The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان سردرد بعد از زایمان چیست؟

مطالعات نشان می دهد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از تازه مادران در هفته اول پس از زایمان دچار سردرد می شوند. سردرد احساس درد در سر است که ممکن است با نشانه هایی همچون درد اطراف چشم ها، تهوع، استفراغ، سرگیجه، حساسیت نسبت به صدا یا نور و ... همراه باشد. دلیل سر درد شما هر چه که باشد، در ادامه این متن راهکارهایی را برای درمان سردرد بعد از زایمان برای شما شرح می دهیم.

درمان سردرد بعد از زایمان بدون دارو

بعضی ها با اولین نشانه درد سراغ داروهای بدون نسخه می روند. اما، شاید بخواهید سردردهای گاه و بیگاه پس از زایمان را بدون دارو تحمل کنید. در زیر به چند توصیه در این باره اشاره شده است:

- استراحت: چراغ ها و تلویزیون را خاموش کنید و در اتاقی تاریک و ساکت دراز بکشید. پاهایتان را بالا نگه دارید، چشم هایتان را ببندید و سعی کنید یک چرت بزنید.

- آب بنوشید و چیزی بخورید: مقدار زیادی مایعات سالم بنوشید تا به بدن خود آبرسانی کنید. چیزی میل کنید تا قند خون شما بالا بیاید، خصوصا اگر مدتی است چیزی نخورده اید.

- مقدار کمی کافئین مصرف کنید: کافئین دارویی است که می تواند سردرد را درمان کند. حتی در برخی از داروهای بدون نسخه هم وجود دارد. بنابراین فنجانی قهوه یا چای بنوشید.

- به خود آرامش دهید: مراقبه، یوگا و ورزش های کششی یا وان آب گرم یا حمام کردن می تواند به شما آرامش دهد و تنش عضلات را کم کند.

- از حوله های گرم و سرد استفاده کنید: کمپرس گرم یا سرد روی سر را امتحان کنید. از گزینه مناسب برای خود یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

- درخواست کمک کنید: از تماس با خانواده یا دوستان خجالت نکشید. افرادی که شما را دوست دارند از کمک کردن به شما خوشحال می شوند. اگر بتوانید مقداری استراحت و لحظاتی از خود مراقبت کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

درمان سردرد بعد از زایمان با کمک دارو

می توانید سردردهای گاه و بیگاه را بدون دارو تحمل کنید. اما بعضی از سردردها و میگرن ها از حد توان تحمل خارج است. لازم نیست زجر بکشید.از آن جا که دیگر باردار نیستید، گزینه های بیشتری برای کاهش درد وجود دارد. اما با پزشک خود مشورت کنید، خصوصا اگر به نوازد خود شیر می دهید. داروهایی وجود دارد که می توانید برای درمان سردرد بعد از زایمان هنگام شیر دادن نیز مصرف کنید.

داروهای بدون نیاز به نسخه معمولا برای بیشتر سردردها کافی است، اما برای میگرن به دستور پزشک نیاز دارید. برخی از گزینه ها شامل موارد زیر است:

- تایلنول (استامینوفن)

- موترین یا ادویل (ایبوپروفن)

- الیو (ناپروکسن)

- داروهای ترکیبی نظیر اکسدرین یا تایلنول اولترا با کافئین

- داروهای نسخه ای برای درد، تهوع یا نشانه های دیگر

چه زمانی باید رای درمان سردرد بعد از زایمان با پزشک تماس بگیرید؟

سردردهای گاه و بیگاه که با استراحت یا یک میان وعده درمان می شود معمولا جای نگرانی ندارد. اما اگر اغلب اوقات سردرد می گیرید و شدیدتر از حد معمول است، زمان آن است که به پزشک اطلاع دهید. ممکن است پزشک چند آزمایش بخواهد یا توصیه کند با متخصص اعصاب مشورت کنید. در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید:

- سردردی که خوب نمی شود یا بدتر می شود

- سردردی که بیشتر از ۲۴ ساعت طول می کشد.

- تب

- سفت شدن گردن

- تهوع و استفراغ

- سرگیجه

- تاری دید

- حمله

پیشگیری از سردرد

وقتی تازه نوزاد خود را بدنیا آورده اید، گفتن این که زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص خواهید داد، ساده است. اما کارهایی هست که می تواند برای پیشگیری از سردردهای پس از زایمان انجام دهید.

- از محرک ها دوری کنید: این کار همیشه آسان نیست، اما اگر بتوانید تشخیص بدهید کدام غذاها، گیاهان یا بوها باعث سردرد شما می شود، می توانید از آن ها دوری کنید.

- به رژیم غذایی توجه کنید: گرسنگی، قند خون پایین و کم آبی می تواند باعث سردرد شود، بنابراین غذاهای خود را به موقع میل کنید و آب زیاد بنوشید. سعی کنید در طول روز حداقل سه وعده غذای متوازن و میان وعده های متنوع و سالم بخورید. در یخچال میان وعده های ساده و دم دست نگه دارید. در کیف خود میان وعده های سرشار از پروتئین و غلات کامل بگذارید تا وقتی بیرون از خانه هستید چیزی برای خوردن داشته باشید. همیشه یک بطری آب کنار دست خود نگه دارید تا بتوانید در طول روز از آن بنوشید و به بدن خود آبرسانی کنید.

- استراحت کنید: با داشتن یک نوزاد سخت است؟ بله. اما تمام سعی خود را بکنید تا با زود به رختخواب رفتن، چرت نیمروزی هنگام خواب نوزاد یا درخواست کمک از همسر، عضو خانواده یا یک دوست استراحت بیشتری بکنید.

- کاهش استرس: برای کاهش استرس از تکنیک های ایجاد آرامش استفاده کنید. می توانید به موسیقی گوش دهید، با دوستان حرف بزنید، تمرینات کششی آرام بخش و یوگای پس از زایمان کنید، مراقبه کنید یا از فعالیت های بی خطر مورد علاقه بهره گیرید.

- در فعالیت های فیزیکی منظم شرکت کنید: مسلما پس از بدنیا آمدن نوزاد باید آرام آرام شروع کنید، اما ورزش برای شما و ذهن تان خوب است. مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند میگرن را کاهش دهد یا از شدت آن بکاهد. حتی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.

- به حالت بدن خود دقت کنید: حالت بد بدن می تواند عضلات کمر و گردن شما را تحت فشار قرار دهد. اما می توانید با صاف نشستن و ایستادن از این تنش جلوگیری کنید.

- از چشمان خود مراقبت کنید: اگر مدت طولانی مطالعه می کنید یا به صفحه نمایش خیره می شوید، برای جلوگیری از فشار به چشم، وقفه هایی بین آن بدهید. همچنین می توانید از چشم پزشک وقت بگیرید تا دریابید آیا به عینک یا تغییر نمره چشم نیاز دارید یا خیر.

- روش های جایگزین: روش های جایگزین نظیر ماساژ، کایروپراکتیک یا طب سوزنی ممکن است به خلاصی و پیشگیری از درد کمک کند. فقط حتما به افراد متخصص و مجاز مراجعه کنید.

- برای سبک زندگی خود تصمیمات درست بگیرید: مصرف الکل را محدود کنید، سیگار نکشید و از مواد مخدر بپرهیزید.

- با یک مشاور یا درمانگر مشورت کنید: اگر خسته، مضطرب یا افسرده هستید، با پزشک یا متخصص دیگر مشورت کنید.

آیا سر درد بعد از زایمان طبیعی است؟

 سردرد بعد از زایمان بخشی از مادر شدن است. ممکن است هر لحظه از راه برسد، حتی پس از زایمان. اگر فکرش را بکنید، در هفته های پس از زایمان اتفاقات زیادی برای شما افتاده است و تعجبی ندارد که سردرد در این دوران شایع است. با این که دردناک است اما معمولا ضرر خاصی ندارد و با مقداری غذا، استراحت و شاید تایلنول برطرف شود.

سعی کنید با گذاشتن یادآور زمانی را به مراقبت از خود اختصاص دهید. اما به نشانه های همراه با سردرد توجه کنید و اگر برطرف نشد، شدیدتر شد یا با نشانه های دیگری همراه بود به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

نشانه های خطر بعد از زایمان چیست؟

علت و روش های درمان سردرد میگرنی در بارداری

سردرد پس از زایمان و نشانه های سردرد پس از زایمان چیست؟

سردردهای دوران شیردهی و علت اصلی سردردهای دوران شیردهی چیست؟

?پرسش و پاسخ های سردرد بعد از زایمان

چگونه سر درد بعد از زایمان را بدون دارو برطرف کنیم؟

آب بنوشید و چیزی بخورید. مقدار زیادی مایعات سالم بنوشید تا به بدن خود آبرسانی کنید. چیزی میل کنید تا قند خون شما بالا بیاید، خصوصا اگر مدتی است چیزی نخورده اید.

چه زمانی باید رای درمان سردرد بعد از زایمان با پزشک تماس بگیریم؟

در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید: سردردی که خوب نمی شود یا بدتر می شود، سردردی که بیشتر از ۲۴ ساعت طول می کشد، تب، سفت شدن گردن، تهوع و استفراغ، سرگیجه، تاری دید

بهترین تغذیه برای پیشگیری از سر درد بعد از زایمان چیست؟

گرسنگی، قند خون پایین و کم آبی می تواند باعث سردرد شود، بنابراین غذاهای خود را به موقع میل کنید و آب زیاد بنوشید. سعی کنید در طول روز حداقل سه وعده غذای متوازن و میان وعده های متنوع و سالم بخورید. در یخچال میان وعده های ساده و دم دست نگه دارید. در کیف خود میان وعده های سرشار از پروتئین و غلات کامل بگذارید تا وقتی بیرون از خانه هستید چیزی برای خوردن داشته باشید. همیشه یک بطری آب کنار دست خود نگه دارید تا بتوانید در طول روز از آن بنوشید و به بدن خود آبرسانی کنید.

آیا سر درد بعد از زایمان طبیعی است؟

سردرد بعد از زایمان بخشی از مادر شدن است. ممکن است هر لحظه از راه برسد، حتی پس از زایمان. اگر فکرش را بکنید، در هفته های پس از زایمان اتفاقات زیادی برای شما افتاده است و تعجبی ندارد که سردرد در این دوران شایع است. با این که دردناک است اما معمولا ضرر خاصی ندارد و با مقداری غذا، استراحت و شاید تایلنول برطرف شود.