The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات واژن با افزایش سن

تغییرات واژن با افزایش سن مساله ای است که دیر یا زود برای تمامی بانوان رخ خواهد داد چه بخواهیم و چه نخواهیم. کسب اطلاعات کافی و آمادگی برای تغییرات واژن با افزایش سن این امکان را فراهم می کند تا از دیدن آنها متعجب نشده و بدانید که چه چیز طبیعی و چه چیز غیرطبیعی محسوب می شود. برای کسب اطلاعات کامل در مورد تغییرات واژن با افزایش سن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تغییر در موهای واژن

شاید قابل توجه ترین تغییرات واژن با افزایش سن سفید شدن، نازک شدن و ریزش موهای شرمگاهی باشد. البته چندان هم بد نیست، با این ریزش این موها دیگر از شر اصلاح آنها خلاص می شوید.

تغییر در ساختار ولو (دهانه واژن)

وقتی در مورد دهانه واژن یا ولو صحبت می کنیم، منظور ما کلیتوریس، لب های بزرگ، لبیا مینور و حتی مجرای ادرار است.

ولو تا اواخر نوجوانی تا 40 سالگی و حتی تا 50 سالگی تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. اما پس از آن به تدریج ما می توانیم آتروفی ولوواژینال (سندرم دستگاه ادراری تناسلی یائسگی) را تجربه کنیم که ناشی از از دست دادن تدریجی استروژن در نزدیکی سنین یائسگی و یا بعد از آن است. منظور از آتروفی و تغییرات بافتی ناشی از افزایش سن آن است که بافت این ناحیه می تواند رنگ پریده و صاف تر شود، لابیا کمتر از هم متمایز می شوند، و ولو تا حدی شکل پیشین خود را از دست خواهد داد.

با مشاهده این تغییرات ممکن است به فکر استفاده از روش های جراحی پلاستیک و درمان های جراحی زیبایی بیفتید. گرچه استفاده از این روش ها اشکالی ندارد، اما شاید بهتر باشد آن را به عنوان یک تغییر طبیعی بپذیرید.

تغییرات مربوط به واژن

تغییرات ناشی از افزایش سن علاوه بر ولو بر روی واژن نیز اثرگذار خواهد بود. افت مقادیر هورمون های جنسی خصوصا استروژن می تواند منجر به تغییرات چشمگیری در ظاهر و عملکرد واژن شود. به این ترتیب که دهانه واژن کوچک شوده و طول واژن کمی کوتاه می شود. مخاط واژن کمتر شده و مجرای آن خشک خواهد شد.

با افزایش سن ممکن است متوجه شوید که نزدیکی برای شما دردناک شده است. این دردناک بودن به این دلیل رخ می دهد که دیواره های واژن نازک تر می شوند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. متخصصان می گوید: حدود 20 تا 50 درصد زنان با افزایش سن از سوزش، خارش این ناحیه شکایت دارند که این احساسات با رابطه جنسی، بارزتر می شود. در حالی که رابطه جنسی عامل اصلی خارش، درد و سوزش در این سن است، برخی از افراد هستند که این موارد را حتی در هنگام راه رفتن یا ورزش کردن نیز تجربه می کنند.

خارش شدید واژن

خارش ناشی از افت هورمون استروژن و خشکی مخاط است و نیز می تواند آنقدر آزاردهنده باشد که بافت ترک خورده و دچار خونریزی های سطحی گردد. استفاده از کرم های مرطوب کننده می تواند کمک کننده باشد. مرطوب کننده ها چیزی هستند که شما دو بار در هفته برای مرطوب نگه داشتن واژن باید استفاده کنید. مرطوب کننده هایی مانند Replens و Luvena احساس خشکی واژن را از بین می برند.

اگر خشکی واژن سبب آزارتان حین رابطه جنسی می شود حتما از لوبریکاسیون ها استفاده کنید. در روان کننده های بر پایه سیلیکون، آب و روغن وجود دارد. همچنین می توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل به عنوان روان کننده های طبیعی حین رابطه جنسی استفاده کنید.

یکی از بهترین راه های درمان خشکی واژن، استروژن درمانی است. در استروژن درمانی موضعی که برای بازگرداندن رطوبت به بافت های سطحی استفاده می شود، دوز کمی از هورمون ها است که از طریق قرص، کرم یا حلقه تجویز می شود، به پوست وارد شده و خشکی را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

آیا باید با افزایش سن رابطه جنسی کمتری داشته باشیم؟

خیر. حتی با وجود افزایش سن بهتر است که به طور منظم از نظر جنسی فعال باقی بمانید، زیرا داشتن رابطه منظم به واژن کمک می کند تا مرطوب و انعطاف پذیر باقی بماند.

عفونت های مکرر

تغییرات واژن با افزایش سن بحث برانگیز خواهد شد اما خبر خوب این است که افزایش سن لزوماً به معنای ابتلا به عفونت های قارچی بیشتر نیست. اما خبر بد این است که با افزایش سن متاسفانه زنان کمتر از دستگاه تناسلی خود مراقبت کرده و بیشتر دچار عفونت واژن می شوند.

بدون استروژن، فلور (باکتری هایی که به طور طبیعی در محل زندگی کرد و بی خطر هستند) واژن تغییر می کند و بافت اطراف مجرای ادرار نازک تر می شود، بنابراین بدن ما مستعد عفونت های دستگاه ادراری خواهد شد. با افزایش سن اپیتلیوم (بافت سطحی) نازک تر می شود، بنابراین ما در برابر عفونت های مقاربتی و HIV آسیب پذیرتر بوده و بیشتر مستعد واژینوز باکتریایی هستیم.

استروژن درمانی موضعی می تواند مانع از شروع این بیماری ها شود، زیرا به بازیابی فلورنرمال در این ناحیه کمک می کند.

کم شدن میل جنسی

با افزایش سن ممکن است انگیزه جنسی شما کم شود. لیبیدو یا همان میل جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از هورمون ها گرفته تا حالت عاطفی شما، محدودیت های جسمی و ... که در هر زن متفاوت است.

در هر صورت، حتی با افزایش سن می توانید رابطه جنسی لذت بخش تری را تجربه کنید و واژن خود را روان، قابل انعطاف و سالم نگه دارید. به یاد داشته باشید که ادامه رابطه جنسی برای حفظ سلامتی شما مهم است.

افتادگی واژن

حتی اگر خودتان آن را تجربه نکرده اید، احتمالاً در مورد افتادگی واژن چیزهایی شنیده اید. به دلیل ضعف عضلات کف لگن با افزایش سن، تغییر موقعیت اندام های درونی به سمت پایین رخ می دهد که منجر به افتادگی خواهد شد. سی تا چهل درصد زنان تا حدی افتادگی دارند، اما این افتادگی انواع مختلفی وجود دارد، افتادگی مثانه،افتادگی رحم ،افتادگی بالای واژن و ... گرچه ممکن افتادگی برایتان چندان مهم نباشد، اما انواع افتادگی می تواند نگران کننده بوده و در سال های آینده مشکلاتی نظیر نشت ادرار و ... را برای شما ایجاد کنند. به همین دلیل ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید تا اعضای درون لگن در جای خود قرار گیرند. برخی از بانوان همچون سیگاری ها و زنانی که بچه های زیادی داشته و زایمان های سخت و طولانی داشته اند، بیشتر احتمال دارد که دچار افتادگی اندام های لگنی شوند.

چه زمانی برای مشکلات واژن به متخصص مراجعه کنیم؟

متخصصان برای حفظ سلامت واژن خود با افزایش سن، معاینه سالانه زنان را توصیه می کنند که لزوماً نباید شامل تست پاپ اسمیر یا معاینه داخلی باشد. اگر متوجه هرگونه تغییر یا علائم غیرمعمول شدید، باید وقت ویزیت بگیرید. خارش مزمن، درد، ترشح، بوی بسیار بد، خونریزی های غیرطبیعی همگی از مواردی هستند که برای آنها باید معاینه شوید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که نگرانی های خود را بیان کنید و از صحبت کردن با پزشک در مورد آنچه اتفاق می افتد نترسید. در حدود 25 تا 45 درصد از بانوان علائمی را که تجربه می کنند با متخصص درمیان نمی گذارند، فقط حدود یک چهارم زنان آن را با یک متخصص بهداشت و درمان مطرح می کنند زیرا فکر می کنند این بخشی از پیری است و هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند. اجازه ندهید که تغییرات واژن با افزایش سن مشکل ساز شود زیرا که بسیاری از این تغییرات قابل درمان است.

مطالعه بیشتر: 

ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی و راهکارهای بدون هزینه

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست و چه علائمی دارد؟

تاثیر زایمان طبیعی بر واژن وآیا واژن به حالت اول باز می گردد

آیا تغییر رنگ ترشحات واژن در بارداری خطرناک است و علت آن؟

?پرسش و پاسخ های تغییرات مربوط به واژن

آیا باید با فزایش سن رابطه جنسی کمتری داشته باشیم؟

خیر. حتی با وجود افزایش سن بهتر است که به طور منظم از نظر جنسی فعال باقی بمانید، زیرا داشتن رابطه منظم به واژن کمک می کند تا مرطوب و انعطاف پذیر باقی بماند.

آیا با فزایش سن بیشتر عفونت واژن می گیریم؟

خبر خوب این است که افزایش سن لزوماً به معنای ابتلا به عفونت های قارچی بیشتر نیست. اما خبر بد این است که با افزایش سن متاسفانه زنان کمتر از دستگاه تناسلی خود مراقبت کرده و بیشتر دچار عفونت واژن می شوند.

افتادگی واژن بیشتر در چه زنانی رخ می دهد؟

برخی از بانوان همچون سیگاری ها و زنانی که بچه های زیادی داشته و زایمان های سخت و طولانی داشته اند، بیشتر احتمال دارد که دچار افتادگی اندام های لگنی شوند.

چه زمانی برای مشکلات واژن به متخصص مراجعه کنیم؟

متخصصات برای حفظ سلامت واژن خود با افزایش سن، معاینه سالانه زنان را توصیه می کنند که لزوماً نباید شامل تست پاپ اسمیر یا معاینه داخلی باشد. اگر متوجه هرگونه تغییر یا علائم غیرمعمول شدید، باید وقت ویزیت بگیرید. خارش مزمن، درد، ترشح، بوی بسیار بد، خونریزی های غیر طبیعی همگی از مواردی هستند که برای آنها باید معاینه شوید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که نگرانی های خود را بیان کنید و از صحبت کردن با پزشک در مورد آنچه اتفاق می افتد نترسید.

منبع: considerable