The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا به تأخیر انداختن یائسگی امکان پذیر است؟

از نظر پزشکی، یائسگی به این معنی است که حداقل 12 ماه متوالی پریود نشده باشید. انتقال از داشتن دوره های قاعدگی منظم یا نامنظم به نداشتن قاعدگی می تواند خیلی بیشتر از یک سال طول بکشد. برای برخی از زنان، این روند 8 سال یا بیشتر است. بنابراین، چه عواملی در شروع این انتقال تأثیر دارند؟ آیا می توانید با شروع یائسگی کاری برای تغییر آن انجام دهید؟ در حالی که ژنتیک در تعیین سن شروع یائسگی نقش زیادی دارد، دانشمندان فکر می کنند رژیم غذایی، عادت های ورزشی، وضعیت اقتصادی اجتماعی و سایر عوامل سبک زندگی نیز می توانند تأثیرگذار باشند. اگرچه متخصص بهترین منبع اطلاعاتی در مورد بهداشت باروری شما و هر گونه نگرانی در مورد یائسگی است، با این حال برای مطالعه عواملی که ممکن است در شروع آن موثر باشند توصیه می شود ادامه مطلب را بخوانید.

یائسگی برای بیشتر بانوان از چه زمانی شروع می شود؟

در مورد یائسگی و پیش یائسگی طبیعی قانون ثابتی وجود ندارد و بستگی به عوامل مختلفی دارد. متخصصان بهداشت می گویند این روند ممکن است از 40 سالگی آغاز شود، اما میانگین سنی در ایالات متحده 51 سالگی است.

سابقه خانوادگی و قومیت شما ممکن است بر برنامه کلی یائسگی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مطالعات منابع معتبر نشان می دهد که زنان سیاه پوست و لاتین اغلب یائسگی را حدود دو سال زودتر از زنان سفیدپوست و آسیایی تجربه می کنند.

آیا برای به تعویق انداختن آن می توانید کاری انجام دهید؟

اگر به سنی نزدیک می شوید که انتظار دارید پریودهایتان به پایان برسند، پژوهشگران فکر می کنند برای تغییر زمان بندی آن احتمالاً نمی توان کاری کرد. اما در طول زندگی، عوامل مختلفی ممکن است در شروع دیرتر یائسگی طبیعی نقش داشته باشند. اگرچه لازم است تحقیقات بیشتری در مورد عادات و خصوصیاتی که باعث افزایش عمر باروری می شوند، انجام شود، اما موارد زیر ممکن است تاثیرگذار باشند.

سابقه بارداری و شیردهی

یک مطالعه روی حدود 100000 زن بین سنین 25 تا 45 ساله در مورد بارداری و شیردهی نشان داد که اگر در دوران نوزادی هفت تا دوازده ماه به نوزادان خود شیر داده باشید، احتمال شروع یائسگی قبل از 45 سالگی را کاهش داده اید.

هنگام تحقیق روی تاثیر مدت زمان شیردهی بر شروع یائسگی، محققان دریافتند که یک بارداری کامل خطر یائسگی زودرس را 8 درصد، دو بارداری 16 درصد و بارداری سوم 22 درصد کاهش می دهد. شیردهی در مجموع به مدت 25 ماه خطر را 27 درصد کاهش می دهد (در مقایسه با زنانی که فرزند خود را کمتر از یک ماه با شیر مادر تغذیه می کنند).

مصرف قرص های پیشگیری از بارداری

مطالعات معتبر نشان می دهد، استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری در طی سالهای باروری شما با شروع یائسگی دیرتر یائسگی، به ویژه برای زنان سیاه پوست همراه است. برای درک این که چرا قرص های ضد بارداری یائسگی را به تعویق می اندازند، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

برخی از محققان این نظریه را مطرح می کنند که با جلوگیری از ترشح تخمک ها، قرص های ضد بارداری عمر تولید مثل را افزایش می دهند زیرا یائسگی با تخلیه تخمک شروع می شود. محققان دیگر می گویند تعداد تخمک ها نیست بلکه عملکرد فولیکول های تخمدان است که باعث یائسگی می شود.

تحصیلات

طبق یک مطالعه که نزدیک به 2200 زن را مورد بررسی قرار داده است، زنان تحصیل کرده در مقایسه با زنان تحصیل نکرده دیرتر یائسه می شوند. در یک بررسی تحقیقاتی که 46 مطالعه از 24 کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، محققان ارتباط روشنی بین سطح تحصیلات و سن دیرتر یائسگی طبیعی یافتند. دلایل این ارتباط کاملاً روشن نیست.

مصرف الکل

در هنگام بررسی اثرات مصرف الکل بر یائسگی، تحقیقات با نتایج مختلفی مواجه شد که برخی هیچ تأثیری نشان نداده اند، برخی دیگر یائسگی زودرس را نشان می دهند و برخی دیگر نیز معتقدند که مصرف الکل ممکن است شروع یائسگی را به تأخیر بیندازد.

یک متاآنالیز در سال 2016 از 20 تحقیق که روی بیش از 10000 زن انجام شده بود، در مقایسه زنان با مصرف الکل کم تا متوسط، زنانی که طبق گزارش 3-1 نوشیدنی در هفته مصرف می کنند با افراد غیرالکلی، بین مصرف کم و عدم مصرف الکل و یائسگی دیرهنگام رابطه وجود دارد. با این حال، این ارتباط دارای قوت کافی نبود و محققان نتیجه گرفتند که تحقیقات بیشتری لازم است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) مقدار "متوسط" را نوشیدن یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان تعریف می کند. اگر تاکنون الکل مصرف نمی کرده اید، CDC توصیه می کند که تنها به دلیل به تعویق انداختن یائسگی شروع به مصرف الکل نکنید و احتمالاً نوشیدن الکل راهی موثر برای به تأخیر انداختن یائسگی نیست.

رژیم های غذایی با کالری، میوه و پروتئین بالا

اضافه کردن مقدار زیادی میوه و پروتئین به رژیم غذایی تان با تاخیر در یائسگی طبیعی همراه است. همچنین مصرف کالری بیشتری. در حقیقت، محققان دریافته اند که داشتن شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) یائسگی را به تاخیر می اندازد. یک مطالعه بزرگ در انگلیس نشان داد که خوردن ماهی های روغنی و حبوبات تازه یائسگی را تا چند سال به تأخیر می اندازد.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف ویتامین D در محصولات لبنی خطر ابتلا به یائسگی زودرس را تا 17 درصد نسبت به زنانی که مصرف کمتری دارند کاهش می دهد. نیازهای کلی تغذیه ای بدن شما ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر است در مورد هر گونه تغییر بزرگ در رژیم خود با مرکز بهداشتی صحبت کنید.

تأخیر در یائسگی برای سلامت کلی شما به چه معناست؟

نتایج مثبت: یائسگی دیرهنگام با کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی همراه است. هنگامی که افراد در سنین بالاتر به یائسگی می رسند، خطر مرگ و میر آنها در نتیجه بیماری های قلبی عروقی و تصلب شرایین نیز کمتر است. اما نتایج یائسگی دیرهنگام همیشه مثبت نیست. تأخیر در یائسگی خطر بالاتری برای سرطان پستان، آندومتر (رحم) و تخمدان دارد.

چه چیزی باعث شروع یائسگی می شود؟

علاوه بر سابقه خانوادگی و قومیت، چندین عامل می تواند احتمال شروع زودهنگام یائسگی را 3-1 سال بیشتر کند.

*سیگار کشیدن

*خودداری از مصرف مشروبات الکلی

*رژیم گیاهخواری

*رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع نشده چندگانه ، ماکارونی تصفیه شده و برنج

*قرار نگرفتن در معرض آفتاب

*سطح پایین درآمد و سطح تحصیلات

با رسیدن یائسگی چه انتظاری باید داشته باشم؟

این مرحله انتقالی مهم برای هر شخصی که آن را تجربه می کند متفاوت است، اما برخی از علائم نسبتاً رایج است. هنگامی که وارد دوره یائسگی می شوید و یائسگی خود را ادامه می دهید، احتمالاً چندین مورد از این علائم جسمی و عاطفی را تجربه خواهید کرد:

دوره های کم قاعدگی یا کمتر از تعداد قابل انتظار

علائم وازوموتور (به عنوان گرگرفتگی و تعریق شبانه شناخته می شود).

  • خشکی واژن
  • بیخوابی
  • مشکل در تمرکز
  • اضطراب یا افسردگی
  • افزایش وزن
  • کاهش میل جنسی
  • توده عضلانی و استخوانی کاهش یافته
  • کم پشت شدن موها

اگر علائم یائسگی مانع زندگی نرمال شما می شوند، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد اینکه آیا روش های درمانی زیر می تواند برای شما مفید باشد صحبت کنید:

  • هورمون درمانی
  • داروهایی برای کمک به افسردگی، اضطراب، بی خوابی یا علائم وازوموتور
  • درمان های طبیعی مانند کوهوش سیاه و روغن گل مغربی
  • طب سوزنی

هر یک از این روش های درمانی دارای مزایا و خطراتی است که باید در هنگام تصمیم گیری روش مناسب برای بدن خود را در نظر بگیرید.

نتیجه

سن شروع یائسگی طبیعی تا حد زیادی توسط ژن ها و سابقه خانوادگی شما تعیین می شود. با این حال عوامل دیگری نیز وجود دارند، به ویژه رژیم غذایی، وضعیت اقتصادی اجتماعی و عادت های کشیدن سیگار و مواد مخدر که بر زمان قطع قاعدگی تاثیر دارند.

هر چه سن شما بیشتر باشد، احتمال اینکه تغییر در عادت های شما باعث به تعویق انداختن یائسگی طبیعی شود، کمتر است. اما، اگر نگران طول عمر باروری خود هستید یا می خواهید از برخی از مسائل بهداشتی که با یائسگی خیلی زود یا خیلی دیررس همراه است اجتناب کنید، با پزشک خود در مورد تغییراتی که می توانید از قبل برای داشتن یک زندگی سالم تر و انتقال آسان تر ایجاد کنید، حرف بزنید.

مطالعه بیشتر:

روش های پیشگیری از یائسگی زودرس

عوارض یائسگی و اولین نشانه و علامت یائسگی چیست؟

علائم شایع دوران یائسگی چیست چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

میانگین سن یائسگی وعلائم آن و سن یائسگی زودرس چند سالگی است؟

?پرسش و پاسخ های یائسگی

علائم یائسگی چیست؟

خشکی واژن، بیخوابی، مشکل در تمرکز، اضطراب یا افسردگی، افزایش وزن، کاهش میل جنسی، توده عضلانی و استخوانی کاهش یافته، کم پشت شدن موها

تا چه زمانی می توان یائسگی را به تاخیر انداخت؟

هرچه سن شما بیشتر باشد، احتمال اینکه تغییر در عادت های شما باعث به تعویق انداختن یائسگی طبیعی شود، کمتر است. اما، اگر نگران طول عمر باروری خود هستید یا می خواهید از برخی از مسائل بهداشتی که با یائسگی خیلی زود یا خیلی دیررس همراه است اجتناب کنید

آیا شیردهی در سن شروع یائسگی نقش دارد؟

یک مطالعه روی حدود 100000 زن بین سنین 25 تا 45 ساله در مورد بارداری و شیردهی نشان داد که اگر در دوران نوزادی هفت تا دوازده ماه به نوزادان خود شیر داده باشید، احتمال شروع یائسگی قبل از 45 سالگی را کاهش داده اید.

آیا خوردن قرص ال دی در سن شروع یائسگی نقش دارد؟

مطالعات معتبر نشان می دهد، استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری در طی سالهای باروری شما با شروع یائسگی دیرتر یایسگی، به ویژه برای زنان سیاه پوست همراه است. برای درک این که چرا قرص های ضد بارداری یائسگی را به تعویق می اندازند، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

منبع: healthline