The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لرز بعد از زایمان و چرا پس از زایمان دچار لرز می شویم؟

آیا بعد از زایمان لرز دارید؟ حتی ممکن است بعضی از شما تعریق شبانه و لرز پس از زایمان داشته باشید. اما آیا جای نگرانی است؟ آیا اتاق سرد است یا فقط این شما هستید که احساس سرما می کنید؟ درباره لرز بعد از زایمان چه می دانید. خبر خوب این که به طور کلی ، لرز بعد از زایمان به تنهایی جای نگرانی ندارند. اکثر مادران، جدا از درد سزارین، خاطره تعریق و لرز شبانه تا حدود 2 هفته پس از زایمان به یاد می آورند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره موضوع لرز بعد از زایمان، کمی گفتگو کنیم. در اینجا به بررسی نقش هورمونها، که عامل بسیاری از مشکلات هستند، می پردازیم.

علت لرز بعد از زایمان چیست و چرا پس از زایمان دچار لرزهای می شویم؟

اگر بعد از سزارین یا حتی زایمان طبیعی دچار لرز شدید، کاملاً طبیعی است. اما باید توجه داشته باشید که آیا این تب و لرز بعد از زایمان است یا به طور ناگهانی دندان قروچه و لرز در شما ایجاد می شود این دو حالت به خصوص بلافاصله بعد از زایمان با هم تفاوت دارند. طبق نظر متخصصان، لرز بعد از زایمان چه به روش سزارین و چه طبیعی، به دلیل از دست دادن گرما، از دست دادن مایعات و تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد. این تغییرات کاملاً منظم و بخشی از روند تلاش بدن برای بازگشت به حالت طبیعی هستند.

لرز در طی زایمان

برخی از مادران این مشکل را در حین زایمان تجربه می کنند. خیلی از آنها در اتاق عمل احساس لرز می کنند گویی که در یک فریزر صنعتی قرار گرفته اند. اگر شما هم حین زایمان یا بعد از آن احساس سرما کردید، اما فضای اتاق گرم و هوا یکنواخت است، جای نگرانی ندارد.

درمورد لرز بعد از زایمان چه کنیم؟

البته طبیعی بودن لرز به این معنی نیست که هیچ اقدامی نکنید، می توانید با پرستار صحبت کنید تا او دمای اتاق و بدن شما را بررسی کند. فراموش نکنید که تب بعد از سزارین از نشانه های عفونت است. بنابراین پرستار باید وضعیت شما را از نظر تب کنترل کند و اگر تب نداشتید، می توانید از چند پتوی گرم استفاده کنید.

چه زمانی باید نگران درد بدن و لرز پس از زایمان بود؟

در بیمارستان کادر پزشکی مراقب شما هستند بنابراین اگر احساس لرز کردید، مشکلتان را مطرح کنید. به احتمال زیاد دلیل این لرز انطباق حاصل کردن بدن با شرایط جدید است البته به شرطی که تب نداشته باشید. نکته مهم این است که لازم نیست لرز و سرمای ناشی از آن را تحمل کنید. گاهی اوقات لرز باعث آسیب به ناحیه برش جراحی می شود.

احساس لرز بعد از زایمان شبیه به حالتی است که در یک روز برفی برای دریافت نامه با لباس نازک و تابستانی خارج می شوید و از شدت سرما لرز می کنید. این مدل لرز با لرز آنفولانزا که تا استخوان های شما درد می کند و نشانگر عفونت است، تفاوت دارد. همچنین، به همین دلیل بسیار مهم است که در صورت احساس لرز حتما پزشک یا پرستار را در جریان امر قرار دهید تا نوع آن و عفونت احتمالی مشخص شود.

در صورتی که تب نداشته باشید، جای نگرانی نیست. لرز به زودی بر طرف می شود.

از دست دادن خون و نقش آن در لرز بعد از زایمان

لرز بعد از زایمان، حتی در چند روز اول پس از زایمان در صورتی که بدون تب باشد به معنای بازگشت به حالت عادی است. در طی فرآیند زایمان خون زیادی از دست می رود. بدن انسان به ویژه خانم ها، از این نظر بسیار شگفت انگیز است به طوری که از دست دادن خون را پیش بینی می کند و حجم خون را در دوران بارداری افزایش می دهد. اما جالب اینکه با وجود این افزایش، وقتی خون از دست می رود، بدن احتمالاً با لرز پس از زایمان به این تغییر واکنش نشان می دهد.

چگونه می توان از لرز بعد از زایمان جلوگیری کرد؟

اگر می لرزید و دمای بدن شما نرمال است، با چند پتو و جوراب اضافی جبران کنید. حتی پس از ترخیص از بیمارستان، درجه حرارت بدن را کنترل کنید و مراقب علائم همراه تب مانند بدن درد یا هر درد دیگری باشید. این علائم نیاز به تماس فوری با پزشک دارد.

آیا بی حسی اپیدورال یا نخاعی می تواند لرز ایجاد کند؟

شاید بسیاری از شما می خواهید بدانید که آیا داروهایی که در بیمارستان به شما تزریق یا داده شده است، باعث لرز می شوند یا خیر. در مورد بی حسی اپیدورال، پاسخ قطعاً مثبت است، البته برخی داروهای دیگری که در بیمارستان تجویز می شوند، تأثیر مشابهی دارند. این شرایط نیز طبیعی است اما باز هم تاکید می کنیم که شرایط خود را به پرستار بگوئید تا شما را تحت نظر بگیرد و در صورت نیاز پتو یا وسایل لازم در اختیارتان قرار دهد.

آیا لرز در دوران شیردهی طبیعی است؟

در روزهای اول، همانطور که مادر به شرایط جدید عادت می کند، بدن او نیز سعی دارد که خود را تطبیق دهد به همین دلیل ممکن است لرز داشته باشد. لرز بدون تب در روزهای اول شیردهی قطعاً طبیعی است اما اگر تا هفته های بعد ادامه پیدا کند نمی توان آن را عادی انگاشت و نیاز به پیگیری دارد.

به ندای بدنتان گوش کنید گاهی لزر در شیردهی می تواند علائم اولیه ماسیتیت یا ورم پستان باشد. ماسیتیت یا ورم پستان با علائم تقریباً شبه آنفولانزا، لرز، درد ، تب 38 درجه یا حتی بیشتر بروز می کند و گاهی اوقات توده سختی در پستان احساس یا ترشحات نوک سینه مشاهده می شود.

به یاد داشته باشید که ...

ورم پستان دردناک است لذا حتما تصمیم می گیرید به پزشک مراجعه کنید. برای رهایی از علائم ناراحت کننده آن، شیر باید از مجاری خارج شود، به مقدار کافی آب بنوشید و از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید.

آیا گرگرفتگی و عرق سرد بعد از بارداری طبیعی است؟

چیزی که قطعاً بسیاری از مادران در شبهای بی خوابی بعد از زایمان به یاد دارند، گرگرفتگی آزار دهنده و تعریق شبانه است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم این رویداد مربوط به سالهای "تغییر" نیست بلکه هر زمان که تغییرات هورمونی حین و بعد از بارداری رخ دهد، اتفاق می افتد.

مطالعات نشان داده است که این تغییرات هم برای مادران باردار و هم برای مادرانی که به تازگی مادر شده اند، پیش می آید. بعد از بچه دار شدن، میزان استروژن مادر پایین آمده و بدن سعی می کند به شرایط پیش از بارداری بازگردد. با نوسان هورمونها، احساس گرما یا سرما طبیعی است.

علاوه بر این،

بدن مادر برای دفع مایعات اضافی، بعد از زایمان بیشتر عرق می کند. در این دوران، مایعاتی كه برای حمایت از آن کوچولوی دوست داشتنی لازم بود، دیگر نیاز نیست. از این رو تعریق افزایش می یابد. ادرار نیز یکی از مواردی است که بعد از زایمان زیاد می شود.

به طور کلی، تمامی مسائل مشابه، بعد از مدتی رفع خواهد شد. اما اگر واقعاً در کیفیت زندگی شما اختلال ایجاد کرده اند، با پزشک خود تماس بگیرید. بهتر است در صورت جدی شدن شرایط، پرکاری تیروئید خود را چک کنید.

انتظار این است که تعریق های شبانه حدود 2 هفته پس از زایمان از بین برود اما اگر بیش از 6 هفته هنوز این وضعیت را دارید، حتماً با پزشک صحبت کنید.

چگونه می توان از گرگرفتگی و عرق سرد جلوگیری کرد؟

باز هم، بدن برای تنظیم نیاز به زمان دارد. اگر تب ندارید، تا زمانی که هورمون ها متعادل شوند، خودتنظیمی را یاد بگیرید و این حدوداً 6 هفته طول می کشد. البته تمام این مدت با رنج و ناراحتی همراه نیست. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از گرگرفتگی و عرق سرد آمده است:

• خنک بمانید

محیط خواب بسیار مهم است. بله، حتی اگر کنار نوزاد می خوابید، اتاق باید خنک باشد. برای اطمینان خاطر می توانید به کودک لباس مناسب و کافی بپوشانید. در صورت نیاز پنجره ها را باز یا پنکه روشن کنید. استفاده از ملافه های سبک به عنوان رو انداز نیز خوب است. برخی افراد با لباسهای چسبان عرق می کنند، برای داشتن خواب خوب، اتاق خواب راحتی برای خود فراهم کنید.

• آب بیشتر بنوشید

شاید تعجب کنید علی رغم اینکه بدن سعی در دفع آب دارد، نوشیدن آب بیشتر به شما کمک خواهد کرد. زیرا مانع از کاهش آب بدن خواهد شد. بعلاوه ، نوشیدن آب به بدن کمک می کند تا سریعتر به حالت عادی بازگردد.

• از سویا غافل نشوید

به نظر می رسد سویا برای زنان یائسه موثر است، بنابراین شما هم می توانید امتحان کنید. توفو یا خمیر سویا، تمپه یا سویای تخمیر شده اندونزیایی و میسو که نوعی غذای ژاپنی تهیه شده از خمیر سویا، نمک و غلات تخمیر شده است، در برنامه غذایی خود بگنجانید. اما تغییرات رژیم غذایی یا استفاده از مکمل نباید بدون مشورت پزشک باشد تا خطرات احتمالی آن بررسی شود.

• مراقب عوامل محرک باشید

چیزهای خاصی که می خورید و می نوشید می تواند باعث تعریق شود. هر چیز ادویه دار، غذا یا مایعات گرم، الکل و کافئین نیز بی تائیر نیستند. سعی کنید این دسته از غذاها و نوشیدنی ها را محدود کنید و ببینید آیا این تفاوتی ایجاد شده است یا خیر.

• بین رژیم غذایی و ورزش تعادل برقرار سازید

انجام تمرینات ورزشی برای مقابله با لرز بعد از زایمان، در چند هفته اول که مادر نیاز به معاینه دارد، سنگین است. اما پیاده روی همیشه به جریان خون و بهبودی پس از زایمان کمک می کند. رژیم غذایی شما نیز باید درست باشد. بر سبزیجات و میوه ها، پروتئین های بدون چربی، غلات کامل و چربی های سالم تمرکز کنید. این موارد همگی به کاهش علائم ناخوشایند بعد از زایمان کمک خواهند کرد.

کلام آخر درباره لرز بعد از زایمان

بدن شما در دوران بارداری و حتی بعد از زایمان دچار تغییرات زیادی می شود. اینکه زایمان طبیعی باشد یا سزارین، در هر دو صورت مادر برای بازگشت به حالت عادی نیاز به زمان دارد. برگشتن به حالت عادی، با گذشت زمان اتفاق می افتد. اما نکته کلیدی پایش تب است. هنگامی که در خانه بودید و به زندگی عادی بازگشتید، اما تب کردید باید از نظر عفونت ها یا سایر بیماری ها تحت نظر پزشک قرار بگیرید. اما آخرین توصیه ما به شما استراحت است، تا جایی که می توانید استراحت کنید، کاری که تازه مادران هرگز نمی توانند با خیال راحت انجام دهند.

مطالعه بیشتر:

علائم عفونت پس از زایمان چیست؟

ضعف بعد از زایمان و راهکارهای مقابله و درمان آن چیست؟

علائم عفونت بخیه سزارین چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

علائم و روش های درمان آبسه سینه در دوران شیردهی یا ماستیت

?پرسش و پاسخ های لرز بعد از زایمان

علت لرز بعد از زایمان چیست؟

طبق نظر متخصصان، لرز بعد از زایمان چه به روش سزارین و چه طبیعی، به دلیل از دست دادن گرما، از دست دادن مایعات و تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد. این تغییرات کاملاً منظم و بخشی از روند تلاش بدن برای بازگشت به حالت طبیعی هستند.

درمورد لرز بعد از زایمان چه کنیم؟

طبیعی بودن لرز به این معنی نیست که هیچ اقدامی نکنید، می توانید با پرستار صحبت کنید تا او دمای اتاق و بدن شما را بررسی کند. فراموش نکنید که تب بعد از سزارین از نشانه های عفونت است. بنابراین پرستار باید وضعیت شما را از نظر تب کنترل کند و اگر تب نداشتید، می توانید از چند پتوی گرم استفاده کنید.

چه زمانی باید نگران درد بدن و لرز پس از زایمان بود؟

در بیمارستان کادر پزشکی مراقب شما هستند بنابراین اگر احساس لرز کردید، مشکلتان را مطرح کنید. به احتمال زیاد دلیل این لرز انطباق حاصل کردن بدن با شرایط جدید است البته به شرطی که تب نداشته باشید. نکته مهم این است که لازم نیست لرز و سرمای ناشی از آن را تحمل کنید. گاهی اوقات لرز باعث آسیب به ناحیه برش جراحی می شود.

آیا بی حسی اپیدورال یا نخاعی می تواند لرز ایجاد کند؟

شاید بسیاری از شما می خواهید بدانید که آیا داروهایی که در بیمارستان به شما تزریق یا داده شده است، باعث لرز می شوند یا خیر. در مورد بی حسی اپیدورال، پاسخ قطعاً مثبت است، البته برخی داروهای دیگری که در بیمارستان تجویز می شوند، تأثیر مشابهی دارند.

منبع: kidslymom