The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اشتباهاتی که مانع از بچه دار شدن می شوند چیست؟

زوجینی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند، لازم است درمورد برخی نکات آگاهی کافی داشته باشند. زیرا انجام خواسته یا ناخواسته برخی موارد سبب می شود که مادر و پدر شدن شما به تعویق افتد. در این متن اشتباهاتی که مانع از بچه دار شدن می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد. شاید با رعایت این نکات بسیار ساده بتوانید هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

اشتباهاتی که مانع از بچه دار شدن می شوند

شماره ۱: نداشتن رابطه جنسی کافی:

 به طور یقین وقتی موضوع بچه‌دار شدن در میان است، دوست ندارید فکر کنید کارتان را اشتباه انجام می‌دهید. حداقل رفع کردن این اشتباهات فرح‌بخش خواهد بود! شاید فکر کنید با کاهش رابطه جنسی برای «ذخیره کردن» اسپرم‌های همسرتان - یا برقراری رابطه تنها در هنگام تخمک‌گذاری – راحت‌تر باردار می‌شوید. اما باید بدانید چندین روز عدم رابطه جنسی می‌تواند بارداری را منتفی سازد. دکتر ساموئل وود، مدیر پزشکی مرکز باروری شهر لاهویای کالیفرنیا می‌گوید: «اگر ارتباط جنسی تنها به روزهایی که فکر می‌کنید در حال تخمک‌گذاری هستید محدود شود، به راحتی دوره باروری را از دست خواهید داد. زیرا بسیاری از بانوان فکر می‌کنند زمان تخمک‌گذاری آنهاست، در حالی‌که اینطور نیست». پس هر زمان که دلتان خواست ارتباط جنسی داشته باشید و به روزهای قبل از تخمک‌گذاری توجه بیشتری داشته باشید.

شماره ۲: داشتن ارتباط جنسی زیاد:

برخی از زوج‌ها تصور می‌کنند راه‌حل بارداری را کشف کرده‌اند: به این صورت که هرچه ارتباط جنسی بیشتری داشته باشند راحت‌تر و زودتر باردار خواهند شد. اما ارتباط بیشتر همیشه خوب نیست. دکتر وود می‌گوید، هرچند خلاف آن‌چه اغلب مردم فکر می‌کنند، ارتباط مکرر باعث کاهش قدرت اسپرم‌ها نخواهد شد، اما دفعات زیاد آن نیز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. «اگر هدف تنها باردار شدن باشد، ممکن است روزی چند بار برقراری رابطه یا حتی روزی یک‌بار، باعث ‌شود این کار به یک روزمرگی خسته‌کننده تبدیل شود و وقتی زمان تخمک‌گذاری فرا می‌رسد، یکی از زوج‌ها یا هردو تمایلی به این کار نداشته باشند و این فرصت طلایی از دست برود.»

شماره ۳: تکرار کردن یک موقعیت:                                         

ممکن است شنیده باشید حالت Missionary  یا رودررو ، بهترین راه برای باردار شدن است یا اینکه برای باردار شدن باید باسن خود را بعد از آمیزش بالا نگه دارید. چه شما رو باشید چه همسرتان یا حالت‌های عجیب‌ وغریب را امتحان کنید، هیچ تفاوتی در نتیجه نخواهد داشت. دکتر سرنا چن مدیر بخش غدد درون‌ریز و ناباروری موسسه طب و علوم باروری مرکز سن بارناباس پنسیلوانیا می‌گوید:«وقتی مرد به انزال می‌رسد، اسپرم‌ها شناکنان مستقیم به مخاط گردن رحم می‌رسند و وارد لوله‌های فالوپ می‌شوند». این در چند ثانیه اتفاق می‌افتد و ربطی به حالت ارتباط جنسی ندارد. دکتر چن می‌گوید: «بنابراین به جای اینکه روی یک حالت تمرکز کنید،‌ حالت‌های مختلف را امتحان کنید و از  آن لذت ببرید.»

 شماره ۴: تصور این‌که بانو مشکل دارد؟

هنگامی‌که یک زوج در بچه‌دار شدن به مشکل برمی‌خورد، بسیاری از مردم (که خود زوج‌ها نیز شامل آن می‌شوند) به طور خودکار فکر می‌کنند این مشکل از طرف بانو است. ماشل سیبل؛ متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ماساچوست می‌گوید: «مردان کمتر باور دارند یا کمتر می‌خواهند باورکنند که مشکل از طرف آنهاست». این دکتر می‌افزاید: «به خاطر بیرون آمدن مایع منی که معلوم نیست اسپرمی داخل آن باشد یا نه، مردان فکر می‌کنند قدرت باروری دارند که لزوما به این صورت نیست.»

به گفته دکتر چن: «از روز اول زوج‌ها باید بدانند که ممکن است خودشان یا همسرشان یا هر دوی آنها، بدون هیچ دلیلی ممکن است دچار ناباروری باشند. حدود نیمی از ناباروری‌ها از طرف بانوان، ۴۰ درصد از طرف مردان است و ده درصد مواقع هر دو یا هیچکدام است. مهمترین کار این است که هر دو مورد آزمایش قرار بگیرند تا از این موضوع مطلع شوند.»

 شماره ۵: اشتباه در زمان تخمک‌گذاری:

به گفته دکتر سیبل: «دانستن روز دقیق تخمک‌گذاری کار مشکلی است. بسیاری از بانوان طبق کتاب درسی روز تخمک‌گذاری خود را تعیین می‌کنند. به این صورت که ۱۴ روز پس از اولین روز پریود را زمان تخمک‌گذاری می‌دانند. در صورتی که هر ماه در روز معینی تخمک‌گذاری انجام نمی‌شود».

بسیاری از بانوان فکر می‌کنند با توجه به علائم خود می‌توانند تاریخ تخمک‌گذاری را تعیین کنند. یون بون متخصص زنان و زایمان و نویسنده کتاب «راهنمای مادران برای بارداری و تولد» می‌گوید: «اگر خیلی به بدن خودتان تسلط داشته باشید، قبل از تخمک‌گذاری متوجه ترشحات سفیده تخم‌مرغ‌ مانندی خواهید شد.» برخی از بانوان به آن توجه نمی‌کنند و برخی فکر می‌کنند ترشحات عادی واژینال نشانه تخمک‌گذاری است. دکتر سیبل می‌گوید، به جای حدس و گمان (که اغلب هم اشتباه است) بهتر است از کیت‌های تخمک‌گذاری که جواب دقیق‌تری به شما خواهد داد استفاده کنید.

 شماره ۶: ارتباط جنسی در روز تخمک‌گذاری:

اگر از کیت‌های پیش‌بینی تخمک‌گذاری که از روی دمای بدن روز تخمک‌گذاری را تعیین می‌کنند استفاده کنید یا از طریق تقویم پیش‌بینی را انجام می‌دهید،‌ شاید فکر کنید بهترین روز برای بچه‌دار شدن همان روز تخمک‌گذاری است، در حالی‌که خیلی دیر است. متخصصان معتقدند، بعد از تخمک‌گذاری، تخمک تنها ۲۴ ساعت برای باروری فرصت دارد. اگر زمان تخمک‌گذاری را اشتباه حدس زده باشید باید صبر کنید تا ماه بعد دوباره تلاش کنید. اسپرم می‌تواند ۳ تا ۵ روز زنده بماند. داشتن ارتباط جنسی چند روز قبل از تخمک‌گذاری شانس باردار شدن را بالا می‌برد.

 شماره ۷: استفاده از روان‌کننده:

دفعه بعدی که سراغ روان کننده می‌روید کمی به آن فکر کنید. روان‌کنند‌ه‌های تجاری بر حرکت اسپرم اثری منفی می‌گذارند و کار را برای رسیدن اسپرم به تخمک دچار مشکل می‌کنند. اگر مجبور به استفاده از این کرم‌ها هستید. یا اگر می‌خواهید می‌توانید از روان‌کننده‌های طبیعی‌تری مانند روغن زیتون، روغن گیاهی،‌ روغن بچه و حتی سفیده تخم‌مرغ که بی‌خطر و اثر بخش هستند استفاده کنید.

شماره ۸: عجله برای مراجعه به متخصص:

بعد از دو یا سه ماه تلاش به راحتی ممکن است ناامید شوید. ولی این به آن معنا نیست که سریعا وقت مراجعه به متخصص ناباروری بگیرید. دکتر وود اطمینان خاطر می‌دهد: «حتی در بهترین شرایط، ممکن است چند ماه طول بکشند تا زوج‌هایی که مشکل باروری ندارند موفق شوند. اگر زیر ۳۵ سال سن دارید و دوره قاعدگی شما مرتب است و هیچگونه مشکل سلامت که بر بارداری تاثیر بگذارد نداشته باشید،‌ باید یک سال صبر کنید».

شماره ۹: عدم درخواست کمک از متخصص ناباروری در زمان مناسب:

در برخی موارد هر چه زودتر به متخصص ناباروری مراجعه کنید بهتر است. دکتر چن می‌گوید:« اگر ۳۵ سال یا بیشتر دارید و ۶ ماه تلاش کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید باید به متخصص ناباروری مراجعه کنید». اگر جوان‌تر هستید و قاعدگی منظمی ندارید و سابقه عفونت‌های مقاربتی (STIs)، بارداری خارج از رحمی، بیماری‌های التهاب لگن (PID) دارید یا دچار مشکلات دیگر سلامت هستید که ممکن است بر باروری یا بارداری تاثیر بگذارد، بهترین کار این است که دنبال یک متخصص باشید.

شماره ۱۰: غفلت از سلامت عمومی بدن:

به گفته دکتر چن، اغلب زوج‌هایی که قصد باردار شدن دارند،‌ آن‌قدر بر سلامت باروری خود تمرکز می‌کنند که سلامت عمومی خود را از یاد می‌برند. همه فکر و ذکرشان بررسی ترشحات مخاطی، شمارش اسپرم و انجام ارتباط جنسی است. ولی لازم است به سلامت عمومی بدن خود نیز توجه کنید. مشکلاتی مانند وزن،‌ استعمال دخانیات،‌ استرس و مصرف دارو نیز ممکن است بر باروری تاثیر بگذارد. قبل از تلاش برای بارداری، بهتر است خود و شریک زندگی‌تان سلامت خود را به‌طور کامل بررسی کنید تا هرگونه عامل موثر بر باروری یا بارداری شناسایی شود.

 

بیشتر بدانید:

 1- آموزش پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آميزش براي باردار شدن

2- 7 دلیل ضعیف شدن اسپرم و قدرت باروری

3- 6 روش تعیین زمان تخمک گذاری

4- با 11 علت شایع کاهش میل جنسی آشنا شوید

 

منبع: parents  

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید