The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا انجام دادن حرکت اسکات در بارداری بی خطر است؟

این‌که ورزش کردن در دوران بارداری برای شما و کودک فایده دارد بر کسی پوشیده نیست. این کار باعث کاهش برخی علايم دوران بارداری مانند درد، بهبود گردش خون، کنترل وزن می‌شود و به خواب شما در این دوران کمک می‌کند. با وجود این، انجام تمام فعالیت‌های ورزشی در مدت ۹ ماه بارداری بی‌خطر نیست. بنابراین طبیعی است که این پرسش ذهن شما را مشغول کند که آیا انجام حرکاتی مانند پلانک، دراز و نشست و اسکات در بارداری ضرر دارد یا خیر. خبر خوب این‌که انجام حرکت اسکات برای اغلب بانوان باردار در این دوران بی‌خطر است.

مادران باردار چقدر در روز باید ورزش کنند؟

آماندا دیگریس؛ مربی ورزش و تناسب اندام و متخصص سلامت قبل و بعد از زایمان می‌گوید: «ورزش کردن فواید بی‌شماری برای آمادگی بدن برای زایمان و دوران پس از زایمان دارد». درحقیقت، انجمن متخصصان زنان و زایمان (ACOG) توصیه می‌کند که بانوان باردار حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته تمرینات ایروبیک انجام دهند.

چرا انجام حرکت اسکات در بارداری بی‌خطر است؟

دیگریس می‌گوید: «حرکت اسکات برای اغلب بانوان باردار بی‌خطر بوده و انجام آن بسیار پیشنهاد می‌شود». به دلیل این‌که اسکات در بارداری باعث تقویت ماهیچه‌های دیواره لگن می‌شود. اسکات همچنین قدرت تحرک مفصل ران و گردش خون را در کل بدن بالا می‌برد. همه این کارها باعث آماده شدن بدن برای زایمان می‌شود.

کری پاگلیانو؛ سخنگو و فیزیوتراپ انجمن فیزیوتراپی آمریکا می‌گوید: « اسکات زدن در حقیقت یک وضعیت برای زایمان طبیعی است». برخی افراد در انتهای زایمان حرکت اسکات انجام می‌دهند. زیرا این حرکت باعث باز شدن مفصل ران و کاهش درد و فشار روی کمر می‌شود.

وی اضافه می‌کند: «اسکات حرکتی کاربردی است. ما هنگام نشستن روی توالت و یا برداشتن اجسام از روی زمین اسکات می‌زنیم. بنابراین، حرکتی نیست که از انجام دادن آن بهراسید».

دلایلی که نباید حرکت اسکات در بارداری انجام شود

به چند دلیل نادر شما از انجام حرکت اسکات در دوران بارداری منع می‌شوید. برای همین در صورت نگرانی باید با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

آیا حرکت اسکات در سه ماهه دوران بارداری بی‌خطر است؟

پاسخ کوتاه بله است. هر چند برخی افراد انجام حرکت اسکات را در سه ماهه سوم بارداری دشوار می‌دانند، زیرا مرکز ثقل بدن آن‌ها تغییر کرده و فشار بیش‌تری بین مفاصل مهره‌های کمر خود احساس می‌کنند.

به همین دلیل بهتر است این حرکت را همراه شخص دیگری انجام دهید. تا اگر تعادل خود را از دست دادید یا به هر دلیل نیاز به کمک داشتید، آن شخص کنار شما باشد.

اصلاحات رفتاری در سه ماهه سوم بارداری

به منظور حفظ تعادل در اواخر دوران بارداری، می‌توانید پاهای خود را بازتر کنید یا از یک صندلی یا میز برای حفظ تعادل خود استفاده کنید.

دگریس می‌گوید: «معمولا هنگام ورزش در دوران بارداری نیاز دارید پاهای خود را بیشتر باز کنید تا برای تغییرات ایجاد شده در لگن و جنین در حال رشد فضای بیشتری ایجاد شود». وی اضافه می‌کند: «در این دوران باید مراقب چرخش‌ها باشید و در صورت لزوم حرکت را اصلاح کنید».

در صورتی که بلند شدن از حرکت اسکات در سه ماهه سوم بارداری دشوار است،‌ می‌توانید عمق حرکت را کاهش دهید (حرکت را به نیم یا یک چهارم حرکت کاهش دهید).

احتیاط‌هایی برای بانوان باردار

انجام اسکات در بارداری خطرناک نیست. با این حال، زمانی‌که حرکت را در این دوران انجام می‌دهید، ‌همیشه باید جانب احتیاط را در نظر بگیرید.

برای مثال، ضربان قلب در هنگام بارداری سریع‌تر بالا می‌رود، خصوصا اگر در این دوران در انجام تمرینات ورزشی زیاده‌روی کنید یا به خود فشار آورید، بنابراین به نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است دقت کنید:

به تکنیک خود دقت کنید

مطمئن شوید هنگام انجام حرکت تکنیک شما صحیح باشد، مخصوصا هنگامی‌که باردار هستید.

  • ستون فقرات در موقعیت صاف باشد.
  • قفسه سینه به سمت بالا باشد.
  • پاها صاف روی زمین قرار گیرد.
  • زانوها باید در جهت انگشتان پا باشد (به عبارت دیگر آن‌ها را به سمت داخل نبرید).

اگر به هر دلیل از فرم خود مطمئن نیستید با مربی خصوصی یا مربی بدنسازی مشاوره کنید.

سخت نگیرید!

حرکات ورزشی را آرام و به روشی کنترل‌شده انجام دهید. هورمون ریلکسین باعث می‌شود رباط‌ها و مفاصل شما در دوران بارداری شل شوند. بنابراین نباید بدن خود را بیش‌از حد بکشید و به طور تصافی به خود آسیب برسانید.

می‌توانید اسکات با وزن بدن، اسکات سومو، اسکات حمایتی، اسکات کامل و اسکات با صندلی را امتحان کنید. اگر عادت به انجام حرکات اسکات با وزنه ندارید، می‌توانید صبر کنید تا پس از به دنیا آمدن کودک این حرکات را انجام دهید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

امری بدیهی است و لازم است در دوران بارداری بیش از حد گرمتان نشود و دچار کم‌آبی نشوید. بنابراین همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید و قبل، در حین و پس از هر نوع حرکت ورزشی آب بنوشید.

علائم کم‌آبی بدن

  • سرگیجه
  • ضربان و تپش قلب بالا
  • ادرار زرد تیره
  • ادرار کم

به صدای بدن خود گوش دهید

مطمئن شوید که در انجام حرکت اسکات احساس راحتی می‌کنید و تعادل خود را از دست نمی‌‌دهید، مخصوصا اگر در سه ماهه آخر بارداری هستید. به خاطر داشته باشید که شما بدن خود را بهتر می‌شناسید، بنابراین اگر به نظر می‌رسد چیزی درست پیش نمی‌رود، دست نگه دارید.

دیگریس می‌گوید: «بانوان باردار باید همیشه ارتباط نزدیکی با خود داشته باشند و به احساس خود گوش کنند، چرا که شرایط در دوران بارداری بسیار سریع تغییر می‌کند».

وی اضافه کرد: «درصورتی‌که بانوی باردار دچار تنگی نفس، سرگیجه یا حالت تهوع شد، باید ورزش را متوقف کرده و با متخصص مشورت کند».

اگر دچار هرگونه علائم شامل خونریزی واژن، درد یا انقباض شدید، ورزش را متوقف کنید.

ورزش‌های دیگری که در دوران بارداری بی‌خطر هستند

اسکات بی‌ضرر است. اما اگر حوصله انجام این حرکت را ندارید، هنوز ورزش‌های زیادی وجود دارد که می‌‌توانید در دوران بارداری انجام دهید. برخی تمرینات هستند که انجام آن در سه ماهه سوم کمی راحت‌تر است.

دیگریس می‌گوید: «پیاده روی و ورزش در آب گزینه‌های مفیدی برای سلامت قلب در دوران بارداری است، همین‌طور تمرین‌های پشت‌سرهم با وقفه و چرخشی، که استقامت قلبی عروقی و عضلانی را به چالش می‌کشد».

او همچنین یوگا را به عنوان یک گزینه عالی برای حفظ استقامت و قدرت عضلانی و همچنین ثبات در بدن توصیه می‌کند.

چکیده مطالب

تا زمانی‌که مشاور درمان شما را از انجام حرکت اسکات در بارداری  منع نکرده، این حرکت یک تمرین عالی برای دوران بارداری است. این حرکت نه تنها ضرر ندارد، بلکه برای آمادگی زایمان بسیار مفید است. زیرا باعث تقویت عضلات لگن می‌شود.

فقط مطمئن باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید و همیشه به صدای بدن خود گوش دهید. اگر احساس کردید مشکلی یا علائم نگران‌کننده‌ای وجود دارد، کمی استراحت کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

ورزش ها و تمرینات مناسب دوران بارداری

ورزش برای قرار گرفتن سر جنین در لگن چیست؟

چگونه زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم وراههای کاهش درد زایمان

ورزش های زایمان طبیعی و روش صحیح ورزش های زایمان طبیعی چیست؟

?پرسش و پاسخ های اسکات در بارداری

چه زمانی می توانیم حرکات اسکات در بارداری را انجام دهیم؟

تا زمانی‌که مشاور درمان شما را از انجام حرکت اسکات در بارداری منع نکرده، این حرکت یک تمرین عالی برای دوران بارداری است. این حرکت نه تنها ضرر ندارد، بلکه برای آمادگی زایمان بسیار مفید است. زیرا باعث تقویت عضلات لگن می‌شود.

چه زمانی انجام حرکات اسکات در بارداری ممنوع است؟

به چند دلیل نادر شما از انجام حرکت اسکات در دوران بارداری منع می‌شوید. برای همین در صورت نگرانی باید با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. جفت سرراهی، گردن رحم کوتاه، نارسایی دهانه رحم، آسیب‌های زانو، مفصل ران یا کمر در گذشته، بارداری‌های پرخطر و خاص

آیا حرکت اسکات در سه ماهه دوران بارداری بی‌خطر است؟

پاسخ کوتاه بله است. هرچند برخی افراد انجام حرکت اسکات را در سه ماهه سوم بارداری دشوار می‌دانند، زیرا مرکز ثقل بدن آن‌ها تغییر کرده و فشار بیش‌تری بین مفاصل مهره‌های کمر خود احساس می‌کنند.

انجام حرکات اسکات در بارداری چه فوایدی دارد؟

حرکت اسکات برای اغلب بانوان باردار بی‌خطر بوده و انجام آن بسیار پیشنهاد می‌شود. به دلیل این‌که این حرکت باعث تقویت ماهیچه‌های دیواره لگن می‌شود. اسکات همچنین قدرت تحرک مفصل ران و گردش خون را در کل بدن بالا می‌برد. همه این کارها باعث آماده شدن بدن برای زایمان می‌شود.

منبع: verywellfamily