The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رابطه جنسی پس از هیستروکتومی (برداشتن رحم)

هیستروکتومی جراحی برای برداشتن رحم است. انجام این عمل جراحی می تواند درد و نشانه های دیگر عوارضی مانند فیبروئید یا آندومتروز را از بین ببرد. اگر دچار سرطان رحم یا گردن رحم شدید این عمل می تواند جان شما را نجات دهد. هر گونه جراحی می تواند عوارض جانبی کوتاه مدت و درازمدت داشته باشد. هیستروکتومی می تواند در هفته های پس از عمل بر روابط جنسی شما نیز تاثیر بگذارد. اما پس از بهبودی دلیلی ندارد شما را از رابطه جنسی و لذت بردن از آن بازدارد. در این مقاله نگاهی به رابطه جنسی پس از هیستروکتومی می اندازیم.

برای برقراری رابطه جنسی پس از هیستروکتومی، چند هفته باید صبر کنیم؟

عوارض جانبی جراحی باید ظرف مدت دو ماه از بین برود و بدن شما بهبود یابد. دانشکده زنان و زایمان و وزارت سلامت و خدمات انسانی آمریکا توصیه می کند در شش هفته اول پس از جراحی هیچ چیزی در واژن خود فرو نکنید. پزشکان می تواند انواع مختلف هیستروکتومی را انجام دهند:

- هیستروکتومی کامل: این شایع ترین روش است. در این جراحی کل رحم برداشته می شود، از جمله بخش پایینی، گردن رحم. جراح ممکن است تخمدان ها و لوله های فالوپی را نیز بردارد.

- هیستروکتومی جزئی: تنها بخش بالایی رحم برداشته می شود و گردن رحم در جای خود باقی می ماند.

- هیستروکتومی رادیکال: جراح رحم، گردن رحم، بافت طرفین گردن رحم و بخش بالایی واژن را برمی دارد. این نوع اغلب برای درمان سرطان گردن رحم یا رحم بکار می رود.

ممکن است پس از جراحی خونریزی خفیف و ترشحاتی داشته باشید و دیگر دچار عادت ماهانه نخواهید شد. درد، سوزش و خارش اطراف محل برش طبیعی است. اگر تخمدان ها برداشته شده باشد ممکن است عوارضی مانند یائسگی نظیر گر گرفتگی و تعرق شبانه را تجربه کنید.

هستروکتومی چه تغییری در رابطه جنسی ایجاد می کند؟

هیستروکتومی به مدت چند هفته روابط جنسی شما را متوقف می کند اما نباید آن را پایان دهد. طبق تحقیقی که انجام شده است، بیشتر بانوان می گویند پس از این عمل رابطه جنسی آن ها تغییر نکرده یا حتی بهتر شده است. سرانجام از درد یا خونریزی شدید که آن ها را به انجام عمل جراحی واداشته بوده است خلاص شده اند. برداشتن تخمدان ها حین عمل می تواند میل جنسی را کاهش دهد. دلیلش این است که تخمدان ها تستوسترون و استروژن تولید می کند که برای میل جنسی ضروری است.

آیا باز هم می توانم به ارگاسم برسم؟

برخی از بانوان گزارش داده اند که پس از عمل جراحی، ارگاسم های خفیف تری دارند یا اصلا به ارگاسم نمی رسند. دلیلش این است که برداشتن رحم ممکن است اعصاب مرتبط با این وضعیت را قطع کند. همچنین گردن رحم شامل اعصابی است که حین رابطه جنسی تحریک می شود. اگر گردن رحم برداشته شود، جراح ممکن است این اعصاب را نیز قطع کند. اما این شرایط نادر است و برای تمام افراد تحت عمل جراحی اتفاق نمی افتد.

آیا احساس رابطه جنسی پس از هیستروکتومی مانند گذشته خواهد بود؟

هیستروکتومی نباید بر احساس واژن شما تاثیر بگذارد. اما برداشتن تخمدان ها شما را دچار یائسگی می کند که باعث خشکی بافت واژن خواهد شد و رابطه جنسی را دردناک می سازد.

بی خطرترین روش برای شروع دوباره رابطه جنسی پس از هیستروکتومی چیست؟

اول اینکه شش هفته یا هر مقدار که پزشک توصیه می کند صبر کنید. اگر خشکی واژن رابطه جنسی را دردناک می کند از پزشک خود درباره استفاده از کرم، حلقه یا قرص استروژن سؤال کنید. یا از روان کننده های با پایه آب یا سیلیکونی استفاده کنید.

چه اقداماتی می توانم برای بهبود رابطه جنسی پس از هیستروکتومی انجام دهم؟

اگر پس از هیستروکتومی در بازگشت به روابط جنسی عادی مشکل دارید روش های زیر را امتحان کنید:

1. صبر داشته باشید: هنگام رابطه جنسی عجله نکنید. اجازه دهید تحریک به اوج برسد.

2. آزمایش کنید: حالت های مختلف را امتحان کنید تا راحت ترین را بیابید. گزینه های دیگر به جای رابطه واژنی مانند رابطه دهانی یا تحریک دستی را امتحان کنید.

3. صادق باشید: درباره احساسات خوب یا بد با همسر خود صادق باشید.

اگر این روش های پاسخگو نبود می توانید به مشاور امور جنسی مراجعه کنید.

نتیجه

پس از گذشت شش هفته از جراحی، باید بتوانید رابطه جنسی پس از هیستروکتومی را به صورت عادی خود را از سر بگیرید. اگر هنوز با تحریک، ارگاسم یا احساس راحتی هنگام رابطه مشکل دارید، به آن تن ندهید. به پزشک مراجعه کنید. می توانید سؤالات را از پزشک بپرسید:

- بی خطرترین روش برای بازگشت به رابطه جنسی پس از جراحی چیست؟

- اگر رابطه جنسی دردناک باشد چه کاری می توانم انجام دهم؟

- چگونه می توانم بر عدم میل جنسی غلبه کنم.

- اگر شریک زندگی من خسته شد و کمکی نکرد چه کنم؟

می توانید با هم و به همراه پزشک روش های ممکن برای بازگشت روابط جنسی لذت بخش را بررسی کنید.

مطالعه بیشتر:

همه چیز در مورد هیسترکتومی یا عمل برداشتن رحم

برداشتن دهانه رحم یا برداشتن سرویکس به چه علت است؟

عمل برداشتن رحم چه موقع ضروری است و چه عوارضی دارد؟

رابطه جنسی و مراقبت های بعد از عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی

?پرسش و پاسخ های رابطه جنسی پس از هیستروکتومی

آیا برداشتن تخمدان ها میل جنسی را کم می کند؟

برداشتن تخمدان ها حین عمل می تواند میل جنسی را کاهش دهد. دلیلش این است که تخمدان ها تستوسترون و استروژن تولید می کند که برای میل جنسی ضروری است.

هستروکتومی چه تغییری در رابطه جنسی ایجاد می کند؟

هیستروکتومی به مدت چند هفته روابط جنسی شما را متوقف می کند اما نباید آن را پایان دهد.

آیا احساس رابطه جنسی پس از هیستروکتومی مانند گذشته خواهد بود؟

هیستروکتومی نباید بر احساس واژن شما تاثیر بگذارد

بی خطرترین روش برای شروع دوباره رابطه جنسی پس از هیستروکتومی چیست؟

اول اینکه شش هفته یا هر مقدار که پزشک توصیه می کند صبر کنید. اگر خشکی واژن رابطه جنسی را دردناک می کند از پزشک خود درباره استفاده از کرم، حلقه یا قرص استروژن سؤال کنید. یا از روان کننده های با پایه آب یا سیلیکونی استفاده کنید.

منبع: healthline