The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا در دوران بارداری می‌توانید قهوه بدون کافئین بنوشید؟

قهوه نوشیدنی دارای کافئین‌ است که به‌خاطر انرژی‌زا و محرک بودن مشهور است. هر چند بانوان باردار ترجیح می‌دهند مصرف کافئین را محدود کنند تا از خطرات بالقوه آن در امان باشند. قهوه بدون کافئین یک گزینه محبوب است که طعم قهوه دارد اما مقدار کافئین آن زیاد نیست. قهوه بدون کافئین همچنان مقدار کمی کافئین دارد که ممکن است برخی بانوان باردار با خود فکر کنند آیا این مقدار کافئین در دوران بارداری ضرر دارد یا خیر؟ این مقاله تمام آن‌چه باید در مورد مصرف قهوه بدون کافئین در دوران بارداری بدانید، ارائه می‌دهد.

کافئین و بارداری

کافئین ماده محرکی است که در گیاهان مختلف از جمله قهوه، کاکائو و گورانا یافت می‌شود و ممکن است تاثیرات مثبتی بر مشکلات عصبی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی، دیابت و برخی سرطان‌ها داشته باشد.

اما کافئین در دوران بارداری با سرعت کم‌تری تجزیه می‌شود و می‌تواند از جفت عبور کرده و وارد جریان خون جنین شود که در آن‌جا قادر به تجزیه شدن نیست. هر چند مکانیزم اصلی هنوز شناسایی نشده است، برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری با کم‌وزنی در هنگام تولد، محدودیت‌های رشدی، سقط جنین و خطر بالای اضافه وزن در دوران کودکی در ارتباط است.

با وجود این، رابطه دقیق کافئین و نتایج منفی بارداری، همچنان در حال تحقیق است و تاثیرات آن ممکن است به طرز قابل توجهی در افراد متفاوت باشد.

مصرف چه مقدار کافئین در بارداری مجاز ست؟

با توجه به سطح دانش فعلی، انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) توصیه می‌کند که بانوان باردار روزانه بیش‌تر از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین از مواد غذایی دریافت نکنند. یک فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) قهوه سیاه دم‌کرده حاوی ۹۶ میلی‌گرم کافئین است. بنابراین، اکثر توصیه‌های پزشکی تاکید می‌کنند که مصرف قهوه به دو فنجان (۴۷۵ میلی‌لیتر) در روز محدود شود.

چه مقدار کافئین در قهوه بدون کافئین وجود دارد؟

«دیکاف» به معنای بدون کافئین است و نوعی قهوه است که حداقل ۹۷ درصد کافئین آن را  در مراحل تولید استخراج می‌کنند. هر چند بیش‌تر مقدار کافئین آن گرفته شده، اما مقدار کمی باقی مانده است.

یک فنجان قهوه بدون کافئین دم‌کرده (۲۴۰ میلی‌‌لیتر) در حدود ۲.۴ میلی‌گرم کافئین و اسپرسوی بدون کافئین هم در حدود (۶۰ میلی‌لیتر) ۰.۶ میلی‌گرم کافئین دارد.

این مقدار کافئین را در غذاها و نوشیدنی‌های دیگر مقایسه کنید:

  • اسپرسو معمولی: ۱۲۷ میلی‌گرم در وعده (۶۰ میلی‌لیتر)
  • قهوه دم‌کرده معمولی: ۹۶ میلی‌گرم در وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر)
  • شکلات تلخ: ۸۰ میلی‌گرم در وعده (۱۰۰ گرمی)
  • نوشابه‌های انرژی‌زا: ۷۲ میلی‌گرم در وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر)
  • چای سیاه دم‌کرده: ۴۷ میلی‌گرم در وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر)
  • کولا: ۳۳ میلی‌گرم در وعده (۳۵۵ میلی‌لیتر)
  • شکلات گرم: ۷ میلی‌گرم در وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر)

بدیهی است که مقدار کافئین موجود در قهوه بدون کافئین در مقایسه با محصولات دیگری که حاوی کافئین هستند، کم‌تر است.

با وجود این، لازم به ذکر است که برخی از قهوه‌های بدون کافئین تجاری ممکن است مقادیر بیش‌تری کافئین داشته باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داده است که قهوه بدون کافئین تجاری تقریبا ۱۴ میلی‌گرم کافئین در هر وعده (۴۷۵ میلی‌لیتر) دارد.

هرچند این مقدار همچنان کم است، اگر چند فنجان قهوه بدون کافئین و مواد غذایی دیگری که حاوی کافئین هستند مصرف می‌کنید، باید مقدار کافئین موجود در این محصولات را مورد بررسی قرار دهید.

 خلاصه مطالب

قهوه بدون کافئین حاوی ۲.۴ میلی‌گرم کافئین در هر وعده (۲۴۰ میلی‌لیتر) است. این مقدار به طرز قابل توجهی کم‌تر از کافئین موجود در قهوه معمولی و منابع دیگر کافئین مانند شکلات تلخ، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، چای و کولا است.

مصرف چه مقدار قهوه بدون کافئین در دوران بارداری بی‌خطر است؟

هیچ‌نوع دستور‌العمل رسمی در مورد مصرف قهوه بدون کافئین و بارداری وجود ندارد.

به هر حال، به دلیل مقدار بسیار پایین کافئین در قهوه بدون کافئین مصرف آن در دوران بارداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این وجود، برخی افراد ادعا دارند که مصرف قهوه بدون کافئین خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد بنابر مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۷ انجام شد، بانوانی که در سه ماهه اول بارداری ۳ فنجان یا بیش‌تر (۷۱۰ میلی‌لیتر) قهوه بدون کافئین می نوشند، در مقایسه با بانوانی که اصلا قهوه نمی‌نوشند ۲.۴ درصد بیش‌تر در معرض سقط جنین قرار دارند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد یافته‌های مشابهی دارد.

بنابراین، جایگزین کردن یک فنجان قهوه صبحگاهی با قهوه بدون کافئین مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

در عین حال، اگر می‌خواهید در دوران بارداری به طور کامل از کافئین خودداری کنید، نوشیدنی‌های گرم بدون کافئین مانند چای‌های گیاهی و میوه‌ای بی‌ضرر در دوران بارداری، آب داغ با لیمو، شیر طلایی و سایدر بدون الکل را انتخاب کنید.

خلاصه مطالب

البته هیچ دستورالعمل رسمی در مورد قهوه بدون کافئين در دوران بارداری وجود ندارد. اما به احتمال زیاد مصرف آن در حد اعتدال مشکلی ندارد. زیرا مقدار کافئین آن بسیار کم است.

حرف آخر

قهوه بدون کافئین، قهوه‌ای است که ۹۷ درصد کافئین آن استخراج شده است.

توصیه می‌شود بانوان باردار برای کاهش خطر سقط جنین، وزن کم هنگام تولد و محدودیت رشد، بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مصرف نکنند.

 قهوه بدون کافئین حاوی مقدار بسیار کمی کافئین است که در حدود ۲.۴ میلی‌گرم کافئین در یک فنجان دم کرده متوسط ​​(۲۴۰ میلی‌لیتر) است. بنابراین، به احتمال زیاد بهتر است در دوران بارداری در حد اعتدال بنوشید.

با این حال، اگر ترجیح می‌دهید به هیچ وجه کافئین مصرف نکنید، بهتر است برخی چای‌های گیاهی بی‌خطر و عاری از کافئین را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر:

آیا خوردن قهوه در بارداری مضر است؟

آیا هنگام بارداری می‌توان قهوه نوشید؟

خوردن قهوه و مصرف کافئین در بارداری چه عوارضی دارد؟

خوردن قهوه در شیردهی و آیا در شیردهی خوردن قهوه را قطع کنیم؟

?پرسش و پاسخ های قهوه بدون کافئین

مصرف چه مقدار کافئین در بارداری مجاز ست؟

انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می‌کند که بانوان باردار روزانه بیش‌تر از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین از مواد غذایی دریافت نکنند. یک فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) قهوه سیاه دم‌کرده حاوی ۹۶ میلی‌گرم کافئین است. بنابراین، اکثر توصیه‌های پزشکی تاکید می‌کنند که مصرف قهوه به دو فنجان (۴۷۵ میلی‌لیتر) در روز محدود شود.

چه مقدار کافئین در قهوه بدون کافئین وجود دارد؟

یک فنجان قهوه بدون کافئین دم‌کرده (۲۴۰ میلی‌‌لیتر) در حدود ۲.۴ میلی‌گرم کافئین و اسپرسوی بدون کافئین هم در حدود (۶۰ میلی‌لیتر) ۰.۶ میلی‌گرم کافئین دارد.

مصرف چه مقدار قهوه بدون کافئین در دوران بارداری بی‌خطر است؟

هیچ‌نوع دستور‌العمل رسمی در مورد مصرف قهوه بدون کافئین و بارداری وجود ندارد. به هرحال، به دلیل مقدار بسیار پایین کافئین در قهوه بدون کافئین مصرف آن در دوران بارداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این وجود، برخی افراد ادعا دارند که مصرف قهوه بدون کافئین خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

قهوه بدون کافئین چیست؟

قهوه بدون کافئین، قهوه‌ای است که ۹۷ درصد کافئین آن استخراج شده است. اما بازهم کمی کافئین دارد و مادران باردار باید مراقب باشند.

منبع: healthline