The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لاکتوژن جفتی انسانی چیست و عملکرد لاکتوژن جفتی چگونه است؟

لاکتوژن جفتی انسانی، هورمونی است که در دوران بارداری توسط جفت ترشح می شود. جفت ساختاری در رحم است که مواد مغذی و اکسیژن را به جنین می رساند. با رشد جنین، سطح لاکتوژن جفتی انسانی به تدریج افزایش می یابد و پس از بارداری، سطح لاکتوژن جفتی انسانی کاهش پیدا می کند. اگر باردار هستید، احتمالاً گهگاه در مورد سطوح لاکتوژن جفتی انسانی خود خواهید شنید. در اینجا هر آنچه که باید در مورد این هورمون بدانید، از جمله عملکرد آن و نحوه بررسی سطوح آن در بدن شما، آورده شده است.

عملکرد لاکتوژن جفتی انسانی در دوران بارداری چیست؟

جفت در حدود هفته دوم بارداری شروع به تولید لاکتوژن جفتی انسانی می کند. در هفته سوم تا ششم، لاکتوژن جفتی انسانی در سراسر بدن شما گردش کرده و در حدود هفته ششم، با آزمایش خون قابل تشخیص است. سطح لاکتوژن جفتی انسانی در طول بارداری به آرامی افزایش می یابد. اگر دوقلو یا چند قلو داشته باشید، احتمالاً سطح لاکتوژن جفتی انسانی در بدن شما بالاتر از مادرانی است که تک قلو باردار هستند. در طول بارداری، لاکتوژن جفتی انسانی این نقش های کلیدی را ایفا می کند:

• تنظیم متابولیسم: لاکتوژن جفتی انسانی به تنظیم متابولیسم یا همان استفاده از چربی ها و کربوهیدرات ها برای تولید انرژی، کمک می کند. این هورمون کمک می کند تا چربی های موجود در غذاها به طور موثرتر تجزیه شوند و به آن ها اجازه می دهد به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین به آزادسازی گلوکز (قند) برای تامین انرژی مورد نیاز جنین کمک می کند.

• مقاومت به انسولین: لاکتوژن جفتی انسانی همچنین بدن شما را نسبت به اثرات انسولین، هورمونی که گلوکز را از جریان خون به سلول‌ها منتقل می‌کند، کمتر حساس می‌کند. این هورمون همچنین باعث می شود تا گلوکز بیشتری در جریان خون شما برای تغذیه جنین در دسترس باشد.

اگرچه لاکتوژن جفتی انسانی تا حدی بر شیردهی تأثیر دارد، نقش دقیق آن در تحریک غدد شیری در سینه ها نامشخص است و به نظر نمی رسد که عامل اصلی این اتفاق باشد.

سطح لاکتوژن جفتی انسانی چگونه آزمایش می شود؟ آیا برای آزمایش باید ناشتا باشیم؟

بررسی سطح لاکتوژن جفتی انسانی مانند هر آزمایش خون دیگری انجام می شود. پزشک از یک سوزن برای گرفتن نمونه کوچکی از خون از ورید بازوی شما استفاده می کند. در بیشتر موارد، انجام این آزمون نیاز به هیچ آمادگی خاصی مانند ناشتایی ندارد.

علت درخواست بررسی سطح لاکتوژن جفتی انسانی چیست؟

پزشک شما ممکن است این آزمایش را به دلایل مختلفی درخواست کند، به خصوص اگر:

• نتیجه سونوگرافی شما غیرمعمول بوده است،

مقدار مایع آمنیوتیک اطراف جنین کاهش یافته است،

• پزشک شما فکر می کند که جفت ممکن است مشکلی داشته باشد،

فشار خون بالا دارید،

• ممکن است سقط جنین داشته باشید،

• در خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید،

اگر پزشک شما آزمایش لاکتوژن جفتی انسانی را برایتان درخواست کرده و از چرایی آن مطلع نیستید، برای پرسش در مورد علت آن تردید نکنید.

نتایج آزمایش لاکتوژن جفتی انسانی چه معنی ای می دهد؟

سطح لاکتوژن جفتی انسانی می تواند طیف وسیعی از چیزها را در مورد بارداری به شما بگوید. اما مهم است که نتایج به دست آمده را با پزشک خود مرور کنید. پزشک وضعیت سلامت کلی شما، هر گونه بیماری زمینه ‌ای و سایر نتایج آزمایش خون را در نظر می ‌گیرد تا به درستی تشخیص دهد که نتایج آزمایش لاکتوژن جفتی انسانی نشان ‌دهنده چه چیزی است.

بالا بودن سطح لاکتوژن جفتی انسانی چه معنایی دارد؟

نتایج سطح بالای لاکتوژن جفتی انسانی ممکن است نشانه ‌ای از موارد زیر باشد:

• دیابت،

• سرطان ریه، کبد یا گلبول های سفید خون،

پایین بودن سطح لاکتوژن جفتی انسانی چه معنایی دارد؟

نتایج سطح پایین لاکتوژن جفتی انسانی ممکن است نشانه ‌ای از موارد زیر باشد:

پره اکلامپسی،

نارسایی جفت،

• سقط جنین،

• تومورهای رحمی، مانند مول هیداتی فرم یا کوریوکارسینوما،

باز هم، مهم است به یاد داشته باشید که سطح لاکتوژن جفتی انسانی به خودی خود چیز زیادی را نشان نمی دهد. در عوض، پزشکان از آن برای بررسی نشانه‌ هایی از مشکلات احتمالی که ممکن است به آزمایش یا درمان بیشتر نیاز داشته باشند، استفاده می ‌کنند.

سخن نهایی

آزمایش لاکتوژن جفتی انسانی تنها یکی از آزمایشاتی است که پزشک ممکن است در دوران بارداری برای شما درخواست کند. این یک راه خوب برای نظارت بر جفت و اطمینان از رشد جنین طبق برنامه است. همچنین می تواند به شناسایی عوارض احتمالی در اوایل بارداری کمک کند.

مطالعه بیشتر:

کلسیفه شدن یا پیر شدن جفت چیست؟

عکس جفت جنین انسان و چه موادی از جفت عبور می کنند؟

انواع جفت در بارداری ومحل جفت در بارداری چگونه تعیین می شود؟

پلاسنتومگالی، جفت بزرگ، ضخیم شدن جفت چیست و به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های لاکتوژن جفتی انسانی

سطح لاکتوژن جفتی انسانی چگونه آزمایش می شود؟ آیا برای آزمایش باید ناشتا باشیم؟

بررسی سطح لاکتوژن جفتی انسانی مانند هر آزمایش خون دیگری انجام می شود. پزشک از یک سوزن برای گرفتن نمونه کوچکی از خون از ورید بازوی شما استفاده می کند. در بیشتر موارد، انجام این آزمون نیاز به هیچ آمادگی خاصی مانند ناشتایی ندارد.

علت درخواست بررسی سطح لاکتوژن جفتی انسانی چیست؟

پزشک شما ممکن است این آزمایش را به دلایل مختلفی درخواست کند، به خصوص اگر • نتیجه سونوگرافی شما غیرمعمول بوده است • مقدار مایع آمنیوتیک اطراف جنین کاهش یافته است • پزشک شما فکر می کند که جفت ممکن است مشکلی داشته باشد • فشار خون بالا دارید • ممکن است سقط جنین داشته باشید • در خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید،

بالا بودن سطح لاکتوژن جفتی انسانی چه معنایی دارد؟

نتایج سطح بالای لاکتوژن جفتی انسانی ممکن است نشانه ‌ای از موارد زیر باشد • دیابت • سرطان ریه، کبد یا گلبول های سفید خون،

پایین بودن سطح لاکتوژن جفتی انسانی چه معنایی دارد؟

نتایج سطح پایین لاکتوژن جفتی انسانی ممکن است نشانه ‌ای از موارد زیر باشد: • پره اکلامپسی • نارسایی جفت • سقط جنین • تومورهای رحمی، مانند مول هیداتی فرم یا کوریوکارسینوما

منبع: healthline