یک تا دو ساعت بعد از صبحانه

- تست یک تا دو ساعت بعد از ناهار

- تست یک تا دو ساعت بعد از شام

- تست درست قبل از خواب

بر اساس نتایج خود، گلوکز ناشتا (نباید بالاتر از 95 میلی گرم در دسی لیتر باشد) و سطح گلوکز شما یک ساعت پس از غذا خوردن (کمتر از 140 میلی گرم در دسی لیتر) و دو ساعت بعد از غذا خوردن، ( کمتر از 145 میلی گرم در دسی لیتر) باشد، می توانید بگویید که گلوکز شما در هدف قرار دارد.

علاوه بر این، اگر قند خون خود را طبق یک دستورالعمل علمی که شامل اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی و وورزش نیز هست، پیگیری کنید می توانید درک کنید که برخی غذاها یا فعالیت های خاص بر قند خون شما تأثیر می گذارد و برای اینکه خود را در هدف قرار دهید، تنظیماتی انجام دهید.

دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم؟ مصرف انسولین در صورت نیاز

حتی اگر همه کارهایی را که پزشک به شما می گوید انجام دهید، باز هم ممکن است در طول بارداری نیاز به انسولین داشته باشید تا قند خون کنترل شود. این به این معنی نیست که فرزند شما بیشتر در معرض خطر عوارض است. این به سادگی نشان می دهد که برای جلوگیری از نوساناتی که نه رژیم غذایی و نه ورزش نمی توانند به طور کامل کنترل کنند، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

اگر انسولین تجویز شود، پزشک به شما نشان می دهد که اگر قند خون شما بالا باشد، چگونه، چه زمانی و چه میزان نیاز دارید. این امر اغلب می تواند در صورت مریض بودن یا قرار گرفتن تحت استرس شدید رخ دهد. بسیار مهم است که مراقب نشانه های هیپوگلیسمی و خطرات مربوط به کاهش قند خون در بارداری باشید. اگرچه در مادران مبتلا به دیابت بارداری کمتر مشاهده می شود، اما استفاده از انسولین می تواند این خطر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در نهایت وقتی می پرسید دیابت بارداری گرفتم چیکار کنم، هدف تمامی پاسخ ها این است که با مصرف انسولین به میزان لازم، قند خون خود را کنترل کنید. بیشتر مادران روزانه دو بار انسولین می گیرند، اما ممکن است با سه بار کنترل بهتری داشته باشید. با نظارت و راهنمایی مناسب از طرف پزشک، باید بتوانید کنترل های لازم را برای اطمینان از بارداری طبیعی و سالم بدست آورید.

مطالعه بیشتر:

همه چیز در مورد دیابت بارداری

عوارض دیابت بارداری روی جنین و راههای پیشگیری از آن

علت بروز دیابت بارداری چیست و قند خون نرمال چند است؟

آیا قند بارداری خطرناکه و دیابت بارداری یا قند بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های دیابت بارداری

نشانه های قند خون پایین در بارداری چیست؟

حفظ سطح هدف قند خون در دوران بارداری اغلب می تواند مانند یک عمل متعادل کننده باشد. از یک طرف، می خواهید سطح خود را به اندازه کافی کم کنید تا از علائم قند خون بالا جلوگیری کنید. از طرف دیگر، شما نمی خواهید آنقدر کم باشد که علائم هیپوگلیسمی (قند خون پایین)، از جمله لرزش، سبکی سر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و غش کردن را تجربه کنید. طبق مطالعه ای از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، حدود 9٪ از زنان در طول بارداری به دیابت بارداری مبتلا می شوند.

برای کنترل قند خون در بارداری چه کنیم؟

داشتن رژیم غذایی سالم. ورزش منظم و ملایم. مدیریت افزایش وزن خود. دانستن سطح قند خون و کنترل آن. مصرف انسولین در صورت لزوم

آیا ورزش کردن در کنترل دیابت موثر است؟

ورزش ملایم شبیه انجام کارهای خانه یا کلاس کششی نیست. این کار شما را ملزم می کند که به فعالیت های بدنی مانند پیاده روی یا شنا بپردازید و یا در کلاس ایروبیک دوران بارداری حضور یابید. انجام این کار می تواند به بدن شما کمک کند تا میزان انسولین را بهتر تنظیم کند و به نوبه خود، سطح قند خون را تنظیم کند.

در دیابت بارداری چه موقع باید قند خونمان را بررسی کنیم؟

آزمایش قند ناشتا صبح اول صبح قبل از غذا خوردن، تست یک تا دو ساعت بعد از صبحانه، تست یک تا دو ساعت بعد از ناهار، تست یک تا دو ساعت بعد از شام، تست درست قبل از خواب

منبع: verywellfamily