The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

وضعیت های مختلف شیردهی بعد از سزارین چگونه است؟

شیردادن به نوزاد مهم ترین مسئولیت یک مادر بعد از زایمان است. در این میان مادرانی که به روش سزارین زایمان کرده اند، به علت تاثیرات داروهای بی حسی و بی هوشی و نیز درد ناشی از محل جراحی برش شکمی، ممکن است با چالش هایی حین شیردهی مواجه شوند. به همین دلیل با کسب اطلاعات کافی درمورد وضعیت های مختلف شیردهی بعد از سزارین می توانید بهترین موقعیتی را که هم خودتان و هم نوزادتان در آن راحت باشید را زمان شیر دادن به نوزاد انتخاب کنید و درصورت نیاز، با اصلاح پوزیشن شیردهی و استفاده از روش های دیگر، شیردهی را به یکی از خاطره انگیزترین لحظات بعد از زایمان مبدل سازید.

بهترین حالت‌های شیردهی پس از عمل سزارین کدامند؟

می‌توانید بعد از انجام سزارین در زمان شیر دادن به نوزاد تازه متولد شده از بین انواع پوزیشن های صحیح شیردهی نوزاد یکی را انتخاب کنید:

  •  بغل گرفتن روی پا با کمک بالش

یکی از بهترین پوزیشن های شیردهی نوزاد بعد از عمل سزارین، بغل گرفتن با کمک بالش است. برای انجام این کار روی تخت بنشینید و یک بالش نرم روی پاهایتان بگذارید. نوزاد را طوری روی بالش بگذارید که دهانش به نوک پستان شما برسد. بالش را با دست نگه دارید. می‌توانید یک بالش مخصوص شیردهی پس از سزارین بخرید تا بهتر بتوانید نوزاد را هنگام شیردهی نگه دارید.

  • دراز کشیدن به پهلو

از بین حالت های مختلف شیردهی بعد از سزارین ممکن است تا مدتی دراز کشیدن به پهلو برای شما بهترین وضعیت باشد. به پهلو دراز بکشید و نوزاد را کنار خود بخوابانید و به او شیر بدهید. اگر حس می‌کنید به پستان شما نمی‌رسد می‌توانید نوزاد را روی یک بالش قرار بدهید. بازویتان را دور سر نوزاد قرار بدهید تا آن را نگه دارید.

  • شیردهی در حالت تکیه

در بین وضعیت های مختلف شیردهی، این حالت معمولا طرفدار بیشتری دارد. اگر کمرتان ناراحت است، می‌توانید روی یک صندلی بنشینید و تکیه بدهید. یک بالشتک پشت کمرتان قرار بدهید تا کمرتان را پر کند. یا این‌که می‌توانید یک صندلی کوسن‌دار بخرید. روی صندلی تکیه بدهید و نوزاد را در یک بالش نرم یا حوله بگذارید و به شیوه معمول به او شیر بدهید.

  • شیوه فوتبال آمریکایی

روی تخت بنشینید و پاهایتان را چهارزانو یا دراز کنید. یک بالش طرف راست یا چپ، هر طرف که راحت‌تر هستید قرار دهید. نوزاد را به آرامی به پشت روی بالش بخوابانید، به شکلی که پاهایش به سمت عقب و سرش به سمت شما باشد. نوزاد را طوری قرار دهید که سرش زیر بازویتان قرار بگیرد و دهانش مستقیم به پستان شما برسد. بعد نوزاد را مانند توپ فوتبال آمریکایی یا کیف دستی یک طرف‌تان نگه دارید. این شیوه خصوصا برای شیردادن به دوقلو‌ها پس از عمل سزارین مناسب است، زیرا فشار بغل گرفتن کامل نوزادان روی بازو را برطرف می‌سازد. این حالت باعث می‌شود که به بخیه‌های برش سزارین فشار وارد نشود. به یاد داشته باشید که امتحان کردن وضعیت های مختلف شیردهی سبب می شود بتوانید آگاهانه بهترین وضعیت را انتخاب کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

2- روش های تقویت گردن و رفع درد گردن در شیردهی

3- راه های درمان زخم شدن نوك سينه در شيردهي

4- نحوه صحیح قرار دادن نوک پستان در دهان نوزاد