The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کلپوره در شیردهی و آیا مصرف کلپوره در شیردهی بی خطر است؟

در طب عامیانه عربستان سعودی، بادیه نشینان، برای درمان مشکلات معده، ضد عفونی و همچنین پایین آوردن تب، از گیاهی استفاده می کردند که امروزه به نام کلپوره شناخته می شود. کلپوره، به دلیل خواص بی شمار خود، نه تنها در عربستان، بلکه در طب سنتی سایر کشورها از جمله ایران نیز جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. اما سوال مهم این است که آیا می توان در هر مرحله از زندگی، از فواید این گیاه دارویی بهره مند شد؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله، در رابطه با مصرف کلپوره در شیردهی بحث شده است. پس با ما همراه شوید.

کلپوره چیست؟

کلپوره، گیاهی معطر و دارویی، از تیره نعناعیان (Labiatae) و هم خانواده گیاهانی همچون ریحان، مریم گلی، نعنا، مرزه و ... بوده که در کشورهای اروپایی به نام "Felty Germander"، در عربستان با نام بومی "Jaada" ، یا مسک الجن و حشیشه الریح و در ایران به عنوان مریم نخودی شناخته می شود.

اگر بخواهیم کلپوره را از نظر ظاهری و ویژگی های گیاه شناسی توصیف کنیم، باید بگوییم که گیاهی است چند ساله، دارای شاخه های متعدد که اغلب در حدود 30 تا 40 سانتی متر رشد کرده و بلند می شود. اگرچه کلپوره به دلیل مقاومت و سازگاری بسیار بالا در گستره وسیعی از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، از محدوده اروپا و مدیترانه گرفته تا آسیای غربی و شمال آفریقا، قادر به رشد است اما بهترین شرایط برای آن خاک سبک (ماسه ای)، متوسط (لومی) و دارای زهکشی مناسب با PH خنثی و یا قلیایی است. به علاوه کلپوره نمی تواند در سایه رشد کند و برای ادامه حیات به آفتاب کامل نیاز دارد. این گیاه، از دسته

خانواده های برگریز است، یعنی اینکه اگرچه پایه چوبی را حفظ می کنند، اما ساقه ها اغلب در زمستان از بین می روند. ساقه های کلپوره، گرد و کرک دار بوده و رنگ آن ها به سمت کبودی و ارغوانی متمایل است. برگ های آن طویل و کشیده و به رنگ سبز روشن بوده که به دلیل وجود کرک های مویی شکل، به سفیدی می زنند. گل های کلپوره نیز که در اواسط بهار تا اواسط تابستان ظاهر می شوند، به رنگ های مختلف از سفید تا صورتی و ارغوانی و ... بوده و معطر هستند. البته شاخه ها و ساقه های کلپوره نیز هنگامی که کبود رنگ می شوند، رایحه معطر و مطبوعی را از خود ساطع می کنند.

با اینکه کلپوره به عنوان یک گیاه معطر بیش از هر چیز برای مصارف آشپزی و آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است، اما خواص دارویی بی نظیر آن نیز غیرقابل انکار هستند.

خواص کلپوره در طب سنتی

استفاده دارویی از کلپوره، سابقه ای به قدمت تاریخ بشر داشته، تا جایی که حتی پزشکان مشهور قدیمی همچون ابن سینا نیز به آن اشاره کرده اند. در حال حاضر نیز کلپوره در طب سنتی با اهداف مختلف درمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

- کاهش دهنده فشار خون،

- درمان تشنج و رعشه بدن،

- ضد التهاب،

- ضد درد،

- ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی،

- کمک به حفظ سلامت دهان و دندان،

- درمان التهاب لثه ها،

- کمک به رفع برفک دهانی،

- برطرف کردن گرفتگی عضلات،

- درمان دل درد،

- کمک به درمان انواع بیماری های قارچی،

- جلوگیر از بروز زخم معده،

- مقابله با واکنش های استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی و ...،

- کاهش خطر سکته مغزی،

- پایین آوردن سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون،

- درمان درد قلبی،

- کاهش عوارض ناشی از داروهای شیمی درمانی و ضد سرطان،

- جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی به ویژه سرطان پستان و ریه،

- کاهش التهاب، جوش و تحریکات پوستی،

- کاهش علائم ناشی از ترک مواد مخدر،

- پاکسازی بدن،

- کاهش علائم ناشی از سرماخوردگی،

- درمان گلو درد و تورم در ناحیه گلو و حلق،

- تسکین سوزش و خارش ناشی از گزیدگی حشرات،

- درمان تعریق بیش از حد شبانه،

- تقویت عضلات و ماهیچه های بدن،

- موثر در درمان بیماری های کبد، از جمله کبد چرب،

- آرامش بخش،

- ادرارآور (مدر)،

- تقویت کننده بدن،

- درمان ترشحات غیرمعمول زنانه و عفونت های واژینال،

- کاهش دهنده دردهای ماهیانه،

- کمک به شروع خونریزی ماهیانه در زنان و ...

با اینکه برخی از فواید کلپوره بر بدن همچون ضد دیابت بودن آن، در تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده اند، اما هنوز هم برای تأیید عملکرد این گیاه به مطالعات بیشتری نیاز است و بنابراین هرگز نباید بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسرانه از کلپوره برای درمان بیماری های خود استفاده کنید.

خواص کلپوره در شیردهی

در رابطه با خواص کلپوره در شیردهی، مطالعات معتبری در دست نیست، زیرا به دلیل زیر سوال بودن ایمنی و بی خطر این گیاه برای مادران شیرده و فرزندان شیرخوار آن ها، انجام دادن چنین مطالعاتی به دور از اخلاق حرفه ای است.

آیا مصرف کلپوره در شیردهی بی خطر است؟

شاید جزو آن دسته از زنانی باشید که به دلیل فواید کلپوره، وسوسه شده باشید تا آن را امتحان کنید، خصوصا اینکه برخی مادران معتقد هستند در صورت خوردن جوشانده و دمنوش کلپوره در شیردهی، از شدت دل دردهای شیرخواران کاسته می شود اما متاسفانه باید بدانید که استفاده از کلپوره در شیردهی، اصلا توصیه نمی شود، زیرا باعث کاهش تولید شیر و حتی خشک شدن سینه ها خواهد شد. به علاوه سایر عوارض احتمالی آن بر روی مادر شیرده و فرزند او، هنوز شناسایی نشده اند.

عوارض کلپوره در شیردهی

اگر به دنبال استفاده از فواید کلپوره هستید اما بابت عوارض احتمالی آن احساس نگرانی دارید، بد نیست بدانید که کلپوره در صورت استفاده به اندازه هیچ مشکلی را برایتان ایجاد نمی کند، اما اگر در استفاده از آن زیاده روی و افراط کنید، باید منتظر عوارض جانبی جدی باشید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سردرد،

- یبوست و اشکال در دفع مدفوع،

- احساس عطش و خشک شدن دهان،

- تداخل با داروهای ضد دیابت و افت بیش از حد قند خون،

- تشدید بیماری های زمینه ای مانند گلوکوم (آب سیاه چشم)، پروستات بزرگ شده و ...،

- آسیب به کلیه و کبد،

این عوارض ممکن است برای هر فرد، از جمله مادران شیرده ایجاد شود و بنابراین باید از زیاده روی در مصرف کلپوره و یا استفاده طولانی مدت از آن پرهیز کنید. در رابطه با عوارض مصرف کلپوره در شیردهی نیز مهم ترین مساله، کاهش میزان تولید شیر و توقف جریان آن بوده و در مورد سایر عوارض احتمالی، متاسفانه اطلاعات کافی وجود ندارند. بنابراین، اگر قصد دارید تا از سینه های خود به فرزند کوچکتان شیر بدهید، هرگز در دوران شیردهی، از کلپوره استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر:

کلپوره در بارداری و فواید و عوارض کلپوره در بارداری چیست؟

مریم گلی در شیردهی و خواص مریم گلی در طب سنتی چیست؟

نحوه مصرف کندر در بارداری وعوارض خوردن کندر در بارداری چیست؟

اسطوخودوس در شیردهی وآیا مصرف اسطوخودوس درشیردهی بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های کلپوره در شیردهی

کلپوره چیست؟

کلپوره، گیاهی معطر و دارویی، از تیره نعناعیان (Labiatae) و هم خانواده گیاهانی همچون ریحان، مریم گلی، نعنا، مرزه و ... بوده که در کشورهای اروپایی به نام Felty Germander، در عربستان با نام بومی Jaada ، یا مسک الجن و حشیشه الریح و در ایران به عنوان مریم نخودی شناخته می شود.

خواص کلپوره در طب سنتی چیست؟

- کاهش دهنده فشار خون، درمان تشنج و رعشه بدن، ضد التهاب، ضد درد، ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی، کمک به حفظ سلامت دهان و دندان، درمان التهاب لثه ها،

آیا مصرف کلپوره در شیردهی بی خطر است؟

استفاده از کلپوره در شیردهی، اصلا توصیه نمی شود، زیرا باعث کاهش تولید شیر و حتی خشک شدن سینه ها خواهد شد. به علاوه سایر عوارض احتمالی آن بر روی مادر شیرده و فرزند او، هنوز شناسایی نشده اند.

عوارض کلپوره در شیردهی چیست؟

سردرد، یبوست و اشکال در دفع مدفوع، احساس عطش و خشک شدن دهان، تداخل با داروهای ضد دیابت و افت بیش از حد قند خون، تشدید بیماری های زمینه ای مانند گلوکوم (آب سیاه چشم)، پروستات بزرگ شده و ...، آسیب به کلیه و کبد،