The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آمپول Ovitrelle و مقدار و نحوه مصرف آن چگونه است؟

در گذشته، ناباروری یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی بود که یک زوج در زندگی خود با آن روبرو می شدند. حسرت داشتن فرزند در کنار واکنش های منفی خانواده ها، کیفیت زندگی بیشتر زوجین نابارور را به طور منفی تحت تاثیر قرار می داد تا جایی که در بسیاری از موارد کار به جدایی و طلاق می کشید. اما حالا شرایط فرق کرده و به لطف داروهای کمک باروری، می توان به درمان این مشکل امیدوار بود. آمپول Ovitrelle، یکی از این داروها است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

آمپول Ovitrelle چیست؟

آمپول اوویترل (Ovitrelle)، فرآورده دارویی است که در دسته داروهای گنادوتروپین قرار گرفته و به شکل محلول تزریقی در سرنگ از قبل پر شده به فروش می رسد. ماده فعال موجود در این محلول در واقع هورمون کوریوگنادوتروپین آلفا است که کپی هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) به شمار می رود، با این تفاوت که کوریوگنادوتروپین آلفا با استفاده از فناوری DNA نوترکیب تولید شده است.

بر اساس راهنمای شرکت سازنده، آمپول اوویترل (Ovitrelle) به دلیل شباهت به هورمون لوتئینی کننده (LH) و تقلید از عملکرد آن، با اهداف زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

1. کمک به رشد فولیکول و تخمک گذاری در زنانی که تحت درمان با تکنیک های کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) قرار دارند: در طی این روند، در ابتدا سایر داروها برای کمک به رشد و نمو چندین فولیکول تجویز می شوند. سپس از اوویترل برای رسیدن (بالغ شدن) این فولیکول ها و کمک به رها شدن آن ها یعنی تحریک تخمک گذاری استفاده می شود.

2. کمک به بالغ شدن فولیکول ها و تحریک تخمک گذاری در زنانی که قادر به تخمک گذاری نبوده (مانند مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان) و یا زنانی که بسیار کمتر از حد مورد انتظار تخمک گذاری دارند: در این حالت نیز آمپول Ovitrelle اغلب بعد از مصرف داروهای محرک رشد تخمک، تجویز خواهد شد.

مقدار و نحوه مصرف آمپول Ovitrelle

آمپول اوویترل را تنها با نسخه می توان تهیه کرد و درمان با آن، باید تحت نظارت پزشکی انجام شود که تجربه درمان مشکلات باروری را در سابقه کاری خود دارد. بنابراین میزان دوز مصرفی و زمان تزریق این فرآورده دارویی نیز توسط پزشک و بر اساس شرایط بیمار تعیین خواهد شد. لازم است به خاطر داشته باشید که تزریق آمپول اوویترل فقط باید به صورت زیرپوستی (زیرجلدی) انجام شود.

ممنوعیت های مصرف آمپول Ovitrelle

درست مانند هر داروی دیگری، آمپول اوویترل نیز ممنوعیت هایی داشته و در برخی شرایط خاص نباید مورد استفاده قرار بگیرد، از جمله:

- حساسیت بیش از حد به ماده فعال کوریوگنادوتروپین آلفا یا هر یک از ترکیبات موجود در اوویترل،

- وجود تومور در هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز،

- بزرگ شدن تخمدان ها و یا وجود کیست در آن ها (این مساله شامل سندروم تخمدان پلی کیستیک نمی شود و این دسته از زنان ممنوعیتی برای تزریق آمپول اوویترل ندارند)،

- خونریزی های واژینال با علت ناشناخته،

- سرطان تخمدان، رحم یا پستان،

وجود اختلالات فعال ترومبوآمبولیک (تشکیل لخته در عروق)،

- زنان یائسه،

- نارسایی اولیه تخمدان،

- بارداری و شیردهی،

- و سابقه بارداری خارج رحمی در طی 3 ماه گذشته.

عوارض جانبی آمپول Ovitrelle

با اینکه آمپول اوویترل، فواید غیرقابل انکاری داشته و شانس تخمک گذاری و وقوع بارداری را در زنان به طور چشمگیری افزایش می دهد، اما این احتمال وجود دارد که در حین درمان با آن برخی عوارض جانبی ایجاد شوند که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

- بارداری دو یا چندقلویی،

- حاملگی خارج رحمی،

- خستگی،

- احساس درد، تورم، قرمزی و گرما در محل تزریق،

- تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) که اولین علامت آن احساس درد در ناحیه تحتانی شکم است،

- حالت تهوع و استفراغ،

- ناراحتی معده، نفخ و تجمع گاز در روده ها،

- افزایش وزن سریع و ناگهانی،

- کاهش خروجی ادرار و یا حتی توقف جریان ادرار.

- تنگی نفس،

- درد در ناحیه لگن و شکم،

- تشکیل لخته در عروق خونی،

- سردرد،

- سرگیجه،

- اسهال،

- تجربه علائم افسردگی،

- تحریک پذیری،

- بی قراری،

- بثورات پوستی،

- و حساسیت و درد سینه ها.

اگرچه اکثر عوارض جانبی آمپول اوویترل، خفیف یا متوسط هستند، اما به یاد داشته باشید که در صورت تشدید و یا تداوم هر یک از عوارض ذکر شده در بالا و یا در صورت برو علائم سندرم تحریک بیش از تخمدان، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کرده و او را در جریان بگذارید.

تداخلات دارویی آمپول Ovitrelle

هیچ تداخل دارویی بالینی قابل توجهی در طول درمان با آمپول اوویترل گزارش نشده است.

موارد مهم هنگام استفاده از آمپول Ovitrelle

اگر پزشک برایتان آمپول اوویترل را تجویز کرده است، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا میزان اثربخشی دارو به حداکثر برسد.

- محلول آمپول اوویترل، شفاف و بی رنگ متمایل به زرد ملایم است. بنابراین در صورت تغییر رنگ محلول و یا مشاهده رسوب و ذرات معلق در آن، جدا از تزریق خودداری کنید.

- اگرچه به نظر می رسد بعد از باز کردن آمپول اوویترل، می توان آن را در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد در یخچال، برای 24 ساعت نگهداری کرد، اما توصیه پزشکان بر این است که از انجام دادن این کار صرف نظر کرده و این محصول دارویی را به محض باز کردن، تزریق کنید.

- اگر آمپول اوویترل در بسته بندی اصلی خود نگهداری شود، می توان آن را در دمای 25 درجه سانتی گراد یا کمتر از آن تا حداکثر 30 روز ذخیره کرد اما اگر بعد از این 30 روز از آمپول استفاده نشود، باید آن را کنار بگذارید.

- برای تزریق صحیح در منزل، ناحیه مورد نظر را با پد الکلی تمیز و ضدعفونی کرده و سپس سوزن سرنگ را برای تزریق با زاویه 45 تا 90 درجه وارد کرده و حرکتی مانند دارت را انجام دهید. تزریق باید به صورت زیر پوستی انجام شود و به یاد داشته باشید که هر سرنگ از قبل پر شده فقط برای یک نوبت قابل استفاده است.

- این احتمال وجود دارد که تا ده روز بعد از تزریق آمپول اوویترل، آزمایش بارداری نتیجه مثبت کاذب را نشان دهد. بهتر است برای حداقل 14 الی 16 روز بعد از تزریق صبر کرده و سپس در صورت تاخیر در قاعدگی، آزمایش خون برای کنترل بارداری انجام دهید.

- اگر در حین درمان با آمپول Ovitrelle (اوویترل)، درد شکم یا ناراحتی قابل توجهی را احساس کردید، تزریق دارو را متوقف کرده و در اسرع وقت مساله را به پزشک خود اطلاع داده و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. در چنین شرایطی احتمال سندروم تحریک بیش از حد تخمدانی مطرح می شود که در صورت به تایید رسیدن آن، برای حداقل 4 روز نباید رابطه داشته باشید. اگر هم احیانا رابطه برقرار کردید، باید از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید تا خطر بارداری های چندقلویی به حداقل برسد.

مطالعه بیشتر:

عوارض داروی گنادوتروپین که نباید نادیده بگیرید

نحوه تزریق آمپول hcg برای بارداری چگونه است؟

چه مدت پس از تزریق HCG تخمک‌گذاری انجام می شود؟

آمپول پی دی پرگ PD PREG و مقدار و نحوه مصرف آمپول پی دی پرگ

?پرسش و پاسخ های آمپول Ovitrelle

در چه شرایطی نمی توان از آمپول Ovitrelle استفاده کرد؟

حساسیت بیش از حد به ماده فعال کوریوگنادوتروپین آلفا یا هر یک از ترکیبات موجود در اوویترل، وجود تومور در هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز، بزرگ شدن تخمدان ها و یا وجود کیست در آن ها

عوارض جانبی آمپول Ovitrelle چیست؟

بارداری دو یا چندقلویی، حاملگی خارج رحمی، خستگی، احساس درد، تورم، قرمزی و گرما در محل تزریق،

آیا آمپول اوویترل می تواند سبب تحریک بیش از حد تخمدان شود؟

بله تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) که اولین علامت آن احساس درد در ناحیه تحتانی شکم است، ازجمله عوارض جانبی آمپول Ovitrelle است.

شرایط نگه داری آمپول اوویترل چگونه است؟

اگرچه به نظر می رسد بعد از باز کردن آمپول اوویترل، می توان آن را در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد در یخچال، برای 24 ساعت نگهداری کرد، اما توصیه پزشکان بر این است که از انجام دادن این کار صرف نظر کرده و این محصول دارویی را به محض باز کردن، تزریق کنید.