The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

استفاده از مسکن های موضعی در بارداری، پماد ضد درد در بارداری

بارداری با تجربیات جدیدی همراه است، از جمله درد در قسمت هایی که پیش از آن انتظارش را نداشته اید. تشخیص اینکه کدام دارو یا درمان های بدون نسخه برای شما بی خطر است شبیه به میدان مین می ماند. بنابراین اگر درد عضلانی دارید یا کمردرد امان تان را بریده است، آیا می توانید از مسکن های موضعی استفاده کنید؟ جواب کوتاه این است: استفاده از مسکن های موضعی در بارداری الزاما ممنوع نیست، اما تحقیقات زیادی درباره بی خطر بودن آن ها انجام نشده است. بعضی فکر می کنند اشکالی ندارد و دیگران می گویند باید احتیاط کنید. برای دستورالعمل با پزشک مشورت کنید.

آیا استفاده از مسکن های موضعی در بارداری بی خطر است؟ آیا استفاده از پمادهای ضد درد در بارداری مجاز است؟

درست مانند تمام داروها در دوران بارداری، مهم است پیش از استفاده از مسکن های موضعی در بارداری با پزشک مشورت کنید. اما ممکن است متوجه شوید پزشکان در رابطه با استفاده از این نوع مسکن های موضعی به اجماع نرسیده اند، حتی پس از سه ماهه اول که بیشتر کارشناسان پزشکی داروهای بدون نسخه را بی خطر می دانند.

عدم توافق درباره مسکن های موضعی (Icy Hot)

برخی پزشکان اعتقاد دارند استفاده از این مسکن ها روی شکم اشکالی ندارد و باقی می گویند اصلا نباید استفاده شود. برای همین است که پیش از استفاده باید با پزشک مشورت کرد. با این حال، ماده ممنوعه محسوب نمی شود و معمولا برای استفاده در طول دوره بارداری بی خطر به حساب می آید.

آیا استفاده از مسکن های موضعی در بارداری می تواند به جنین آسیب بزند؟

مواد تشکیل دهنده این نوع مسکن ها می تواند وارد جریان خون شود و به جنین برسد. بعضی از این مواد شامل متیل سالیسیلات، منتول و کافور است. متیل سالیسیلات (روغن گالتریا) احساس خنکی می دهد و سپس داغ می کند و منتول و کافور خاصیت آرام بخش دارد.  خصوصا متیل سالیسیلات به خاطر سالیسیلات آن که در آسپرین هم موجود است باعث نگرانی است. معمولا وقتی گالتریا به میزان موجود در غذاها وارد دستگاه گوارش می شود بی خطر است، حتی برای بانوان باردار.

چرا بهتر است که از پمادهای ضد درد در بارداری استفاده نکنیم؟

مطالعات کافی درباره استفاده موضعی به مقدار زیاد برای بانوان باردار انجام نشده است. فرمول تمام مسکن های موضعی حاوی متیل سالیسیلات نیست که این امر به ابهام درباره بی خطر بودن درمان های موضعی برای بانوان باردار می افزاید.

استفاده از مسکن های موضعی در بارداری برای کدام مادران ممنوع است؟

اگر به آسپرین حساسیت دارید نباید برای درد از مسکن های موضعی استفاده کنید. اما یادتان باشد تمام این مسکن ها حاوی متیل سالیسیلات نیست. برای همین، توصیه خوب این است که در دوران بارداری و در صورت حساسیت به آسپرین از محصولات حاوی متیل سالیسیلات استفاده نکنید.

روش های دیگر برای تسکین دردهای عضلانی در دوران بارداری چیست؟

اگر فکر کردن به این که چه نوع مسکن موضعی برای آرام کردن دردهای عضلانی بی خطر است خسته تان کرده است نگران نباشید، درک می کنیم. روش های تایید شده دیگری برای کمک به تسکین دردهای دوران بارداری وجود دارد.

به وضعیت خود توجه کنید

گاهی در مورد کمردرد، خودمان می توانیم بدترین دشمن مان باشیم و تلاش برای ترک عادت های بد می تواند مفید باشد. با این که به لطف بارداری مرکز ثقل شما تغییر کرده است، حواس تان باشد صاف بایستید و بنشینید و شانه هایتان را عقب و شل نگه دارید. همچنین صندلی مناسب و بالش خوب تهیه کنید تا هنگام نشستن و خواب از کمرتان پشتیبانی شود.

راحت از گرما و سرما استفاده کنید

اگر مسکن های موضعی توصیه نمی شود به تناوب از کیسه آب گرم و یخ استفاده کنید تا درد عضلانی آرام شود. دمای کیسه آب گرم باید پایین باشد و برای جلوگیری از سوختگی در حوله پیچیده شود.

درمان های همه جانبه را امتحان کنید

ماساژ و طب سوزنی می تواند برای تسکین درد کمر، لگن، شانه ها، پاها یا جاهای دیگر در دوران بارداری مفید باشد. حتما فردی را انتخاب کنید که تجربه کار با بیماران باردار را داشته باشد.

فعالیت کنید

بارداری عذر خوبی برای بی تحرکی نیست. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت ملایم می تواند کمردرد در دوران بارداری را کاهش دهد. بر فعالیت های ملایم مانند پیاده روی یا حتی ورزش های آبی تمرکز کنید. همچنین برای کاهش درد عضلانی حرکات کششی انجام دهید.

کفش هایتان را عوض کنید

اگر پیش از بارداری عاشق کفش های پاشنه بلند بودید، استفاده از آن در این دوران عاقلانه نیست. مرکز ثقل عوض شده است و کفش پاشنه بلند خطر افتادن را افزایش می دهد.

چه زمانی باید با متخصص زنان مشورت کنید

با این که کمردرد در دوران بارداری رایج است، اما نباید کمردرد شدید یا دردهایی را که هفته ها باقی می ماند نادیده گرفت. گاهی کمردرد شدید می تواند نشانه زایمان زودرس یا حتی عفونت مجاری ادرار باشد.

نتیجه

کمردرد و درد عضلانی در دوران بارداری معمول است اما حتما پیش از استفاده از مسکن های موضعی با پزشک مشورت کنید. حتی با این که پزشکان در مورد بی خطر بودن استفاده از مسکن های موضعی در دوران بارداری به اجماع نرسیده اند، برخی شواهد نشان می دهد، بسته به محتویات آن می تواند برای بانوان بارداری که به آسپرین حساسیت ندارند بی خطر باشد.

فارغ از این ها، سریعا به سراغ استفاده از مسکن های موضعی در بارداری نروید! روش های دیگری برای خلاصی از درد و جلوگیری از آن در دوران بارداری وجود دارد. یادتان باشد مراقبت از بدن تان هنگام بارداری بسیار مهم است.

مطالعه بیشتر:

لیست داروهای مجاز در بارداری کدام است؟

استفاده از ویکس در بارداری آیا بی خطر است؟

داروهای سرماخوردگی در بارداری ، کدام یک بی خطر است؟

استفاد از داروهای مسکن در بارداری آیا مجاز و بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های مسکن های موضعی در بارداری

آیا استفاده از مسکن های موضعی در بارداری بی خطر است؟

پس از سه ماهه اول که بیشتر کارشناسان پزشکی داروهای بدون نسخه را بی خطر می دانند.

آیا استفاده از مسکن های موضعی در بارداری می تواند به جنین آسیب بزند؟

مواد تشکیل دهنده این نوع مسکن ها می تواند وارد جریان خون شود و به جنین برسد. بعضی از این مواد شامل متیل سالیسیلات، منتول و کافور است.

چرا بهتر است که از پمادهای ضد درد در بارداری استفاده نکنیم؟

مطالعات کافی درباره استفاده موضعی به مقدار زیاد برای بانوان باردار انجام نشده است. فرمول تمام مسکن های موضعی حاوی متیل سالیسیلات نیست که این امر به ابهام درباره بی خطر بودن درمان های موضعی برای بانوان باردار می افزاید.

استفاده از مسکن های موضعی در بارداری برای کدام مادران ممنوع است؟

در دوران بارداری و در صورت حساسیت به آسپیرین از محصولات حاوی متیل سالیسیلات استفاده نکنید.

منبع: healthline