The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دیرانزالی چیست و چه عواملی باعث دیرانزالی می شوند؟

دیرانزالی یا تاخیر در انزال زمانی اتفاق می افتد که فرد برای رسیدن به ارگاسم و انزال به بیش از 30 دقیقه تحریک جنسی نیاز داشته باشد. دیرانزالی به دلایل مختلفی از جمله اضطراب، افسردگی ، نوروپاتی و واکنش به داروها رخ می دهد. هیچ دارویی به طور خاص برای دیرانزالی تأیید نشده است، اما داروهایی که برای بیماری هایی مانند پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرند، کمک کننده هستند. در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد دیرانزالی برای شما شرح خواهیم داد.

دیرانزالی چیست؟

تأخیر در انزال یا دیرانزالی یک بیماری شایع پزشکی است. این مشکل که "انزال معیوب" نیز نامیده می شود، هنگامی اتفاق می افتد که تحریک جنسی برای انزال، مدت طولانی طول بکشد. در بعضی موارد، به هیچ وجه انزال رخ نمی دهد. اکثر آقایان هر از چند گاهی دیرانزالی را تجربه می کنند، اما برای برخی این یک مشکل مادام العمر است.

آیا دیرانزالی خطری دارد؟

اگرچه این شرایط هیچ خطرات جدی پزشکی ندارد، اما می تواند منبع استرس باشد و ممکن است در زندگی جنسی و روابط شخصی فرد مشکل ایجاد کند. خوشبختانه درمان نیز برای آن وجود دارد.

علائم دیرانزالی چیست؟

انزال به معنی تخلیه آلت تناسلی از منی است و تاخیر در انزال زمانی اتفاق می افتد که مرد برای رسیدن به ارگاسم و انزال به بیش از 30 دقیقه تحریک جنسی احتیاج داشته باشد. بعضی از مردان فقط با تحریک دستی یا دهانی انزال دارند یا به طور کلی انزال ندارند. دیرانزالی مادام العمر که در تمام موقعیت های جنسی رخ می دهد متفاوت با مشکلی است که آقایان در کهنسالی با آن مواجه می شوند. در برخی آقایان، این مشکل فقط با شرکای خاص یا در شرایط خاص اتفاق می افتد که به آن "انزال تأخیری موقعیتی" می گویند. در موارد نادر، دیرانزالی نشانه ای از یک بیماری مانند بیماری قلبی یا دیابت است.

چه عواملی باعث دیرانزالی می شوند؟

علل بالقوه زیادی از جمله نگرانی های روانشناختی، شرایط مزمن سلامتی و واکنش به داروها برای دیرانزالی وجود دارد. دلایل روانی دیرانزالی از یک تجربه آسیب زا ناشی می شود. تابوهای فرهنگی یا مذهبی معنای منفی به جنسیت می دهد. اضطراب و افسردگی میل جنسی را سرکوب کرده و دیرانزالی ایجاد می کنند.

استرس در رابطه، ارتباط ضعیف و عصبانیت دیرانزالی را تشدید می کند. ناامیدی در واقعیت جنسی در مقایسه با تخیلات جنسی می تواند عامل دیرانزالی باشد. غالباً، آقایان مبتلا به این مشکل در هنگام خودارضایی انزال دارند اما هنگام تحریک با یک شریک جنسی دچار مشکل می شوند. برخی مواد شیمیایی بر روی اعصاب مربوط به انزال تأثیر می گذارند. تعدادی از این داروها به شرح زیر است:

• داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین

• داروهای ضد روان پریشی مانند تیوریدازین یا ملاریل

• داروهای مخصوص فشار خون بالا ، مانند پروپرانولول یا ایندرال

• داروهای ادرار آور

• الکل

جراحی یا آسیب جدی نیز ممکن است باعث دیرانزالی شود. دلایل جسمی دیرانزالی عبارتند از:

• آسیب به اعصاب ستون فقرات یا لگن

• جراحی پروستات که باعث آسیب عصبی می شوند

• بیماری قلبی که بر فشار خون در ناحیه لگن تأثیر می گذارد

• عفونت، به ویژه پروستات یا عفونت ادراری

• نوروپاتی یا سکته مغزی

• کم بودن هورمون تیروئید

• سطح تستوسترون پایین

نقایص مادرزادی که روند انزال را مختل می کند.

مشکل موقتی در انزال، اضطراب و افسردگی ایجاد می کند، اضطراب و افسردگی حتی با از بین رفتن عامل جنسی، موجب عود دیرانزالی خواهد شد.

دیر انزالی چگونه تشخیص داده می شود؟

معاینه فیزیکی و توضیح علائم برای تشخیص اولیه لازم است. چنانچه بیماری مزمن به عنوان علت اصلی دیرانزالی شناخته شود، به آزمایشات بیشتری از جمله آزمایش خون و آزمایش ادرار نیاز داریم. در این آزمایش ها، عفونت، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر بررسی می شود. آزمایش واکنش آلت تناسلی مرد در برابر ویبراتور منشا روانی یا جسمی مشکل را تعیین می کند.

چه روش های درمانی برای دیرانزالی وجود دارد؟

درمان به علت اصلی بستگی دارد. اگر شخص در طول زندگی مشکل داشته یا هرگز انزال نداشته باشد، متخصص اورولوژی وجود نقص مادرزادی ساختاری را بررسی خواهد کرد. چنانچه علت دیرانزالی داروهای مصرفی فرد باشد، برای کنترل علائم، رژیم دارویی را تنظیم می کنند. برخی از داروها برای کمک به دیرانزالی مورد استفاده می گیرند اما هیچکدام از آنها به طور خاص مورد تائید قرار نگرفته اند. این داروها عبارتند از:

• سیپروهپتادین یا پریاکتین که داروی آلرژی است

• آمانتادین دارویی است که برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می شود

• بوسپیرون که داروی ضد اضطراب است

پائین آوردن تستوسترون به دیرانزالی کمک می کند. مکمل های کم تستوسترون در رفع مشکل دیرانزالی موثر است.

درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل، در صورت وجود می تواند به بهبود دیرانزالی کمک کند. برنامه های درمانی به صورت درمان سرپایی یا بستری اجرا می شود. مشاوره روانشناختی افسردگی، اضطراب و ترس هایی که باعث دیرانزالی یا تداوم آن می شوند را بهبود می بخشد. سکس تراپی در رفع مشکل زیربنایی اختلال عملکرد جنسی مفید است. این نوع درمان می تواند به تنهایی یا همراه با شریک جنسی انجام گیرد. دیرانزالی به طور کلی با درمان مشکل روانی یا جسمی بر طرف می شود.

شناسایی و جستجوی درمان برای دیرانزالی گاهی اوقات یک بیماری پزشکی زمینه ای را نشان می دهد. پس از درمان مشکل زمینه ای، دیرانزالی اغلب برطرف خواهد شد. در مورد دارو نیز چنین است. اما قطع مصرف هیچ دارویی بدون مشورت پزشک مجاز نیست.

دیرانزالی چه عوارضی دارد؟

دیرانزالی عزت نفس را به مخاطره می اندازد و احساس عدم کفایت و عدم موفقیت ایجاد می کند. آقایانی که این شرایط را تجربه می کنند، به دلیل ناامیدی و ترس از شکست از صمیمیت و نزدیکی با دیگران اجتناب می ورزند. عوارض دیگر ضد انزالی عبارتند از:

• کاهش لذت جنسی

• اضطراب در مورد رابطه جنسی

• عدم توانایی در بارداری، یا ناباروری مردان

کاهش میل جنسی

• استرس و اضطراب

دیرانزالی همچنین عامل اختلاف در روابط بین زوجین و سوءتفاهم است. به این ترتیب که همسر فرد احساس می کند، شریک جنسی اش از او می گریزد. خود شخص نیز می خواهد به انزال برسد اما به لحاظ شرایط روحی و فیزیکی قادر به این امر نیست لذا احساس کلافگی و شرمندگی به او دست می دهد. درمان یا مشاوره به حل این مسائل کمک کند. با تسهیل ارتباط باز و صادقانه، اغلب می توان به درک و تفاهم رسید.

در دراز مدت چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟

دلایل زیادی برای دیرانزالی وجود دارد. صرف نظر از علت، درمان برای این مشکل وجود دارد. خجالت نکشید و از صحبت کردن نترسید. این بیماری بسیار شایع است. با درخواست کمک می توانید از حمایت روحی و جسمی لازم برای حل این مسئله برخوردار شوید و زندگی جنسی رضایت بخشی را تجربه کنید.

مطالعه بیشتر:

اشتباهاتی که مانع از بچه دار شدن می شوند چیست؟

5 راه افزایش مدت انزال و درمان انزال زودرس چیست؟

انزال معکوس،انزال وارونه (معکوس) یا انزال رتروگراد چیست؟

انزال ضعیف و آیا انزال ضعیف می تواند سبب مشکلات باروری شود

?پرسش و پاسخ های دیرانزالی یا تاخیر در انزال

آیا دیرانزالی خطری دارد؟

اگرچه این شرایط هیچ خطرات جدی پزشکی ندارد، اما می تواند منبع استرس باشد و ممکن است در زندگی جنسی و روابط شخصی فرد مشکل ایجاد کند. خوشبختانه درمان نیز برای آن وجود دارد.

دیر انزالی چگونه تشخیص داده می شود؟

معاینه فیزیکی و توضیح علائم برای تشخیص اولیه لازم است. چنانچه بیماری مزمن به عنوان علت اصلی دیرانزالی شناخته شود، به آزمایشات بیشتری از جمله آزمایش خون و آزمایش ادرار نیاز داریم. در این آزمایش ها، عفونت، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر بررسی می شود. آزمایش واکنش آلت تناسلی مرد در برابر ویبراتور منشا روانی یا جسمی مشکل را تعیین می کند.

چه روش های درمانی برای دیرانزالی وجود دارد؟

درمان به علت اصلی بستگی دارد. اگر شخص در طول زندگی مشکل داشته یا هرگز انزال نداشته باشد، متخصص اورولوژی وجود نقص مادرزادی ساختاری را بررسی خواهد کرد. چنانچه علت دیرانزالی داروهای مصرفی فرد باشد، برای کنترل علائم، رژیم دارویی را تنظیم می کنند. برخی از داروها برای کمک به دیرانزالی مورد استفاده می گیرند اما هیچکدام از آنها به طور خاص مورد تائید قرار نگرفته اند.

دیرانزالی چه عوارضی دارد؟

• کاهش لذت جنسی • اضطراب در مورد رابطه جنسی • عدم توانایی در بارداری، یا ناباروری مردان • کاهش میل جنسی • استرس و اضطراب

منبع: healthline