The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آلو (ناپروکسن سدیم 220 میلی گرم)، عوارض جانبی آن چیست؟

Aleve، یکی از مارک های داروی بدون نسخه ناپروکسن سدیم 220 میلی گرم است که انواع مختلفی از دردهای خفیف را درمان می کند. شما ممکن است این مسکن را برای درمان سردرد، دردهای قاعدگی، آرتریت، دردهای عضلانی، دندان درد، کمردرد و حتی تب خفیف مصرف کرده باشید. با این حال، اگر داروی آلو را مصرف می کنید، ممکن است از اینکه این دارو چه کارهای دیگری در بدن شما انجام می دهد، تعجب کنید.اگرچه ناپروکسن سدیم یا همان Aleve می تواند تسکین دهنده باشد، اما در عین حال می تواند عوارض جانبی را نیز ایجاد کند. برخی از این عوارض جانبی ممکن است فقط در اثر استفاده کوتاه مدت رخ دهند اما استفاده طولانی مدت از "آلو" نیز دردسرآفرین بوده و می تواند عوارض جانبی دیگری را ایجاد کند. برخی از افراد به دلیل شرایط پزشکی خاصی که دارند در معرض خطر بیشتری از عوارض جانبی ناپروکسن هستند. در اینجا آنچه باید در مورد نحوه عملکرد ناپروکسن و عوارض جانبی آن بدانید، آمده است.

ناپروکسن چگونه کار می کند؟

آلو یا ناپروکسن سدیم 220 میلی گرم، شکل بدون نسخه فرآورده دارویی ناپروکسن سدیم 275 میلی گرمی که فقط با نسخه در دسترس است، به شمار می رود. ناپروکسن همچنین ارتباط نزدیکی با پایه ناپروکسن 250 میلی گرمی دارد که این دارو نیز فقط با نسخه قابل تهیه است.

هم ناپروکسن و هم نسخه های مشابه آن متعلق به دسته ای از داروها به نام داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) هستند. این داروها با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین ها در بدن، درد و تب را کاهش می دهند. پروستاگلاندین ها موادی هستند که بدن شما هنگام آسیب دیدن بافت های مختلف تولید می کند. این مواد در بسیاری از واکنش های التهابی از جمله تورم، تب و درد نقش دارند.

مهار تولید پروستاگلاندین در بدن می تواند به جلوگیری از درد و سایر اثرات مرتبط با واکنش التهابی کمک کند، اما همچنین می تواند با برخی عملکردهای دیگر در بدن تداخل داشته باشد.

عوارض مصرف کوتاه مدت ناپروکسن چیست؟

پروستاگلاندین ها به طور طبیعی به محافظت از معده در برابر آسیب کمک می کنند. وقتی ناپروکسن تولید پروستاگلاندین را در بدن کاهش می دهد، می تواند منجر به بروز چنین عوارضی شود:

• دل درد،

• یبوست،

• اسهال،

• نفخ،

سوزش سردل،

• حالت تهوع یا استفراغ،

هر چه سن شما بیشتر باشد یا مدت طولانی تری از داروی ناپروکسن استفاده کنید، احتمال بروز این اثرات و عوارض جانبی بیشتر می شود.

عوارض جانبی جدی تر نیز عبارتند از:

• ورم بدن،

• خون ریزی،

• زخم معده،

• پارگی در معده، روده کوچک یا روده بزرگ،

این اثرات ممکن است کشنده باشند و می توانند بدون هشدار رخ دهند. اگر در حین مصرف ناپروکسن، متوجه علائمی همچون معده درد شدید یا مدفوع خونی یا سیاه و سفید شدید، مصرف دارو را قطع کرده و فورا با پزشک خود تماس بگیرید. برای کاهش خطر عوارض جانبی مرتبط با دستگاه گوارش، از کمترین دوز موثر دارو، برای کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنید.

ناپروکسن، همچنین می تواند فشار خون شما را افزایش دهد، در حالی که ممکن است هیچ علامتی مبنی بر افزایش فشار خون خود مشاهده نکنید. اگر از قبل فشار خون بالا داشته باشید، مصرف ناپروکسن، ممکن است آن را بدتر کند. بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، قبل از استفاده از داروی ناپروکسن، باید با پزشک خود صحبت کنید.

ناپروکسن، همچنین می تواند توانایی لخته شدن خون شما را کاهش دهد که این مساله ممکن است منجر به خونریزی شود. پس اگر قصد دارید به زودی جراحی کنید، قبل از استفاده از ناپروکسن، با پزشک خود مشورت داشته باشید.

عوارض جانبی استفاده طولانی مدت ناپروکسن چیست؟

استفاده طولانی مدت از ناپروکسن، ممکن است باعث شود تا قلب شما سخت تر کار کند. ناپروکسن، باعث احتباس و جمع شدن آب در بدن شده، که همین مساله نیز منجر به افزایش بار بر روی قلب شما می شود. این فشار اضافی می تواند به سیستم قلبی عروقی شما فشار وارد کند و گاهی منجر به حمله قلبی یا سکته شود. حتی اگر هیچ عارضه قلبی یا خطر بیماری قلبی نداشته باشید، این خطرات در دوزهای بالاتر بیشتر هستند. بنابراین اگر علامت مشکوکی دارید، بلافاصله به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید.

• درد قفسه سینه،

• تنگی نفس،

لکنت زبان،

• ضعف در بازوها یا پاها،

اینها نشانه های سکته مغزی یا حمله قلبی هستند. اگر داروی ناپروکسن را مصرف می کنید و افزایش وزن یا تورم غیرقابل توجیه در بخش های مختلف بدن و به خصوص در پاها، دارید، فوراً با پزشک خود صحبت کنید. اینها ممکن است نشانه های نارسایی قلبی باشند. برای کاهش خطر مشکلات قلبی، از کمترین دوز این دارو برای کمترین زمان استفاده کنید.

پروستاگلاندین ها فشار را در کلیه های شما حفظ می کنند تا این اندام ها بتوانند مایعات بدن را فیلتر کنند. کاهش سطح پروستاگلاندین ها در اثر مصرف داروی ناپروکسن، تواند باعث بروز مشکلاتی در عملکرد کلیه شود و بنابراین ممکن است متوجه احتباس مایعات یا تغییراتی در میزان ادرار خود شوید. اگر در حین مصرف ناپروکسن متوجه این تغییرات شدید، استفاده از آن را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

اثرات در افراد با شرایط پزشکی خاص

افراد با شرایط پزشکی خاص ممکن است در پی مصرف ناپروکسن، عوارض جانبی بیشتری را نسبت به سایر افراد تجربه کنند. این شرایط عبارتند از:

• سابقه زخم معده یا خونریزی معده،

بیماری کلیوی،

• بیماری قلبی،

• بیماری کبدی،

اگر هر یک از این شرایط را دارید، قبل از استفاده از ناپروکسن با پزشک خود صحبت کنید. زیرا پزشک ممکن است داروی دیگری را برای جلوگیری از عوارض به شما پیشنهاد کند.

با پزشک خود صحبت کنید

اکثر مردم، داروی ناپروکسن را به عنوان یک درمان موثر برای درد و تب خفیف، به ویژه برای استفاده کوتاه مدت می شناسند. اگرچه با مصرف این دارو، ممکن است برخی عوارض جانبی رخ دهند، اما در بیشتر موارد این عوارض خفیف هستند. به طور معمول، عوارض جانبی شدیدتر با استفاده طولانی مدت همراه است. اما، مانند هر دارویی، اگر شرایط پزشکی دارید، داروهای دیگری مصرف می ‌کنید و یا به سادگی مطمئن نیستید که باید این دارو مصرف کنید، قبل از هر اقدامی با پزشک خود صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

خطرات مصرف دارو بدون نسخه در بارداری

استفاد از داروهای مسکن در بارداری آیا مجاز و بی خطر است؟

تاثیر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بر تخمک‌ گذاری و باروری

استامینوفن بهتره یا ایبوپروفن، استامینوفن و ایبوپروفن چه فرقی با هم دارند؟

?پرسش و پاسخ های ناپروکسن

درصورت داشتن چه بیماری هایی باید در مصرف ناپروکسن احتیاط کرد؟

سابقه زخم معده یا خونریزی معده، بیماری کلیوی، بیماری قلبی، بیماری کبدی،

عوارض جانبی استفاده طولانی مدت ناپروکسن چیست؟

درد قفسه سینه، تنگی نفس، لکنت زبان، ضعف در بازوها یا پاها، اینها نشانه های سکته مغزی یا حمله قلبی هستند. اگر داروی ناپروکسن را مصرف می کنید و افزایش وزن یا تورم غیرقابل توجیه در بخش های مختلف بدن و به خصوص در پاها، دارید، فوراً با پزشک خود صحبت کنید

چرا نباید طولانی مدت از ناپروکسن استفاده کنیم؟

استفاده طولانی مدت از ناپروکسن، ممکن است باعث شود تا قلب شما سخت تر کار کند. ناپروکسن، باعث احتباس و جمع شدن آب در بدن شده، که همین مساله نیز منجر به افزایش بار بر روی قلب شما می شود. این فشار اضافی می تواند به سیستم قلبی عروقی شما فشار وارد کند و گاهی منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

عوارض مصرف کوتاه مدت ناپروکسن چیست؟

دل درد، یبوست، اسهال، نفخ، سوزش سردل، حالت تهوع یا استفراغ،

منبع: HEALTHLINE