The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افورکتومی چیست و دلایل انجام افورکتومی چیست؟

به عمل برداشتن تخمدان ها، افورکتومی می گویند. زمانی که یک تخمدان برداشته می شود، به آن افورکتومی یک طرفه می گویند. برداشتن هر دو تخمدان افورکتومی دوطرفه است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که دلایل انجام افورکتومی چیست و چگونه باید برای آن آماده شوید. پس به خواندن مقاله زیر ادامه دهید تا در مورد این عمل بیش تر بدانید و این که چرا اغلب با روش های درمانی دیگر ترکیب می شود و در طولانی مدت چه معنایی دارد.

 دلایل انجام افورکتومی چیست؟

این روش ممکن است برای درمان موارد زیر بکار رود:

بیماری التهابی لگن

• درد مزمن لگن

بارداری خارج رحمی

• تومورهای خوش خیم

• کیست های بزرگ تخمدان

افورکتومی انتخابی چیست؟

در بانوانی که حامل ژن های جهش یافته BRCA1 یا BRCA2 هستند، برداشتن تخمدان ها به کاهش ابتلا به سرطان تخمدان کمک می کند. به این عمل افورکتومی انتخابی یا پیشگیرانه می گویند.

اغلب هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون داخل تخمدان ها تولید می شود. برداشتن هر دو تخمدان باعث ایجاد یائسگی و ناباروری دائمی می شود.

افورکتومی چه موارد دیگری را شامل می شود؟

افورکتومی ممکن است به تنهایی انجام شود، اما به نظر می رسد بخشی از یک روش درمانی چند مرحله ای باشد. هر چند این بستگی به علت عمل جراحی دارد.عمل برداشتن تخمدان ها اغلب با عمل سالپینکتومی یا عمل برداشتن لوله های فالوپ همراه است. در مواردی این عمل انجام می شود که افورکتومی به منظور کاهش خطر سرطان تخمدان باشد. تخمدان ها و لوله های فالوپ منبع خون مشترکی دارند. زمانی که این دو عمل به طور هم زمان انجام شود، به آن عمل برداشتن لوله های فالوپ و تخمدان ها می گویند.

هیسترکتومی، به عمل برداشتن رحم می گویند. در صورت امکان تخمدان ها حفظ شده تا از یائسگی زودهنگام جلوگیری شود. هیسترکتومی ممکن است در شرایطی خاص همراه با افورکتومی انجام شود. برای مثال، ممکن است باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در بانوانی شود که در معرض خطر بالا هستند.

چگونه برای انجام افورکتومی آماده شوم؟

برای عمل افورکتومی موارد زیادی را باید در نظر گرفت. پس برای مشورت با پزشک زمان کافی اختصاص دهید.

در مورد برنامه ریزی خانواده و یائسگی صحبت کنید

در صورتی که هر دو تخمدان برداشته شود، دیگر نمی توانید باردار شوید. در حقیقت یائسه خواهید شد. اگر تنها یک تخمدان برداشته شود و رحم نیز داشته باشید، قدرت باروری کم تری خواهید داشت، اما همچنان می توانید صاحب فرزند شوید.

اگر تمایل به داشتن فرزند دارید، پزشک شما را به متخصص باروری معرفی خواهد کرد تا در مورد انتخاب های خود بیش تر بدانید.

ممکن است این کار باعث ایجاد واکنش های احساسی در شما شود. اگر حس ناراحتی یا افسردگی دارید می توانید با روان شناس صحبت کنید تا از این مرحله راحت تر عبور کنید.

یائسگی زودهنگام ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان را افزایش دهد. در مورد این خطرات و همچنین فواید، مضرات و درمان های جایگزینی هورمون (HRT) پس از عمل جراحی، با پزشک مشورت کنید.

آمادگی برای عمل جراحی

قبل از این که برای عمل جراحی برنامه ریزی کنید، ممکن است لازم باشد آزمایش های زیر را انجام دهید:

• معاینات

• آزمایش خون و ادرار

• آزمایش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا سونوگرافی

پزشک را از هر گونه دارویی که مصرف می کنید، مطلع سازید و در مورد قطع مصرف آن ها قبل از عمل جراحی سوال کنید. از پرسش در مورد عمل جراحی و عوارض آن پرهیز نکنید.

هزینه های عمل جراحی را با بیمه بررسی کنید.

برای بستری در بیمارستان آماده شوید

پزشک در مورد آمادگی های قبل از عمل با شما صحبت خواهد کرد. بنابراین می دانید قبل از عمل چه کارهایی باید انجام دهید.

موارد زیر به آمادگی شما کمک می کند:

• برای بازگشت به خانه سرویس رفت و آمد ترتیب دهید، زیرا پس از عمل اجازه رانندگی نخواهید داشت.

• از کسی درخواست کنید در خانه به شما کمک کند تا دوران بهبودی خود را بگذرانید. از محل کار خود چند روز مرخصی بگیرید.

• به توصیه های پزشک در مورد این که از چه زمانی قبل از عمل نباید چیزی بخورید یا بیاشامید (که شامل آب هم می شود)، توجه کنید. این معمولا از نیمه شب قبل از عمل شروع می شود.

• اگر پزشک راهکاری برای پاکسازی روده ارائه داده، آن ها را با دقت انجام دهید.

• یک کیف بیمارستان شامل مسواک، برس با خود بردارید. لباس، شلوار، جوراب و چیزهایی را که می خواهید در منزل بپوشید آماده کنید. فکر خوبی است که چیزی برای خواندن بردارید.

عمل جراحی افورکتومی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی می تواند با استفاده از برش های عمودی یا افقی شکمی انجام شود. برش های عمودی تصویر بهتری در اختیار جراح قرار می دهد، اما برش های افقی جای برش کم تری باقی می گذارد.

جراح ابتدا برای خارج کردن تخمدان ها ماهیچه های شکمی را از هم جدا می کند. سپس رگ های خونی برای پیشگیری از خونریزی بسته می شوند. جراح پس از خارج کردن تخمدان ها با استفاده از بخیه محل برش را به هم می دوزد.

عمل افورکتومی با لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

عمل افورکتومی به وسیله لاپاراسکوپی هم می تواند انجام شود، وسیله نازکی که در انتهای آن دوربین کوچکی قرار دارد. در این روش جراح می تواند اندام های داخلی بدن شما را در مانیتور مشاهده کند.

در این روش، لاپاراسکوپ از طریق برش کوچکی در نزدیک ناف وارد بدن می شود. جراح چند برش کوچک دیگر برای بستن رگ های خونی ایجاد خواهد کرد. سپس تخمدان ها از طریق برش های کوچکی در بالای واژن یا دیواره رحم، خارج می شوند. در آخر، جراح برش های کوچک را بخیه می زند.

برای انجام عمل جراحی شکمی نیاز به بیهوشی کامل است. عمل جراحی لاپاراسکوپی نیاز به بیهوشی عمومی یا موضعی دارد. عمل جراحی بسته به نوع جراحی ممکن است بین ۱ تا ۴ ساعت طول بکشد.

دوره بهبودی چگونه است؟

پس از عمل به مدت ۱ تا ۲ ساعت در اتاق ریکاوری خواهید بود. زمانی که بیهوشی به صورت کامل از بین رفت، به بخش منتقل می شوید.

همان روز از شما درخواست می شود بنشینید، بایستید و حتی کمی راه بروید. ممکن است به شما سوند ادرار وصل کنند، اما موقتی است. اگر همه چیز خوب پیش رود، روز بعد سرم و سوند از شما جدا می شود.

به احتمال زیاد ۱ تا ۲ روز پس از عمل جراحی در بیمارستان خواهید ماند. عمل لاپاراسکوپی ممکن است تنها به یک شب بستری نیاز داشته باشد و پس از عمل احساس درد کمتری داشته باشید.

پزشک قبل از مرخص شدن از بیمارستان توصیه هایی خواهد کرد، از جمله این که تا چه زمانی پس از عمل از رابطه جنسی پرهیز کنید.

در موراد زیر به سرعت با پزشک تماس بگیرید:

• تب

• تهوع و استفراغ بیش از چند روز

• ترشحات واژن و خونریزی بیش تر از حد انتظار

• درد شکمی که با مصرف دارو برطرف نشده یا بدتر می شود

• قرمزی و ورم اطراف محل برش

• اشکال در دفع ادرار

• سرفه، تنگی نفس یا درد قفسه سینه

• احساس افسردگی

به توصیه های پزشک در زمان بهبودی عمل  کنید. خوب بخورید و به اندازه کافی استراحت کنید. تحرک مداوم مانند پیاده روی برای پیشگیری از لخته شدن خون مفید است. طبق توصیه های پزشک، به آرامی فعالیت بدنی خود را بعد از افورکتومی افزایش دهید.

مطالعه بیشتر:

اندازه تخمدان برای بارداری آیا اهمیت دارد؟

علت درد تخمدان ،شایع ترین موارد علت درد تخمدان چیست؟

کیست تخمدان چیست و چرا ایجاد می شود؟ + عکس کیست تخمدان

پیچ خوردگی تخمدان در بارداری و نشانه پیچ خوردگی تخمدان چیست؟

?پرسش و پاسخ های افورکتومی

افورکتومی انتخابی چیست؟

در بانوانی که حامل ژن های جهش یافته BRCA1 یا BRCA2 هستند، برداشتن تخمدان ها به کاهش ابتلا به سرطان تخمدان کمک می کند. به این عمل افورکتومی انتخابی یا پیشگیرانه می گویند.

بعد از عمل افورکتومی در بیمارستان بستری می شویم؟

به احتمال زیاد ۱ تا ۲ روز پس از عمل جراحی در بیمارستان خواهید ماند. عمل لاپاراسکوپی ممکن است تنها به یک شب بستری نیاز داشته باشد و پس از عمل احساس درد کمتری داشته باشید.

عمل افورکتومی با لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

در این روش، لاپاراسکوپ از طریق برش کوچکی در نزدیک ناف وارد بدن می شود. جراح چند برش کوچک دیگر برای بستن رگ های خونی ایجاد خواهد کرد. سپس تخمدان ها از طریق برش های کوچکی در بالای واژن یا دیواره رحم، خارج می شوند. در آخر، جراح برش های کوچک را بخیه می زند.

عمل جراحی افورکتومی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی می تواند با استفاده از برش های عمودی یا افقی شکمی انجام شود. برش های عمودی تصویر بهتری در اختیار جراح قرار می دهد، اما برش های افقی جای برش کم تری باقی می گذارد. جراح ابتدا برای خارج کردن تخمدان ها ماهیچه های شکمی را از هم جدا می کند. سپس رگ های خونی برای پیشگیری از خونریزی بسته می شوند. جراح پس از خارج کردن تخمدان ها با استفاده از بخیه محل برش را به هم می دوزد.

منبع: google