The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پودر اینو فولیک در بارداری چه خواص و فوایدی دارد؟

اختلال در تخمک گذاری، یک چالش سخت برای خانم ها به حساب می آید، زیرا تبعاتی همچون ناباروری را به دنبال داشته و باعث می شود تا رویای بچه دار شدن برای این دسته از زنان، سخت و دور از دسترس به نظر برسد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، در حال حاضر راهکارهای درمانی و داروهای بسیاری برای حل این مشکل در دسترس قرار دارند که یکی از آن ها پودر اینوفولیک است. در این مقاله به کاربرد، فواید و عوارض این مکمل دارویی و همچنین ایمنی مصرف پودر اینوفولیک در بارداری پرداخته شده است.

پودر اینو فولیک چیست؟

اینوفولیک (Inofolic)، یک نوع مکمل غذایی است که در سال های اخیر، توجه پزشکان را به خود جلب کرده و برای اهداف مختلفی از جمله کمک به بهبود قدرت باروری در زنانی که از وجود مشکل در تخمک گذاری رنج می برند، تجویز می شود. این فرآورده که به شکل پودر، در ساشه های مخصوص به فروش می رسد، از 2 ماده موثره زیر، تشکیل شده است:

میواینوزیتول (myo-inositol): در واقع یک گلوکز (قند) کوچک است که به طور طبیعی در بدن ما انسان ها یافت می شود و از یک سو، وجود آن برای سیگنالینگ (پیام رسانی) مولکول های مختلف مانند انسولین، ضروری بوده و به عملکرد صحیح آن کمک می کند و از سوی دیگر، وجود مقادیر بالای میواینوزیتول در مایع فولیکولار (مایعی که قبل از تخمک گذاری، تخمک را احاطه کرده است)، نشانگر خوب و مطلوب بودن کیفیت تخمک است.

اسید فولیک یا فولیک اسید (Folic acid): از خانواده ویتامین های گروه B بوده که به نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود. وجود مقادیر کافی از این ویتامین در بدن، برای تقسیم و تکثیر سلول ها ضروری است، از بروز ناهنجاری های سیستم عصبی در جنین جلوگیری می کند و می تواند در بهبود کیفیت تخمک ها نقش داشته باشد.

هرکدام از این مواد، با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود، در ایجاد خواص و کارکردهای اینوفولیک موثر هستند. البته در برخی از انواع تجاری پودر اینوفولیک، بسته به نظر شرکت سازنده ممکن است ترکیبات دیگری همچون ملاتونین نیز اضافه شده باشند.

خواص پودر اینوفولیک

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات و پژوهش های علمی، استفاده از پودر اینوفولیک می تواند چنین نتایجی را به دنبال داشته باشد:

بالا بردن کیفیت تخمک ها: امروزه ما می دانیم که مقدار ماده میواینوزیتول، در بدن اغلب زنانی که از سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا همان تنبلی تخمدان رنج می برند، پایین تر از حد طبیعی بوده و بنابراین دریافت مکمل اینوفولیک، می تواند به بهبود سطح این ماده در بدن این دسته از زنان و در نتیجه بالا بردن کیفیت تخمک ها کمک کند.

2. افزایش تخمک های سالم: تحقیقات بیانگر این هستند که سطح میواینوزیتول در مایع فولیکولی تخمک های زنانی که سن بالایی دارند، کمتر از حد انتظار بوده که این مساله می تواند در کیفیت پایین تخمک های این زنان نقش داشته باشد. اینوفولیک، با تامین مقادیر کافی از میواینوزیتول و اسید فولیک، شانس داشتن تخمک های سالم و در نتیجه وقوع یک بارداری موفق را افزایش می دهد.

3. کنترل مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک: زنان مبتلا به مشکل تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان، با دریافت اینوفولیک می توانند به کنترل بیماری خود و در نتیجه کاهش علائم و عوارض ناشی از آن امیدوار باشند. زیرا اینوفولیک از یک سو، مشکل مقاومت به انسولین را در این افراد برطرف کرده و از سوی دیگر با کاهش سطح هورمون های استروژن و تستوسترون، به ایجاد تعادل هورمونی در بدن کمک می کند. مجموعه این فرآیندها، در کاهش شدت مشکل تخمدان پلی کیستیک موثر خواهد بود.

4. کمک به وقوع تخمک گذاری: با بهبود کیفیت تخمک ها، افزایش تعداد تخمک های سالم، ایجاد تعادل در سطح هورمون ها و همچنین کاستن از شدت سندروم تخمدان پلی کیستیک، شانس وقوع تخمک گذاری و در نتیجه بارداری در زنان مصرف کننده پودر اینوفولیک بالا می رود.

5. کمک به منظم شدن دوره های ماهیانه در زنان: با ایجاد تعادل در سطح هورمون ها و کمک به وقوع تخمک گذاری، می توان به منظم شدن دوره های قاعدگی در زنان امیدوار بود.

6. موثر در درمان مشکل آکنه و موهای زائد: پودر اینوفولیک از یک سو با پایین آوردن سطح هورمون مردانه تستوسترون و از سوی دیگر با کنترل و مدیریت سندروم تخمدان پلی کیستیک، می تواند به طور غیرمستقیم مشکلاتی همچون جوش، آکنه و پرمویی (هیرسوتیسم) را کاهش دهد.

7. بالا بردن شانس موفقیت درمان های کمک باروری: دریافت پودر اینوفولیک در زنانی که تحت درمان های کمک باروری همچون آی وی اف (IVF) یا همان لقاح آزمایشگاهی هستند، می تواند به افزایش تعداد تخمک های با کیفیت و همچنین بهبود کیفیت جنین منجر شود که شانس کلی یک بارداری موفق را بالا می برد.

8. کم کردن خطر بروز سندروم تحریک بیش از حد تخمدان: سندروم تحریک بیش از حد تخمدان یا هایپراستیمولیشن (OHSS) که در پی مصرف داروهای محرک تخمک گذاری ایجاد می شود، عارضه جدی و خطرناکی است که حتی در مواردی می تواند زندگی فرد را تهدید کند. خوشبختانه، پودر اینوفولیک، راهکار موثری است که پزشک به واسطه وجود آن، می تواند دوز داروهای محرک تخمک گذاری قوی را کاهش داده و بدین ترتیب، احتمال وقوع سندروم تحریک بیش از حد تخمدان را به حداقل برساند.

9. کنترل سطح قند خون: افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و افرادی که در مرحله پیش دیابت (پره دیابتیک) قرار دارند، با مصرف پودراینوفولیک، می توانند به کنترل سطح قند خون و در نتیجه مدیریت بیماری خود امیدوار باشند. زیرا میواینوزیتول موجود در این مکمل، به عملکرد صحیح انسولین کمک می کند. به علاوه پودر اینوفولیک در طبیعی شدن سطح انسولین زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نقش مهمی دارد، زیرا آن ها نیز دچار مقاومت به انسولین هستند.

10. کاهش فشار خون: علاوه بر میواینوزیتول، نقش اسید فولیک نیز در این مورد بسیار پررنگ است، زیرا می تواند غلظت هموسیستئین که با خطر افزایش فشار خون همراه است، را به طور موثری کاهش دهد.

11. کاهش سطح چربی های خون تری گلیسیرید و کلسترول.

12. کاهش علائم یائسگی در زنان و به ویژه زنانی که چاق بوده و یا دارای اضافه وزن هستند.

13. کمک به کاهش وزن.

14. جلوگیری از بروز دیابت بارداری در زنانی که مستعد ابتلا به این عارضه هستند: برخی از خانم ها به دلایلی همچون سابقه دیابت در بارداری قبلی، سابقه خانوادگی دیابت، ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، لب مرز بودن قند خون (مرحله پره دیابتیک) و ...، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند. مصرف پودر اینوفولیک در بارداری توسط این دسته از زنان، ممکن است در جلوگیری از بروز دیابت بارداری موثر باشد.

15. مدیریت دیابت بارداری: به نظر می رسد مصرف پودر اینوفولیک در بارداری به مدیریت موثر دیابت بارداری کمک کند.

اگرچه شرکت های سازنده، مدعی چنین خواص و کارکردهای برای پودر اینوفولیک هستند، اما در برخی موارد هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است. از جمله اینکه آیا مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، مجاز و بی خطر است یا خیر؟

آیا مصرف پودر اینوفولیک در بارداری بی خطر است؟

با اینکه به نظر می رسد مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، در جلوگیری و درمان دیابت بارداری موثر باشد و کارخانه سازنده نیز، مصرف این فرآورده را در بارداری بی خطر در نظر گرفته است. اما به دلیل ناکافی بودن پژوهش های علمی انجام شده د این زمینه، توصیه می شود که در مورد مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، با پزشک خود مشورت کرده و خودسرانه از این مکمل استفاده نکنید.

مقدار و نحوه مصرف پودر اینوفولیک

برای استفاده از پودر اینوفولیک، می بایست محتویات پودری موجود در هر ساشه را در یک لیوان آب حل کرده و بخورید. برای کاهش عوارض جانبی، بهتر است محلول تهیه شده با معده خالی و 30 دقیقه قبل از وعده غذایی مصرف شود. میزان مصرف در طی روز و مدت طول درمان، برحسب شرایط شما با صلاحدید پزشک تعیین می شود.

عوارض پودر اینوفولیک

مکمل غذایی اینوفولیک، برخلاف سایر فرآورده های دارویی موجود در بازار همانند متفورمین، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. البته در صورت زیاده روی در مصرف اینوفولیک، ممکن است عوارضی همچون حالت تهوع، استفراغ و اسهال به صورت خفیف ایجاد شوند که نگران کننده نیستند. در مورد عوارض پودر اینوفولیک در بارداری نیز، مطالعات کافی انجام نشده اند و هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد. البته یافته های فعلی، بیانگر این هستند که مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، عارضه و خطر جدی برای مادر و جنین درون رحم او ایجاد نمی کند.

 مطالعه بیشتر:

مکمل های ضروری دوران بارداری چیست و چرا باید مکمل مصرف کنیم؟

باید ها و نباید های مصرف مکمل در دوران بارداری!

مکمل های مجاز و غیر مجاز در بارداری کدام است؟

?پرسش و پاسخ های پودر اینو فولیک در بارداری

آیا مصرف پودر اینوفولیک از دیابت بارداری جلوگیری می کند؟

برخی از خانم ها به دلایلی همچون سابقه دیابت در بارداری قبلی، سابقه خانوادگی دیابت، ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، لب مرز بودن قند خون (مرحله پره دیابتیک) و ...، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند. مصرف پودر اینوفولیک در بارداری توسط این دسته از زنان، ممکن است در جلوگیری از بروز دیابت بارداری موثر باشد.

عوارض مصرف پودر اینوفولیک چیست؟

مکمل غذایی اینوفولیک، برخلاف سایر فرآورده های دارویی موجود در بازار همانند متفورمین، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. البته در صورت زیاده روی در مصرف اینوفولیک، ممکن است عوارضی همچون حالت تهوع، استفراغ و اسهال به صورت خفیف ایجاد شوند که نگران کننده نیستند.

مقدار و نحوه مصرف پودر اینوفولیک چگونه است؟

برای استفاده از پودر اینوفولیک، می بایست محتویات پودری موجود در هر ساشه را در یک لیوان آب حل کرده و بخورید. برای کاهش عوارض جانبی، بهتر است محلول تهیه شده با معده خالی و 30 دقیقه قبل از وعده غذایی مصرف شود. میزان مصرف در طی روز و مدت طول درمان، برحسب شرایط شما با صلاحدید پزشک تعیین می شود.

آیا مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، بی خطر است؟

با اینکه به نظر می رسد مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، در جلوگیری و درمان دیابت بارداری موثر باشد و کارخانه سازنده نیز، مصرف این فرآورده را در بارداری بی خطر در نظر گرفته است. اما به دلیل ناکافی بودن پژوهش های علمی انجام شده د این زمینه، توصیه می شود که در مورد مصرف پودر اینوفولیک در بارداری، با پزشک خود مشورت کرده و خودسرانه از این مکمل استفاده نکنید.