The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سردرد پس از زایمان و نشانه های سردرد پس از زایمان چیست؟

پس از ۹ ماه بارداری، دیدن نوزاد هیجان انگیز است. همچنین با عوارض آزاردهنده بارداری خداحافظی می کنید، اما متاسفانه ممکن است دچار عوارض دیگری شوید. با تمام لذت ها، دوران پس از زایمان می تواند با خستگی و ناراحتی هایی همراه باشد. یکی از شکایت های مشترک سردرد است. به سردرد شش هفته اول، سردرد پس از زایمان گفته می شود. سردرد پس از زایمان معمولا خطرناک نیست. اما می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت باشد. در زیر به مواردی که باید درباره علل و درمان های این نوع سردرد بدانید اشاره شده است:

نشانه های سردرد پس از زایمان چیست؟

مطالعات نشان می دهد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از تازه مادران در هفته اول پس از زایمان دچار سردرد می شوند. سردرد احساس درد در سر است که ممکن است به اشکال زیر باشد:

- درد

- تپیدن

- ضربه زدن

- فشار

- تنگ شدن

نشانه های دیگری نیز می تواند با درد همراه باشد. از جمله:

- درد اطراف چشم ها

- تهوع

- استفراغ

- سرگیجه

- حساسیت نسبت به صدا یا نور

دلایل سردرد پس از زایمان چیست؟

انواع مختلفی از سردرد با دلایل گوناگون وجود دارد. بیشتر اوقات، سردرد پس از زایمان تنها یک سردرد معمولی است و آسیبی نمی رساند. دلایل معمول آن می تواند شامل موارد زیر باشد:

- هورمون: میزان استروژن بدن می تواند با سردرد ارتباط داشته باشد. سطح ثابت هورمونی می تواند سردردهای وابسته به آن را دور نگه دارد. اما زمانی که سطح استروژن پس از زایمان کاهش می یابد، می تواند باعث سردرد شود.

- استرس: دوره پس از زایمان می تواند استرس زا و فراتر از حد تحمل باشد. استرس و نگرانی می تواند عضلات را تحت فشار قرار دهد و موجب سردرد شود.

- خستگی: وقتی زایمان می کنید و در حال بهبودی هستید، مراقبت از نوزاد و تنظیم خود با زمان بندی او می تواند خسته کننده باشد. خستگی و کمبود خواب می تواند باعث شروع سردرد شود.

- عدم دریافت غذا و آب کافی: وقتی مراقب نوزاد هستید، خیلی راحت می توانید گرسنگی را نادیده بگیرید و غذا نخورید یا فراموش کنید آب بنوشید. اما افت قند خون و کم آبی می تواند باعث سردرد شود.

- شیردهی: برخی از تازه مادران زمانی که شیر می دهند سردرد می گیرند. ممکن است ترشح هورمون اوکسیتوسین هنگام جاری شدن شیر دلیل آن باشد. ممکن است به مدت چند هفته یا تا زمان از شیر گرفتن دچار سردرد شیردهی شوید.

- حساسیت و مشکلات سینوسی: حساسیت های فصلی، سرماخوردگی یا عفونت سینوسی می تواند منجر به تورم و فشار در سینوس ها شود.

- تنش چشمی: مطالعه طولانی یا نگاه کردن به صفحه کامپیوتر یا تلفن هوشمند می تواند باعث خستگی چشم و سردرد شود.

میگرن

میگرن نوعی سردرد است. گاهی به سادگی نمی توان تفاوت یک سردرد بد را از میگرن تشخیص داد. اما تفاوت هایی دارند. میگرن معمولا در یک طرف سر می تپد در حالی که سردرد معمولا در دو طرف سر است. همچنین میگرن می تواند از سردرد معمولی دردناک تر باشد. بعلاوه، در حالی که سردرد اغلب اوقات صرفا معطوف به سر است، اما میگرن اغلب با نشانه های دیگری نظیر موارد زیر همراه است:

- تهوع همراه با استفراغ یا بدون استفراغ

- حساسیت به نور و صدا

- تغییر در بینایی نظیر نور زدن یا لکه بینی

- بی حسی و گزگز شدن

مطالعات، میگرن در بانوان را با تغییرات هورمونی، خصوصا کاهش استروژن مرتبط می داند. در دوران بارداری سطح استروژن بالاست و برای همین میگرن بهبود می یابد. اما سطح استروژن بدن پس از زایمان کاهش می یابد و میگرن باز می گردد.

ابتلا به میگرن برای اولین بار پس از زایمان غیرمعمول است. اما طبق تحقیقات، ۳۴ درصد کسانی که پیش از بارداری از میگرن رنج می برده اند، در هفته اول پس از زایمان میگرن آن ها باز می گردد و حدود ۵۵ درصد در ماه اول یک بار دچار حمله می شوند.

عوارض سردرد پس از زایمان چیست؟

سردرد می تواند طبیعی و بی ضرر باشد، یا نشانه ای از یک عارضه دیگر. بنابراین اگر مدام سردردهای شدید می گیرید، پزشک ممکن است دستور آزمایش هایی را بدهد. آزمایش ها شامل موارد زیر است:

- آزمایش خون

- سی تی اسکن

- ام آر آی

- آزمایش های دیگر

سردرد شدید پس از زایمان می تواند نشانه ای از عوارض پس از بارداری باشد.

سردرد نخاعی

سردرد نخاعی یا بعد از سوراخ شدن سخت شامه (PDPH) شدید است. در حدود یک درصد از بانوان دیده می شود و می تواند طی سه روز پس از دریافت بی حسی از طریق اپیدورال ایجاد شود. این سردرد زمانی ایجاد می شود که مایع نخاعی از نقطه تزریق اپیدورال به بیرون نشت می کند. سردرد PDPH هنگام نشستن یا ایستادن شدیدتر می شود و وقتی دراز می کشید کاهش می یابد.

استراحت، دریافت مایعات از طریق سرم، کافئین یا دارو می تواند درد را کاهش دهد. سردرد ناشی از بی حسی ممکن است خود به خود از بین برود، اما اگر ادامه یابد ممکن است به پچ خون نیاز داشته باشید. پچ خون یک عمل جراحی است که خون شما را به محل سوراخ شدگی تزریق می کنند تا از نشت مایع نخاعی جلوگیری کنند.

پره اکلامپسی

پره اکلامپسی می تواند در دوران بارداری یا پس از زایمان رخ دهد. مطالعات نشان می دهد که پره اکلامپسی و فشار خون بالا در ۰.۳ درصد از تازه مادران رخ می دهد.

نشانه های پره اکلامپسی شامل سردرد، فشار خون بالا، تغییرات بینایی، افزایش وزن و تورم بدن است. در بیشتر موارد، در هفته اول رخ می دهد اما از دو تا شش هفته پس از تولد نوزاد هم ممکن است ایجاد شود.

اگر پزشک به پره اکلامپسی مشکوک باشد فشار خون و ادرار شما را آزمایش می کند. درمان پره اکلامپسی پس از زایمان بر پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از حمله متمرکز است. عوارض جدی دیگر شامل موارد زیر است:

- سکته

- ترومبوز سینوس سخت شامه

- افزایش فشار درون جمجمه ای ایدیوپاتیک

حال که همه چیز را در مورد علل احتمالی سردرد پس از زایمان می دانید، اگر فکر می کنید چنین مواردی علت ایجاد سردرد پس از زایمان در شما است، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک بررسی کنید تا از مادر شدنتان بیشتر لذت ببرید.

مطالعه بیشتر:

انواع سردرد حاملگی

نشانه های خطر بعد از زایمان چیست؟

خستگی بعد از زایمان چیست؟ درمان ضعف و بی حالی بعد زایمان

سردردهای دوران شیردهی و علت اصلی سردردهای دوران شیردهی چیست؟

?پرسش و پاسخ های سردرد پس از زایمان

آیا تغییرات هورمونی بعد از زایمان می تواند سبب سر درد شود؟

میزان استروژن بدن می تواند با سردرد ارتباط داشته باشد. سطح ثابت هورمونی می تواند سردردهای وابسته به آن را دور نگه دارد. اما زمانی که سطح استروژن پس از زایمان کاهش می یابد، می تواند باعث سردرد شود.

علت اصلی سر درد بعد از زایمان چیست؟

وقتی زایمان می کنید و در حال بهبودی هستید، مراقبت از نوزاد و تنظیم خود با زمان بندی او می تواند خسته کننده باشد. خستگی و کمبود خواب می تواند باعث شروع سردرد شود.

آیا شیردهی سر درد ایجاد می کند؟

برخی از تازه مادران زمانی که شیر می دهند سردرد می گیرند. ممکن است ترشح هورمون اوکسیتوسین هنگام جاری شدن شیر دلیل آن باشد. ممکن است به مدت چند هفته یا تا زمان از شیر گرفتن دچار سردرد شیردهی شوید.

نشانه های میگرن بعد از زایمان چیست؟

- تهوع همراه با استفراغ یا بدون استفراغ - حساسیت به نور و صدا - تغییر در بینایی نظیر نور زدن یا لکه بینی - بی حسی و گزگز شدن

منبع: verywellfamily