The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن غذای تند در شیردهی برای نوزاد بی خطر است؟

ویار و هوس در بارداری مساله ای است که احتمالا توقع آن را داشته اید، اما آنچه که اغلب مادران انتظارش را ندارند، حمله های ناگهانی گرسنگی و ویار به خوردن غذای تند در شیردهی است که در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا می کنند. بنابراین، اگر برای بیدار ماندن در ساعت 3 صبح تلاش می کنید و ناگهان احساس و میل غیرقابل مقاومتی برای حمله به یخچال و خوردن یک غذای تند و تیز در شما بیدار می شود، ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا می توانید در دوران شیردهی غذاهای تند و فلفلی بخورید؟ آیا خوردن غذای تند در شیردهی برای نوزاد مضر است؟ پس قبل از آنکه پیش بروید و یک غذا یا میان وعده تند را برای خود تهیه کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آنچه که باید در مورد خوردن غذای تند در شیردهی بدانید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

آیا خوردن غذای تند در شیردهی بی خطر است؟

بله، شما می توانید غذاهای تند مورد علاقه خود را در دوران شیردهی نیز بخورید. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شما باید به خاطر فرزند خود در دوران بارداری یا شیردهی از خوردن غذاهای تند و تیز اجتناب کنید.

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهند بچه هایی که از طریق مایع آمنیوتیک در دوران بارداری و از طریق شیر مادر در دوران پس از تولد، در معرض انواع طعم ها قرار می گیرند، با شروع تغذیه تکمیلی و خوردن مواد جامد، ممکن است راحت تر طعم های مختلفی را در رژیم غذایی خود قبول کنند.

البته طعم های قوی مانند سیر، نعناع و وانیل می توانند بر طعم شیر مادر تأثیر بگذارند. در حالی که ممکن است این مورد نگران کننده به نظر برسد، یک مطالعه معتبر منتشر شده در سال 1993، نشان داد نوزادانی که قبلاً از طریق شیر مادر خود در معرض سیر قرار نگرفته بودند، هنگامی که به مادرانشان کپسول سیر داده شد، نه تنها از خوردن شیر رویگردان نشدند، بلکه به مدت طولانی تری تغذیه خود را ادامه دادند. حتی در اولین مواجهه با طعم و مزه جدید، به نظر می رسد که نوزادان تازه متولد شده ذائقه خود را شکل می دهند.

همچنین در نظر داشته باشید که در سراسر جهان، مادران شیرده از مواد غذایی با طعم های مختلف استفاده می کنند. کاری تند، غذاهای تند و تیز و پر ادویه در بسیاری از فرهنگ ها بدون هیچ فکری مصرف می شوند.

در واقع به جای نگرانی در مورد فرزندتان در هنگام خوردن غذاهای تند، بهتر است مراقب باشید تا در صورت همزمانی شیردهی و غذا خوردن، غذای داغ را بر روی بچه نریزید!

با این حال، اگر نگران واکنش خودتان نسبت به غذاهای تند هستید، پاسخ معمول بدن خود را در نظر بگیرید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی غذاهای تند را مصرف کنید، با خیال راحت از هر کدام از گزینه های سالم که هوس آن را کرده اید، بخورید و لذت ببرید. به خصوص اینکه غذاهای تند می توانند فواید قابل توجهی برای سلامتی شما به همراه داشته باشند.

با این حال، اگر بعد از خوردن برخی غذاها دچار سوزش سر دل یا ناراحتی معده می شوید، در نظر بگیرید که آیا لذت بردن از غذای فعلی به ناراحتی آتی شما، ارجحیت دارد یا خیر. در واقع غذاهایی که در دوران شیردهی می خورید، باید گزینه های سالمی باشند که به شما احساس خوبی می دهند.

آیا در دوران شیردهی غذاهایی وجود دارد که باید از مصرف آن ها اجتناب کرد؟

بسیاری از افراد، از مادربزرگ شما گرفته تا یک غریبه در خواربارفروشی، با اطمینان به شما می گویند که در دوران شیردهی باید از غذاهایی مانند بروکلی، گوجه فرنگی و خوراکی های تند اجتناب کنید.

با وجود قصه های قدیمی ترها، غذاهای بسیار کمی وجود دارد که شما باید از آن ها در دوران شیردهی خود اجتناب کنید، مگر اینکه در گذشته با مصرف آن ها مشکلاتی را تجربه کرده باشید.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که بسیاری از مادران شیرده به دلیل اطلاعات نادرست در مورد خطرات یا مزایای خوراکی ها برای نوزادان، رژیم غذایی خود را بدون دلیل محدود می کنند. واقعیت تأسف بار این است که این روال می تواند طول مدت شیردهی را کاهش داده و باعث ایجاد استرس و فشارهای ناخواسته شود.

در حالی که حقیقت این است که اکثر مردم می توانند با خیال راحت برنامه غذایی خود را در دوران شیردهی بدون عوارض ناگوار ادامه دهند.غذاهایی که باید در دوران شیردهی از خوردن آن ها صرف نظر کنید، مواردی هستند که به دلایلی فراتر از طعم ناامن در نظر گرفته می شوند، از جمله:

• ماهیانی که میزان جیوه بالایی دارند،

• الکل،

• کافئین اضافی (بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز که معادل دو یا سه فنجان قهوه است)،

• مکمل های گیاهی (مگر اینکه توسط پزشک متخصص مجوز داده شود)،

چه زمانی خوردن غذای تند در شیردهی ممنوع است؟

اگر فرزند شما بعد از خوردن غذای تند در شیردهی، علائم حساسیت یا آلرژی غذایی را نشان می دهد، ممکن است لازم باشد تا پزشک رژیم غذایی شما را بررسی کند. نگرانی های احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اگزما،

• مدفوع خونی،

• استفراغ،

• اسهال،

• بی قراری،

• یبوست،

• خس خس سینه،

• گرفتگی بینی،

• بدخلقی غیرعادی،

• تجمع گاز (نفخ)،

اگر فرزند شما هر کدام از این علائم را تجربه می کند، وقت آن رسیده است که به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

مهم است بدانید که به طور کلی، شواهد نشان می دهند که شیردهی برای محافظت از نوزادان در برابر حساسیت غذایی مفید است، بنابراین نباید غذاها را بدون مشورت با پزشک خود حذف کنید.

آیا در دوران شیردهی غذاهایی وجود دارد که باید بخورید؟

مانند هر زمان دیگری از زندگی، خوردن انواع غذاهای سالم بسیار مهم است. شما باید در برنامه غذایی خود خوراکی های مغذی فراوانی را که غنی از ویتامین ها، چربی ها و انرژی مورد نیاز برای شما و فرزند کوچکتان هستند را مصرف کنید.

تخمین زده می شود که در دوران شیردهی به 500 کالری اضافی در روز احتیاج دارید. اگر می خواهید با لذت بردن از غداهای تند این کالری را اضافه کنید، هیچ مشکلی نداشته و می توانید به دنبال آن باشید!

سخن پایانی

اگرچه قرار نیست که رژیم غذایی خود را فقط به غذاهای تند و تیز محدود کنید اما افزودن غذاهای تند و آتشین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در دوران شیردهی کاملاً قابل قبول است. این کار نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه حتی ممکن است سبب آشنایی فرزند کوچک شما با طعم برخی از غذاهای تندی که بیشتر از آن ها لذت می برید، شود! اما چنانچه خوردن غذای تند در شیردهی سبب کولیک، آلرژی یا هر عارضه ای در نوزاد می شود، باید موقتا آنها را کنار بگذارید.

مطالعه بیشتر:

تاثیر غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی

نشانه های حساسیت نوزاد به غذاهای تند و پر ادویه

تغذیه در دوران شیردهی ،باید و نباید تغذیه در این دوران چیست؟

خوردن غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟

?پرسش و پاسخ های غذای تند در شیردهی

آیا خوردن غذای تند در شیردهی بی خطر است؟

بله، شما می توانید غذاهای تند مورد علاقه خود را در دوران شیردهی نیز بخورید. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شما باید به خاطر فرزند خود در دوران بارداری یا شیردهی از خوردن غذاهای تند و تیز اجتناب کنید.

چه زمانی خوردن غذای تند در شیردهی ممنوع است؟

اگر فرزند شما بعد از خوردن غذای تند در شیردهی، علائم حساسیت یا آلرژی غذایی را نشان می دهد، ممکن است لازم باشد تا پزشک رژیم غذایی شما را بررسی کند.

خوردن غذاهای تند در شیردهی چه عوارضی ممکن است بر روی نوزاد داشته باشد؟

اگزما، مدفوع خونی، استفراغ، اسهال، بی قراری، یبوست، خس خس سینه، گرفتگی بینی، بدخلقی غیرعادی

آیا در دوران شیردهی غذاهایی وجود دارد که باید بخورید؟

مانند هر زمان دیگری از زندگی، خوردن انواع غذاهای سالم بسیار مهم است. شما باید در برنامه غذایی خود خوراکی های مغذی فراوانی را که غنی از ویتامین ها، چربی ها و انرژی مورد نیاز برای شما و فرزند کوچکتان هستند را مصرف کنید.

منبع: healthline