The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی پس از سزارین چند روز طول می کشد و میزان آن چقدر است؟

خونریزی پس از سزارین بخش طبیعی بهبودی زایمان است. پس از بارداری، بدن شما مخاط، خون و بافت باقیمانده را از طریق واژن بیرون می فرستد. به این دوره نفاس می گویند. برای یادگیری آنچه می بایست حین بهبودی پس از سزارین انتظار داشته باشید و نشانه هایی که می بایست با مشاهده آنها به پزشک مراجعه کنید این مقاله را بخوانید.

خونریزی پس از سزارین چقدر طول می کشد؟

تا شش هفته ممکن است شاهد خونریزی پس از سزارین یا همان دوره نفاس باشید، اما رنگ و مقدار آن به مرور زمان کاهش می یابد. همچنین ممکن است ترشحات صورتی یا آبکی را از محل برش شاهد باشید.

میزان خونریزی پس از سزارین چقدر باید باشد؟

پس از عمل سزارین شاهد خونریزی سنگین و قرمز تیره خواهید بود که پس از چند روز کاهش می یابد. همچنین ممکن است در روزهای اول قاعدگی پس از زایمان شاهد لخته خون باشید.

اندازه لخته های بعد از سزارین چقدر باشد طبیعی است؟

لخته ها می تواند اندازه های مختلف داشته و به بزرگی یک آلو باشد.

آیا خونریزی پس از سزارین با خونریزی پس از زایمان طبیعی فرق دارد؟

به دنبال عمل سزارین، ممکن است نسبت به فردی که زایمان طبیعی کرده پس از ۲۴ ساعت شاهد خونریزی کمتری باشید. در روزهای پس از سزارین، خونریزی می بایست سبک تر شود. رنگ نفاس نیز تغییر می کند و از قهوه ای به قرمز روشن تر، صورتی روشن و در آخر پس از چند هفته به سفید تغییر رنگ می دهد. ممکن است لخته های بیشتری ترشح کنید اما باید نسبت به روزهای اول پس از زایمان کوچک تر و کمتر شود.

ممکن است شش هفته طول بکشد تا خونریزی سبک متوقف شود. خونریزی پس از چهار تا شش هفته بعد از زایمان می تواند نشانه قاعدگی باشد. اگر به نوزاد خود شیر می دهید، ممکن است بازگشت قاعدگی بیشتر طول بکشد.

چطور خونریزی پس از سزارین را مدیریت کنیم؟

پس از سزارین باید خونریزی واژن و همچنین محل برش را مدیریت کنید.

خونریزی واژینال

برای جذب خون پس از سزارین از نوار بهداشتی استفاده کنید. در روزهای اول پس از زایمان به نوارهای با قابلیت جذب بیشتر و ضخیم تر نیاز دارید. با سبک تر شدن خونریزی، باید بتوانید ضخامت نوار بهداشتی و همچنین تناوب تعویض آن را مدیریت کنید. ممکن است پس از چند روز دریابید که نوارهای بهداشتی نازک تر نفاس را جذب می کند و چند هفته بعد می توانید از نوار نازک استفاده کنید.

پس از زایمان سزارین یا طبیعی از تامپون استفاده نکنید. در وقت ملاقات شش هفته پس از زایمان درباره استفاده از تامپون با پزشک مشورت کنید. شیردهی می تواند به سبک تر شدن خونریزی پس از سزارین کمک کند. دلیل آن این است که ماهیچه های رحم و رگ های خونی اطراف حین شیردهی منقبض می شود. این انقباضات خونریزی را سبک تر می کند، اما در روزهای پس از زایمان می تواند دردناک باشد. می توانید با پزشک درباره استفاده از قرص های مسکن مشورت یا برای تسکین درد این انقباضات از کمپرس گرم استفاده کنید.

با افزایش فعالیت در هفته های پس از سزارین ممکن است شاهد خونریزی باشید. مراقب باشید که فشار فیزیکی به بدن در دوره پس از زایمان باعث خونریزی خواهد شد. سعی کنید فعالیت خود را در دوران نقاهت کاهش دهید و توصیه های پزشک برای ادامه فعالیت ها مانند بلند کردن اشیای سنگین را جدی بگیرید.

خونریزی محل برش

برش ممکن است در روزهای اولیه پس از سزارین خشک شود، اما نباید شاهد خونریزی باشید. محل برش را تمیز نگه دارید. به آرامی محل را با آب و صابون بشویید و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود. پیش از شستن ناحیه برای اولین بار با پزشک مشورت کنید تا از بی خطر بودن خیس شدن آن مطمئن شوید. ممکن است توصیه شود چند روز اول پس از زایمان محل برش را خشک نگه دارید. بعلاوه، دستورات پزشک را برای مراقبت از محل برش رعایت کنید.

چه زمانی باید برای خونریزی پس از سزارین کمک بخواهید؟

خونریزی فزآینده پس از سزارین می تواند موجب نگرانی باشد و باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. در شرایط زیر با پزشک مشورت کنید:

- مجبورید بیش از یک ساعت یک بار نوار بهداشتی خود را عوض کنید

- خونریزی سنگین تر و تیره تر می شود.

- لخته های خون بزرگ تر از آلو است

- ترشحات بوی غیرطبیعی دارد

نشانه های دیگر مشکلات پس از زایمان علاوه بر خونریزی شامل موارد زیر است:

- نشانه های شبه سرماخوردگی نظیر تب و لرز

- غش کردن یا گیجی

- تهوع

- گرفتگی

- درد هنگام ادرار

پس از سزارین محل برش را برای اطمینان از عدم عفونت تحت نظر داشته باشید. اگر محل برش شروع به خونریزی یا تورم کرد با پزشک تماس بگیرید.

در دوران نقاهت عمل سزارین چه انتظاری باید داشته باشید؟

باید چند هفته پس از عمل سزارین از بدن خود مراقبت کنید. سزارین عمل جراحی سنگینی است و دوران نقاهت زمان می برد. پس از عمل سزارین باید استراحت کنید:

- در رختخواب استراحت کنید

- غذاهای مقوی بخورید

- آب زیادی بنوشید

- خوب بخوابید

پزشک ممکن است پس از سزارین مقدار کمی پیاده روی و افزایش فعالیت به مرور زمان را توصیه کند. از فعالیت های سنگین مانند بلند کردن اشیا یا کارهای خانه تا توانمند شدن بدن خودداری کنید. اگر شاهد خونریزی یا نشانه های دیگر خستگی بودید فعالیت های خود را کاهش دهید. پس از سزارین درباره مدیریت مناسب درد از جمله دارو و روش های دیگر تسکین درد مانند پدهای حرارتی مشورت کنید. اگر به نوزاد خود شیر می دهید، پزشک می تواند داروهایی تجویز کنید که بر شیر شما بی تاثیر باشد.

نتیجه

خونریزی پس از سزارین طبیعی است و باید به مرور زمان کاهش یابد. بلافاصله پس از سزارین شاهد خونریزی سنگین تر خواهید بود و به مرور زمان کاهش می یابد. خونریزی باید پس از چهار تا شش هفته کاملا متوقف شود. افزایش خونریزی می تواند نشانه مشکلات پس از زایمان یا فعالیت فیزیکی شدید باشد. اگر شاهد خونریزی پس از سزارین به شکل سنگین یا لخته، خونریزی از محل برش یا نگرانی های مربوط به عوارض سزارین بودید با پزشک تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر:

خونریزی بعد از زایمان سزارین چقدر طول میکشد؟

علت خونریزی بعد از 40 روز زایمان سزارین چیست؟

علت خونریزی بعد از چهل روز زایمان یا خونریزی بعد از چله

خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی پس از سزارین

میزان خونریزی پس از سزارین چقدر باید باشد؟

پس از عمل سزارین شاهد خونریزی سنگین و قرمز تیره خواهید بود که پس از چند روز کاهش می یابد. همچنین ممکن است در روزهای اول قاعدگی پس از زایمان شاهد لخته خون باشید.

اندازه لخته های بعد از سزارین چقدر باشد طبیعی است؟

لخته ها می تواند اندازه های مختلف داشته و به بزرگی یک آلو باشد.

آیا خونریزی پس از سزارین با خونریزی پس از زایمان طبیعی فرق دارد؟

به دنبال عمل سزارین، ممکن است نسبت به فردی که زایمان طبیعی کرده پس از ۲۴ ساعت شاهد خونریزی کمتری باشید.

چه زمانی باید برای خونریزی پس از سزارین کمک بخواهید؟

اگر شاهد خونریزی پس از سزارین به شکل سنگین یا لخته، خونریزی از محل برش یا نگرانی های مربوط به عوارض سزارین بودید با پزشک تماس بگیرید.

منبع: healthline