The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری و در آن چه می بینید؟

در نیمه دوم بارداری، روش های ارزیابی سلامت جنین تنها به سونوگرافی محدود نشده و راهکارهای مختلفی از شمارش روزانه حرکات گرفته تا تست سلامت جنین که به نام تست بدون استرس یا ان اس تی (NST) نیز شناخته می شود، در دسترس هستند. اما با این وجود، سونوگرافی همچنان یک ابزار تشخیصی مهم و معتبر به شمار رفته که امکان دیدن همه چیز را برای ما فراهم می کند. در این مقاله، به سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید، پرداخته شده است. پس با ما همراه شوید.

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری

تا پایان هفته 25 بارداری وزن جنین بین 800-652 گرم و طول بدن او 34/6 cm خواهد بود

در این مرحله از رشد جنین، شنوایی جنین کامل شده است و می‌تواند صدای مادر را بشنود. موها هنوز در حال رشد است.

 در سونوگرافی چه می‌بینید؟

در این تصویر گوش جنین مشخص است. گرچه قدرت شنوایی جنین در این هفته تکامل بیشتری یافته اما جنین از همان هفته‌های اول قدرت تشخیص صدای مادر در رحم را داشته است.

 

آیا انجام سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری ضروری است؟

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، بررسی نیست که به طور معمول درخواست شود و بنابراین انجام دادن آن تنها زمانی ضروری است که پزشک چنین درخواستی می کند. در واقع، هرگاه پزشک لازم بداند، ضروری است تا سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری انجام شود.

اما اگر جزو آن دسته از مادرهای مضطرب و همیشه نگرانی هستید که دوست دارید تا هر لحظه از وضعیت رشد و به ویژه وزن جنین خود آگاه شده و به همین دلیل می خواهید با هدف کنترل شرایط، سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری را انجام دهید، باید بدانید که انجام این کار نه تنها ضروری نیست، بلکه بر اساس نتایج حاصل از پژوهش های علمی، انجام دادن سونوگرافی معمول، پس از هفته 24 بارداری، در زنان با بارداری کم خطر، هیچ فایده ای برای مادر یا جنین او به همراه نخواهد داشت.

چرا باید در هفته بیست و پنجم بارداری سونوگرافی انجام دهید؟

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، تنها در مواقع ضروری درخواست می شود تا پزشک بتواند به کمک آن، اطلاعات دقیقی از وضعیت کوچولوی درون رحم شما و همینطور جفت، بند ناف، مایع آمنیوتیک و ... پیدا کرده و در مورد قدم های بعدی تصمیم گیری کند. معمولترین شرایطی که ممکن است انجام دادن سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری را ضروری سازند، شامل این موارد هستند:

1. وقوع نشانه های خطر: بروز برخی علائم در بارداری همچون خونریزی، خروج مایع از واژن، انقباضات رحمی، اندازه نامتناسب شکم به نسبت سن حاملگی و ...، هشداری از خطر زایمان زودرس، اختلال رشد جنین، کنده شدن زودهنگام بخشی از جفت و غیره بوده که اگر به موقع پیگیری شوند، شاید بتوان به زنده نگه داشتن جنین و حفظ سلامت او امیدوار بود. بنابراین در صورت بروز هر یک از آن ها در هفته 25 بارداری، انجام دادن بررسی های تشخیصی از جمله سونوگرافی ضروری است.

2. ارزیابی نتایج سونوگرافی های قبلی: این احتمال وجود دارد که پزشک در سونوگرافی هفته های قبل، در مورد وزن گیری جنین، حجم مایع آمنیوتیک و یا حتی عملکرد جفت، دچار شک و نگرانی شده و به همین دلیل برای ارزیابی روند و بررسی دقیق تر، سونوگرافی پیگیری را درخواست دهد تا از شرایط مطلع شود.

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تخمینی برای سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، حداکثر 30 دقیقه است. البته این زمان بسته به مواردی مدنظر پزشک، وضعیت قرارگیری جنین و شرایط مادر، ممکن است کمتر یا در مواردی بیشتر از این هم طول بکشد.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری تشخیص دهد؟

اگر بخواهیم یک جنین 25 هفته ای را توصیف کنیم، باید بگوییم که او حالا درست به اندازه یک کلم سبز بزرگ شده و روز به روز بزرگ تر می شود. در این هفته مویرگ های ظریف بدن او پر از خون شده و سلول های خونی در کبد کوچکش در حال ساخت و ساز هستند. او حتی می تواند در این زمان رایحه ها را تشخیص دهد! اما این ها مواردی نیستند که به واسطه سونوگرافی قابل تشخیص باشند. آنچه که پزشک می تواند در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، تشخیص دهد، عبارت است از:

  • وضعیت قرارگیری جنین در رحم (سفالیک یعنی رو به پایین بودن سر، بریچ یعنی رو به پایی بودن پاها و یا وضعیت عرضی)،
  • ضربان قلب جنین (تعداد، ریتم، نظم و نوسانات آن)،
  • حرکات دست و پاها،
  • اختلالات رشدی جنین همچون محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR)،
  • حجم مایع آمنیوتیک،
  • و ویژگی های مربوط به جفت و بند ناف،

اگر در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

متاسفانه شنیده نشدن ضربان قلب جنین در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، خبر ناخوشایندی است که ما را به مرگ جنین در درون رحم مشکوک می کند. درست مانند هفته های پیشین، در چنین مواردی، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه نمود تا با انجام ارزیابی های دقیق وضعیت حیات جنین بررسی شده و در صورت تایید این یافته، اقدامات لازم برای ختم بارداری تحت نظر تیم پزشکی صورت گیرند.

اگر در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

پاسخ این سوال وابسته به نوع مشکلی است که شناسایی می شود. باید به یاد داشته باشید که با عبور از فرصت سقط قانونی، اگرچه در رابطه با برخی از مشکلات، عملا کار زیادی نمی توان کرد، اما نباید امید خود را از دست بدهید، زیرا در بیشتر مواقع، می توان با انجام دادن ارزیابی های پیگیرانه و دقیق تر، قدم های موثری را در جهت کاهش مشکلات و حفظ سلامتی جنین و مادر او برداشت.

بنابراین در صورت شک به وجود مشکل در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، باید با پزشک متخصص مشورت نمود تا او برحسب نوع و شدت مشکل تعیین کند که قدم بعدی شما چه کاری باشد.

مطالعه بیشتر:

هفته به هفته بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری | بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته بیست و پنجم بارداری تصویر و اندازه جنین

وزن طبیعی جنین در هفته های مختلف بارداری (به همراه جدول و نمودار)

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری

سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تخمینی برای سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، حداکثر 30 دقیقه است. البته این زمان بسته به مواردی مدنظر پزشک، وضعیت قرارگیری جنین و شرایط مادر، ممکن است کمتر یا در مواردی بیشتر از این هم طول بکشد.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری تشخیص دهد؟

آنچه که پزشک می تواند در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، تشخیص دهد، عبارت است از: وضعیت قرارگیری جنین در رحم (سفالیک یعنی رو به پایین بودن سر، بریچ یعنی رو به پایی بودن پاها و یا وضعیت عرضی)، ضربان قلب جنین (تعداد، ریتم، نظم و نوسانات آن)، حرکات دست و پاها، اختلالات رشدی جنین همچون محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR)، حجم مایع آمنیوتیک و ویژگی های مربوط به جفت و بند ناف،

اگر در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

درست مانند هفته های پیشین، در چنین مواردی، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه نمود تا با انجام ارزیابی های دقیق وضعیت حیات جنین بررسی شده و در صورت تایید این یافته، اقدامات لازم برای ختم بارداری تحت نظر تیم پزشکی صورت گیرند.

اگر در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

درصورت شک به وجود مشکل در سونوگرافی هفته بیست و پنجم بارداری، باید با پزشک متخصص مشورت نمود تا او برحسب نوع و شدت مشکل تعیین کند که قدم بعدی شما چه کاری باشد.

منبع: parents