The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زالو درمانی در شیردهی آیا مجاز و بی خطر است؟

متخصصین طب سنتی و بومی، بیش از هزاران سال است که برای نجات جان بسیاری از بیماران از زالو درمانی برای درمان ناهنجاری های سیستم عصبی، بیماری های پوستی، مشکلات سیستم گردش خون و ... کمک گرفته اند و امروزه نیز در جراحی های پلاستیک از این روش به شکل گسترده ای استفاده می شود. اگر شما هم جزو افراد علاقه مند به طب سنتی هستید، شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا در تمام مراحل زندگی می توان از این روش استفاده کرد و به عنون مثال آیا زالو درمانی در شیردهی مجاز است؟!

تاریخچه زالو درمانی

زالو درمانی (Leech Therapy)، روشی دیرینه در طب سنتی است که قدمت استفاده از آن به قرن ها قبل بازمی گردد و شواهد مبنی بر این هستند که در کشورهای مختلفی همچون چین، هند، یونان باستان، مصر، ایران و حتی کشورهای اروپایی پزشکان بومی از این روش به طور گسترده ای برای درمان طیفی گسترده از مشکلات و بیماری ها استفاده می کردند. اما با گذشت زمان، حالا محققین به این نتیجه رسیده اند که بزاق زالو، به دلیل وجود پپتیدی طبیعی به نام هیرودین (Hirudin) دارای تاثیرات ضد انعقادی بوده و به همین دلیل در حال حاضر تحقیقات در این زمینه رو به گسترش است و پزشکان از زالو درمانی به عنوان روش ساده و ارزانی که به بهبود جریان خون کمک می کند، برای درمان بسیاری از مشکلات کمک می گیرند.

استقبال از روش زالو درمانی امروزه به قدری زیاد شده است که برخی کشورها به صادرات زالو روی آورده اند و پرورش زالو یکی از صنایع پول ساز در سرتاسر جهان به شمار می آید.

کاربردهای زالو درمانی در پزشکی

کاربردهای زالو درمانی در طب سنتی بسیار زیاد بوده و بسته به هر کشور و فرهنگ، پزشکان بومی و سنتی این مناطق از این روش برای اهداف درمانی مختلف استفاده می کنند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- درمان واریس و رگ های واریسی،

- برطرف ساختن مشکلات پوستی،

- کاهش خطر تشکیل لخته در عروق،

- درمان آرتروز و درد ناشی از التهاب مفاصل،

- درمان بواسیر (همورورئید)،

- جلوگیری از بیماری های قلب و عروق و کاهش خطر سکته قلبی،

- رقیق کردن خون،

- درمان سردرد،

- رفع جوش و لک های پوستی،

- درمان زخم معده،

- درمان ناباروری در زنان و مردان،

- بهبود میل جنسی،

- رفع گرفتگی دردناک عضلات (اسپاسم)،

- درمان برخی بیماری های چشمی،

- کمک به ترک مواد مخدر،

این موارد از جمله رایج ترین کارکردهای زالو درمانی بوده که صحت برخی از آن ها در پژوهش ها به اثبات رسیده و در مورد برخی نیز همچنان باید به تحقیق و بررسی ادامه داد. به علاوه پژوهشگران دریافته اند که زالو درمانی منجر به کاهش خطر قطع عضو ناشی از پای دیابتی شده و جایگزینی قابل قبول برای حل بسیاری از مشکلات قلبی است. جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی به ویژه در سرطان ریه، درمان ریزش موی سر با هدف جلوگیری از طاسی، کمک به دوام و پس نزدن بافت پیوندی در بخش های مختلف بدن، حفظ بافت نرم و بهبودی پس از جراحی ترمیمی صورت و همچنین بهبود و افزایش گردش خون و شکستن لخته های خونی بعد از جراحی های پلاستیک و میکروسکوپی، از دیگر موارد استفاده زالو درمانی است که در تحقیقات علمی کارایی آن به اثبات رسیده و در طب نوین به خوبی جا افتاده است. اما با این وجود در مورد فواید زالو درمانی در دوران شیردهی، هنوز داده ای در دست نیست.

آیا زالو درمانی در شیردهی مجاز است؟

این کاملا طبیعی است که با دیدن لیست بلند بالای فواید و کاربردهای زالو درمانی، به این روش علاقه مند شوید، اما اگر شما در دوران شیردهی قرار داشته و از سینه های خودتان به فرزندتان شیر می دهید، متاسفانه باید بدانید که طبق یک قاعده کلی زالو درمانی در شیردهی ممنوع است. البته عده ای از کارشناسان و صاحب نظران بر این باور هستند که در صورت لزوم و صلاحدید پزشک شاید بتوان در دوران شیردهی نیز از فواید زالو درمانی بهره برد، اما در حقیقت شواهد کافی برای تایید یا رد این ادعا وجود ندارد.

خطرات زالو درمانی در شیردهی

با وجود اینکه زالو درمانی به نسبت آسان است و احتمال بروز عوارض جانبی در این روش کم است، اما در هر حال در پی استفاده از آن ممکن است برخی افراد مشکلاتی را تجربه نمایند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- ابتلا به عفونت های باکتریایی که از طریق خود زالو منتقل می شوند،

- بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت به بزاق زالو،

- التهاب غدد لنفاوی و بروز تب و لرز، متورم شدن غدد لنفاوی، خستگی و درد در بدن و عضلات،

- خارش شدید پوست،

- ظهور بثورات پوستی،

- عفونت و زخم پوست در محل گزش زالو.

این عوارض ممکن است برای تمام افراد فارغ از اینکه شیرده هستند یا خیر، ایجاد شود. اما در رابطه با عوارض منحصر به فرد زالو درمانی در شیردهی اطلاعات خاصی گزارش نشده است و به همین دلیل هم انجام زالو درمانی در دوران شیردهی توصیه نمی شود.

مطالعه بیشتر:

درمان خارش سینه ها در شیردهی و روش های جلوگیری

واریس پا در بارداری و علت واریس پا در بارداری چیست؟

مشکلات شیردهی ،8 مورد از مشکلات شیردهی چیست؟

شیردهی با پسوریازیس آیا امکان پذیر است و آیا خطری ندارد؟

?پرسش و پاسخ های زالو درمانی در شیردهی

زالو درمانی چه فوایدی دارد؟

درمان واریس و رگ های واریسی، برطرف ساختن مشکلات پوستی، کاهش خطر تشکیل لخته در عروق، درمان آرتروز و درد ناشی از التهاب مفاصل، درمان بواسیر (همورورئید)، جلوگیری از بیماری های قلب و عروق و کاهش خطر سکته قلبی، رقیق کردن خون، درمان سردرد، رفع جوش و لک های پوستی، درمان زخم معده، درمان ناباروری در زنان و مردان، بهبود میل جنسی

آیا زالو درمانی برای ریزش مو موثر است؟

بله. درمان ریزش موی سر با هدف جلوگیری از طاسی با کمک زالو انجام می شود.

خطرات زالو درمانی در شیردهی چیست؟

ابتلا به عفونت های باکتریایی که از طریق خود زالو منتقل می شوند، بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت به بزاق زالو، التهاب غدد لنفاوی و بروز تب و لرز، متورم شدن غدد لنفاوی، خستگی و درد در بدن و عضلات، خارش شدید پوست، ظهور بثورات پوستی و عفونت و زخم پوست در محل گزش زالو.

آیا زالو درمانی در شیردهی مجاز است؟

این کاملا طبیعی است که با دیدن لیست بلند بالای فواید و کاربردهای زالو درمانی، به این روش علاقه مند شوید، اما اگر شما در دوران شیردهی قرار داشته و از سینه های خودتان به فرزندتان شیر می دهید، متاسفانه باید بدانید که طبق یک قاعده کلی زالو درمانی در شیردهی ممنوع است. البته عده ای از کارشناسان و صاحب نظران بر این باور هستند که در صورت لزوم و صلاحدید پزشک شاید بتوان در دوران شیردهی نیز از فواید زالو درمانی بهره برد، اما در حقیقت شواهد کافی برای تایید یا رد این ادعا وجود ندارد.