The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حجامت در شیردهی و هر آنچه که باید در مورد حجامت بدانید؟

حجامت، یکی از درمان های طب سنتی است که قدمت آن به صدها سال قبل از میلاد باز می گردد و جایگاه ویژه ای در میان مردم کشورهای چین، یونان، کره و به ویژه ایران دارد. تصور بر این است که حجامت با بهبود جریان انرژی و گردش خون به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و به همین دلیل طرفداران زیادی از هر قشر سنی و با هر جنسیتی دارد. بر همین اساس ما در این مقاله تلاش کردیم تا به یکی از پرتکرارترین سوالات طرفداران این روش، یعنی ایمنی و فواید حجامت در شیردهی پاسخ دهیم.

هر آنچه که باید در مورد حجامت بدانید

حجامت (Cupping Therapy)، از شناخته شده ترین روش های طب سنتی است که طبق اسناد تاریخی موجود، قدمت استفاده از آن به دوران پیش از میلاد مسیح بر می گردد. این روش درمانی نه تنها در کشورهایی مانند چین، هندوستان، یونان و مصر باستان کاربرد گسترده داشته، بلکه در کشورهای عربی نیز از محبوبیت زیادی برخودار بوده است و حتی در دین اسلام نیز مورد پذیرش قرار گرفته و انجام آن توصیه شده است. در حال حاضر، حجامت در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، رونق مجددی پیدا کرده و به شیوه های مختلفی انجام می شود تا پاسخگوی نیاز مراجعین باشد.

فواید حجامت در طب سنتی

برخلاف بسیاری از روش های طب سنتی که امروزه به دست فراموشی سپرده شده اند، حجامت با استقبال زیادی مواجه شده و به لطف پژوهش های متعدد، روز به روز فواید بیشتری از حجامت به اثبات می رسد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

- درمان سردرد و به ویژه سردردهای میگرنی،

- رفع التهاب و تورم مفاصل،

- کاهش سطح چربی خون،

- کمک به بهبود عملکرد کبد،

- درمان کبد چرب،

- روشن ساختن پوست و درمان جوش ها و لکه های پوستی،

- رفع غلظت خون،

- درمان بیماری پوستی زونا و علائم ناراحت کننده ناشی از آن،

- برطرف ساختن آکنه پوست،

- کمک به درمان مشکل فلج صورت،

- تسکین دهنده تنگی نفس و سرفه ناشی از آسم،

- بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن،

- کاهش درد و علائم ناشی از آرتریت روماتوئید، آرتروز و ...،

- کمک به تسکین درد در ناحیه گردن، زانو و شانه ها،

- بهبود اختلالات گوارشی، مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBD)،

- افزایش اکسیژن رسانی به بخش های مختلف بدن،

- درمان پرفشاری خون (فشار خون بالا

- تصفیه خون و سم زدایی از بدن،

- تنظیم عملکرد غدد درون ریز،

- بهبود آلرژی،

- کاهش خطر سکته قلبی و مغزی،

- رفع گرفتگی عضلات و ....

البته صحت تمامی این ادعاها هنوز به اثبات نرسیده و به همین دلیل برای ارزیابی اثربخشی واقعی حجامت به مطالعات بیشتری نیاز است.

فواید حجامت در شیردهی

در رابطه با فواید حجامت در شیردهی، اگرچه داده های کافی و مستند در دست نیست، ولی به صورت کلی تمام فوایدی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای مادران شیرده نیز قابل انتظار هستند. اما قبل از اینکه به سراغ حجامت بروید، باید بدانید که آیا حجامت در شیردهی مجاز است و هیچ مشکلی ندارد؟

حجامت در شیردهی، بی خطر است؟

پزشکان طب سنتی بر این باور هستند که اگرچه ممنوعیتی برای حجامت در شیردهی وجود ندارد، اما به دلیل از دست دادن حجم زیاد خون در طی پروسه زایمان و ضعف عمومی بدن مادر به ویژه به دلیل شیردهی و مراقبت نوزاد، بهتر است در طی دوران شیردهی، به سراغ حجامت کردن نروید. در واقع اگرچه حجامت در شیردهی ممنوع نیست، اما برای حفظ سلامت عمومی مادران انجام آن توصیه نمی شود.

عوارض حجامت در شیردهی

حجامت روشی نسبتا ساده و کم خطر به حساب آمده و بنابراین احتمال ایجاد مشکل با این درمان بسیار کم است. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که حتی کم خطرترین پروسه های پزشکی نیز می توانند منجر به بروز مشکلاتی در افراد صرف کننده شوند و حجامت هم از این قاعده مستثناء نیست.بر اساس گزارش های جمع آوری شده، حجامت ممکن است در برخی افراد با عوارض جانبی همراه شود که عبارت هستند از:

- احساس سوختگی در محل بادکش کردن،

- از دست دادن بیش از حد خون و در نتیجه احساس خستگی، سبکی سر، ضعف و سرگیجه و ...،

- حالت تهوع،

- احساس درد در عضلات،

- احساس درد و سوختن در هنگام بادکش کردن،

- بروز عفونت های پوستی و همچنین خارش و زخم شدن در محل انجام حجامت که مشکلی رایج بوده و می تواند در نهایت منجر به بدشکلی های ظاهری شود.

- شوک و غش کردن،

- انتقال بیماری هایی مانند هپاتیت B و یا اچ آی وی (HIV) که در صورت استفاده نکردن از وسایل جدید و یا ضدعفونی نکردن موارد مصرفی ، ممکن است افراد را درگیر و آلوده کنند.

تمامی افرادی که حجامت انجام می دهند، در معرض خطر بوده و مادران شیرده نیز از این قاعده مستثنا نیستند، درست به همین دلیل است که تاکید می شود هرگز خودسرانه و بدون مشورت با پزشک به سراغ حجامت کردن نروید.

به جز عوارض یاد شده، حجامت در شیردهی، با خطر ضعف شدید بدن و کم خونی همراه بوده که نه تنها به خود مادران صدمه می زند، بلکه توانایی آن ها برای مراقبت از نوزادشان را نیز دچار مشکل می کند و به همین دلیل جزو در موارد بسیار ضروری و تجویز پزشک، هرگز نباید به سراغ حجامت در شیردهی بروید!

مطالعه بیشتر:

نگهداری از سلول‌ های بنیادی نوزاد

درمان میگرن در بارداری با طب سنتی

زالو درمانی در بارداری چه فواید یا عوارضی دارد؟

زالو درمانی در شیردهی آیا مجاز و بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های حجامت در شیردهی

فواید حجامت در شیردهی چیست؟

درمان سردرد و به ویژه سردردهای میگرنی، رفع التهاب و تورم مفاصل، کاهش سطح چربی خون، کمک به بهبود عملکرد کبد، درمان کبد چرب، روشن ساختن پوست و درمان جوش ها و لکه های پوستی، رفع غلظت خون، درمان بیماری پوستی زونا و علائم ناراحت کننده ناشی از آن، برطرف ساختن آکنه پوست

آیا حجامت در شیردهی ممنوع است؟

در واقع اگرچه حجامت در شیردهی ممنوع نیست، اما برای حفظ سلامت عمومی مادران انجام آن توصیه نمی شود.

عوارض حجامت در شیردهی چیست؟

احساس سوختگی در محل بادکش کردن، از دست دادن بیش از حد خون و در نتیجه احساس خستگی، سبکی سر، ضعف و سرگیجه و ...، حالت تهوع، احساس درد در عضلات، احساس درد و سوختن در هنگام بادکش کردن، بروز عفونت های پوستی و همچنین خارش و زخم شدن در محل انجام حجامت که مشکلی رایج بوده و می تواند در نهایت منجر به بدشکلی های ظاهری شود.

آیا حجامت احتمال عفونت دارد؟

بله. انتقال بیماری هایی مانند هپاتیت B و یا اچ آی وی (HIV) که در صورت استفاده نکردن از وسایل جدید و یا ضدعفونی نکردن موارد مصرفی ، ممکن است افراد را درگیر و آلوده کنند.