The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طول واژن چقدر است و نحوه عملکرد واژن چگونه است؟

باورهای غلط زیادی درباره طول واژن، نحوه عملکرد واژن و نحوه مراقبت از آن وجود دارد. برخی از مردم تصور می کنند که واژن یک فضای باز بی پایان است (درست نیست) و یا فقط وقتی مشکلی وجود دارد، واژن بو می دهد (این باور نیز درست نیست). به درستی نمی دانید که کدام یک از سخنان، واقعیت دارد و کدام درست نیست؟ برای آشنا شدن با حقایقی در مورد این که طول واژن چقدر است و 10 نکته دیگر که باید بدانید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

1. طول کانال واژن چقدر است؟

نه چندان طولانی! به طور متوسط، طول کانال واژن در حدود 7.5 تا 15 سانتی متر است. اگر برای درک بهتر نیاز به مقایسه و تجسم دقیق تر دارید، طول کانال واژن تقریباً برابر با طول دست شما است. اما مجرای واژن شما می تواند در شرایط خاصی مانند هنگام رابطه جنسی و یا زایمان تغییر شکل دهد، زیرا ارتجاعی است.

2. آیا وقتی برانگیخته می شوید، طول واژن بیشتر می شود؟

وقتی رابطه جنسی برقرار می کنید، مجرای واژن شما طولانی تر می شود تا آلت تناسلی مردانه را در خود جای دهد. برانگیختگی جنسی دهانه رحم و رحم شما را به سمت بالا و خارج از مسیر هدایت کرده که باعث می شود دو سوم بالایی واژن شما طولانی تر شود.

اما اگر احساس می کنید آلت تناسلی مردانه به دهانه رحم شما برخورد می کند، این بدان معناست که بدن شما آنقدر برانگیخته نشده است که اجازه دخول کامل را بدهد. البته، این تنها دلیل آن نیست اگر دخول عمیق باشد و یا اگر آلت تناسلی بزرگ تر از حد معمول باشد، باز هم احتمال تماس آلت تناسلی با دهانه رحم وجود دارد. بر اساس منابع معتبر، یک آلت تناسلی مردانه طبیعی در هنگام نعوظ، در حدود 12.7 سانتی متر طول دارد.

3. چگونه واژن برای زایمان کش می آید؟

در هنگام زایمان طبیعی، کانال واژن و دهانه ورودی واژن شما تا حد زیادی کشیده می شود و به نوزاد اجازه عبور می دهد. برخی از بانوانی که زایمان می کنند، ممکن است متوجه تغییراتی همچون احساس شل شدن یا خشک شدن در واژن خود شوند و یا احساس کنند که واژن آن ها نسبت به گذشته، به ظاهر گشادتر است. همچنین ممکن است در واژن احساس درد و ناراحتی کنید. این موارد همگی کاملا طبیعی هستند.

جای نگرانی نیست زیرا واژن شما در عرض چند روز پس از زایمان مجددا تنگ شده و حدود شش ماه پس از زایمان تا حدودی به حالت قبل از بارداری و زایمان بر می گردد. اگرچه ظاهر واژن شما دقیقاً با گذشته یکسان نخواهد بود، اما به حالت قبلی خود بسیار نزدیک می شود.

4. بنابراین واژن نمی تواند به طور دائمی از حالت کشسانی خارج شود؟

نه، به هیچ وجه. این یک تصور غلط بسیار بزرگ در مورد واژن است. واژن خاصیت ارتجاعی (الاستیکی) دارد، بنابراین به راحتی می تواند مانند یک نوار لاستیکی کش آمده و دوباره به حالت اولیه برگردد.

اگر احساس می کنید واژن شما به مرور زمان شل و ول شده است، ممکن است نتیجه ی یکی از این دو سناریو باشد. اگر حالت کشسانی واژن شما ضعیف شده باشد، ممکن است نتواند به طور کامل جمع شود. این حالت ممکن است برای بانوانی اتفاق بیفتد که چند زایمان داشته اند. افزایش سن نیز عامل دیگری است که می تواند عضلات واژن را تضعیف کند، بدون توجه به اینکه زایمان داشته اید یا خیر.

5. آیا باید ورزش کگل را انجام دهم؟

با گذشت زمان، ماهیچه های لگن شما ممکن است در نتیجه موارد زیر تضعیف شوند:

• زایمان،

• عمل جراحي،

• افزایش سن،

• فشار وارد شدن بر لگن به دلیل یبوست یا سرفه،

• افزایش وزن،

تمرینات کگل راه حلی است که می تواند به شما در تقویت عضلات کف لگن که از اندام های مثانه، رحم، راست روده و روده کوچک شما حمایت می کنند کمک کند.

تقویت عضلات کف لگن همچنین ممکن است به جلوگیری یا کنترل بی اختیاری ادرار یا مدفوع کمک کنند.

6. آیا کلیتوریس نیز بزرگتر می شود؟

بله! هنگامی که از نظر جنسی برانگیخته می شوید، کلیتورس شما متورم و به سمت عقب کشیده می شود، به این معنی که زیر کلاهک خود پنهان می شود. با اینکه اندازه کلیتوریس شما به اندازه آلت تناسلی مردانه در هنگام تحریک جنسی تغییر نمی کند، اما قطعاً افزایش اندازه وجود دارد.

7. آیا همه قسمت های بدن یک خانم مشابه به یکدیگر هستند؟

خیر، به هیچ وجه! واژن، لبیاها، کلیتوریس و سایر قسمت های دستگاه تناسلی شما منحصر به فرد شخص خودتان است. لبیاهای واژن شما ممکن است نامتقارن بوده و یا کلیتوریس شما کوچک باشد. پوست این ناحیه حتی ممکن است روشن تر یا تیره تر از رنگ کلی پوست بدن شما باشد.

اگرچه ممکن است اندازه ها و اشکال متوسطی وجود داشته باشند، اما اندام تناسلی هر فردی در دنیا، واقعاً با دیگری متفاوت است!

8. چرا پوست ناحیه تناسلی من تیره تر از بقیه بخش های بدنم است؟

کاملا طبیعی است که رنگ پوست ناحیه تناسلی شما متفاوت تر از سایر بخش های بدنتان باشد. به عنوان مثال، برخی از خانم ها دارای لبیای قهوه ای یا قرمز رنگ هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است لبیای صورتی یا ارغوانی رنگ داشته باشند.

در هنگام برانگیختگی جنسی، این احتمال وجود دارد که اندام تناسلی شما تیره تر شود، زیرا افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می تواند باعث تورم و تغییر رنگ کلیتوریس و لب های داخلی شما (لبیای کوچک) شود.

اما، به خاطر داشته باشید که اگر واژن شما به صورت مداوم به رنگ بنفش دیده می شود، ممکن است به عفونت قارچی یا سوزش مزمن ناحیه تناسلی که به لیکن سیمپلکس معروف است، دچار شده باشید. پس اگر نگران رنگ واژن خود هستید، بهتر است هرچه سریعتر با پزشک خود تماس بگیرید.

9. آیا زدودن موهای ناحیه تناسلی واقعا ضروری است؟

این که موهای ناحیه تناسلی خود را بزنید یا نه، به دلخواه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در واقع زدن موهای ناحیه تناسلی برای سلامت واژن شما ضروری نیست.

اما بسته به روش، زدودن موهای زائد خطرات خاصی دارد. به عنوان مثال، اگر موها به درستی زده نشوند، ممکن است علائمی مانند سوختگی با مواد شیمیایی (کرم و پودر موبر)، بریدگی با تیغ یا خارش را تجربه کنید.

10. آیا برای تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی، باید از دوش واژن استفاده کنم؟

اگرچه دوش واژینال یک روش معمول است اما پزشکان توصیه می کنند که این کار را اصلا انجما ندهید. واژن شما به طور طبیعی خود را تمیز می کند، بنابراین نیازی به انجام دادن اقدامات بیشتر نیست.

به علاوه استفاده از دوش واژینال می تواند میکروب های طبیعی و سالم واژن شما را از بین ببرد، اسیدیته طبیعی واژن را به طور موقت تغییر داده و باعث تجمع باکتری های مضر شود. این بدان معناست که استفاده از دوش واژینال، نه تنها به تمیزی واژن کمکی نمی کند، بلکه شما را مستعد ابتلا به انواع عفونت های واژینال و عفونت های مقاربتی (STIs) خواهد کرد.

11. آیا واژن در زمان های مختلف ماه، بوی متفاوتی دارد؟

این کاملاً قابل درک است که از احساس متصاعد شدن بو از واژن خود، وحشت زده شوید. اما در حقیقت این کاملا طبیعی است که واژن یک خانم مقداری بو داشته باشد.

به عنوان مثال ، ممکن است بعد از ایجاد تغییر در رژیم غذایی متوجه بو دار شدن واژن شوید. خوراکی هایی مانند سیر، تن ماهی و مکمل های غذایی می توانند چنین تأثیری داشته باشند. همچنین طبیعی است که بوی واژن در طول قاعدگی دچار تغییراتی در شدت و نوع رایحه خود شود.

اما در صورت وجود بوی نامطبوع و ماندگار، یا در صورت دیدن ترشحات غیرطبیعی، غلیظ یا سبز و خاکستری رنگ، فوراً به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است دچار عفونت یا عدم تعادل باکتریایی شده باشید. در چنین مواردی، پزشک شما می تواند داروهایی را برای درمان بوی بد واژن و بیماری زمینه ای ایجاد کننده آن، تجویز کند.

سخن پایانی

عمق و بوی واژن و رنگ پوست ناحیه تناسلی و برخی موارد دیگر در هر فرد با دیگری متفاوت بوده و همه با هم یکسان نیستند. اما اگر نگران سلامت ناحیه تناسلی و واژن خود هستید و بابت علائمی مانند تغییر رنگ یا بوی بد دچار ترس شده اید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشکان می توانند به شما اطمینان دهند که همه چیز عادی است و یا در صورت وجود هرگونه مشکل پزشکی، برنامه درمانی مناسب را شروع می کنند.

در هر صورت، مهم است که به یاد داشته باشید که واژن هر فرد با دیگری متفاوت است و این کاملا طبیعی است!

مطالعه بیشتر:

ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی چقدر طول می کشد؟

کوتاهی دهانه رحم در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند

تاثیر زایمان طبیعی بر واژن وآیا واژن به حالت اول باز می گردد

طول نرمال دهانه رحم یا سرویکس چقدر است و طول دهانه رحم چیست؟

?پرسش و پاسخ های واژن

آیا کلیتوریس نیز بزرگ می شود؟

بله! هنگامی که از نظر جنسی برانگیخته می شوید، کلیتورس شما متورم و به سمت عقب کشیده می شود، به این معنی که زیر کلاهک خود پنهان می شود. با اینکه اندازه کلیتوریس شما به اندازه آلت تناسلی مردانه در هنگام تحریک جنسی تغییر نمی کند، اما قطعاً افزایش اندازه وجود دارد.

آیا همه قسمت های بدن یک خانم مشابه به یکدیگر هستند؟

خیر، به هیچ وجه! واژن، لبیاها، کلیتوریس و سایر قسمت های دستگاه تناسلی شما منحصر به فرد شخص خودتان است. لبیاهای واژن شما ممکن است نامتقارن بوده و یا کلیتوریس شما کوچک باشد. پوست این ناحیه حتی ممکن است روشن تر یا تیره تر از رنگ کلی پوست بدن شما باشد. اگرچه ممکن است اندازه ها و اشکال متوسطی وجود داشته باشند، اما اندام تناسلی هر فردی در دنیا، واقعاً با دیگری متفاوت است!

چرا پوست ناحیه تناسلی من تیره تر از بقیه بخش های بدنم است؟

کاملا طبیعی است که رنگ پوست ناحیه تناسلی شما متفاوت تر از سایر بخش های بدنتان باشد. به عنوان مثال، برخی از خانم ها دارای لبیای قهوه ای یا قرمز رنگ هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است لبیای صورتی یا ارغوانی رنگ داشته باشند.

آیا واژن در زمان های مختلف ماه، بوی متفاوتی دارد؟

این کاملاً قابل درک است که از احساس متصاعد شدن بو از واژن خود، وحشت زده شوید. اما در حقیقت این کاملا طبیعی است که واژن یک خانم مقداری بو داشته باشد. ممکن است بعد از ایجاد تغییر در رژیم غذایی متوجه بو دار شدن واژن شوید. خوراکی هایی مانند سیر، تن ماهی و مکمل های غذایی می توانند چنین تأثیری داشته باشند. همچنین طبیعی است که بوی واژن در طول قاعدگی دچار تغییراتی در شدت و نوع رایحه خود شود.

منبع: healthline