The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین آیا امکان پذیر است؟

جوش شیرین، یک ماده شیمیایی است که نه تنها در پخت و پز کاربرد دارد، بلکه از آن برای زیبایی، رفع بوی بد، ضدعفونی کردن سطح و ... نیز استفاده می کنند. اما خواص این پودر سفید، تنها به این موارد ختم نشده و ترکیب آن با آب، می تواند فوایدی را برای سلامتی شما نیز به ارمغان بیاورد که از جمله آن ها می توان به تسکین خارش و سوزش واژن اشاره کرد. اگر می خواهید با درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین یا سدیم بی کربنات که با نام بیکینگ سودا نیز شناخته می شود، در واقع مخلوطی از یون های سدیم و یون های بی کربنات است که به شکل پودری سفید، بدون طعم و بی بو به فروش می رسد. این پودر، PH قلیایی داشته و اگر با آب ترکیب شود، می توان از آن برای از بین بردن باکتری ها، ضدعفونی و درمان برخی بیماری های پوستی خاص استفاده کرد.

خواص استفاده از محلول جوش شیرین

استفاده از محلول آب گرم و جوش شیرین، فواید بی شماری برای سلامتی شما به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. اگزما

محلول جوش شیرین، به تسکین و درمان لکه های خشک، خارش دار و ملتهب ناشی از اگزما کمک خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از این محلول، به خوبی پوست خود را بشویید و از خشک کردن پوست با حرکات مالشی حوله اجتناب کنید، زیرا ممکن است تحریکات پوستی را بدتر کند.

2. پسوریازیس

حمام جوش شیرین، یکی از اولین خطوط درمانی بیماری خودایمنی پسوریازیس است و اگر با بلغور جو دوسر ترکیب شود به شکل قابل توجهی سوزش و خارش بثورات پوستی ناشی از این بیماری را کاهش می دهد. البته باید مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکرده و بعد از حمام نیز حتما پوست خود را مرطوب کنید تا خشکی و التهاب چند برابر نشود.

3. عفونت مجاری ادراری (UTI)

عفونت ادراری باعث ایجاد درد و سوزش غیرقابل تحمل در هنگام ادرار می شود و از آنجا که در بسیاری از موارد عفونت ادرار با افزایش اسیدیته ادرار همراه است، برخی تصور می کنند که نشستن در محلول جوش شیرین با تغییر PH ادرار می تواند درد و ناراحتی ناشی از عفونت ادراری را کاهش دهد. البته این راهکار خانگی به تنهایی کافی نبوده و باید حتما از پزشک آنتی بیوتیک های مناسب را نیز دریافت کنید. برای تهیه محلول مناسب کافی است ¼ فنجان جوش شیرین را به یک لگن آب گرم اضافه کنید و برای 15 تا 30 دقیقه در آن بنشینید.

4. بثورات پوشک

دیدن جوش ها و بثورات قرمز بر روی پوست و در محل پوشک، یک اتفاق آشنا برای مادران است که به عنوان جوش پوشک نیز شناخته می شود. شما می توانید با استفاده از 1 تا 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک وان کوچک آب ولرم و خیساندن ناحیه آسیب دیده به مدت 10 دقیقه در آن، به تسکین التهاب و تحریک پوست امیدوار باشد. البته فراموش نکنید که برای بچه های کوچک باید از کمترین میزان جوش شیرین استفاده کرد تا احتمال جذب جوش شیرین از طریق پوست به حداقل برسد.

5. آبله مرغان

خارش و سوزش مداوم ناشی از آبله مرغان به شدت آزاردهنده بوده و تحمل آن به وِیژه برای بچه ها سخت و دشوار است. اگر به دنبال راه حلی برای تسکین این علائم ناراحت کننده هستید، می توانید از محلول جوش شیرین به صورت روزانه کمک بگیرید. برای این کار، 1 تا 2 فنجان جوش شیرین را به یک لگن آب ولرم اضافه کرده و برای 20 دقیقه به مدت سه بار در روز از آن در آن بنشینید.

6. یبوست و بواسیر

یبوست، اگرچه به نظر مشکلی ساده است اما در صورت تداوم می تواند درد و ناراحتی زیادی را به همراه داشته باشد. هموروئید (بواسیر) نیز در همراهی با یبوست به این درد دامن زده و موجب رنج بی حد و حصری خواهد شد. اگر شما هم از این مشکل رنج می برید، در کنار درمان های دارویی می توانید نشستن در محلول جوش شیرین را امتحان کنید. برای تسکین خارش و درد ناشی از یبوست یا بواسیر، ¼ فنجان جوش شیرین اضافه شده به یک لگن آب گرم کافی خواهد بود.

9. خارش واژن

درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین، برای بسیاری از زنان آشنا است و احتمالا این راهکار به گوش شما نیز خورده است. در واقع، زنان در سرتاسر جهان از این راهکار خانگی و ارزان قیمت، برای درمان خارش واژن ناشی از عفونت های قارچی و همچنین سوزش و خارش ناحیه تناسلی ناشی از شرایط التهابی استفاده می کنند. افزودن ¼ فنجان جوش شیرین به وان آب گرم و نشستن در آن به مدت 15 تا 20 دقیقه برای سه بار در روز،ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند.

آیا درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین، واقعا موثر است؟

از آنجا که تمام توصیه های خانگی، حقیقت ندارند شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین واقعا مفید است؟ حقیقت این است که هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده اما نتایج حاصل از مطالعات محدود بیانگر این هستند که جوش شیرین می تواند در از بین بردن انواع قارچ ها و به وِیژه کاندیدا آلبیکنس که مسئول اکثر موارد عفونت های قارچی در زنان است، موثر باشد. بنابراین، استفاده از محلول جوش شیرین، می تواند به تسکین خارش، سوزش و ناراحتی ناشی از عفونت های واژینال قارچی کمک کند. به علاوه با توجه به اینکه PH جوش شیرین قلیایی است، استفاده از آن محیط PH واژن را تغییر داده و در نتیجه شرایط برای رشد و تکثیر مخمرها که به فضای اسیدی نیاز دارند، نامساعد خواهد شد.

البته پیش از آنکه به سراغ درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین بروید، باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که اگرچه در بیشتر مواقع دلیل خارش واژن، عفونت های قارچی هستند اما در مواردی علت می تواند عفونت های باکتریایی مانند واژینوز باکتریال باشد. در چنین شرایطی استفاده از محلول جوش شیرین نه تنها راهکار مناسبی نیست؛ بلکه ممکن است شرایط شما را بدتر کند. بنابراین همواره پیش از استفاده از درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین یا حتی سرکه و ....، به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه شما نوع عفونت را شناسایی کرده و به شما برای انتخاب درمان مناسب کمک کند.

چه کسانی نباید از درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین استفاده کنند؟

اگرچه استفاده از محلول جوش شیرین معمولاً بی خطر است. با این حال، جوش شیرین می تواند از راه پوست جذب بدن شده و بنابراین در برخی شرایط خاص نباید از این راهکار درمانی استفاده کنید، از جمله اگر:

- فشار خون بالا داشته باشد،

- عفونت های جدی یا زخم های باز بر روی سطح پوست شما وجود داشته باشند،

- مستعد غش کردن هستید،

- دیابت داشته باشید،

- باردار یا شیرده باشید،

- به جوش شیرین حساسیت داشته باشید،

- از مواد مخدر یا الکل استفاده می کنید،

- عفونت واژینال باکتریایی داشته باشید،

به علاوه برای کاهش هر گونه خطر، پیش از استفاده از درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین، تست حساسیت را انجام دهید، برای این کار می بایست به حداقل 24 ساعت قبل از استفاده از محلول جوش شیرین، اثرات آن را روی یک قسمت کوچک از پوست خود آزمایش کنید.

مطالعه بیشتر: 

خارش واژن قبل از قاعدگی و راهکارهای درمان خانگی

درمان خانگی خارش واژن در دوران بارداری چگونه است؟

درمان خانگی خارش واژن با سرکه سفید آیا امکان پذیر است؟

خارش واژن بعد از زایمان و چگونه هرچه سریعتر از آن خلاص شوید؟

?پرسش و پاسخ های درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین

آیا محلول جوش شیرین برای درمان اگزما موثر است؟

محلول جوش شیرین، به تسکین و درمان لکه های خشک، خارش دار و ملتهب ناشی از اگزما کمک خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از این محلول، به خوبی پوست خود را بشویید و از خشک کردن پوست با حرکات مالشی حوله اجتناب کنید، زیرا ممکن است تحریکات پوستی را بدتر کند.

آیا حمام جوش شیرین برای درمان پسوریازیس موثر است؟

حمام جوش شیرین، یکی از اولین خطوط درمانی بیماری خودایمنی پسوریازیس است و اگر با بلغور جو دوسر ترکیب شود به شکل قابل توجهی سوزش و خارش بثورات پوستی ناشی از این بیماری را کاهش می دهد. البته باید مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکرده و بعد از حمام نیز حتما پوست خود را مرطوب کنید تا خشکی و التهاب چند برابر نشود.

آیا درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین، واقعا موثر است؟

حقیقت این است که هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده اما نتایج حاصل از مطالعات محدود بیانگر این هستند که جوش شیرین می تواند در از بین بردن انواع قارچ ها و به وِیژه کاندیدا آلبیکنس که مسئول اکثر موارد عفونت های قارچی در زنان است، موثر باشد

چه کسانی نباید از درمان خانگی خارش واژن با جوش شیرین استفاده کنند؟

اگر فشار خون بالا داشته باشد، عفونت های جدی یا زخم های باز بر روی سطح پوست شما وجود داشته باشند، مستعد غش کردن هستید، دیابت داشته باشید، باردار یا شیرده باشید، به جوش شیرین حساسیت داشته باشید، از مواد مخدر یا الکل استفاده می کنید، عفونت واژینال باکتریایی داشته باشید،