The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد و انواع آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

سونوگرافی آزمایشی بدون درد و بی‌خطر است که پزشک برای بررسی سلامت جنین و شرایط بارداری شما انجام می‌دهد. در سونوگرافی، با استفاده از امواج صوتی، تصاویر ساخته می‌شود. تصاویر سونوگرافی دوران بارداری، جنین داخل رحم و دستگاه تولید مثل مادر را که شامل رحم و تخمدان‌ها است به خوبی نشان می‌دهد. سوال اینجاست که سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد و انواع آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 سونوگرافی چه چیزهایی را نشان میدهد؟

سونوگرافی‌های پیش از تولد، به پزشک در گرفتن تصمیمات بالینی کمک می‌کند. از جمله این‌که آیا مادر یا جنین نیاز به درمان خاصی دارند یا خیر و همچنین مشخص کردن زمان سزارین و یا در صورت لزوم تسریع زایمان با دارو. با سونوگرافی به راحتی می‌توان از روند رشد جنین مطمئن شد. در زیر سوالات متعددی که در رابطه با سونوگرافی دوران بارداری پرسیده می‌شود آمده است:

دقیقا در طی بارداری سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد؟

اگر بپرسید که سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد باید به شما بگوییم که سونوگرافی دوران بارداری موارد زیر را آشکار می‌کند:

 سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد، بانوان در چه زمانی سونوگرافی بارداری انجام می‌دهند؟

پزشک معمولا بین هفته‌های 6 تا 8 بارداری اولین سونوگرافی را انجام می‌دهد و این سونوگرافی برای تایید بارداری است. پزشک معمولا در هفته‌های ۱۶ تا ۲۰ سونوگرافی‌های دقیق‌تری انجام می‌دهد. این سونوگرافی‌ها اسکن اندام‌های جنین است. این آزمایش آنها اندام‌های در حال رشد جنین، عملکرد اندام‌ها،‌ وضعیت ماهیچه‌ها و نقص‌های احتمالی را مورد بررسی قرار می‌دهد. پزشک ممکن است برای بررسی رشد جنین،‌ سطح مایع آمنیوتیک،‌ وضعیت قرارگیری جنین داخل رحم برای زایمان و دیگر مشکلات دوران بارداری سونوگرافی‌های بیشتری انجام دهد.

انواع مختلف سونوگرافی کدام است؟

پزشک از انواع مختلف سونوگرافی در دوران بارداری استفاده می‌کند. در تمام سونوگرافی‌ها از وسیله‌ای به اسم مبدل استفاده می‌شود که برای تولید تصاویر از امواج فراصوتی استفاده می‌کند. نیاز شما به سونوگرافی در دوران بارداری به اینکه در چه مرحله‌ای از بارداری قرار دارید و چه نوع اطلاعاتی مورد نیاز متخصص است،‌ بستگی دارد. 

انواع سونوگرافی‌های دوران بارداری شامل:

  •  سونوگرافی شکمی (استاندارد): متداول‌‌ترین سونوگرافی است که در دوران بارداری انجام می‌شود. در این سونوگرافی دستگاه مبدل را روی شکم می‌کشند تا از جنین و اندام‌های داخلی تصاویر دو بعدی تولید کنند.
  • سونوگرافی واژینال: شامل وارد کردن مبدلی مخصوص به داخل واژن است. این نوع سونوگرافی در اوایل دوران بارداری که جنین بسیار کوچک است و از روی شکم قابل شناسایی نیست استفاده می‌شود.
  • تصاویر داپلر: نوعی سونوگرافی ساده شکمی است که جریان خون را در داخل بندناف و رگ‌های خونی نشان می‌دهد. اگر پزشک متوجه شود که رشد جنین کند است ممکن است دستور سونوگرافی داپلر دهد.
  • سونوگرافی سه بعدی: با گرفتن سونوگرافی‌های دوبعدی متعدد و در کنار هم قرار دادن آنها به تصاویر سه بعدی دست پیدا می‌کنند.
  • اکوکاردیوگرافی جنین (اکوی جنین): سونوگرافی ساده‌ شکمی است که برای تشخیص مشکلات قلب جنین به کار می‌رود. اغلب اکوهای قلب جنین از طریق شکم انجام می‌شود و در برخی موارد از طریق واژن.

 در هنگام سونوگرافی چه اتفاقی می‌افتد؟

در هنگام سونوگرافی معمول و شکمی به پشت دراز می‌کشید و لباس خودرا بالا می‌زنید. متخصص سونوگرافی ژلی مخصوص با پایه آب به شکم شما می‌مالد و دستگاه مبدل سونوگرافی را روی شکم شما بالا و پایین می‌کند. ممکن است متخصص به منظور مشاهده دقیق‌تر دستگاه را کمی روی شکم شما فشار دهد ولی این‌کار آزار دهنده نخواهد بود.

در هنگام سونوگرافی واژینال متخصص روی دستگاه مبدل پوششی به همراه ژل می‌مالد و داخل واژن می‌کند. دستگاه را داخل واژن می‌گرداند تا تصاویر کاملی از داخل رحم بگیرد. هنگامی که سونوگرافی به پایان می‌رسد، متخصص ژل را از روی بدن شما تمیز می‌کند. ژل با پایه آب است و به راحتی پاک می‌شود.

خطر انجام سونوگرافی چیست؟

خطر شناخته‌شده‌ای در مورد سونوگرافی بارداری وجود ندارد. سونوگرافی از طریق امواج فراصوتی به تولید تصاویر می‌پردازد. با پرتو ایکس که از اشعه استفاده می‌کند متفاوت است. لازم است سونوگرافی دوران بارداری توسط فرد متخصصی که در این امر مهارت دارد انجام شود.

جواب سونوگرافی چه زمانی آماده می‌شود؟

حال که می دانید سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد، نوبت به دریافت جواب آن می رسد. جواب آزمایش اغلب هنگام انجام سونوگرافی شما گفته می‌شود. در برخی موارد ممکن است متخصص چند روزی را برای بررسی تصاویر سونوگرافی در نظر بگیرد، سپس با شما تماس بگیرد و نتیجه را اعلام کند. اما به یاد داشته باشید که برای تفسیر نتایج آن باید از متخصص کمک بگیرید.

منبع: healthgrades

 

بیشتر بدانید: 

1- آیا در بارداری می توان سونوگرافی واژینال انجام داد؟

2- اطلاعاتی که انواع سونوگرافی بارداری در اختیار مادران قرار می دهد

3- چگونه می توان عوارض سونوگرافی داپلر بر جنین را کاهش داد؟

4- سونوگرافی سه بعدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟