The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انسفالوسل ،درمان و علت اصلی انسفالوسل چیست؟

انسفالوسل یک نوع نادر نقص مادرزادی لوله عصبی است که بر مغز تأثیر می گذارد. کانال باریکی که در هفته های سوم و چهارم بارداری جمع و بسته می شود و مغز و نخاع را تشکیل می دهد، لوله عصبی نام دارد. انسفالوسل یک پیش آمدگی یا بیرون زدگی کیسه مانند از مغز و غشای پوشاننده آن از جمجمه است. این نقص مادرزادی به علت عدم بسته شدن کامل لوله عصبی در دوران رشد جنینی رخ می‌دهد. در نتیجه قسمت فوقانی جمجمه، یا فضای بین بینی و پیشانی، یا پشت جمجمه بسته نمی‌‌شود. این عارضه بیشتر اوقات در پشت سر، بالای سر، یا بین پیشانی و بینی قابل مشاهده است.

علت اصلی انسفالوسل چیست؟

اگرچه علت دقیق انسفالوسل مشخص نیست، اما دانشمندان معتقدند عوامل زیادی در آن دخیل هستند. یک مؤلفه ژنتیکی یا ارثی برای این بیماری وجود دارد، به این معنی که اغلب در خانواده هایی رخ می دهد که سایر اعضای خانواده نیز دارای نقایص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنانسفالی هستند. پژوهشگران معتقدند که قرار گرفتن در معرض برخی عوامل محیطی قبل یا در دوران بارداری ممکن است انسفالوسل ایجاد کند. سازمان پیشگیری از بیماری ها با همکاری گروهی از محققان تلاش می کنند تا دریابند چه عواملی اولاً خطر ابتلای کودک به انسفالوسل را افزایش می دهد و ثانیاً پیامدهای سلامتی نوزادان مبتلا به انسفالوسل را تحت تأثیر قرار خواهد داد. پژوهش های آنان تاکنون مشخص کرد که عوامل متعددی از جمله زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، نقص های مادرزادی متعدد یا سیاه پوست بودن بقای کودکان مبتلا به انسفلوسل را تهدید می کند.

بررسی نقایص مادرزادی مانند انسفالوسل و نحوه پیشگیری از آن نشان داد که مصرف هر روز 400 میکروگرم ویتامین ب و اسید فولیک، قبل و در اوایل بارداری می تواند از برخی نقایص مادرزادی مهم در مغز و ستون فقرات نوزاد مانند انسفالوسل جلوگیری کند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، با مشورت پزشک در می یابید که چگونه می توان احتمال تولد فرزند سالم را افزایش داد.

انسفالوسل چقدر شایع است؟

محققان تخمین می زنند که از هر 10500 نوزاد 1 نفر با انسفالوسل متولد می شوند.

انسفالوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

ابتلای به انسفالوسل، بلافاصله پس از تولد مشخص می شود، اما گاهی اوقات انسفالوسل کوچک در ناحیه بینی و پیشانی را نمی توان به راحتی تشخیص داد. انسفالوسل پشت جمجمه، باعث مشکلات سیستم عصبی و سایر نقص های مغزی و صورت خواهد شد. علائم انسفالوسل عبارتند از:

• تجمع بیش از حد مایعات در مغز

• از دست دادن کامل قدرت در بازوها و پاها

• سر غیرعادی کوچک

• استفاده ناهماهنگ از ماهیچه های مورد نیاز برای حرکت، مانند عضلاتی که در راه رفتن و دراز کردن دست دخیل هستند

تأخیر رشد

• ناتوانی ذهنی

• مشکلات بینایی

• تاخیر در رشد و

تشنج.

انسفالوسل چگونه درمان می شود؟

انسفالوسل با جراحی برای قرار دادن قسمت بیرون زده مغز و غشاهای پوشاننده آن به داخل جمجمه و بستن دهانه جمجمه، درمان می شود با این حال، مشکلات عصبی ناشی از انسفالوسل از بین نمی روند. درمان طولانی مدت به شرایط کودک بستگی دارد. بسته به محل انسفالوسل و قسمت هایی از سر و صورت که تحت تاثیر انسفالوسل قرار گرفته اند، ممکن است جراحی های متعدد لازم باشد.

مطالعه بیشتر:

آنانسفالی و علت آنانسفالی در نوزادان چیست؟

علائم انسفالیت یا ورم مغزی درنوزادان و کودکان چیست؟

ونتریکولومگالی یا بزرگ شدن بطن های مغز به چه علت است؟

ناهنجاری مغزی جنین و منظور از ناهنجاری مغزی جنین چیست؟

?پرسش و پاسخ های انسفالوسل

علت اصلی انسفالوسل چیست؟

اگرچه علت دقیق انسفالوسل مشخص نیست، اما دانشمندان معتقدند عوامل زیادی در آن دخیل هستند. یک مؤلفه ژنتیکی یا ارثی برای این بیماری وجود دارد، به این معنی که اغلب در خانواده هایی رخ می دهد که سایر اعضای خانواده نیز دارای نقایص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنانسفالی هستند.

انسفالوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

ابتلای به انسفالوسل، بلافاصله پس از تولد مشخص می شود، اما گاهی اوقات انسفالوسل کوچک در ناحیه بینی و پیشانی را نمی توان به راحتی تشخیص داد. انسفالوسل پشت جمجمه، باعث مشکلات سیستم عصبی و سایر نقص های مغزی و صورت خواهد شد.

علائم انسفالوسل چیست؟

علائم انسفالوسل عبارتند از: • تجمع بیش از حد مایعات در مغز • از دست دادن کامل قدرت در بازوها و پاها • سر غیرعادی کوچک • استفاده ناهماهنگ از ماهیچه های مورد نیاز برای حرکت، مانند عضلاتی که در راه رفتن و دراز کردن دست دخیل هستند • تأخیر رشد • ناتوانی ذهنی

آیا انسفالوسل قابل درمان است؟

انسفالوسل با جراحی برای قرار دادن قسمت بیرون زده مغز و غشاهای پوشاننده آن به داخل جمجمه و بستن دهانه جمجمه، درمان می شود با این حال، مشکلات عصبی ناشی از انسفالوسل از بین نمی روند. درمان طولانی مدت به شرایط کودک بستگی دارد. بسته به محل انسفالوسل و قسمت هایی از سر و صورت که تحت تاثیر انسفالوسل قرار گرفته اند، ممکن است جراحی های متعدد لازم باشد.

منبع: cdc